Gönderen Konu: Mitsubishi Evolution 10 hakkında  (Okunma sayısı 4255 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Mitsubishi Evolution 10 hakkında
« : Temmuz 23, 2014, 15:53:03 »
abiler-kardeşler. 2005 model corolla terra kullanıcısı olan abimin uzun süredir aklında olan ve şu aralarda ciddi ciddi almayı düşündüğü mitsubishi evolution 10 le alakalı varsa tecrübenizden veya bilgilerinizden istifade etmek istiyoruz. kendisinin işleri bir hayli yoğun olduğu için ben onun adına bu görevi zevkle üstlendim ki benim de favorim olan tek araçtır.
aracı daha önce kullanmış, halen kullanmakta olan veya eşi dostu akrabasında olanlarımız var mıdır acaba. var ise bilgi ve tecrübelerini paylaşabilirler mi. normalde sıfır almak üzere niyetlendi fakat sıfır 2012 den beri yok. türkiye geliş son tarihi 2012. iki yıldır araç türkiye ye gelmiyor. bilgi temsa'dan en yetkili ağızdan alınmıştır. böyle olunca abim de ikinci el fabrikasyon olan ellenmemiş, oynanmamış temiz araçlara yöneldi. mümkünse mr sst versiyonuna bakıyoruz. sahibinden de zaten topu topu 10 15 adet ilan var 10 için. çoğuda bir şekilde oynanmış. onları da eleyince kalıyor üç beş tane ilan. bakıyoruz, bilgi almaya çalışıyoruz.
yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Toyota Club Türkiye

Mitsubishi Evolution 10 hakkında
« : Temmuz 23, 2014, 15:53:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Mitsubishi Evolution 10 hakkında
« Yanıtla #2 : Temmuz 23, 2014, 23:12:15 »
Tip olarak Evo 9 hertürlü daha iyiydi bence...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Mitsubishi Evolution 10 hakkında
« Yanıtla #3 : Temmuz 24, 2014, 02:35:35 »
Gunluk olarak bir evo X kullanmak hem surucunun kendisini hem cebini yorar umarim ikinci bir arac olarak dusunuyordur. Sarf malzemeleri balatadir vs. pahali. Yani bakim maliyetleri yedek parca fiyatlari yuksek. Evo serileri icinde en cok satani galiba X. Sst sanzimanin 450 hp lere kadar sikinti cikarmadigi soyleniyor. (Isinma problemi oluyormus daha yuksek guclerde). Oyle belli bir kronik sorunu yok gibi. Aluminyum blok standart kullanim icin sorunsuz ust kapaginin cok verimli ve yuksek guclere cikmak icin potansiyelinin cok iyi oldugu soyleniyor. Mr versiyonun dusunuyomus zaten gsr a gore hem konfor odakli donanimi hem teknik donanim daha iyi ve tercih edilmesi gereken Mr. Sst nin manuel 5 ileri sanzimana karsi kalkislarda daha iyi oldugu soylenir. Ayrica 5 ileride 5. Vites cok uzun. Bu tarz bi aracin otomatik olmasi benim kisisel tercihim olmazdi ama zevk meselesi. Hizli ve dikkat cekici olmak icin evo X ideal, her ne kadar standart lancerla arasindaki gorunus farkini cogu insan ayirt edemiycek olsada, mesela body kit li bir lancer la evoyu karsilastirinca. Ama yakit olarak ve sertlik olarak gunluk sehir icinde ne kadar otomatik de olsa yoracagi dusuncesindeyim. Ikinci bir arac olarak mesela haftasonlarina ozel olaral kullanilabilir
 
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Mitsubishi Evolution 10 hakkında
« Yanıtla #4 : Temmuz 24, 2014, 09:29:13 »
Gunluk olarak bir evo X kullanmak hem surucunun kendisini hem cebini yorar umarim ikinci bir arac olarak dusunuyordur. Sarf malzemeleri balatadir vs. pahali. Yani bakim maliyetleri yedek parca fiyatlari yuksek. Evo serileri icinde en cok satani galiba X. Sst sanzimanin 450 hp lere kadar sikinti cikarmadigi soyleniyor. (Isinma problemi oluyormus daha yuksek guclerde). Oyle belli bir kronik sorunu yok gibi. Aluminyum blok standart kullanim icin sorunsuz ust kapaginin cok verimli ve yuksek guclere cikmak icin potansiyelinin cok iyi oldugu soyleniyor. Mr versiyonun dusunuyomus zaten gsr a gore hem konfor odakli donanimi hem teknik donanim daha iyi ve tercih edilmesi gereken Mr. Sst nin manuel 5 ileri sanzimana karsi kalkislarda daha iyi oldugu soylenir. Ayrica 5 ileride 5. Vites cok uzun. Bu tarz bi aracin otomatik olmasi benim kisisel tercihim olmazdi ama zevk meselesi. Hizli ve dikkat cekici olmak icin evo X ideal, her ne kadar standart lancerla arasindaki gorunus farkini cogu insan ayirt edemiycek olsada, mesela body kit li bir lancer la evoyu karsilastirinca. Ama yakit olarak ve sertlik olarak gunluk sehir icinde ne kadar otomatik de olsa yoracagi dusuncesindeyim. Ikinci bir arac olarak mesela haftasonlarina ozel olaral kullanilabilir

