Gönderen Konu: MMT ŞANZIMAN VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi  (Okunma sayısı 5536 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
MMT ŞANZIMAN VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« : Ağustos 04, 2014, 12:10:59 »
Merhabalar ,

       2009 Model Corolla Dizel mmt şanzumanlı 1.4 d4-d aldım. İlk uzun yolumu yaptım ve izlenimlerimi paylaşmak istiyorum. Ankara Bodrum arası 759 km yol yaptım. İlk başta denizliye kadar sakin (90-130km arası) gittim. Yol bilgisayarı ve aldığım mazot bana 5,3lt/100 km değerini verdi. Daha sonra 329 km daha klima açık Denizli Bodrum arasını gittim . Yakıt değeri 5,4lt/100km gösteriyordu.

     Arabayı alır almaz Michelin Privacy 3 lastik alarak taktırdım. Yol tutuş ve yol sesi şikayetleri için bir önlemdi. Sivrihisara gelmeden farketim ki araba yolda geziyor ve ruzgarda savruluyor. Hemen bir mola verip mola sonrası lastik basınçlarının 36 olduğunu farkettim. hemen önler 32 arkalar 33 olarak düzelttim ve sorun kalmadı.

    Multimod şanzumandan çok fazla şikayet okudum arabayı almadan. Uzun yolda vites geçişlerini ancak motor sesindeki değişimden ve devir saatindeki oynamadan anlıyabiliyorsunuz. Onun haricinde bir sıkıntı göremedim. Ama bunun yanında E ile giderken istediğim zaman vites ile oynayabilmek (manuele almadan) çok zevkli olmuş. EDC şanzumanda DSG şanzumanda bu yok ! illa ki manuele almanız gerekiyor.

    Bu özellik özellikle denizli Bodrum arasında Kale ve yatağan yolunda çok işime yaradı. Çıktığın vitesle inmek, sollarken vites küçültmek bu yokuşlu ve virajlı yollarda hem çok zevkli hem de çok stabil bir kullanım sağlıyor.

    Bu arada Ankara Bodrum yolunu molalar dahil 8,30 saatte aldığımı da eklemeliyim. Ortalama süratim 103 km diyordu ki bunu otobanda ancak yakalayabilirsiniz. Ortalama süratin bu seviyede olmasının sebebinin E'de giderken manuel ile deviri yükseltip hızı sabit tutabilmekte buluyorum.

   Yokuşlarda aracın bayılması, dizelin yavaşlaması dye bir şey olmadı. Aksine jetta ve benzinli pasatlara virajlı yokuşlarda fark attım. Elbetteki şoför önemlidir :D

   Dönüşte 110-130 bandında hızlı geldim. ortalama yakıt tükemimim 5,9lt /100 km oldu. 90 üstü hızlarla gidip 6 lt gibi bir ortalama bana mükemmel gibi geldi. bence iktisat budur.

    Ancak uzun yola çıkmadan hava filtresi ve yağ değişimi yaptım. Mobil 1 formula 5/10 koydurdum. Aracın sesi gerçekten azaldı. Birde 15 liraya hava filresi varken ben 35 liraya hava filtresi aldım. Onunda etkisi olabilir.

   

