Gönderen Konu: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?  (Okunma sayısı 18633 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #20 : Temmuz 21, 2014, 08:41:34 »
Alper enjektorleri ne kullandin? Keihin hakkinda ne dusunuyorsun ?Her ne kadar Lpg donusum sistemlerinin hala gerektigi gibi olmadigini ve gerektigi gibi montajinin yapilmadigini savunsam da Japon mensili (Honda) oldugu icin cok sicak bakiyorum, benim gozumde en iyi Lpg donusum sistemi olan Prinste bir cok modelinde bu enjektorleri kullaniyor diye biliyorum.

Değiştirirken aslında Dymco enjektör alacaktım ama Valtekler 120 TL, Dymco'lar 350TL idi :) Bir de Safefast ile ne kadar uyumlu olduklarına %100 emin olamadığım için Atiker üretimi Valtek aldım yine. Gelenler ama bendekilerden çok daha sessiz çıktı, yani elemanlar kendilerini geliştirmişler.

Yoksa Dymco'ya da Keihin muadili diyorlar ve kullananlar memnunmuş.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Toyota Club Türkiye

Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #20 : Temmuz 21, 2014, 08:41:34 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #21 : Ekim 04, 2014, 04:18:31 »
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/en/ENG-STAG-200_STAG-4_STAG-300%20PLUS_STAG-300%20PREMIUM%20manual.pdf

LPG de nozullarin, tam yuk, yuksek devirde benzin enjeksiyon zamani kadar gaz enjeksiyon zamani olmasi isteniyor, 1.6 110 hp arac, 6000 devirde yapar bu gucu, 4 zamanli motorun iki deviri suresinde yani, 20 msde yakit beslenmelidir. Enjektor acilip kapanmasi bu Atiker montajda kullanilan Valtek icin 5ms ise, Lpg enjeksiyon sinyalinin suresi 15ms asmamalidir. Bunun mantigi benzin enjektor secimi ile aynidir. Ote yandan,  3.8ms asagi yukari Valteklerin tavsiye edilen minimum kararli calisma suresi , benzin enjektorleri icin bu defer 0.8ms idir.
                                   
Yuksek devir ve yukde carpanin 1 olmasi gerekli diyor pdf te.Tabloya gore 2.4mm silindir basina 25hp, 2.6mmde silindir basina 32hp icin yazilmis. Nozul yaricapinin karesi kesitalani ve akis ile orantili, 1.2^2=1.44, 1.3^2=1.69. Bu tablodaki degerler maksimum gucunu 5500-6000 devir civari veren 15ms enjeksiyon suresi icin.


Atiker Safefast OBDli sistemi taktirdigim 225hp 4600 devirde yapan 1995 Range Roverin, silindir basina 28hp dusuyor, 2.4mm nozul yeterli, 4600 devir, saniyede 75devir, ikidevir 30ms suruyor.Gaz enjeksiyonu 25ms kadar uzayabilir, rolantide 3.5ms gas enejeksiyon siresi var.


Opel Vectrada LPG uyumu var, hidrolik iticiler var,. Toyotada subap yakma sorunu var.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=56647.0


Nozullari kac mm sectiniz, regulator basinci kac, Opcomu yolda giderken laptoptan baglayip İNT ve BLM degerleri e baktiniz mi?

Atiker ayar kablosu ile benzin ve gaz enjeksiyon degerlerini kontorl ettiniz mi?  Rolantide kac ms, en uzun kac benzin enejeksiyonu 14ms mi? Gaz enjeksiyonu kac ms?

Bence ECU ile bazi problemleri makyajlayabilirsiniz ama gercekten hizli ve kararli enjektorler gerekli. Bu arada sizin aracinizda standart OBD var mi? Bende de 2000 model Opel Astra 1.4 var, ama Elm327 OBD okuyucusunu calistiramadim. Atiker Safefasti OBD baglantisini kullanabiliyor musunuz? Atiker kablo icin ne tavsiye edersiniz? Baykan kablosunu bayiden verdiler, Atikerinkini montajcimdan daha alamadim. En kolayi posta ile gelemsi.




