Gönderen Konu: Klimanın ayarlanması.  (Okunma sayısı 4320 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Model Yılı: '08
  • 12 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Klimanın ayarlanması.
« : Temmuz 14, 2014, 16:38:24 »
Arkadaşlar merhaba . Benim bir sorum var belki biraz saçmada olabilir. Corolla 1.4 d4d elegance aracım var . Klimanın çalışma prensibi araç motoruna bağlı extra bir motorun olması , benim sorum üfleme seviyesinin en üst seviyede veya en alt seviyede olmasının bir farkı var mı? Diyelim ki en üst seviyede soğuk üfleme yapıyor , motora fazladan güç biniyor mu ? veya en alt seviyede üfleme yaparken daha rahat zorlanmadan mı çalışıyor ( ve tabi ki yakıt sarfiyatında da )  arada fark var mı ?  bunu merak ediyorum. Şimdiden çok teşekkür ederim. :alkis:

Toyota Club Türkiye

Klimanın ayarlanması.
« : Temmuz 14, 2014, 16:38:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #1 : Temmuz 14, 2014, 16:47:54 »
Bunu bende merak ediyorum.

Mesela dün klima yaklaşık 20 dk boyunca en üst üfleme seviyesiyle çalıştı. Bu zarar verir mi araca?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #2 : Temmuz 14, 2014, 17:25:45 »
Gokhan bey konuyu saptirmak gibi olmasin klimayi acinca cekis farki hissediyor musunuz. Ben auriste cekis dususu hissediyorum, bu auriste klima icin ayri bir motor olmadigi anlamina mi geliyor acaba.

Bu klima motoru olayini daha once duymustum ama tam prensibini bende merak ediyorum.
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Edeb Ya Hu"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 218000
  • Model Yılı: '02
  • 58 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #3 : Temmuz 14, 2014, 18:10:29 »
Şimdi bizi de meraklandırdınız. Malum bu sıcak havalarda tam gaz klima...
"Bu âlem-i fânîde ne mîr ü ne gedâyız
Âlâlara âlâlanırız pest ile pestiz."
                                                Bağdatlı Ruhi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #4 : Temmuz 14, 2014, 18:15:10 »
Otamatik klimalarda sistem kabin içi sıcaklık seviyesine göre klima fan motoru hızını değiştirerek yaparlar bu arada aracın motorundan tahrik edilen kompresör sürekli devrededir.Dolayısı ile klima fanının alçak yada yüksek devirde çalışması teorik olarak elektrik sitemine extra bir güç yükleyeceğinden minimal değerde bir yakıt artışı olacaktır.Ancak bu yakıt artışını pratikte farketmeniz mümkün değildir.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Model Yılı: '08
  • 12 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #5 : Temmuz 14, 2014, 18:52:56 »
Samet bey inanın bende bunu sorgular oldum kendi kendime. Daha önceki aracım benzinli idi ve bariz bir şekilde güç kaybı oluyordu. Şimdi ise pek bir fark göremiyorum. Işıklarda durunca devir saatinin ve motor sesini dinliyorum, durduktan 3 ya da 5 saniye sonra motor sesinde ve devir saatinde değişiklik oluyor. Acaba buda şu demek olabilir mi araç hareket halinde iken klima motorunun çalışma etkisini birazda olsa düşürmesi , ve motor rölantide çalışınca tekrar tam gaz devreye girmesi olabilir mi ? Ümit bey işin elektrik veya akü ile bağlantılı kısmını unutmuşum. Dediğiniz şekilde aküye güç binince, haliyle motora da güç binecek haklısınız. Bu arada yaz olsun kış olsun klima ya da kalorifer sistemini açınca her durumda devir saatinde ufak oynamalar oluyor. Bundan önce efsane kasa corollam vardı, sadece klimada ( soğuk üflemede ) devir saatini etkilerdi sıcak üflemelerde hiç etki etmezdi. Galiba bu konunun içinde soru karmaşası olacak ve bütünlük bozulacak :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 24 kere teşekkür etti
  • 43 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #6 : Temmuz 14, 2014, 19:06:14 »
Merak ettim takip
2007 Manuel 1,3 cc Saten gümüş Yaris Terra
Dalga geçme,Tokatlanırsın

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=32687.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #7 : Temmuz 14, 2014, 20:30:41 »
Fan düğmesi sadece fanın hızını ayarlar, klima kompresörünün gücünde değişiklik yapmaz.

