Gönderen Konu: amortisör yardımı  (Okunma sayısı 2001 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '10
  • 11 kere teşekkür etti
amortisör yardımı
« : Ağustos 02, 2014, 22:32:35 »
Herkese kazasız belasız sürüşler. 2007-2010 arasındaki süspansiyonlarla 2011-2013 arasındaki kasada kullanılan amortisörler aynı mı? 2010 corolla arka sağ amortisörün patlak olduğu söylendi ekspertiz raporunda şimdi orjinali ile değiştirmek istiyorum. Acaba 2007 üzeri corollalar için tüm amortisörler aynı mı? Bunu neden soruyorum 2012 model corollanın süspansiyonları 2010 modele göre daha yumuşak devamlı ikisini de kullandığım için farkı açık bir şekilde görebiliyorum. Ya da ben 2010 da patla amortisör kullandığım için bana öyle mi geldi? Bilgilendirirseniz sevinirim

Toyota Club Türkiye

amortisör yardımı
« : Ağustos 02, 2014, 22:32:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • TOYOTACI
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 31000
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: amortisör yardımı
« Yanıtla #1 : Ağustos 02, 2014, 23:49:25 »
Toyota kyb kullanıyordu eski kadarda ben arka 2  yim değiştirmiştim.. Servis 500 civarı para istemişti... Alanya Tuncer oto da sanayide 90 tl den 180 lira verdim. 30 lirada usta almıştı... Servise gerek yok bence balata amortisor vs tarzı şeyler için..çok para istiyorlar
toyota candır,aşktır, tutkudur....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 168000
  • Model Yılı: '10
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: amortisör yardımı
« Yanıtla #2 : Ağustos 04, 2014, 15:44:57 »
bende 2010 Toyota Corolla kullanıyorum arka amortisörleri yeni değiştirdim sayılır üzerinden orjinal KYB çıktı, bende KYB taktırdım işçilik dahil 350 tl verdim. servise gidip boşuna fazla para vermeye gerek yok bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: amortisör yardımı
« Yanıtla #3 : Ağustos 04, 2014, 19:47:26 »
kyb alın takın sorun yok servise gerek yok....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '10
  • 11 kere teşekkür etti
Ynt: amortisör yardımı
« Yanıtla #4 : Ağustos 04, 2014, 20:50:35 »
Arkadaşlar servise sordum 2011 makyajlı kasa öncesinde kullanılan ön amortisörlerle sonrasında kullanılanların şekli aynı olsa da kodları farklıymış fakat arkalar ikisinde de aynıymış. ön amortisörlere yumuşama sağlamak için 2011 sonrasındakilerden taksam problem olur mu sizce çünkü ben ikisi arasında hatırı sayılır bir fark görüyorum yoldaki pürüzleri hissettirme noktasında

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: amortisör yardımı
« Yanıtla #5 : Ağustos 04, 2014, 23:00:13 »
Arkadaşlar servise sordum 2011 makyajlı kasa öncesinde kullanılan ön amortisörlerle sonrasında kullanılanların şekli aynı olsa da kodları farklıymış fakat arkalar ikisinde de aynıymış. ön amortisörlere yumuşama sağlamak için 2011 sonrasındakilerden taksam problem olur mu sizce çünkü ben ikisi arasında hatırı sayılır bir fark görüyorum yoldaki pürüzleri hissettirme noktasında
Yetkili servisten aldiginiz bu bilgiye binaen bir konu aktarmak istedim.On amortisorlerdeki Oem numara farkliligi KYB firmasinin tedarik ettigi bolge ile alakali, uretim ve Mark Numaralari (uretim numarasi) ayni olan amortisorlerin fiyatlarindaki ufak farklar da tedarik lokasyonu farkindan kaynakli.