Atikere karşı önyargınız olmasına gerek yok, ECU'sundan enjektörlerine, regulatörüne kadar Avrupalı firmaların tasarımları zaten.



Ben de internette LPG arabirimleri ile ilgili bir forum buldum, bağlantı kablosunu ve yazılımını aldım, ayarları kendim yapmaya başladım.
Bunları,

1. Düzgün nozül.
2. Yeni enjektör.
3. Gaz basınç ayarı
4. ECU kalibrasyonu

Yaparak aştım. Şu anda da gayet memnunum sistemden.

Karışım oranlarını OpCOM (opel ECU arabirim yazılımı) kullanarak kontrol ettiğimde gazda da, benzinde de herhangi bir problem ile karşılaşmıyorum.

Araç ECU'su zaten belli bir noktaya kadar ayarları düzeltiyor. Ancak LPG ayarı çok absürd boyutlarda hatalı yapılırsa araç ECU'sunun da bir yere kadar limitleri var. Ayrıca böyle sorunlar sadece arıza ışığı ile değil, aracın gidişi ile de kendini belli eder.

Yani işin özü, OBD 2'li sistem Atikerde gayet güzel çalışıyor ve tercih edilebilir. :)

edit:

Bu arada şunu da belirteyim,

şu anda LPG taktıracak olsam (hangi araç olacağına da bağlı gerçi) ama yine Atiker tercih ederdim. Tek bir ekleme ile; kendi Atiker regülatörü yerine Landi regülatör taktırırdım. Gaz basıncını sabit tutma konusunda çok çok daha iyiymiş diye duydum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #22 : Ekim 04, 2014, 13:22:54 »
Nozullari kac mm sectiniz, regulator basinci kac, Opcomu yolda giderken laptoptan baglayip İNT ve BLM degerleri e baktiniz mi?

Atiker ayar kablosu ile benzin ve gaz enjeksiyon degerlerini kontorl ettiniz mi?  Rolantide kac ms, en uzun kac benzin enejeksiyonu 14ms mi? Gaz enjeksiyonu kac ms?

Bence ECU ile bazi problemleri makyajlayabilirsiniz ama gercekten hizli ve kararli enjektorler gerekli. Bu arada sizin aracinizda standart OBD var mi? Bende de 2000 model Opel Astra 1.4 var, ama Elm327 OBD okuyucusunu calistiramadim. Atiker Safefasti OBD baglantisini kullanabiliyor musunuz? Atiker kablo icin ne tavsiye edersiniz? Baykan kablosunu bayiden verdiler, Atikerinkini montajcimdan daha alamadim. En kolayi posta ile gelemsi.


Bende nozullar 2.5mm, basınç da 1.4bar civarı. Rölantide benzin enjektörleri 5ms civarı, LPG enjektörleri de 6ms civarı çalışıyor. Devirli olarak not etmedim, bakmam lazım. Zaten zamanım olsa biraz daha detaylı bir ayar yapacağım. Çünkü opcom entegratör değerleri normalde 128 ama partial load, yani yarım yükte 180'lerde. İdeali 127 olması lazımmış.

elm ile ECU'ya bağlanamayabilirsiniz ancak bu OBD2 kaynaklı değil, yazılım kaynaklı bir sorun. Opel'in özellikle eksi X motorlarında protokol farklılıkları var. Ben ScanMyOpel programı ile elm kullanarak bağlanabiliyorum mesela ama torque ile bağlanamıyorum.

Kablo olarak da bunu kullanıyorum:
http://www.sanalpazar.com/Lpg-c01a-pro-Atiker-Ayar-Kablosu-Lpg-Interface__isp16073090
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #23 : Ekim 04, 2014, 13:29:21 »
Kablonun USB olması çok avantajlı.
Benimkisi RS232 bide dönüştürücü ile ugraşıyorum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #24 : Ekim 04, 2014, 19:32:19 »
Normalde, rolanti mi demek?

