Gönderen Konu: bir kac sorunum var  (Okunma sayısı 2978 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • ADİGE
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '95
bir kac sorunum var
« : Eylül 03, 2014, 21:52:05 »
Araniza yeni katildim tanisma bolumunde mesajim var burayada yaziyim ismim furkan tokmak 24yasindayim makina muhendisiyim ancak sanliurfada askerlik gorevimi icraa etmekteyim.

Aracim 1995model bordo renkli 1.6gli otomatik vites arac 135.000kmde suan icra ihalesinden almam sebebiyle biraz sorunlarim var siz tecrubeli toyotacilaridan akil fikir oneri almak isterim, vereceginiz cevaplar icin simdiden tesekkur ederim, aracimda;

1. Problemim : sag on tekerden ugultu geliyor bilye sesi oldugunu dusunuyorum sizce ne olabilir, bilye ise maliyeti tahmini nedir.

2. Problemim aracima mavi antirifiz koydum 1lt civari, biraz suda vardi icinde hararet normal gorunmesine ragmen bana arac fazla isiniyormus gibi geliyor cunku stop edip inince arabanin altindan resmen sicak hava geliyor ama gostergede hararet normal gosterge calisiyor kontak kapaninca iniyo hararet tam ortada yada bazen co az altinda oluyor.

3. Problemim ise fan veya kalorifer kapali olmasina ragmen ayak bolgesinden motor sicakligi iceri giriyor hatta el freni bolgesi ve kol dayama ici bile firin gibi oluyor o kismi kapatan ayri bi vana gibi bisiy varmi ben kapatabilirmiyim yoksa c.tesi gunu ustaya goturucem hallettireyim hemen.

Toyota Club Türkiye

bir kac sorunum var
« : Eylül 03, 2014, 21:52:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: bir kac sorunum var
« Yanıtla #1 : Eylül 03, 2014, 23:30:51 »
Bence hic elletmeyin o altan gelen ısıyı onumuz kis koltuk isitma gibi dusunun :rofl: saka bi yana hosgeldiniz  sorularinizi bilen kisiler yanitliycaktir
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: bir kac sorunum var
« Yanıtla #2 : Eylül 04, 2014, 01:25:39 »
3. soruya bir tahmin yürüteyim:

Şanziman ( ne alakaysa artık [emoji4] )  veya egzoz sisteminden kaynaklanıyor olabilir mi? O bölgede ısınacak başka birşey yoktur herhalde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: bir kac sorunum var
« Yanıtla #3 : Eylül 04, 2014, 02:43:16 »
hoş geldiniz.
1. Lastik yüzeyi dengeli eskimemiş olabilir, bazı kısımlarında diş kalınlığı diğer kıdımlara göre çok incelmiş olabilir. Bunun yol açabilecek birçok neden sayılabilir. Amortisor/yay, bilye vs.

2. Antifriz ve saf su mesela yarı yarıya gibi belli oranlarda kullanılmalı. Fan çalışıyor büyük ihtimalle, yine de kontrol edin. Urfa herhalde çok sıcaktır. Hararet göstergesi yarıda ise problem görünmüyor. Emin olmak için termostatı değiştirebilirsiniz. Kayışlara da bir bakın. Özellikle devirdaim kayışı. İdeali hem kayışların, hem de radyatör borularının değiştirilmesi. Radyator gözenekleri de tazyikli suyla temizlenebilir.

