Hamit bey her şey iyi güzel hoş da "inişlerde araç boştadır" demişsiniz boşta arabayla iniş yapmak sizce güvenli mi ?
Motor freni varken vitesi küçülterek motor freni ve normal frenle iniş varken boşta inmek sizce doğru mu ?
Aracın boşta gitmesi,gaz vermeden vitesle iniş yapmasında daha maliyetli haberiniz olsun.
Bunu aracınızda yol bilgisayarı varsa yakıt tüketiminden izleyebilirsiniz.
Ya o indiğiniz yokuş vitesteyken aracın hızını yavaşlatıyorsa, böylece aracı boşa alarak aracın hızı sabit kalıyorsa?
Yokuş inerken 4 duruma göre hareket ederim.
-Eğer yokuşun eğimi, aracın viteste hızlanmasını ya da sabit hızda gitmesini sağlayacak eğimdeyse viteste kullanmak tabiki en mantıklısı. yakıt tüketimi 0.
-Eğer yokuşun eğimi, aracın viteste hızını azaltıyor, ama boşta hızını artırıyorsa, belirli aralıklarla vitese atar hızı kontrol altında tutarım.
-Eğer yokuşun eğimi, aracın viteste hızını azaltıyor, ama boştayken hızını sabit tutuyorsa, boşta giderim. yakıt tüketimi 0.5-1.5 arası
-Eğer yokuşun eğimi, aracın viteste hızını azaltıyor, ama boştayken de hızı azalıyorsa, mecbur aracın hızını koruyacak kadar gaza basarım. yakıt tüketimi 2.5-3.5
Her insan arabasını yine kendisi en iyi bilir. Kullanın aracı, yakıt tüketimini, aracın davranışını görün, ona göre davranın.
--------------------------------------------------------------------
Merhaba
Hangi devirde vites düşülür veya yükseltilir. ?
Yerine göre değişir, düz yolda ise 2300-2500 arası. Yokuşlu yukarı yollarda 3000-4000. Yokuş aşağı 1500-2000. Önemli olan vitesi yükselttiğinizde motorun zorlanmaması. Aracı kullandıkça tanıyacaksınız, o yüzden deneme yanılma yapmaktan çekinmeyin. Bu konu yolun durumuna göre değişir.
Rölanti devir i kaç olmalı?
Araçlarımızda VVTI olduğundan buna takılmanıza gerek yok. Bu motor, rölantide sıcakken yakıt ekonomisi sağlamak için 550-600 devirlere kadar düşebilir, soğuksa motor 1000-1500 devire kadar da çıkabilir.
Işıkta beklerken veya ışığa yaklaşırken vitestemi yoksa boştamı olmalı ?
İlk soruya verdiğim cevaba benzer bu da. Eğer ışıklara kadar arabanın hızı viteste korunacaksa viteste, ama viteste hız çok hızlı azalıyor, vites boşta ışıklara kadar anca götürürse, boşta. Yola göre, ışıklara uzaklığa göre değişir, yine zamanla deneye yanıla öğreneceksiniz.
En ekonomik sürüş ve hız devir ?
2500 dür. Ama yine de bazen otobanda 110-120 ile düz yolda giderken yakıt tüketiminin 90 km hızla aynı olduğu durumlar olabilir. Fakat 90 ile yokuştaki hızı korumakla, 120 ile yokuştaki hızı korumak arasında enerji farkı olduğundan 120 ile giderken yokuşlarda biraz daha fazla yakıt harcanır. Öte yandan, yokuşlara ne kadar hızlı girilirse, yokuş çıkma esnasında harcanan süreyi azaltacağından daha düşük hızla yokuşa girmeye göre daha ekonomiktir. 130 ile yokuşa girdiniz, 10 sn kaldınız, yokuştan çıkış hızınız 100, yakıt tüketimi 8.5, 90 ile girdiniz, yokuştan çıkış hızı 60, 60 sn yokuşta geçti vakit. ve hız daha hızlı azalacağından siz daha fazla gaza basacaksınız haliyle atıyorum yakıt tüketimi 9.
Yüksek vites mi yoksa Yüksek devir mi yakıtı çok harcar.?
Yerine göre düşük vites de çok harcar, düşük devir de harcar.
110-120 ile sabit giderken düz yolda 4.7 lt değerlerini yakaladığım oluyor (3000 devir), aynısını 90 ile giderken de (2500 devir) yakalayabiliyorum.
Genelde izlenimlerime göre 130-140 a kadarki hızlar için zannediyorum. asıl yakıt tüketimi bu hızlara ulaşırken fazla oluyor. bu hızlara ulaştıktan sonra hızı korumak için gerekli yakıt tüketimi birbirlerine çok yakın oluyorlar.