Bugun, 2001 1.6 otomatikte hem OBD baglantisindan LTFT hem de STFTndegerlerini, hem de Baykansisteminin kullandigi Tamanogas program iile yol testi yaptim.


Baykan regulator Zavoli N cakmasi, Mimgas linkindeki gibi, 140kW max degerli, 1.18 bar basinc, sadece rolantide gecerli, ani yuklenmelerde, basinc 0.80bara kadar dusuyor, bu da haritada iz alina, mesela tam gaz basinca, gaz olmasi gereken 15ms yerine 25msde oluyor.

http://www.mimgas.com/en/lpg-regulatoru.asp

Benim nozul 2.4mm, sizin 2.0 icin 2.5 nozul az diye dusunuyorum, 1.4 bar basinca guvenmeyin. Rolanti zamanlariniz 1.4 bar icin cok uzun.
SR07 100kW max degerli, sizin Vectraya biraz ufak. Normalde, en az 50%fazla kapasite almak lazim.


 :)
Bende nozullar 2.5mm, basınç da 1.4bar civarı. Rölantide benzin enjektörleri 5ms civarı, LPG enjektörleri de 6ms civarı çalışıyor. Devirli olarak not etmedim, bakmam lazım. Zaten zamanım olsa biraz daha detaylı bir ayar yapacağım. Çünkü opcom entegratör değerleri normalde 128 ama partial load, yani yarım yükte 180'lerde. İdeali 127 olması lazımmış.

elm ile ECU'ya bağlanamayabilirsiniz ancak bu OBD2 kaynaklı değil, yazılım kaynaklı bir sorun. Opel'in özellikle eksi X motorlarında protokol farklılıkları var. Ben ScanMyOpel programı ile elm kullanarak bağlanabiliyorum mesela ama torque ile bağlanamıyorum.

Kablo olarak da bunu kullanıyorum:
http://www.sanalpazar.com/Lpg-c01a-pro-Atiker-Ayar-Kablosu-Lpg-Interface__isp16073090

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #25 : Ekim 04, 2014, 19:36:01 »
Montajda araca takılan nozüller 2.0 ve basınç 1.0 bar idi :)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #26 : Ekim 04, 2014, 20:38:57 »
Montajda araca takılan nozüller 2.0 ve basınç 1.0 bar idi :)

Guler misin aglar misin? Bir de demezlar mi, abi acariz da cok yakacak...ya da bu rolanti tutmazsa elimde nozul yok, sansina....

Benzin enjektorlerinde,%10 fark bile onemli, LPG montajinda %50 kisik teslim ediyorlar...

Valtek enjektorlerin rolantide minimum enjeksiyon sureleri uzun, bence paraya kiyip Matrix veya Hana/Dymco,'Atiker Gold 2 Ohm enejktorler faydali oludu.


Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #27 : Ekim 04, 2014, 20:42:00 »
Peki manifold vakumuna göre degişken basınçlı regulatörler var.
Bu bahsettiginiz durum onlar ile daha saglıklı olmaz mı?

Çünkü rolanti devrinden 5 ms oldugunda 6000 devir üstü 18 ms i geçiyor o zamanda yeterli yakın verilemiyor.
Bunu aşmak için 2 seçenek var. Basıncı arttırılacak veya enjektör çalışma mesafesi uzatılacak.
Bu 2 seçenektede rolanti 5 ms in altına düşüyor.

Bu sorunu aşmanın tek çözümü degişken basınçlı regülatör gibi duruyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #28 : Ekim 04, 2014, 21:14:53 »
Atiker SR07'ye vakum hattı giriyor, ama regülasyonu çok başarılı değil.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #29 : Ekim 04, 2014, 23:03:52 »
Atiker SR07'ye vakum hattı giriyor, ama regülasyonu çok başarılı değil.

