Gönderen Konu: ae 101 97 model motor sesi  (Okunma sayısı 8006 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 97 model motor sesi
« Yanıtla #20 : Kasım 07, 2008, 18:29:44 »
  Aslında frenlerde memnun olmadığınız tam olarak ne ona cevap bulmak lazım Fatih bey. Yani teşhis olmadan sorunu keşfedip düzeltemeyiz. Sorun diyorum benim AE101 lerin fren sisteminden hiç şikayetim olmadı lastikleri hariç. Yani ben AE101 lerin lastiklerinin fren mesafesini belirlemede çok etkil olduğunu biliyorum. Mesela şu an kullandığım AE101'in lastikleri 185 tabanlı ve kaliteli diyebileceğim lastikler kullanıyorum ve bu gerçekten çok farkettiriyor. Ancak asıl önemli olan nokta hep söylediğim gibi AE101 yedek parçası bulmak çok kolay ve malesef mekanik aksamda (örneğin frenlerde)kullanılan kalitesiz yan sanayi ürünler inanamayacağınız kadar farklılık oluşturabiliyor ki bunuda daha önce yaşadığım için söylüyorum.
 Yani özetle eğer frenlemede yaşadığınız olumsuzluğu (çabuk latiklerin kızaklaması, bir lastiğin diğerinden önce kızaklaması, aracın arkasının frenlemede savrulması, lastiklerin sert frenlemede kilitlenmemesi vb.) bir çok soru sorarak cevaplayabilirsek eminim çözümde buluruz. Fakat herşeye rağmen unutulmaması gereken birde AE101'in frenlerinden ne beklediğimizdir bence. Bugün en basitinden güncel modellerde bir sürü fren destek sistemleri kullanlılırken AE101 günlerinin modifiye diyebileceğimiz lastik ebatları bu gün standart olarak C segmentinedeki araçlarda kullanılmaktadır. Ama söylediğim gibi bakımları herşeyi ile iyi yapılmış ve kaliteli parçalar kullanılmış, kaliteli lastik ve mümkünse 175 değil 185 taban kullanılmış bir AE101 frenleri kendinden şikayet ettirecek bir yapı sergilemez kendi sınırları içinde düşünüldüğünde.
 Ses olayında da kullanılan yakıtın bile motor sesi üzerinde etkisi vardır ki ayrıca uzun Km ler yapmış motorların sağlığıda birbirinden farklı olabilir. Tani yağ vb. motor bakımlarıda oluşan sesi etkiler. Ama izolasyonda ekisklik olduğuna bende katılıyorum ama özellikle rölantide benim kullandığım bir çok AE101 model oldukça sessiz gelmiştir bana ve şu an kullandığım da hala sessizdir. Ama söylediğim gibi bu üst devirler için geçerli değil. Zaten özellikle motor ile kabin arasında da ses yalıtımı, ya da motor kaput ses yalıtımı kullanılmamış bu araçlarda. Ama bu yüzden de o kadar seriler bence. :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: ae 101 97 model motor sesi
« Yanıtla #20 : Kasım 07, 2008, 18:29:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kralın Arabası Rolss Royce, Arabanın Kralı Toyota.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: ae 101 97 model motor sesi
« Yanıtla #21 : Kasım 07, 2008, 18:45:01 »
frenler cok ciddi sorun olmayabilir ama bnm sikayet ettiğim su kardesimin arabasını ilk kullandığımda camdan fırlayacaktık:D bu bnm gucume gidio iste :D ama tabi o arabanın arkalarda disk olması lazım o da cok farkeder. arabamın km si orjinal 74 bin ondan bi sorunum yok. seriliği tabikide ortada bunu bilmeyen mi var :D
Corolla XEi 98. O Bir EFSANE...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: ae 101 97 model motor sesi
« Yanıtla #22 : Kasım 07, 2008, 18:55:16 »
arabamın yağını dün gece değiştirdim ve arkadaşımı almaya gittim. kırmızı ışıkta durduğumda söylediği ilk cümle şu oldu.
- hahahaha... toyota boxzulmaz diyolardı bak stop etti dedi.
- :rofl:  <--- buda benim yaptığım hareket oldu  :D

arabanın kabini rolantide 0 ses...   olay budur.