Makyajli kasa E15'te farkettiginiz (farketmenize de sasirdim, cok hassas kullanicilar farkedebilir) yumusama viraj demiri ile alakali, makyajli kasada viraj demiri inceltilerek (yaklasik 4mm) burulma direnci dusurulmus, dolayisi ile daha yumusak bir darbe emisi saglanmis.Bu yumusakligi amortisor degisimi ile tam olarak elde edemezsiniz, mevcut makyajsiz helezon yaylari ile makyajli kasa viraj demiri kombinasyonuyla daha da yumusak bir on suspansiyona sahip olabilirsiniz ancak bu sefer de viraj performansi azalacaktir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '07
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: amortisör yardımı
« Yanıtla #6 : Ağustos 04, 2014, 23:05:03 »
Firmalar araçları makyajlarken bazen amortisörlerin ayarlarını değiştiriyor ama çoğu insan bunu fark etmiyor.Daha yumuşak bir sürüş hissi varsa 2012 modellerinki rahatlıkla takılabilir.Serviste çalışanlar aynı mı farklı mı kesinlikle bilmezler ısrar edersen bilmişlik taslayıp hepsi aynı der.Amortisör konusunda emin ol bir iki uzman dışında kimseden yardım alamazsın.İki aracın da kaputuna bastır ve yumuşak olanını anlamaya çalış.Onun dışında iki araç arasındaki lastik farkı basınç marka biraz fark ettirir.Yol tutuşu zaten pek iyi olmayan Corolla nın biraz daha hassas viraj alacağını da unutma.
2007 Jetta Comfortline-Lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '10
  • 11 kere teşekkür etti
Ynt: amortisör yardımı
« Yanıtla #7 : Ağustos 06, 2014, 15:16:21 »
Yetkili servisten aldiginiz bu bilgiye binaen bir konu aktarmak istedim.On amortisorlerdeki Oem numara farkliligi KYB firmasinin tedarik ettigi bolge ile alakali, uretim ve Mark Numaralari (uretim numarasi) ayni olan amortisorlerin fiyatlarindaki ufak farklar da tedarik lokasyonu farkindan kaynakli.

Makyajli kasa E15'te farkettiginiz (farketmenize de sasirdim, cok hassas kullanicilar farkedebilir) yumusama viraj demiri ile alakali, makyajli kasada viraj demiri inceltilerek (yaklasik 4mm) burulma direnci dusurulmus, dolayisi ile daha yumusak bir darbe emisi saglanmis.Bu yumusakligi amortisor degisimi ile tam olarak elde edemezsiniz, mevcut makyajsiz helezon yaylari ile makyajli kasa viraj demiri kombinasyonuyla daha da yumusak bir on suspansiyona sahip olabilirsiniz ancak bu sefer de viraj performansi azalacaktir.
Ufuk Bey o zaman dediklerinizden makyajlı kasa corollalarda viraj demiri daha ince olduğu için makyajsız olan kasaya göre daha kötü bir yol tutuşuna sahip olacağını söyleyebilir miyiz bir de makyajlı kasa viraj demiri makyajsıza doğrudan uyum sağlar mı ve bu viraj demiri sadece öne mi ait arkada da bulunur mu? fiyatı ne düzeydedir? teşekkürler 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: amortisör yardımı
« Yanıtla #8 : Ağustos 06, 2014, 16:05:36 »
Ufuk arkadaşımız çok güzel şekilde cevaplamış zaten
Aynı süspansiyon sistemine sahip araçlardan viraj demiri kalın olan daha sert süspansiyon özellikleri gösterir. Dolayısı ile yol tutuş nispeten artar, konfor azalır. Ayrıca bunların boyları da süspansiyon  üzerinde etkilidir.

 Aracın yoldan gelen darbeleri kadaya aktaran ilk donanım lastiklerdir. Yanak konforu aracın süspansiyon konforunu etkiler. Bundan sonraki ilk ve en önemli parça yaylardır. Yoldan gelen darbeyi kasaya ileten parçalardır. Amortisör ise; yoldan gelen darbe ile aracın ağırlığı karşısında sıkışan(diğer etkiler burulma ve gerilmedir) ve bunu, daha sonra açılarak her iki yöne(kasa ve teker) ileten yaylardır. Yani yayın yapısı aracın sertliğini direk etkiler. Yay yapımında kullanılan materyal önemlidir. Ayrıca aynı materyalden yapılmış yaylardan kalın olan daha serttir, çok boğumlu olan daha serttir. Boğumu kademeli yaylar da mevcuttur.
Amortisör ise yayın sıkışması sonrasındaki açılımı(rebound) sönümleyen bir donanımdır. Stroku, iç kanal yapısı(conta geçirgenliği) sertliği üzerinde etkilidir. Sert amortisör lastiği daha çabuk zemine iter. Bu da kasada daha sert etki hissedilmesine neden olur. Önemli olan yay ve amortisörlerin birbiri ile uyumudur.