Bu sistemler 1.6 motoru zor kaldiriyor, 2.0 da iyice sikinti....Babamin group (batch) enjeksiyonlu Ford Sierra 2.0 unda Baykan Safir (Lovato cakma) ve orjinal Valtek 30 kullaniyoruz. 2000 model Opel X14XE  montajimda ekstradan 100TL i israrla odememi ve Matrix HS enjektor takmayi onerdi.er, bkraz suphelerim vardi, ama performans benzinden iyi oldu. Corollaya degisim zamani geldiginde  OBDli AtikerSafefast yerine yine Baykan ve Matrix HS istedim. Safir regulatorler tukenmis, yerine  Voltran?? Tarafindan uretilen Zavoli cakmasi tegulator takildi, performans gercekten benzinden iyi.

Bu arada, fabrikadan 185 65 R14 lastikle gelen yerli uretim 2001 Corollada jantlar olasi gerekenden ufak 5x14 cikti, acaba diyorum enjektorleri de az yaksin diye Turkler bir boy ufak mi taktilar....

Range Roverda SR06 Super Maxx, 320kW diye tanitiliyor, ama yut disinda 320hp deniyor, Size oluyorsa SR06 tavsiye edeyim.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 05, 2014, 08:23:48
Atiker SR07'ye vakum hattı giriyor, ama regülasyonu çok başarılı değil.

Dun, araci esim kullanirken haritada iz aliyordum, 10ms benzin enjeksiyonunda 25ms gaz enjeksiyonu goruyordum, oysaki mape gore mesela 15ms olmasi gerekiyordu. LPG ecu, fark basincindaki degisime gore enjksiyon zamanini uzatiyor.Bunu tam olarak anlamadigim icin en son 10ms benzin enjeksiyonuna 20ms gaz enjeksiyonunda biraktim. Araci tam gaz yokus yukari surunce benzin enjeksiyonu 10ms gecmiyor, ama gecmesi lazim....180cc/17 lb hr enjektorler kullaniyor, 13mse kadar uzamasi lazim benzin sinyalinin ki 109hpyi uretsin.

http://www.injector.com/injectorselection.php

Ote yandan, rolanti disinda LTFT degerlerim, +19da idi, su anda 10-15 arasi...Benzinde hep +19da Benzin enjektorleri tikali olmali, LPGden benzine gecis sicakligini yukseltmeyi dusunuyorum. Nozullari bu kadar acinca gazisinmadan gecince rolantide dalgalanma yapiyor zaten. Simdi, 100-200metrede gaza geciyor. Benzinde araba cok sagirlasiyor,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #30 : Ekim 05, 2014, 13:22:17 »
Sabah bir test sürüşü yaptım, belki ilginizi çeker Mehmet bey ;)

http://youtu.be/tyY9xgSB00I
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #31 : Ekim 05, 2014, 13:53:54 »
Alper,
5.30 dan 6.40 a nasıl bir rampa inişi o öyle. :P
Birde 8.10 da kickdown var mı? Varsa neden openloop devreye girmedi?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #32 : Ekim 05, 2014, 14:58:57 »
Evet, uzun ama çok aşırı dik olmayan bir rampa :)

8.10'da tam kickdown yok, çok uzun bir düzlük değildi çünkü. Orada gaz basıncı ne kadar düşecek diye meraktan biraz devirledim. 1.18'e kadar düşüyor :)

Bundan sonra bir ayar daha yaptım, şu anda 130'da entegratörler.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #33 : Ekim 05, 2014, 20:54:21 »
Alper Bey,

Burada ayarlar cok iyi, isinizi birakip Gaz isine girseniz yeridir hani...Sizdeki Sr07 modelinin bir de super 130 kW icin olani var ama sizinki videoda gayet guzel. Tam gaz basmadiniz herhalde, bizim vasita da otomatik. Istanbul da Haci Osman Yokusu ve Bogaz koprusu cikisinda cok yavas girip 1.6 motoru tam gaz basip zorlayabilecek yerler var.  Pratikte, bu zorlamalari TEM otoyolunda 100km uzeri ise giderken yapmak zorunda kaliyorum.