Toyota Club Türkiye

MMT ŞANZIMAN VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« : Ağustos 04, 2014, 12:10:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #1 : Ağustos 04, 2014, 19:51:16 »
1.hava filtreniz orginal değilse en baştan hata araç 0.5 lt fazla yakar.ben 2500 km yol yaptım hız 100-130 arası 2008 Corolla 4 yetişkin 1 çocuk bagaj çakılı 4.7 litre.bu farkın nedenlerinden biri orijinal hava mazot filtresi+katkısız mazot alıyorum+enjektörleri temizlettrirdim+egr yi temizlettirdim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #2 : Ağustos 04, 2014, 20:24:10 »
6 litre bence kötü bir iktisat uzun yol dizel araç için söylediğiniz hız bandında bu değerleri benzinli araçlar yapıyor
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #3 : Ağustos 04, 2014, 20:58:15 »
corolla mmt d4d, 80.000km. 914 km de 195 tl mazot. yol güzergahı; izmir-denizli-muğla-milas-yatağan-kavaklı-bozdoğan-buldan-germencik-izmir. özellikle muğla-kavaklıdere-yatağan-Germencik yolu çok rampa ve virajlıdır bilenler bilir. 2 hafta önceki mazot fiyatları ile 192 kr/km. klimalı 4 kişi ile ortalama 4.3 lt/100 km. ortalama hız 100 km. lastikler continental ecocontitact. 80.000 km bakımı Toyota tokullar yetkili servisinde yapıldı. mazot filtresi değişti. hava ve kabin filtresi temizlendi.
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #4 : Ağustos 05, 2014, 15:24:29 »
corolla mmt d4d, 80.000km. 914 km de 195 tl mazot. yol güzergahı; izmir-denizli-muğla-milas-yatağan-kavaklı-bozdoğan-buldan-germencik-izmir. özellikle muğla-kavaklıdere-yatağan-Germencik yolu çok rampa ve virajlıdır bilenler bilir. 2 hafta önceki mazot fiyatları ile 192 kr/km. klimalı 4 kişi ile ortalama 4.3 lt/100 km. ortalama hız 100 km. lastikler continental ecocontitact. 80.000 km bakımı Toyota tokullar yetkili servisinde yapıldı. mazot filtresi değişti. hava ve kabin filtresi temizlendi.

O zaman benim arabam çok yakıyor sonucuna varabilir miyiz ?

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 05, 2014, 15:27:33
1.hava filtreniz orginal değilse en baştan hata araç 0.5 lt fazla yakar.ben 2500 km yol yaptım hız 100-130 arası 2008 Corolla 4 yetişkin 1 çocuk bagaj çakılı 4.7 litre.bu farkın nedenlerinden biri orijinal hava mazot filtresi+katkısız mazot alıyorum+enjektörleri temizlettrirdim+egr yi temizlettirdim.

Katkısız mazot nedir ? Bilgilendirmisiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #5 : Ağustos 06, 2014, 21:27:48 »
saffet beye kesinlikle katılıyorum. arabanızın standart bakımlarını kesinlikle zamanını atlamadan kitapçığında yazılı değişimleri takip ve kontrol ederek sadece yetkili ve güvendiğiniz serviste yaptırtın. bazen dışarıdaki tamirci arkadaşlarımız bazı parçaların veya sıvıların değişimini maalesef önemsemiyorlar. örneğin 80.000 km de fren hidrolik sıvısı, şanzıman yağı v.b değişmesi gerekiyor. inanın fren hidroliği değişti, fren pedalı bayağı yumuşadı. spor kullanmayın ama verimli kullanın. (ani gaz ani fren yapmayınız). sonuça bir de o zaman bakın  :alkis:
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corollove-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 72126
  • Model Yılı: '07
  • 292 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #6 : Ağustos 07, 2014, 13:44:16 »
full bagaj dolu ve arabada 5 kişi var.Yakit tuketimim boyle :) fazla gibi geldi ama arkadaslarda yorumlarlarsa iyo olur :) Ankara-Antalya arası
Toyota Corolla 2007 MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #7 : Ağustos 07, 2014, 21:02:36 »
full bagaj dolu ve arabada 5 kişi var.Yakit tuketimim boyle :) fazla gibi geldi ama arkadaslarda yorumlarlarsa iyo olur :) Ankara-Antalya arası
Eren bey, bodrumda cocukluk arkadaslarimizla bulustuk. Volvo v40 1.6 dizel 5.9 lt ama 110nu gecmemis, fluence 2012 1.5 dci  6,5lt oda gece 110nu gecmemis ve klima kapali.