Fan, hızlı konuma alındığında aracın içindeki hava, evaporatörden daha hızlı geçip tekrar dönüşüme girince soğutma konumunda zamandan kazanılır ve daha çabuk istenen dereceye ulaşılır.

Yeni araçlarda klima kompresörünün devrede kalma süresi ayrı bir butonla ayarlanıp İlkbahar Yaz ve Sonbaharda kullanılmak üzere geliştirilmiştir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #8 : Temmuz 14, 2014, 22:08:08 »
Doğrudan konu ile alakalı olmamakla birlikte bir bilgi,

80 km/h hız ve üstünde klima kullanmak pencere açık gezmekten daha fazla yakıt ekonomisi sağlamakta. :tamam:

Kaynak : http://auto.howstuffworks.com/fuel-efficiency/hybrid-technology/driving-with-windows-down.htm
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #9 : Temmuz 14, 2014, 22:12:38 »
avensis aracımın klima ısıtma soğutması çok iyi
ama bir eleştirim var
otomatik mod koymuşsun be capon abi bu araca çoluk çocuk binecek
yazın bi açıyosun otomatik modu
yüzüne doğru son sürat üflüyor
alman arabalarının c hatta b sınflısnda bile
low ve hıgh modu var basıyosun
yavaş yavaş soğutuyor
ben bi otomatiğe alıyorum
yüz felcine ramak kalıyor
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #10 : Temmuz 14, 2014, 22:18:17 »
ben bi otomatiğe alıyorum
yüz felcine ramak kalıyor

 :-\ :-\ :-\ Ali hocam bir konuda daha okumuştum bu serzenişini ama hiç dikkat etmedim herhalde bendeki durum ne. İnan ben hiç senin yaşadığın sıkıntıyı yaşamadım yada çok dikkat etmedim. Ayarlar ne konumda kaç dereceye ayarlı senin klima, bende deniyeceğim bakalım durum ne. Bende yavaştan yavaştan soğutuyor  :-\
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #11 : Temmuz 14, 2014, 22:30:41 »
:-\ :-\ :-\ Ali hocam bir konuda daha okumuştum bu serzenişini ama hiç dikkat etmedim herhalde bendeki durum ne. İnan ben hiç senin yaşadığın sıkıntıyı yaşamadım yada çok dikkat etmedim. Ayarlar ne konumda kaç dereceye ayarlı senin klima, bende deniyeceğim bakalım durum ne. Bende yavaştan yavaştan soğutuyor  :-\

aslında ısınmada iyi ömce ayağı ısıtıyor sonra yüze veriyor sürekli yer değiştiriyor

aslımda soğutmada da durum aynı ama bendeki sorunun nedeni aracım füme sıcak oluyor bende direkt 20 derecey otomatik ayarlayımca yardırıyor :) aslında araba da haklı ama soft mod olmasını isterdim :)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #12 : Temmuz 14, 2014, 22:46:14 »
otomatik mod ısıtma ve soğutmada en hılı bir şekilde ayarlanan kabin içi sıcaklığa ulaşmayı hedefler.Otomatik modda ilk açılışta çok süratli çalışmadan şikayetçi iseniz ilk 5 dakika manuel mod çalıştırıp sonrasında auto mode alabilrisiniz.
selamlar.
Not :Japon ne yapsa yaranamıyor sizede :))
Öyle yapmış olmuyor yapmasa olmuyor oda şaşırdı  :rofl:
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #13 : Temmuz 14, 2014, 22:48:27 »
aslımda soğutmada da durum aynı ama bendeki sorunun nedeni aracım füme sıcak oluyor bende direkt 20 derecey otomatik ayarlayımca yardırıyor :) aslında araba da haklı ama soft mod olmasını isterdim :)

Benim araçta siyah renkli, araca biner binmez klimayı açmıyorum, pencere açık dolanıyorum biraz içerdeki ısınmış havayı çıkartıyorum. Daha sonra klimayı açıyorum. 27 derecelerde falan oluyor bendeki. :tamam: Hiç bir anda forrr diye yüksek hızda çalışmadı herhalde, yavaş yavaş yükseliyor galiba yada çok dikkat emedim. Ama bi anda çalışsa dikkat ederdim herhalde çünkü soğuk olayını çok severim, bende aşırı terleme olayı var ama gelin görün ki yanımdaki hatun (eşim ) malesef pek soğukla arası iyi değil  :argh: :argh: :argh:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #14 : Temmuz 14, 2014, 22:54:21 »
Otomatik mod sadece İlkbahar ve Sonbahar için kullanılmalıdır, Yazın hızla istenen ısıya ulaşır ve yavaşlar, bu yavaşlama süresince terlersiniz, oysa bir veya iki kademe üstte manuel sabit üflemelidir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #15 : Temmuz 14, 2014, 23:37:56 »
o zaman benyanlış kullanıyorum klimayı arkadaşlar
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #16 : Temmuz 14, 2014, 23:45:26 »
Ali hocam,

Duran arabalarda bizimkisi gibi koyu renkli arabalarda öncelikle araç içerisindeki çok sıcak havanın dışarıya tahliye edilmesi lazım. Ben bu yüzden araca biner binmez pencereleri açıyorum, komple içerdeki havayı boşaltmaya çalışıyorum. Bir yerde okumuştum, sıcakta araç içerisinde oluşan plastik aksamlardan kaynaklı zehirli gazlarında atılmasında fayda var. Daha sonra eğer ki şehirler arası yola çıkacaksam ve hızım yukarıda da yazdığım gibi 80 lerin falan üstüne çıkacaksa pencereleri kapatıp klimayı açıyorum. Çokta aşırı soğuğa ayarlamıyorum, 25-27 derecelerde duruyor. Bu olay ev klimaları içinde geçerli bir anda aşırı soğuk değerlerde klimayı açmamak lazım kademe kademe sıcaktan soğuğa düşürmek lazım  :tamam:

Buda klima nasıl kullanılır onun videosu :)

Fakirler Ölsün Porsche'dan Selamlar
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #17 : Temmuz 15, 2014, 00:09:32 »
Otomatik mod sadece İlkbahar ve Sonbahar için kullanılmalıdır, Yazın hızla istenen ısıya ulaşır ve yavaşlar, bu yavaşlama süresince terlersiniz, oysa bir veya iki kademe üstte manuel sabit üflemelidir.

Tekin abi bu konuya katılmıyorum.
Çünkü o kadar çok sensör var ki ihtiyacı çok hızlı sezebiliyor.

Mesela cama yakın soldaki sensör güneş sensörüdür. Araç güneşe doğru gidiyorsa torpido çok ısınacagından otomatik modda iken fanı hızlandırır. Güneş farklı açıya geçince tekrar yavaşlatır.

Ben sürekli AUTOda kullanıyorum ve şikayetçi değilim.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #18 : Temmuz 15, 2014, 00:20:49 »
avensis aracımın klima ısıtma soğutması çok iyi
ama bir eleştirim var
otomatik mod koymuşsun be capon abi bu araca çoluk çocuk binecek
yazın bi açıyosun otomatik modu
yüzüne doğru son sürat üflüyor
alman arabalarının c hatta b sınflısnda bile
low ve hıgh modu var basıyosun
yavaş yavaş soğutuyor
ben bi otomatiğe alıyorum
yüz felcine ramak kalıyor
Toyota bu defa tüketicisinin sesini duymuş anlaşılan, yeni Corolla'da bu özellik mevcut...
Soft-medium-fast olmak üzere 3 modu var...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın ayarlanması.
« Yanıtla #19 : Temmuz 15, 2014, 01:43:17 »
Tekin abi bu konuya katılmıyorum.
Çünkü o kadar çok sensör var ki ihtiyacı çok hızlı sezebiliyor.

Mesela cama yakın soldaki sensör güneş sensörüdür. Araç güneşe doğru gidiyorsa torpido çok ısınacagından otomatik modda iken fanı hızlandırır. Güneş farklı açıya geçince tekrar yavaşlatır.

Ben sürekli AUTOda kullanıyorum ve şikayetçi değilim.

Sol torpido üstü ön cama yakın olan otomatik far sensörü değilmiydi? Gündüzleyin üzerini siyah bir bezle kapatarak deneyebilirsin.

Sizin oralar zaten İlkbahar - Sonbahar - Kış  :) otomatik mod yeterli gelir ve torpidonuz fazla ısınmaz.

Klimanın sensörleri sadece Evaporatör öncesi ve sonrası olarak konumlandırılmış olması gerekiyor.

Bizim buralarda "Sıcak" demenin anlamı şudur, Siyah renkli bir aracın kaportasında 2 yumurta pişirebilecek kadar sıcak yada aldığın dondurma ile yürüyememek.

Bugünlerde oldukça güzel, gölgede 36C, park halindeki aracın içinde 50C veya geçkin.

Cook an egg on a car

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)