Baykan sisteminin parcalari Vikars B tipi gibi
http://www.vikarslpg.com/urun_resimleri_sirali_sistemler.html

Sistemin bir guzel tarafi benzin enjektor sinyalinden sanal devir algilama yapiyor, bobine, kranks sensorune baglantiya gerek yok.  Bunu Atiker Safast de yapabiliyor galiba.

Bendeki Baykan regulator, Vikars firmasinin 2.5 litre ve 140kW iddiasi ile sattigi bir urun, ama dedigim gibi 1.18 bar fark basinci tam gazda 0.80 bar oluyor, sonra gazi birakinca 1.75e kadar cikiyor.  Tam zorlamayinca regulator manifolt fark basinci  1.1 bardan.dusmuyor.  Gaz enjektorleri kapali olunca regulator tam  basinci 2 bar, tam yukte manifold basinci 1 bara cikinca, teorik olarak da fark basinci 1 bar civari olabilir en fazla. Vikars 916 regulatoru Zavoli Alisei Zeta N regulatoru cakmasi, piyasada Zavoli uyumlu regulator diye geciyor. Baykan markasinin Safir regulator modeli uretilmiyordu, onun yerine Baykan markasi yapistirdiklari bu urunu montajladilar.


http://www.vikarslpg.com/images/916.png


http://tehobespechenie.dn.ua/files/uploads/full_price_GBO_EURO.pdf

Evet, uzun ama çok aşırı dik olmayan bir rampa :)

8.10'da tam kickdown yok, çok uzun bir düzlük değildi çünkü. Orada gaz basıncı ne kadar düşecek diye meraktan biraz devirledim. 1.18'e kadar düşüyor :)

Bundan sonra bir ayar daha yaptım, şu anda 130'da entegratörler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #34 : Ekim 06, 2014, 00:21:28 »
Ayarlar fena değil evet, ama basınçtaki oynamalardan yine de memnun değilim.

Diğer forumda çok aktif bir arkadaş var, Atiker'in filtresinin yeteri kadar geçirgen olmadığını keşfetmiş.

Benimle aynı aracı. SR06 kullanıyor, 130kW diye geçiyor sanırım. Ancak onda da basınç  regülasyonu iyi değil. Çözüm olarak filtre öncesine "Y" tarzı hortum koyarak paralel 2 filtre kullanmak olmuş! :) Önceleri 1.3'ten 1.1 lere düşüyordu, artık 1.2'den aşağı inmiyor diyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Atiker obd sistemi kandırmaca mı?
« Yanıtla #35 : Ekim 06, 2014, 00:40:23 »

Biraz sesli dusunmus olduk, ama SR07 bayagi iyi, yukaridaki linkde bu modelin Gurtner markasi ile satildigi yaziyordu.
SR06daki  (KME Silver olarak satiliyor) oynama daha fazla, LPG ecu kompanse ediyor ama yuksek devirlerde sorun.

Benim Vikars 916 da daha da fazla dusme var, 0.3 bar. Lpg enjeksiyon zamani %20 uzuyor Mape gore. Benim aklima filtre gelmemisti ama Baykanin/Vikars  filtesi ufak oldugu icin basinc orada dusuyor olabilir. 

Ayarlar fena değil evet, ama basınçtaki oynamalardan yine de memnun değilim.

Diğer forumda çok aktif bir arkadaş var, Atiker'in filtresinin yeteri kadar geçirgen olmadığını keşfetmiş.

Benimle aynı aracı. SR06 kullanıyor, 130kW diye geçiyor sanırım. Ancak onda da basınç  regülasyonu iyi değil. Çözüm olarak filtre öncesine "Y" tarzı hortum koyarak paralel 2 filtre kullanmak olmuş! :) Önceleri 1.3'ten 1.1 lere düşüyordu, artık 1.2'den aşağı inmiyor diyor.