Bence 6.2ye kadar iyi bir deger. Eger kağnı gibi gitmiyorsak....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #8 : Ağustos 07, 2014, 22:18:06 »
arkadaşlar bu araçların eski kasa olan 5 vites motorlar common rail1 dir ve yeni nesil makyajlı motorları common rail2 dir.ve yaklaşık 0.5 litre az yakar.benim arabam 4.8 yaktı ise ve 110-120 ile 4.3 litre makyajlı kasada çok normal.bir anı:corolla alıyoruz satıcı beyefendi bu araba şehir içinde işte 3.7 yakıyor dedi.bende dedim ki hangi şehir konya mı İstanbul mu satıcı durdu kaldı.yani bizim araçların şehir içi verisi asla karşılaştırılmaz ama şehir dışı karşılaştırılır.benim arabamın 2008 makyajsız kasa şehir dışı kitap verisi 4.1 bu=90km sabir hız araç boş 0 eğimle.böyle bir yol yok böyle tek kişi seyahat yok böyle sürtünmesiz bir rüzgarsız hava yok.yani o hayal 4.1 4.5 5 arası normaldir kaldı ki araç 210 000 km de.yani bizim common rail1 lerde makyajsızda en önemli yerler.1=hava filtren ve diğer filtreler(polen hariç) kesinlikle orj olmalı 2=egr(kimse temizletmiyor açılınca bakarsınız)kesinlikle temizletilmeli.yağ 0-40 mobil az sürtünmeli olmalı 3=enjektörleriniz şayet kirli ise söküp temizletin(asla ayarlatmayın ayarı ileoynatmayın içini söktürmeyin sonra 4 enjektörünüz olur.sadece ultrasonic temizletin sırasına göre söküp taktırın.kodlama bozulmasın...)4=kesinlikle katkılı mazot almayın...ultra force yok excellim yok ne.10ppm lik katkısız mazot alın.çünkü eski common railler bu mazotu seviyor.makyajlı kasa katkılıda alabilir common rail2 onlar.piezo enjektörler yağsız mazotla çalışabiliyor.
bunları yaptınız bakın yakıtınız direk düşecektir.
benim tecrübelerim bunlar.tabi klima açık olması çok rampa çıkmak (inişide 0 lt yazıyor çıkmasının inmeside var)sıcaklık o kadar faktör var ki.gece sürmek.dengesiz gaz pedalına basmak bile arttırır.şehir dışı 6 lt olan arkada acilen söylediğim temizlikleri yapsın.teşekkürler....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #9 : Ağustos 07, 2014, 22:21:45 »
Saffet bey 1,4 dizellerde piezzo enjektör yok düzeltme yapayım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #10 : Ağustos 07, 2014, 22:57:10 »
Şehir içi 6.6 yakaladim :)
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #11 : Ağustos 07, 2014, 23:13:38 »
Saffet bey,

Sizin Common Rail 1 ve Common Rail 2 adini verdiginiz iki araciniz var saniyorum :) Common Rail, dizel yakit enjeksiyon sisteminin genel adi.

Kisaca bahsetmek gerekirse eski dizel enjeksiyon sistemlerinde pompa sirasi ike enjektorlere basinc gonderir gonderilen basinc ile enjektor acilir ve yakit puskurtulurdu.

Common Rail (Ortak Hat) sisteminde, enjektorlerin yakit besleme hatti ortak ve bu hatta cok yuksek basinc sabit tutulur, enjektorler ECU sinyali vasitasi ile acilir.

Bu sistemin birincisi yada ikincisi yok anlayacaginiz, sanirim siz bu motorlar uzerindeki degisken geometrili turbo vs. giib ufak gelisturmeleri derecelendirmek icin boyle yazdiniz.

Arac satis temsilcisine sordugunuz soru dumur edici olmus cidden, ben de size "hangi sehirler arasi" diye sorabilirim.

1-Filtreler konusunda bence bu kadar emin olmayin, zira orijinal ambalajli filtrelerden daha kaliteli aftermarket urunleri biliyorum, ispatlayabilirim.

2-Her enjektor ultrasonik temizlemeye uygun degildir, bunu bilincssizce yapip enjektor takimi alan Bosch Car Servisi hala musterimiz :)

3-Egr temizligi surekli degil, belli periyodlar icerisinde yapilmali, bu temizligin periyodunu uzatan en onemli etmenler C3 onayli motor yagi ve kullabilan yakit kalitesidir.

