Gönderen Konu: Supap Değişimi  (Okunma sayısı 5046 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '14
  • 5 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Supap Değişimi
« : Eylül 03, 2014, 12:16:53 »
2008,117000 deki aurisimin aylar oncesinden baslayan performans ve cekis dusuklugu bugun artik ortaya cikan hissedilir seviyede tekleme,devir gostergesinin bi asagiya bi yukariya dalgalanmasi ve ciğ benzin atmasi sonucu sibop degisimine karar verildi..orjinal siboplarin 3000 tl yi bulacagini ama celik siboplarin maksimum 1800 tl ve daha uzun omurlu olacagini soylediler..benim sormak istedigim gercekten o fiyat edermi,gercekten uzun omurlumudur ve aracimdaki ilk performansi elde edebilirmiyim?yardimci olursaniz sevinirim tsk ederim arkadaslar

Toyota Club Türkiye

Supap Değişimi
« : Eylül 03, 2014, 12:16:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #1 : Eylül 03, 2014, 12:37:10 »
Saıd bey forumda ılk sızsınız herhalde.benzınlı tuplu  valvematıc motorun subaplarının degısmesı gerektıgını soyluyorsunuz.Vvt ı motorlarda 1200 tl ye yakın tutuyor.Dedıgınız sıkayetler lpg den kaynaklı olup subap degısımı ıle cozuluyor.Yalnız bu arada motorun kompresyonunuda olcuyorlar.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #2 : Eylül 03, 2014, 13:13:56 »
Saıd bey forumda ılk sızsınız herhalde.benzınlı tuplu  valvematıc motorun subaplarının degısmesı gerektıgını soyluyorsunuz.Vvt ı motorlarda 1200 tl ye yakın tutuyor.Dedıgınız sıkayetler lpg den kaynaklı olup subap degısımı ıle cozuluyor.Yalnız bu arada motorun kompresyonunuda olcuyorlar.
2008de motor valvematic değil, dual vvti 124 hp...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #3 : Eylül 03, 2014, 13:18:08 »
DUAL vvtı motoru aurıslerde farklı.kullandılar.Sonra sport otomatık donanımında dual vvtı vardı.Corollada dual vvt ı aurıste valvematıc dıye bılıyorum.Dual vvtı da olsa 1800 sadece subaplara bıraz fazla gıbı.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #4 : Eylül 03, 2014, 13:23:28 »
DUAL vvtı motoru aurıslerde farklı.kullandılar.Sonra sport otomatık donanımında dual vvtı vardı.Corollada dual vvt ı aurıste valvematıc dıye bılıyorum.Dual vvtı da olsa 1800 sadece subaplara bıraz fazla gıbı.
Auriste 2009 sonunda valvematice gecildi. 2007-2008ler dual vvti. Tam otomatik vitesler zaten hep dual vvti hem auris hem corollada. 2008 auris sahibiydim ben de.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #5 : Eylül 03, 2014, 13:26:15 »
Dogrudur faruk bey
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #6 : Eylül 03, 2014, 13:47:05 »
 Geçmiş olsun, değişecek olan siboplar ise pek bir şey tutmaz ama supaplar değişecekse durum farklı.
 Aracınızda Lpg yakıtı kullanılıyorsa magnezyum oranı düşük supap tavsiye edilir sürtünmeye karşı nispeten daha çok dayanım için. Araçta Lpg varsa zaten kimi aksamlardan ideal ömrü beklememek gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '14
  • 5 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #7 : Eylül 03, 2014, 20:19:10 »
Ben fazla motordan anlayan biri degilim.aracima bakan arkadasim ve toyota servisinden gelme bi arkadas.ama tabi bu zamanda bbabana bile guvenmiceksin derler ama artik nasip dedik bikere..tuncay bey belirtilena arizalar benzinde gosterdi.zaten aylardir ciddi derecede cekis zayifligi vardi.ah keske dediginiz gibi olsada okadar masrafla kurtarsam.ama 10 gun boyunca surekli benzinde bindim arabaya..fiyat olarak ta arkadasin dedigi maksimum 1800 belki de bulmaz ama minumum 1600. Ve ayrica celiksubap oneriyormusnuz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '14
  • 5 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap degisimi
« Yanıtla #8 : Eylül 05, 2014, 01:08:51 »
Bugun tamirci baska bi arkadasa gosterdim.subap erime belirtileri yok alakasida yok dedi.bikac denemeden sonra hava akis debimetresinde sorun oldugunu soyledi.sokup temizledik tekrar bilgisayara bagladigimizda yuksek yakit puskurtmesi arizasi verdi.lpg ile ilgili bi sorun oldugunu lpg ciye gitmemi soyledi.ayrica arizalari sildiginde lpg ciye gidene kadar herhangi bi sorunla karsilasmadim.lpg ciye geldigimde tekrar ariza lambasi yandi.lpg degerlerini normale dondurdugum halde sorun devam etti.tupcunun bana dedigi lpg den dolayi kaynaklanan bi tekleme varsa benzindeyken etkilemezmis ama benzindeyken olusan tekleme lpg deykende etkilermis..ordan cikip izmir toyota borovali servisine goturdum en azindan net bi sonuc alayim diye ama ne alakaysa lpg li araclara bakmiyorlarmis beyinde fazladan sistem oldugundan dolayi bilgisayarda yanlis tespit cikabilir lpg ni sokup getirmeniz gerekiyor dediler(icimden hahaha diyip ciktim).istanbulda opel servisinde calisan baska bi arkadasla gorustugumde eger buji ve kablolarinda bi sorun yoksa belirtilerini gostermeksizin subaplardan olabilecegini ve bilgisayar ariza tespitinde mekanik arizalarin cikmadigini soyledi..yani kisacasi kafam allak bullak oldu.o kadar para verip ya subaplardan degilse diye dusunmeden edemiyorum acikcasi..fikrini paylasacak olan arkadas yokmu yardim lutfen