Kırmızı atf çubuğunu çıkarıp seviyeyi ve atf'nin rengini, kokusunu kontrol edin. Kırmızı, pembe renkte olmalı, kara ve yanık kokulu olmamalı.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: bir kac sorunum var
« Yanıtla #4 : Eylül 04, 2014, 09:28:46 »
Icrada kalan araclar baya yatanlar var sizin aracinizda boyle ise  genel bir bakima ihtiyaci var
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: bir kac sorunum var
« Yanıtla #5 : Eylül 04, 2014, 09:31:42 »
1. Bilya olabilir büyük ihtimal. Birşey sürtüyorda olabilir.
2. Isı normal bizim araçlarda ısınıyor, 3 dakika yol yapıyorum kaput yanıyor :).
3. Ayak kısmına sıcak gelmemesi için konsoldan ön cama hava vermesini sağlayın ve konsoldan soğuk ayarı yapın. Yalnız anlamadım şey kol dayama yeri ısınması, burası sanmıyorum ısınsın. Belki vites kısmında aktarmalar ısınıyor olabilir.
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • ADİGE
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '95
Ynt: bir kac sorunum var
« Yanıtla #6 : Eylül 04, 2014, 15:35:36 »
Sicaklik olayi motor isinin direk ayak kismina iletiyor, gogusten alta dogru dogal olarakta orta kisimdan kol dayamaya kadar sicaklik geliyor sicak hava ufleme seklinde yoksa vites kutusu isiniyo mu diye bende dusunmedim degil fan ayari kapali durumda ve ufleme camlara ayarli oldugu halde durum bu dedim yonlendirme mi calismiyor acaba ama denedim tek tek ayri ayri yerlere yonlendiriyor fani acip calistirinca, hareret ile ilgilide gostergede normal ama cok isiniyo kaput falan bizim araclarin huyu boyleyse yapacak bisey yok :) c.tesi gunu bilye olayi icin sanayiye ugricam insallah. Cevaplar icin tesekkurler benimle ayni sorunlari yasamis ve cozmus birileri varsa yardimci olurlarsa cok sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: bir kac sorunum var
« Yanıtla #7 : Eylül 04, 2014, 22:21:48 »
Sicaklik olayi motor isinin direk ayak kismina iletiyor, gogusten alta dogru dogal olarakta orta kisimdan kol dayamaya kadar sicaklik geliyor sicak hava ufleme seklinde yoksa vites kutusu isiniyo mu diye bende dusunmedim degil fan ayari kapali durumda ve ufleme camlara ayarli oldugu halde durum bu dedim yonlendirme mi calismiyor acaba ama denedim tek tek ayri ayri yerlere yonlendiriyor fani acip calistirinca, hareret ile ilgilide gostergede normal ama cok isiniyo kaput falan bizim araclarin huyu boyleyse yapacak bisey yok :) c.tesi gunu bilye olayi icin sanayiye ugricam insallah. Cevaplar icin tesekkurler benimle ayni sorunlari yasamis ve cozmus birileri varsa yardimci olurlarsa cok sevinirim.
Alttan kalorifer üfleme ızgaralarına giden plastik hortum çıkmış olabilir sıcaklık o yüzden dağılır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: bir kac sorunum var
« Yanıtla #8 : Eylül 04, 2014, 22:34:19 »
 Selam;
Bence de araca genel bakım ve tüm sıvıların değişimi(soğutma sıvısı, motor ve şanzıman yağı, fren hidroliği) iyi olur. Ayrıca km ve tarih olarak bunları not edebilirsiniz.
 Vites kolu çevresindeki ısınöanın şanzımandan olma ihtimali bence düşük, çünkü bu araçların şanzımanı bahsi geçen yerden uzaktadır. Oradan egzoz ısısını alıyor olabilir, tünelde kontrol ile belli olur.
İyi bir ön düzencide boşluk vs kontrolü ile önden gelen sesin kaynağı tespit edilmeye çalışılabilir. Sesin yeri belli olmadan parça değişmemek, bu şekilde uzun süre kullanmamak ve değişimde kaliteli parça, doğru montajla uygulamak sağlıklı olur.
 Aracın manifold ve contaları da kıntrol edilmeli, ayrıca bu aracın devirdaim kontrolü faydalı olur. Triger kayışının ne zaman değiştiği bilinmiyor ise değişmesi de sağlıklı olur bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • ADİGE
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '95
Ynt: bir kac sorunum var
« Yanıtla #9 : Eylül 06, 2014, 22:33:46 »
Ön iki bilyeyi degistirdim bugun rot ve balans yapildi araca, radyatorden tasirma kabina giden hortum degisti kaskati olmus baya baya, radyatorum cok eskiydi onu degistircem yakin zamanda 140lira dendi parcacida ama otomatik icin olan ayri oluyo bizim araclarda sanki radyator ona dikkat ettirmem gerek subap ayari yaptirmak istiyorum 50-60a hallederiz dedi onuda usta, trigerle ilgili motor ust kapaginda bi etiket vardi tarihi tam hatirlamiyorum ama 2013senesi icinde degismis diye triger belt yazili bi etiket vardi, subap ayari icin sokulunce onada bakilacak zaten gerekirse triger ve bilyeleri degsitircem. Gelismeleri tekrar yazar :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: bir kac sorunum var
« Yanıtla #10 : Eylül 07, 2014, 14:32:35 »
Motor ısısı ile ilgili çalışma yapmışsınız.
Ses ile ilgili; eğer lastik basınçları normal seviyde ise (30 psi en iyisidir özellikle sıcaklık yüksek ise) araç ilerlerken hızlandıkça ses artıyorsa ve bu ses  -TİTREME YAPMIYORSA-  arıza bilya, aks veya aks kafaları gibi mekanik parçalardan birisindedir. Çünkü araç yatmış söylediğinize göre.

Sıcaklığa gelince;
Araçlarımız önden çekişli olduğu için -Hiç Bir Şekilde- herhangi bir yürür aksam aktarma organı kaput hizasından geride değil. Sadece arkaya eksoz borusu gider. Sizin sorununuz da, tam olarak bu borunun üzerinde (el freni hizasında) araçla boru arasında aşağı doğru uzanan (yarım altıgen şeklinde) bir sac parça var. Aşınmış, üzeri çamur vb. pisliklerle dolu olduğu için görevini yapamaz hale gelmiş olabilir.

Nacizane düşüncem budur. Doğruluk garantisi elbette yoktur. Ama ihtimaller dahilinde yer alacağı kanaatindeyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • ADİGE
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '95
Ynt: bir kac sorunum var
« Yanıtla #11 : Eylül 10, 2014, 17:48:59 »
Bilge sorunumu cozdum zaten, subap ayari ve keyfi tup ayarimi yaptircam araca, ayak kismindan gelen sicaklik egzosla ilgisi oldugunu sanmiyorum sadece kol dayama ve el freni bolumu degil isinan, ayak bolumune ufleniyor hava oraya uflenen hava kol dayamaya kadar ulasiyor, kalorifere giden boru ya cikti yada eskidigi icin kaciriyordur, yavas yavas yaptiricam iste esksiklerimi askerlik bitene kadar hepsini hallederim sanirim daha 5mayisa kadar askerim.