açıklaman için teşekkür ediyorum fatih. öncelikle alınacak olan araçta hiçbir şekilde değişiklik yapılmayacak. o sebepten mr veya gtr versiyonlarından  herhangi birisi olabilir ama seninde söylediğin gibi mr sadece donanım olarak değil teknik olarak da gtr'den çok üstün. abimin olayı tutku olayı. ne modifiye ne de atarlı bir kullanım. standart lancer'la evo'nun dışarıdan ilk bakışta fark edilememesi de abimin istediği bir şeydir. hatta onun genel adetidir arabayı alır almaz hemen arka marka ve model yazılarını çıkartır. sade bir görünüm ister. o sebepten o noktada da sıkıntı yok. kullanıma gelecek olursam şuan sadece corollası var ama büyük ihtimal şirketten bir araç verecekler şuan için kesin değil. eğer öyle olursa seninde söylediğin gibi aracı sadece şahsi işlerinde kullanacak ve yakıt masrafı biraz düşecek. evo serisi çok yakan olarak bilinen bir araba zaten bu gün gibi aşikar. yani uygun bir kullanımla ki bu abimin uzmanlık alanıdır. ortalama şehir içinde 0,60 - 0,70 kuruş dolaylarında bir tüketim olacağını hesaplamış kaba taslak. tabi aracı kullanmadan ne kadar doğru bir değerlendirme olur o şuanlık bilinmez. ankara da temiz bir araç var. bakalım nasipse ona bakmaya gidecek işlerini ayarlayabilirse. sürekli şehir dışında çalışıyor çünkü.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 24, 2014, 09:30:00
Tip olarak Evo 9 hertürlü daha iyiydi bence...

sadece 10 :) alternatif yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Mitsubishi Evolution 10 hakkında
« Yanıtla #5 : Temmuz 24, 2014, 13:21:34 »
O zaman evo bicilmis kaftan gibi gozukuyor insallah istedigini bulur hayirli olsun simdiden :)
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Mitsubishi Evolution 10 hakkında
« Yanıtla #6 : Temmuz 29, 2014, 13:51:42 »
Merhabalar. Eski mitsu yeni toyota kullanıcısıyım. Evo10 her lancer kullanıcısının hayalidir. Ancak çoğu zaman hayal olarak kalır. Araba dış görünüş olarak diğer lancerlardan çok az farklarla ayrılır. Hatta o az farkı da yine orijinal olarak lancera ekletebilirsiniz. Evo'nun asıl hüviyeti kaputun altında yatan motor şanzıman vs. Hakikaten sorunsuz sıkıntısız bir araçtır. Ancak bakım aralıkları 5bin km.dir. Lancerların bakım aralığı 10bin maliyeti ise en fazla 300 lira iken bu rakam evo'da 1000 civarında olur. Tabiki orijinal yedek parçadan bahsediyorum. (Yoksa evo alıp 280 basıp frene ihtiyaç duyulduğunda dandik ffren yüzünden ölmeyi kimse istemez) Yakıt tüketim değeri benzin 5.04 üzerinden 80 kuruş civarındadır sakin sakin kullanırsan. Ancak evoya oturan bi adamın sakin kullanımı olmaz. önce gaza sonra frene basıp hem balata hem benzin yeme ihtimali çok yüksektir. Arkdaşım evoyu aldığında 1lira civarında yakıyordu sonraları 80 kuruşa kadar düşürdü. Ama boş yol buldu mu insan dayanamıyor ki tecrübeyle sabittir:) Motor kuvvetli olduğu ve araç spor olduğu için günlük kullanıma pek uygun değildir. Hele içeriye aldığı motor sesinden ötürü uzun yolda hiç çeekilmez. Çizgisinden asla kaymayan çok stabil bir sürüşü vardır ama bu sürüş ve performans dolayısıyla uzun yola çıkarsanız gördüğünüz görmediğiniz bütün radarla itinayla girersiniz. araç 1oo kmde iken yavaşlayıp istop edecekmiş gibi sanıyorsunuz. Ekstra ayrıntı bir bilgi lazım olursa veya teknik detay lazım olursa veririm.
Not: Aracın tek kronik sorunu sert plastik iç malzeme ve yol içe aldığı aşırı yol sesidir.