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #9 : Eylül 05, 2014, 08:32:53 »
 Bu durumda aracın etraflı bir kontrolü şart. Ateşleme sistemi, yakıt hattı, kam mili ayarlama, supaplar, filtreler vs. Sorunun kaynağından emin olmadan müdahale ettirmemek lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '14
  • 5 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #10 : Eylül 05, 2014, 19:58:12 »
Bugunde bu is ile gunumu gecirdim hemde tum gunumu.toyota servisinden gelme arkadaslarin actigi baska bi servise daha gittum.makinaya soktugunda kesinlikle subap olmadigini soyledi..zengin karisim arizasi veriyor.lpg ayarlari yapildi lpg de hata kesildi ama beninde devam ediyor..hava akis debimetresi ve oksijen sensoru ve bujiler degistigi halde sorun devam ediyor kafayi yemek uzereyim artik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #11 : Eylül 05, 2014, 21:37:15 »
Said bey bu problemin profesörü yok. Amerikayı keşfetmeye benziyor aynı benim efsanede de var.valla olay benzine de sıçradı.tekleme pat pat kesme performans düşüklüğü.. su hava karışımı mı? Bende kafayı yemek üzereyim..lpgyi yanına yanaştırmayacan..
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 33000
  • Model Yılı: '16
  • 18 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #12 : Eylül 29, 2016, 00:07:42 »
2006 corlla 1.4 terra benzin-lpg li aracım iki aydır çekişde sorun ve gaza basınca boğulmuş gibi yığılma oluyordu. servise gittim randevu alın dedi, tabi kırşehir de servis yok kayseri ye de başka gidemem. özel servvise gittim bindi test etti, birşey yok dedi. ama çekiş iyiden iyiye düştü. başka bir ustaya gittim ırşehir de buji değişti ve subap basınç değeri ölçtü iki subap ta basınç düşük dedi benzinde bin biraz  sonra gel dedi. bindim bu kez de araba titreme, tekleme, çekişte aşırı düşme yaptı aradım. gittim kesin subap yanmış dedi. subap + conta + Taşlama + gerekirse triger yerine zincir seti eskimiş ise değiştirmek + bazı parçalar ile 1400 tl parça fiyatı, 500 tl işçilik, 300 tl de taşlama işçiliği başka bir yer alıyor... 2000 veya bazı parçalar iyi ise 1500 civarı tutuyor. servisi aradım parçalar için 2000 civarı fiyat verdi kesin değil dedi gelin bakalım dedi. sizce nedir bu fiyat uygun u değil mi
2016 Corolla Advance multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #13 : Eylül 29, 2016, 02:17:21 »
Güvenecek kişi kalmamış ya :( Said beyin arızası nereden nereye gitmiş. Allah yardımcısı olsun. İsmail bey sizde bir kaç ustaya daha gösterin bence.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #14 : Eylül 29, 2016, 09:11:59 »