ANGELLLL...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 97 model motor sesi
« Yanıtla #23 : Kasım 07, 2008, 19:00:04 »
  Aslında arkaların disk olması fren mesafesinde çok büyük etki yapmaz hele bu ağırlıktaki araçlarda. Önemli olan ön disklerin çapı, amortsiörlerin durumu ve lastiklerin ebadı ile modelidir. Birde araçtan araca fren pedalı hassasiyetide farklı olabiliyor. Kimi pedallar bastığı anda tutuyor, kimileri ise bastıkça. Sİzinkinin benzer olayı bende bir MPV araçla yaşadım. Onun frenlerinin benimkinde daha uzun mesafede durdurduğunu bilmeme rağmen çok yavaş giderken fren pedalına dokunmamla araç aynı anda tepki vermişti ve çok garip gelmişti bana. Bu tabi bir fren pedal doz farkından kaynaklanıyor bence. AYrıca yüzey materyali de fren mesafesinde oldukça etkilidir.
 
 Not: Mesela Continental Lastik firması standart bir C segmenti bir aracı almıştı ve gerek süspansiyonu modifiye ederek, gerek kendi ürünü ve frenajda etkili olması için dizayn ettiği lasitkleri kullanarak 100-0Km/s. yavaşlamasını 30m'de durdurmuştu. Ama bu değer pedala basıldıktan sonraki aracın durma mesafesini içine alan değerdir. Emin olun tablo değerinde 38m. görünen fren mesafeleri gerçek koşullarda ve trafikte 70m. nin üzerindedir ki bu da ayrı bir konudur sebepleri ile.

 Balıkesir'e de selamlar. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 97 model motor sesi
« Yanıtla #24 : Kasım 10, 2008, 13:15:55 »
saolun varolun arkadaşlar bilgilerinizle ufkumu açeysiniz
şimdi tüm bunlardan şu sonucu çıkarabilirim:
-yağı değiştireli 1 seneden az oldu castrol magnetec 10 40 sahibinden almadan önce (ki 109.000 orjinal km de aldım arabayı 60.000 km sini sadece şehir dışında yapmış bir araba) deneme sürüşünde sanki dediğiniz gibi çok sessizdi çünkü adam tüm bakımlarını serviste yaptırmış. demekki ilk yapmam gereken iyi bir yağ markası koydurmak arabaya mobil 1 olabilir bunuda forumdan öğrendim:)
-ikincisi hava filtresini değiştirecem mutlaka artık iyi bir yan sanayi işimi görür. bence toyota servisinde takılanda yana sanayi çünkü üzerinde hiç marak felan yok sadece made in korea diye yazıyo.
-bujilerin değişim zamanının geldiğini nasıl anlarız bi pratiği olan arkadaş varsa o konuda yardımcı olursa sevinirim
saolun varolun arkadaşlar.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 97 model motor sesi
« Yanıtla #25 : Kasım 10, 2008, 14:02:24 »
  Bujileri sökünce değişim gerekip gerekmediği belli olur. Orjinal buji öneririm. Aracın kullandığı yağı sürekli değiştirmemek lazım. Eğer Mobil1 ile devam edeceksen (ki Mobil marka olarak çok kalitelidir bence) ona geç bence, yoksa Magnetec'de fena değildir. Ayrıca yağ değişimi sırasında yağ filtresinide unutma. Triger falan yeni değişmiş olması lazım senin araçta ama değiştiğinden emin ol bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 97 model motor sesi
« Yanıtla #26 : Kasım 10, 2008, 15:34:35 »
triger yeni değişti
debriyaj setini asko aisin olarak yeni değiştirdim.
aslında belkide çok pipirikli olduğumdan motor sesini felan kafaya takıyom
bide bu arabayı çok sevdiğim için önceki arabam yolda kalsa hiç acımazdım.
teşekkür ederim hakan bey
saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 97 model motor sesi
« Yanıtla #27 : Kasım 10, 2008, 16:59:02 »
  Aynı pimpiriklilik bende de var. :) Oldumu en iyisi olsun istiyor insan sonradan başı ağrımasın diye.