Surekli temizlenen yada temizlenmesi gereken Egr valfinin daha erken omrunu tamamlayacagindan emin olabilirsiniz zira o valfi tasarlayan muhendisin o valfin kirli kalabilecegini dusundugunu hatirlatmak isterim.

4-Yakit konusunda hangi aracta hangi yakitin daha verimli oldugu konusu tamamen kullanim ile ilgili, katkili yakit almayin vs. yaklasimlar derecesi yuksek hatalardir.

Yakitlar, icerigi belirlenirken belli hexagen icerisinde optimum degerler icin tasarlanir.

Verimlilik=Tasarruf
Karbon Salinimi
Motor Duzeni ve Sagligi
Calistigi Duzene Uygunluk
Yogunlasma=H2O Salinimi
Biodistilasyon=Diger Maddelerden Ayrisma

Bu hexagen her motorda hatta ayni motorun kullanildigi farkli araclarda bile onem sirasini degistirebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #12 : Ağustos 07, 2014, 23:36:21 »
Ufuk

Birde 1 nesil commonraillerin Corollaya gelmeden önce Yariste intercolersiz modeli vardı.
Oda 0,5 inci nesil commonrail mi oluyor?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #13 : Ağustos 07, 2014, 23:52:44 »
Ahmet abi,

Her motorun, turbo, non turbo, intercooler, non intercooler, Sgt, Vgt modelleri olabilir.

Bu onlari jenerasyon ayrimina sokmaz.Bunu makyaj, aksesuar gibi dusunmek gerekli, zira ana kalem hep ayni.

Bu arada bahsettigin arac NLP10, degisik bir aractir, kasa ve yuruyen Japon, motor Avrupa 1ND-TV'dir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #14 : Ağustos 10, 2014, 22:35:21 »
valla arkadaşlar maşallah kitap bilgileriniz muhteşem.biz türk usulü dedik bazı kelimelere tabii ki common rail 1 2 3 yok sadce iyileştirmeler var.ben oyle adlandırdım.yedek parça konusu ise ulaşılabilecek en yakın parçalar yoksa ararsan neler bulursun.yani gerçekleri konuşalım.şimdiii intecoolersiz common  railden tutun da herkes maşşallah dalga geçmeyi biliyor benimle bunlar fiilen yaşadığım tecrübeler ben kitap bilgilerine bakmıyorum.selonoidli enjektör ile piezo enjektör ve i-art enjektör nedir hadi anlatın bakalım.katkılı yakıttan dolayı valfleri bozulan benim.değişken geometrili elektirik kontrollü turbo ile vakumla çalışan turboyu bende biliyorum.yukarda ben yaptım yaşadım yazdım kitaptan teknik bilgi aktarmıyorum.kimse ile yarışma niyetim yok.bu doğrudur da demiyorum.ben yaşadıklarımı anlatıyorum.o yüzden amacım paylaşmak akıl vermek değil.tşklerr common rail 0.5 ve diğer arkadaşım.siz çokk biliyosunuz ne diimmm...

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 10, 2014, 22:39:38
Corolla nın makyajlı kasada kullandığı ve normal 2006 da getirdiği motorla arasındaki farkları biliyorsanız sorun yok.bence 2 motor arasında dağlar kadar fark var....sökün bakın krankına kadar farklı...bu motorlar...bırakın denso enjektörlerini pompasını bambaşka..

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 10, 2014, 22:57:51
Toyota 1.4 dizelde piezo enjektör yok diyen abimiz.23670-33060 parça kodu bosch no:0445116054 bu enjektör 2009 sonundan itibaren gelen 205 nm li araçlardaki elektirkli turbolardaki yeni nesil motor diyelim yeni nesil 1.4 diyelim tük usulü.bu enjektörü araştırın ve bana yazın yanıtınızı bekliyorum.....