Said bey yazdıklarınızdan anladığım kadarı ile aracın yakıt haritası bozulmuş buda işten anlamayan ustalara sibop arızası gibi  geliyor .Bakın söylediğim şeyi mutlaka yapın veya yaptırın sorununuz kalmayacak bunla ilgili size aşağıya video da paylaşacağım ordan demek istediğimi daha net anlayacaksınız . Olay şu aracınız lpg ger çok fazla zengin veya çok fazla fakir ayarlandı ise bu aracın yakıt değerlerini yakıt haritasını bozuyor buda size rölantide titreme devir dalgalanması sabahları uzun marşla çalışma aşırı çiğ benzin kokusu olarak geri dönüyor . Yapmanız gereken şeyi söylüyorum öncelikle aracın lpg sigortasını akünün hemen orada çıkartın lpg sisteminin voltajını kesip araçla bağlantısını kesin . Daha sonra aracın akü eksi ( - ) kutup başını çıkartıp  15 dakika bekleyin . Aracınıza tam depo benzin alın hatta birde würt veya bu ayarda bir yakıt katkısı alın yanma odası ve enjektör temizliği için aracınıza 1 depo benzin bitene kadar kullanın yaklaşık 500 km eder tahminimce ilk 2-3 gün aracınızda farklı tepkiler görebilirsiniz bunlar yeni yakıt haritası oluştuğu için daha sonrasında aracınızın eski haline geldiğini göreceksiniz . Ben bunu yapamam uğraşamam diyorsanız bilgisayarın olan  bir Toyota servisine gidin aracınızın yakıt haritasını ve görünen hataların silinmesini isteyin gene lpg sigortasını çıkarttırıp 1 depo benzinde kullanın aracı . aracın çalışma sistemi normale döndükten sonra aracı iyi bir lpg servisine götürün  bunun için forumdaki İzmir li arkadaşlarımızda destek alabilirsiniz . Ustaya yakıt haritasının sıfırlattığınızı  benzinde kullanarak tertemiz ve sorunsuz yakıt ayarları olduğunu söyleyin . Ve bu çok önemli aracınıza yol ayarı yaptırın araç sabit iken ayar yapılmaz yolda aracı siz kullanacaksınız onlar ayar yapacak yüksek devirli rampalı yerlerde gerekirse müsait yollarda üst devir üst hızlara çıkarak ayar yaptırın benzin ve lpg yakıt haritası eşit olacak şekilde ayar yapıldıktan sonra artık sorununuz kalmayacak bahsi geçen sorunu bir daha yaşamazsınız . Eğer lpg ayarı düzgün yapılmazsa ileriki tarihte gene aynı sorunları yaşarsınız. Alta bu söylediklerimi anlatan başka bir video ekliyorum mutlaka izleyin demek istedigmi çok iyi anlayacaksınız . Söylediğim işlemleri yaptırmadan kesinlikle aracınıza müdahale ettirmeyin söktürmeyin yazık etmeyin . Mutlaka aşağıdaki  videoyu izleyin

"   https://www.youtube.com/watch?v=FNkYpads7cw   "

BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #15 : Eylül 29, 2016, 10:00:01 »
Yönetimden arkadaşlar şu konunun başlığını değiştirebilir mi?  Sibop deyince aklıma lastik geliyor
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #16 : Eylül 29, 2016, 10:22:59 »
Sanayi esnafı bizim oralarda sibop ayarı der.[emoji1]

MI MAX cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 33000
  • Model Yılı: '16
  • 18 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #17 : Ekim 05, 2016, 23:19:14 »
aracım subap yakmış. usta söktü. ayrıca taşlamaya gitti ve egzantirik mili de aşınmış.
netice ile şunlar oldu:
işçilik: 500
egzantirik mili çıkma orjinal: 220
subap takımı ve ilgili diğer parçalar : 400
yağ yenilenmiş. 100
antifiriz, torna conta ıvır zıvır :100
taşlama: 250
toplam: 1550 tl...
 :( :olmamış: :wacko:
2016 Corolla Advance multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: SİBOP DEGİSİMİ
« Yanıtla #18 : Ekim 06, 2016, 15:35:00 »
Konuyu açan arkadaş ortalarda yok sanırım
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "