Gönderen Konu: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı  (Okunma sayısı 13273 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 143000
  • Model Yılı: '04
  • 50 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Merhaba
Hangi devirde vites düşülür veya yükseltilir. ?
Rölanti devir i kaç olmalı?
Işıkta beklerken veya ışığa yaklaşırken vitestemi yoksa boştamı olmalı ?
En ekonomik sürüş ve hız devir ?
Yüksek vites mi yoksa Yüksek devir mi yakıtı çok harcar.?
toyotacı

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı
« Yanıtla #1 : Temmuz 31, 2014, 13:02:59 »
Merhabalar.

Benim aracım otomatik, bazı sorularınıza yardımcı olamayacağım fakat ortak olduğumuz noktalardaki sorularınıza cevap vereyim.

2- Rölanti devri minimum 650 PRM'de olmalı. Bunun 750 PRM'e kadar müsadesi var.
Makyajsız kasalarda gaz teli olduğu için, gaz kelebeğinin oradan manuel olarak ayarlanabiliyor. Sanırım Makyajlılarda ise rölanti devri ECU'ya müdahale ile yükseltilebiliyor.

3- Durur vaziyette iken aracın viteste olması aktarma organlarının sağlığı açısından zararlı.

4- Manuellerde durumu bilemiyorum fakat AT şanzımanlarda en ekonomik hız 90 KM/H gibi. Yol bilgisayarındaki anlık tüketime bakarak aracınızı en ekonomik şekilde aracınızı sürebilirsiniz.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 143000
  • Model Yılı: '04
  • 50 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı
« Yanıtla #2 : Ağustos 01, 2014, 00:58:20 »
manu elde nasıl olmalı
arabanın boşta iken yakıtı devir ayarına göre değişmesi nasıl olmalı
toyotacı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı
« Yanıtla #3 : Ağustos 01, 2014, 10:54:22 »
Manuel aracın en güzel yanı vites ve devrin sizin hâkimiyetinizde olmasıdır .Yıllardır manuel araç kullanan biri olarak sizi şu şekilde bilgilendireyim yüksek devirler her daiam fazla yakıt tüketimizdir .Ama çok düşük devirlerde motoru üzer ortasını bulmak gerekir .Birçok araçta vites değiştirme devri 2800-3500 civarıdır bu yol ve trafik durumuna göre değişiklik gösterir. Ani gazlama ve frenajlar ve ani hızlanmalar yakıtı artıran etkenlerdir .3 ile rahat çıkılacak bir rampayı 4 ile çıkmaya çalışırsanız bu gene fazla yakıt tüketimine neden olur .Burada anlaşılması gereken şey şudur motorun zorlanıp  zorlanmadığıdır .Mesela rampa aşağı inerken hızınız 60 olabilir ama vites 5 de olabilir aracın kendi ağırlığı zaten yeterlidir .Size naçiz hane tavsiyem aracınızı iyi tanıyın nerde hangi vitesi kullanacağınızı iyi bilin ani duruş ve kalkışlar dan kalkının
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 143000
  • Model Yılı: '04
  • 50 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı
« Yanıtla #4 : Ağustos 02, 2014, 19:17:55 »
rampa aşa inerken gazvermeden inmek yakıtta artı yapar öyle degilmi?
bazen yokuş çıkarken 5 ile gidiyorum devir 2800  civari oluyor yokuşun ucuna yakin biraz aşa düşüyor 2300 ben biraz gaza basıyorum yokuşu kurtarsın diye çünkü sonrası ya iniş yada düz bunu yapmam yani gaza basmam sizde nasil doğrumu nasıl bir sıkıntı yapar
birde bazen gaza basmiyorum bir alt vitese düşüyorum ayni aynı gaz pedalı basıklığında yani daha basmadan önceki durumda devir 2700 civarinda oluyor  sanki araba daha rahat hızlanıyor gazi yiyor gibi hissettiriyor ama sonra yokuştan sonra tekrar vites büyütüyorum yani