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 10, 2014, 23:03:48
1:1600 barda çalışan selonoid valfli(benim bozulan katkılı yakıtı sevmeyen)common railler 2006-2009 Corolla auris yaris Euro 4 motor.
2:1800 barda çalışan piezzo enjektörlü common railler katkılı yakıta uygun daha sağlam2010-2014 Corolla auris euro5 motor.
3:2500 barda çalışacak (henüz değil) olan denso i-art dedi bosch daki isim farklı sanırım Euro 6 ya uyumlu kendinden entegreli enjetörler pompa olmadan çalışacak.
bunları araştırın sonra konuşalım...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #15 : Ağustos 11, 2014, 16:34:57 »
Ankara- Amasya    ,  Amasya-Samsun ,  Samsun-Ankara ortalama 90-100 ile gittim, aracı hiç zorlamadım,  ortalama 4,2 litreyi yakaladım,
Mmt uzun yolda güzel fakat Ankarada şehir içinde, özellikle dikmen gibi bol yokuşlu yerlerde sıkıntı çıkarıyor.
Hatta bir seferinde yokuşun ortasında durdum test etmek için. Araç yokuşta kalkamadı. Mecburen geri geri gelip hızlanıp öyle çıktım.
"Beni suçlayabilirsiniz, sorun değil: tarih beni aklayacaktır"  Fidel Castro

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #16 : Ağustos 12, 2014, 01:11:50 »
Merhabalar ,

       2009 Model Corolla Dizel mmt şanzumanlı 1.4 d4-d aldım. İlk uzun yolumu yaptım ve izlenimlerimi paylaşmak istiyorum. Ankara Bodrum arası 759 km yol yaptım. İlk başta denizliye kadar sakin (90-130km arası) gittim. Yol bilgisayarı ve aldığım mazot bana 5,3lt/100 km değerini verdi. Daha sonra 329 km daha klima açık Denizli Bodrum arasını gittim . Yakıt değeri 5,4lt/100km gösteriyordu.

     Arabayı alır almaz Michelin Privacy 3 lastik alarak taktırdım. Yol tutuş ve yol sesi şikayetleri için bir önlemdi. Sivrihisara gelmeden farketim ki araba yolda geziyor ve ruzgarda savruluyor. Hemen bir mola verip mola sonrası lastik basınçlarının 36 olduğunu farkettim. hemen önler 32 arkalar 33 olarak düzelttim ve sorun kalmadı.

    Multimod şanzumandan çok fazla şikayet okudum arabayı almadan. Uzun yolda vites geçişlerini ancak motor sesindeki değişimden ve devir saatindeki oynamadan anlıyabiliyorsunuz. Onun haricinde bir sıkıntı göremedim. Ama bunun yanında E ile giderken istediğim zaman vites ile oynayabilmek (manuele almadan) çok zevkli olmuş. EDC şanzumanda DSG şanzumanda bu yok ! illa ki manuele almanız gerekiyor.

    Bu özellik özellikle denizli Bodrum arasında Kale ve yatağan yolunda çok işime yaradı. Çıktığın vitesle inmek, sollarken vites küçültmek bu yokuşlu ve virajlı yollarda hem çok zevkli hem de çok stabil bir kullanım sağlıyor.

    Bu arada Ankara Bodrum yolunu molalar dahil 8,30 saatte aldığımı da eklemeliyim. Ortalama süratim 103 km diyordu ki bunu otobanda ancak yakalayabilirsiniz. Ortalama süratin bu seviyede olmasının sebebinin E'de giderken manuel ile deviri yükseltip hızı sabit tutabilmekte buluyorum.

   Yokuşlarda aracın bayılması, dizelin yavaşlaması dye bir şey olmadı. Aksine jetta ve benzinli pasatlara virajlı yokuşlarda fark attım. Elbetteki şoför önemlidir :D

   Dönüşte 110-130 bandında hızlı geldim. ortalama yakıt tükemimim 5,9lt /100 km oldu. 90 üstü hızlarla gidip 6 lt gibi bir ortalama bana mükemmel gibi geldi. bence iktisat budur.

