Gönderen Konu: MMT Şanzımanla ilgili sorum  (Okunma sayısı 1147 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 TOYOTA COROLLA D4D Triptronik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
MMT Şanzımanla ilgili sorum
« : Ağustos 12, 2014, 12:44:18 »
MMT şanzıman kullanan arkadaşlara bir sorum olacak.2006 model 1.4 d4d MMT aracımda farkettiğim bişeyi dile getiricem normal mi değilmi sizler daha iyi bilirsiniz.1 den 2 ye geçerken ki zaman ve boşluk la 2-3-4-5 vitesleri arasındaki geçiş zamanı ve aracın kendini bırakıp geri alma süresi aynımıdır. 1den 2 ye geçerken daha fazla araç kendini bırakıp geri alıyor bu normal mi ? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.(Otomatik kullanımdan bahsediyorum)(E)

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 12, 2014, 19:07:18
??????
2006 TOYOTA COROLLA D4D Triptronik

Toyota Club Türkiye

MMT Şanzımanla ilgili sorum
« : Ağustos 12, 2014, 12:44:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzımanla ilgili sorum
« Yanıtla #1 : Ağustos 13, 2014, 10:35:18 »
MMT şanzıman kullanan arkadaşlara bir sorum olacak.2006 model 1.4 d4d MMT aracımda farkettiğim bişeyi dile getiricem normal mi değilmi sizler daha iyi bilirsiniz.1 den 2 ye geçerken ki zaman ve boşluk la 2-3-4-5 vitesleri arasındaki geçiş zamanı ve aracın kendini bırakıp geri alma süresi aynımıdır. 1den 2 ye geçerken daha fazla araç kendini bırakıp geri alıyor bu normal mi ? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.(Otomatik kullanımdan bahsediyorum)(E)

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 12, 2014, 19:07:18
??????

Benim arabamda en son 1 ay önce debriyaj balatası değişti, kalibrasyon yapıldı, 1'den ikiye geçiş ile 2'den 3'e ve 3-4-5 geçişleri arasında bariz fark var. Vuruntu yok ancak dediğiniz gibi yığılma ve sarsma mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 TOYOTA COROLLA D4D Triptronik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzımanla ilgili sorum
« Yanıtla #2 : Ağustos 14, 2014, 12:53:28 »
Geçişte bırakıp geri alması diğer viteslere göre daha fazla zaman alıyor.
2006 TOYOTA COROLLA D4D Triptronik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzımanla ilgili sorum
« Yanıtla #3 : Ağustos 14, 2014, 14:04:31 »
1 den 2 ye geçişte motor torku daha fazla hissedilir buda aşırı vuruntuya yol açar.
Bunu önlemek için yazılımsal bir önlem olabilir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '06
  • 65 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzımanla ilgili sorum
« Yanıtla #4 : Ağustos 18, 2014, 18:29:49 »
Benim arabamda en son 1 ay önce debriyaj balatası değişti, kalibrasyon yapıldı, 1'den ikiye geçiş ile 2'den 3'e ve 3-4-5 geçişleri arasında bariz fark var. Vuruntu yok ancak dediğiniz gibi yığılma ve sarsma mevcut.

Recep bey Debriyaj setini serviste mi değiştirdiniz ?

maliyeti hakkında bilgilendirme yaparsanız sevinirim (baskı+balata+bilya+ yağ vs. )
1-Fiat Marea Liberty 1,6  2004
2-Opel Corsa Essentia 1,2 2011
3-Tofaş Şahin 1,6  2000  :)
4-Corolla 1,4 D-4D MMT 2006

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzımanla ilgili sorum
« Yanıtla #5 : Ağustos 18, 2014, 18:33:30 »
Geçişte bırakıp geri alması diğer viteslere göre daha fazla zaman alıyor.
İlk vitesler aracın en güçlü olduğu vitesler.

1'den 2'ye geçerken hissettiğiniz sarsıntı bundan olsa gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzımanla ilgili sorum
« Yanıtla #6 : Ağustos 18, 2014, 20:16:01 »
Kullanilan debriyaj seti ve kalibrasyon ile de alakali olabilir, ileriki safhalarda aktuator motoru da cikabilir.

Ancak 5 ileri MM-T sanzimanda her ne yaparsaniz yapin 1-2 arasi her zaman daha sarsintilidir yukarida arkadaslarinda belirttigi mutevellit sebeplerden.