vites düşmeden mi hafif gaza basmak mi
yoksa vites düşüp sonra bültmekmi hangisi olmalı
toyotacı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı
« Yanıtla #5 : Ağustos 02, 2014, 22:23:51 »
Merhaba. 2005 model benzinli hb sahibiyim. Aracım düz vites. İstanbul'da oturuyorum ve ortalama tüketimim 100km'de 8.2. 1 depoyla 560-580 km arası yol yapıyorum. Okulum Kayış Dağı'nda olduğu için haftada 5 gün rampalı yollarda kullanıyorum.
Size taktiklerimden bahsedeyim.
-Eğer yol düz ise her zaman 2000 devirde vites değiştiririm ve aracı yüksek vites ve düşük devirlerde kullanırım.
-Vitesi ya sollama yapmama gerekirse veya gaza bastığımda istediğim hızlanmayı yakalayamıyorsam düşürürüm.
-Eğer görüş menzilimde bir ışık, tümsek veya hızımı düşürmem gereken herangi bir engel varsa yaklaşık 500 m önceden ayağımı gazdan çekereim ve yavaş yavaş vites küçülterek aracın hızını azaltırım.
-Işıkta beklerken genelde karşı trafikte ki ışığa bakarım. %90 karşı taraf kırmızı yandıktan sonra benim ışığım 2-3 saniye sonra yeşil olur. Bu yüzden saniyesi olmayan ışıklarda karşı tarafa yanan ışığı görebiliyorsam, ışık kırmızı andığı anda 1'e takarım. Eğer saniyesi olmayan ve karşı ışığı göremediğim bir yerdeysem, bana yanan ışık yeşil olunca 1'e takarım. Varsın arkadakiler istediği kadar korna çalsın...
-İstanbul'da TEM, E5 tarzı yollarda giderken 50km'den sonra direk 5'e takarım ve yol düz ise gaza çok hafif basarak maks 80km hızla giderim. Ara yollarda ise genelde 30'u geçmem ve her 2000 devri geçtiğimde vites yükseltirim.
-Benim aracım rölantide eğer motor soğuksa 1500-2000 devir arası, motor sıcaksa 500-900 devir arası değişiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı
« Yanıtla #6 : Ağustos 02, 2014, 22:29:19 »
Bizdede 2005 corola maunel benzinli var devir ne kadar yuksek olursa yakit artar   işiklarda vitesi boşa alin debraja basmayin debraj gider debraja ne kadar çok basarsaniz okadar çabuk biter daha dogrusu ki otomatik viteelerde bile işiktayken vites boşa alinir  90 100 arasi giderseniz yakitiniz gayet iyi bir biçimde düşüş olur
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '05
  • 31 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı
« Yanıtla #7 : Ağustos 03, 2014, 09:23:10 »
Hangi devirde vites düşülür veya yükseltilir. ?

Sakin gidiyorsak; 2300-2700 gibi değiştiririm. Yüksek hızda gidiliyorsa şartlara göre değiştiririm.

Rölanti devir i kaç olmalı?

yaz ve kış durumuna göre değişiyor.

Işıkta beklerken veya ışığa yaklaşırken vitestemi yoksa boştamı olmalı ?

Burası önemli. Şehirlerarası yoldaysak kesinlikle boşa alınıp yaklaşılmamalı ışıklara; vites küçülte küçülte yaklaşmak en sağlıklısı ve güvenlisi. Şehir içi düşük hızlarda o kadar önemli değil.

En ekonomik sürüş ve hız devir ?

2300,2600 dolaylarında. Motor sesini duymuyorsanız en ekonomisidir bizim araçlar için.


Yüksek vites mi yoksa Yüksek devir mi yakıtı çok harcar.?

Düşük devirde de yüksek yakıt gider. Yüksek devir yakıtı çok harcar. 3500 devir ve ötesi yakıtın daha çabuk bitmesine nedendir.
Hayat bize hiç yeşil ışık yakmadı. Biz de kırmızıda hiç durmadık.
Benim yollarım patikadır, çamurdur, rampadır, pusludur.
Çıkarım senle her yola TOYOTA.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı
« Yanıtla #8 : Ağustos 08, 2014, 15:11:34 »
Merhaba. 2005 model benzinli hb sahibiyim. Aracım düz vites. İstanbul'da oturuyorum ve ortalama tüketimim 100km'de 8.2. 1 depoyla 560-580 km arası yol yapıyorum. Okulum Kayış Dağı'nda olduğu için haftada 5 gün rampalı yollarda kullanıyorum.
Size taktiklerimden bahsedeyim.
-Eğer yol düz ise her zaman 2000 devirde vites değiştiririm ve aracı yüksek vites ve düşük devirlerde kullanırım.
-Vitesi ya sollama yapmama gerekirse veya gaza bastığımda istediğim hızlanmayı yakalayamıyorsam düşürürüm.
-Eğer görüş menzilimde bir ışık, tümsek veya hızımı düşürmem gereken herangi bir engel varsa yaklaşık 500 m önceden ayağımı gazdan çekereim ve yavaş yavaş vites küçülterek aracın hızını azaltırım.
-Işıkta beklerken genelde karşı trafikte ki ışığa bakarım. %90 karşı taraf kırmızı yandıktan sonra benim ışığım 2-3 saniye sonra yeşil olur. Bu yüzden saniyesi olmayan ışıklarda karşı tarafa yanan ışığı görebiliyorsam, ışık kırmızı andığı anda 1'e takarım. Eğer saniyesi olmayan ve karşı ışığı göremediğim bir yerdeysem, bana yanan ışık yeşil olunca 1'e takarım. Varsın arkadakiler istediği kadar korna çalsın...
-İstanbul'da TEM, E5 tarzı yollarda giderken 50km'den sonra direk 5'e takarım ve yol düz ise gaza çok hafif basarak maks 80km hızla giderim. Ara yollarda ise genelde 30'u geçmem ve her 2000 devri geçtiğimde vites yükseltirim.
-Benim aracım rölantide eğer motor soğuksa 1500-2000 devir arası, motor sıcaksa 500-900 devir arası değişiyor.
Yeditepede benden başka E12 sahibi forum üyesi de varmış. =)
2013 Auris Premium Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 TOYOTA COROLLA D4D Triptronik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı
« Yanıtla #9 : Ağustos 09, 2014, 12:30:30 »
Bende Corolla 1.4 dizel MMT şanzimana sahip bir aracim var. Benim ekonomiyi sağlamam icin yapmam gereken sürüş stili nedir.?
2006 TOYOTA COROLLA D4D Triptronik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '11
  • 80 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı
« Yanıtla #10 : Ağustos 09, 2014, 14:19:49 »
1.6 mmt sahibiyim..
manuelde yolun durumuna göre ani hızlanmama gerek yoksa 2000,i geçer geçmez vites atarım
kalkışlarda gaza yüklenmem gereksiz fren kullanmam
ışıklarda, inişlerde araç boştadır...
soğuk motora kesinlikle gaz vermem ve park ederken rolantide biraz çalıştırırım...
devir saatim 2000 ile 3300 arasındadır... genelde 3000 i geçmemeye çalışırım..
tabiki en önemli faktör  ''yüksek vites uygun devir''   yüksek vites uygun devir (2500~3000) bu işin altın kuralıdır... dizeller hariç hiçbir arabada değişmez
ne bu topraklar kana doymuş... ne de bu millette akacak kan tükenmiş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 26666
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı
« Yanıtla #11 : Ağustos 09, 2014, 14:32:17 »
Hamit bey her şey iyi güzel hoş da "inişlerde araç boştadır" demişsiniz boşta arabayla iniş yapmak sizce güvenli mi ?
Motor freni varken vitesi küçülterek motor freni ve normal frenle iniş varken boşta inmek sizce doğru mu ?
Aracın boşta gitmesi,gaz vermeden vitesle iniş yapmasında daha maliyetli haberiniz olsun.
Bunu aracınızda yol bilgisayarı varsa yakıt tüketiminden izleyebilirsiniz.
Corolla 1.6 Terra Benzinli Manuel 2007 Model E120 Kasa
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=61558.msg833266

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı
« Yanıtla #12 : Ağustos 09, 2014, 20:21:37 »
Hamit bey her şey iyi güzel hoş da "inişlerde araç boştadır" demişsiniz boşta arabayla iniş yapmak sizce güvenli mi ?
Motor freni varken vitesi küçülterek motor freni ve normal frenle iniş varken boşta inmek sizce doğru mu ?
Aracın boşta gitmesi,gaz vermeden vitesle iniş yapmasında daha maliyetli haberiniz olsun.
Bunu aracınızda yol bilgisayarı varsa yakıt tüketiminden izleyebilirsiniz.

Ya o indiğiniz yokuş vitesteyken aracın hızını yavaşlatıyorsa, böylece aracı boşa alarak aracın hızı sabit kalıyorsa?
Yokuş inerken 4 duruma göre hareket ederim.
-Eğer yokuşun eğimi, aracın viteste hızlanmasını ya da sabit hızda gitmesini sağlayacak eğimdeyse viteste kullanmak tabiki en mantıklısı. yakıt tüketimi 0.
-Eğer yokuşun eğimi, aracın viteste hızını azaltıyor, ama boşta hızını artırıyorsa, belirli aralıklarla vitese atar hızı kontrol altında tutarım.
-Eğer yokuşun eğimi, aracın viteste hızını azaltıyor, ama boştayken hızını sabit tutuyorsa, boşta giderim. yakıt tüketimi 0.5-1.5 arası
-Eğer yokuşun eğimi, aracın viteste hızını azaltıyor, ama boştayken de hızı azalıyorsa, mecbur aracın hızını koruyacak kadar gaza basarım. yakıt tüketimi 2.5-3.5

Her insan arabasını yine kendisi en iyi bilir. Kullanın aracı, yakıt tüketimini, aracın davranışını görün, ona göre davranın.

--------------------------------------------------------------------

Merhaba
Hangi devirde vites düşülür veya yükseltilir. ?

Yerine göre değişir, düz yolda ise 2300-2500 arası. Yokuşlu yukarı yollarda 3000-4000. Yokuş aşağı 1500-2000. Önemli olan vitesi yükselttiğinizde motorun zorlanmaması. Aracı kullandıkça tanıyacaksınız, o yüzden deneme yanılma yapmaktan çekinmeyin. Bu konu yolun durumuna göre değişir.

Rölanti devir i kaç olmalı?

Araçlarımızda VVTI olduğundan buna takılmanıza gerek yok. Bu motor, rölantide sıcakken yakıt ekonomisi sağlamak için 550-600 devirlere kadar düşebilir, soğuksa motor 1000-1500 devire kadar da çıkabilir.

Işıkta beklerken veya ışığa yaklaşırken vitestemi yoksa boştamı olmalı ?

İlk soruya verdiğim cevaba benzer bu da. Eğer ışıklara kadar arabanın hızı viteste korunacaksa viteste, ama viteste hız çok hızlı azalıyor, vites boşta ışıklara kadar anca götürürse, boşta. Yola göre, ışıklara uzaklığa göre değişir, yine zamanla deneye yanıla öğreneceksiniz.

En ekonomik sürüş ve hız devir ?

2500 dür. Ama yine de bazen otobanda 110-120 ile düz yolda giderken yakıt tüketiminin 90 km hızla aynı olduğu durumlar olabilir. Fakat 90 ile yokuştaki hızı korumakla, 120 ile yokuştaki hızı korumak arasında enerji farkı olduğundan 120 ile giderken yokuşlarda biraz daha fazla yakıt harcanır. Öte yandan, yokuşlara ne kadar hızlı girilirse, yokuş çıkma esnasında harcanan süreyi azaltacağından daha düşük hızla yokuşa girmeye göre daha ekonomiktir. 130 ile yokuşa girdiniz, 10 sn kaldınız, yokuştan çıkış hızınız 100, yakıt tüketimi 8.5, 90 ile girdiniz, yokuştan çıkış hızı 60, 60 sn yokuşta geçti vakit. ve hız daha hızlı azalacağından siz daha fazla gaza basacaksınız haliyle atıyorum yakıt tüketimi 9.

Yüksek vites mi yoksa Yüksek devir mi yakıtı çok harcar.?

Yerine göre düşük vites de çok harcar, düşük devir de harcar.
110-120 ile sabit giderken düz yolda 4.7 lt değerlerini yakaladığım oluyor (3000 devir), aynısını 90 ile giderken de (2500 devir) yakalayabiliyorum.
Genelde izlenimlerime göre  130-140 a kadarki hızlar için zannediyorum. asıl yakıt tüketimi bu hızlara ulaşırken fazla oluyor. bu hızlara ulaştıktan sonra hızı korumak için gerekli yakıt tüketimi birbirlerine çok yakın oluyorlar.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı
« Yanıtla #13 : Ağustos 09, 2014, 23:32:38 »
Yeditepede benden başka E12 sahibi forum üyesi de varmış. =)
Bir arkadaş daha var. 2004 hb otomatik benzinli. 11lt/100km yakıyorum diyor:D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '11
  • 80 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı
« Yanıtla #14 : Ağustos 09, 2014, 23:32:56 »
Hamit bey her şey iyi güzel hoş da "inişlerde araç boştadır" demişsiniz boşta arabayla iniş yapmak sizce güvenli mi ?
Motor freni varken vitesi küçülterek motor freni ve normal frenle iniş varken boşta inmek sizce doğru mu ?
Aracın boşta gitmesi,gaz vermeden vitesle iniş yapmasında daha maliyetli haberiniz olsun.
Bunu aracınızda yol bilgisayarı varsa yakıt tüketiminden izleyebilirsiniz.
aracı kontrol etmekte zorlanacağım kadar hızlanacağı durumlarda boşa atmıyorum tabi.. Yalova bursa yolunu kullananlar bilir, inişlerin çoğunu boşta iniyorum mesela.. boştaki en büyük sıkıntı sürekli frene yüklenip balataları aşırı yormak ısıtmak... bu da biraz tecrübe işi.. diyelim ki uzun yoldasınız aralıksız 2~~3 saat gaz bastınız ilk yokuş inişte aracı boşa atmak ve hafif gaza basıp arabayı 2000 devirde tutmak hem motor için hemde kendi iç rahatlığım için.. ama kısa mesafelerde kontrol bende olmak kaydıyla her türlü boşa atarım... varsın biraz yaksın ki yakıt konusunda bilgisayara değil pompaya güveniyorum şahsen...
ne bu topraklar kana doymuş... ne de bu millette akacak kan tükenmiş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 corolla da devir vites rölanti ... nasıl kullanılmalı
« Yanıtla #15 : Ağustos 10, 2014, 02:07:10 »
Şehir içi kaç kmlerde vites attığımı söyliyeyim siz kendi aracınıza göre hesaplayın.

1i sadece ilk hareket için kullanıyorum 10km/h'dan sonra 2ye
2den 3e 30km/h
3ten 4e 50 km/h
4ten 5e 65-70 km/h arasında atıyorum ciddi anlamda basmaz isem ani hareketlerden kaçınıp sakin sakin gidip klasik huyum olan vitesle yavaşlayarak ışıklarda kırmızıyı uzaktan takip ederek gidersem 6-6.3 litreye kadar inebiliyorum ama biraz sert kullanmaya başlıyayım 7 litre oluyor sertlik konusunda artık son seviyedeysem 8-8.5 -9 litre.  Yokuştan inerken kesinlikle viteste inmeye çalışıyorum ama atıyorum inerken hızı koruyacak şekilde ise viteste yavaşlatıyorsa boşta iniyorum. Yokuş sonunda viteste inerek hız 90dan 70e indiyse tekrar 90a çıkmak için viteste inerken yaptığınız ekonominin kat ve kat fazlasını malesef tüketeceksiniz.

Ayrıca ne olursa olsun yokuşta boşta inerken hafif bile olsa bir viraj gelse hemen vitese atarım boştayken araba bizim kontrolümüzde değil malesef.

Rölanti devri 550-650 arası. Ayrıca biraz sıkıştırırsanız (1-2-3. viteslerde son devire kadar 2-3 kez gazlamak) motor sıcak olsa bile durduğunuzda rölanti 1000-1400 arasında takılabilir motor orda devir daim hızını arttırıp kolay soğutma yapmaya çalışıyor garipsenecek bir durum mevcut değil şaşırmayın. Ben 4 ve 5. viteslerde 35-40 dakika zorlayarak gittiğimde rölanti 1750-2000 arasında takılıyordu.

e11 vvt-ilarda en ekonomik hız 100-110 arasında oluyor dahada ekonomik isterseniz 70 km/h oluyor 5. viteste 3.3 ortalama ile gittiğimi hatırlarım :) e12 yani sizin kasa vvt-ilarda hız nedir bilemem ama aynıdır muhtemelen.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)