Gönderen Konu: KATKILI MOTORİN KATKISIZ MOTORİN  (Okunma sayısı 7596 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
KATKILI MOTORİN KATKISIZ MOTORİN
« : Temmuz 18, 2014, 22:24:21 »
Arkadaşler yeni tecrübemi anlatayım biraz pahalı oldu ama.2008 euro4 motor corollam var.etiketimdede var zaten.12 yıldır katkılı mazot alıyordum.yani excelliım ultra force v.s. sessizlik ve km iyiydi.1 yıl sonra enjektörler sizlere ömür oldu.sebep ise sadece katkı.katkı mazottaki yağ oranını düşürdüğünden Euro 4 motorlarda sorun yapıyor.çünkü Euro 4 motorlar ın enjektör yapısı ve basıncı buna ayarlı.enjektörleri değiştirdim ve yakıtı katkısıza çevirdim sorun ortadan kalktı.siz siz olun Euro 4 motora katkılı mazot almayın.euro 5 motorların enjeksiyon sistemi ve yapısı katkıya uygun.ama genede kullanmayın derim ben.katkı km filan arttırmıyor.sadece yağı alıyor buda dumanı kesiyor.bu arada motorun canına okuyor.euro 5 motor makyajlı kasalardaki 205 nm lik olan motorumuz denso enjektörlü motorlardır.bilginize.....

Toyota Club Türkiye

KATKILI MOTORİN KATKISIZ MOTORİN
« : Temmuz 18, 2014, 22:24:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • yeni toyota cı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: KATKILI MOTORİN KATKISIZ MOTORİN
« Yanıtla #1 : Temmuz 19, 2014, 12:47:56 »
ilk defa böyle bir şikayet duydum, acaba katkısız motorin motora zarar vermez mi? kitapçığında 50 ppm yada daha az kükürt içeren yakıt kullanın diyor.
yani makyajlı kasalarda da mı katkısız motorin kullanmalıyız?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: KATKILI MOTORİN KATKISIZ MOTORİN
« Yanıtla #2 : Temmuz 19, 2014, 23:12:16 »
makyajlıda ikiside oluyor katkılı hemde katkısız.ama 2007-2010 eski motorda katkısız nispeten yağlı 50 ppm kükürtlü kullanmalı..katkılıda 10 ppm e kadar düşmüş durumda..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '11
  • 5 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: KATKILI MOTORİN KATKISIZ MOTORİN
« Yanıtla #3 : Temmuz 20, 2014, 01:07:42 »
2011 model dizel corallam var, yakıtı genelde shellden alıyordum, Bp'ye geçmeyi düşünüyorum. Tavsiyenizi almak istedim. Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 43 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
KATKILI MOTORİN KATKISIZ MOTORİN
« Yanıtla #4 : Temmuz 20, 2014, 09:34:44 »
Benim bildiğim kadarıyla şuanda satılan motorinlerin hepsi 10 ppm seviyesinde. 50 ppm bilinen markaların hiçbirinde yok. Birde kükürt oranı ile yağ oranının bir ilgisi yokki. :)
 Dizellerin hiçbir versiyonu kükürtü sevmez. Kükürt motorlara zarar veren bir maddedir.
 Anlayamadığım birşeyde "12 yıldır katkılı mazot kullanıyordum, 1 yıl sonra bozuldu" cümlesi. :) yani 12 yıl kullandınız 1 yıl önce mi bozuldu?