    Ancak uzun yola çıkmadan hava filtresi ve yağ değişimi yaptım. Mobil 1 formula 5/10 koydurdum. Aracın sesi gerçekten azaldı. Birde 15 liraya hava filresi varken ben 35 liraya hava filtresi aldım. Onunda etkisi olabilir.

   

Ankara izmir arası 110-120 arası ve 120'yi geçmemek kaydıyla 100 / 300 / 400 / 500 km resimlerini koydum. İzmir seyahati ortalaması 4,3... :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '17
  • 69 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #17 : Ağustos 12, 2014, 09:57:04 »
 2007 Corolla MMT  (E12) ile Eskişehir- Ören (Milas) arasını 3.5 lt/100 km. yakıt ortalamasıyla bitirdim. Gidiş-geliş mesafe 1150 km. Aracım 147 bin km'de. Klima hep açık. 3 kişi, dopdolu bagaj. Yol bilgisayarı 3.5 gösterdi ama depoyu doldurduğumda yakıt ortalamasını bir de kendim hesaplayayım, acaba ekranda gördüğüm doğru mu  dedim: sonuç 3.6 litre çıktı. Bu da bence doğru sonuç sayılır. Yalnız maksimum hız 90-95 km, ortalama hızım 70 km idi. Aynı araçla kış koşullarında şehir içinde Eskişehir'de 9- 10 litreyi  gördüğümü söylemeliyim. Minimum olarak Eskişehir- Bursa arası 3.1 yakıt ort. buldum. Aracımın tüm bakımlarını 6 ayda bir yetkili servis SARAR Eskişehir'de yaptırıyor hiçbir masraftan kaçınmıyorum. Bakımlı bir araç anlayacağınız. Yağı, filtreleri değiştirmek için 10 bin km'yi beklemem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #18 : Ağustos 12, 2014, 09:58:09 »
Çok iyi değerler. :alkis:
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman VE UZUN YOL ve Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #19 : Ağustos 13, 2014, 09:10:00 »
2007 Corolla MMT  (E12) ile Eskişehir- Ören (Milas) arasını 3.5 lt/100 km. yakıt ortalamasıyla bitirdim. Gidiş-geliş mesafe 1150 km. Aracım 147 bin km'de. Klima hep açık. 3 kişi, dopdolu bagaj. Yol bilgisayarı 3.5 gösterdi ama depoyu doldurduğumda yakıt ortalamasını bir de kendim hesaplayayım, acaba ekranda gördüğüm doğru mu  dedim: sonuç 3.6 litre çıktı. Bu da bence doğru sonuç sayılır. Yalnız maksimum hız 90-95 km, ortalama hızım 70 km idi. Aynı araçla kış koşullarında şehir içinde Eskişehir'de 9- 10 litreyi  gördüğümü söylemeliyim. Minimum olarak Eskişehir- Bursa arası 3.1 yakıt ort. buldum. Aracımın tüm bakımlarını 6 ayda bir yetkili servis SARAR Eskişehir'de yaptırıyor hiçbir masraftan kaçınmıyorum. Bakımlı bir araç anlayacağınız. Yağı, filtreleri değiştirmek için 10 bin km'yi beklemem.

Zaten 10.000 bakımı beklememek lazım, yaza girerken , kışa girerken birer filtre ve yağ bakımı ile gerçekten uzun ömürlü ve kullanışlı araçlar...

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 13, 2014, 09:13:39
bu arada ortalama hız 91 görünüyor. 418.kmye geldiğimde...

Yol bittiğinde de 605 km sonra 4.4...

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 13, 2014, 09:22:57
6 litre bence kötü bir iktisat uzun yol dizel araç için söylediğiniz hız bandında bu değerleri benzinli araçlar yapıyor

Ortalama süratte sıkıntı varmış. Şöyleki 100-110 km ortalama değerler yol bilgisayarının değerleri idi. Ben yolda 140-150 bandında gitmiştim. 140-150 ile giderken 6 litre çok iyi değerler. Ancak İzmire giderken 110-120 bandında (hiç 120yi geçmeden) gittiğimde 4,3lt/100 km yol bilgisayarının ortalama hızı da 91 km oldu. Resmleri yükledim.