 Bu arada yanlış anlaşılma olmasın, kendimce bildiklerimi yazıyorum. :)
2010 Auris 1.6 VVT-i Otomatik, VSC, Navi, Sunroof, Xenon, Isıtmalı Deri Koltuk...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: KATKILI MOTORİN KATKISIZ MOTORİN
« Yanıtla #5 : Temmuz 20, 2014, 13:40:21 »
2011 model dizel corallam var, yakıtı genelde shellden alıyordum, Bp'ye geçmeyi düşünüyorum. Tavsiyenizi almak istedim. Saygılar.
BP istasyonlarina dikkat etmenizi oneririm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '11
  • 5 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: KATKILI MOTORİN KATKISIZ MOTORİN
« Yanıtla #6 : Temmuz 20, 2014, 14:50:55 »
BP istasyonlarina dikkat etmenizi oneririm.
Teşekkürler, nedenini öğrenebilir miyim?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: KATKILI MOTORİN KATKISIZ MOTORİN
« Yanıtla #7 : Temmuz 20, 2014, 16:00:07 »
Teşekkürler, nedenini öğrenebilir miyim?
Birkac istasyonda mazot sebebi ile problem yasadim, yasayanlari da gordum.Denetimlerinin yetersiz oldugunu dusunuyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: KATKILI MOTORİN KATKISIZ MOTORİN
« Yanıtla #8 : Temmuz 20, 2014, 23:49:38 »
12 :) yazım hatası 2 yıl diyecektim.k bakmayın.3 tane bosch enjektörcü bosch dizel servis kesinlikle eski arabalarda katkılı kullanmayın.enjektör memelerinizin çapı yeilere göre büyük ve 1600 barda çalışıyor dedi.yenilerde sorun yok.normal TÜPRAŞ motorinde yağ fazla katkı ile bunu düzeltip dumansız yakıt elde etmek sanki temizmiş gibi yapmak isteniyor.oluyo da katkılıda duman yok ama enjektörler uygun olmalı Euro 5 enjektör mü diim meme delikleri küçük daha küçük ve yapısı farklı.bunu bosch dedi.hatta makyajlıda enjektör denso.bosch değil.euro 6 da i-art njektör olacak toyotada enjektörün içine çip koyacak.yani gittikçe temiz dumansız kayıpsız yanma isteniyor.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 20, 2014, 23:54:58
birde istasyon oalyı var.hepsi tüpraştan alıyor içine katkı koyuyor.rafineri aynıııııııııııı.kaç kişi ile konuştu isem aynı.sadece istasyon sahibinin vicdanına kaldınız.o bişiler yapıyosa işte o zaman kötü motorin oluyor.istasyon seçin.ben ist belediyesinin kendi opeti var üsküdarda ondan alıyorum.sorun yok...tabii ki katkısız arabanın sesi arttı.ama eksoz siyahlandı azıcık enjektörgeri dönüşleri bile düzeldi.katkıyı sevmiyor bu Euro 4...bizim kitaptada 50 ppm yada düşük mazot.diyor öleki katkıda 5 ppm e kadardüşürüyolar işte bu kayganlaştırıcı özeliğini alıyor ve enjektörün valfini sıkıştırıyor.valf bozulunca enjektör sizlere ömür.yeni kasalarda ise ole olmuyo çünkü enjektör yapı farklı çalıştığından yağlamaya ihtiyaç yok..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: KATKILI MOTORİN KATKISIZ MOTORİN
« Yanıtla #9 : Temmuz 21, 2014, 00:11:11 »
2006 model D4-D aracımı aldığımda 50ppm diesel vardı ve hemen sonrasında 10ppm çıktı ve 8.5 yıl katkılı Shell Nitro diesel kullandım. Hiç bir sorun yaşamadım ve arabamı alan beyefendi de hala sorunsuz bir şekilde kullanmaya devam ediyor.

Bu konunun açılmasına sebep olan şey,  istasyondan kaynaklı olduğunu düşünüyorum.

Euro 4 ile Euro 5 motorlar arasındaki fark yakıt türünde değil o yakıtı nasıl tükettiğindedir.

Katkılı EuroDieselleri en eski teknoloji motorlar dahi hala kullanmaktadırlar.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: KATKILI MOTORİN KATKISIZ MOTORİN
« Yanıtla #10 : Temmuz 21, 2014, 02:02:51 »
2006 model D4-D aracımı aldığımda 50ppm diesel vardı ve hemen sonrasında 10ppm çıktı ve 8.5 yıl katkılı Shell Nitro diesel kullandım. Hiç bir sorun yaşamadım ve arabamı alan beyefendi de hala sorunsuz bir şekilde kullanmaya devam ediyor.

Bu konunun açılmasına sebep olan şey,  istasyondan kaynaklı olduğunu düşünüyorum.

Euro 4 ile Euro 5 motorlar arasındaki fark yakıt türünde değil o yakıtı nasıl tükettiğindedir.

Katkılı EuroDieselleri en eski teknoloji motorlar dahi hala kullanmaktadırlar.

+1

1999 model 1.9dti reno motorunda bile euro diesel çok iyi sonuç veriyor.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS