Gönderen Konu: Sadece kontak ON konumundayken fanın açık kalması  (Okunma sayısı 3190 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Sadece kontak ON konumundayken fanın açık kalması
« : Haziran 15, 2014, 21:54:32 »
Merhabalar arkadaşlar.

Arabayı stop edecekken dikkatimi çeken bir husus var. O da fan çalışırken kontağı OFF konumuna getirdiğimde fanın çalışmayı durdurması.
Bildiğim kadarıyla eski araçlarda kontak anahtarını alıp, kapıları kilitlesek bile fan çalışmaya devam ediyor.

Neden E12'lerde veya TOYOTA'larda böyle bir durum mevcut ?

Mühendisler illaki bizden fazla düşünmüşlerdir fakat herhangi bir zararı var mı ? Fanı, kontaktan ayırmam gerekir mi ?
1.6 VVT-i

Toyota Club Türkiye

Sadece kontak ON konumundayken fanın açık kalması
« : Haziran 15, 2014, 21:54:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece kontak ON konumundayken fanın açık kalması
« Yanıtla #1 : Haziran 15, 2014, 22:02:33 »
Merhabalar arkadaşlar.

Arabayı stop edecekken dikkatimi çeken bir husus var. O da fan çalışırken kontağı OFF konumuna getirdiğimde fanın çalışmayı durdurması.
Bildiğim kadarıyla eski araçlarda kontak anahtarını alıp, kapıları kilitlesek bile fan çalışmaya devam ediyor.

Neden E12'lerde veya TOYOTA'larda böyle bir durum mevcut ?

Mühendisler illaki bizden fazla düşünmüşlerdir fakat herhangi bir zararı var mı ? Fanı, kontaktan ayırmam gerekir mi ?
Toyota'nın pek hararetle işi olmadığı için  fanı nadir açar fanlarıda bayağı sessizdir diğer kasalarda büyük ihtimal öyledir benim efsane kasada öyle kontağı kapatınca fanda susar benimkinde  fan müşürü radyatörün üzerinde değilde termostatın orda bulunuyor sizinkide aynı sistemdir zannedersem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece kontak ON konumundayken fanın açık kalması
« Yanıtla #2 : Haziran 15, 2014, 22:04:13 »
Birde şöyle düşünün fan termostatı arıza yapmış ama haberiniz yok,siz kontak kapatıp gidiyorsunuz fanın çalıştığını duyuyorsunuz ama tabiki normal durum motor ısındı vs diye düşünüyorsunuz sabah geldiğinizde akü tam takır :)
Keyifli sürüşler dilerim.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece kontak ON konumundayken fanın açık kalması
« Yanıtla #3 : Haziran 15, 2014, 22:15:39 »
Birde şöyle düşünün fan termostatı arıza yapmış ama haberiniz yok,siz kontak kapatıp gidiyorsunuz fanın çalıştığını duyuyorsunuz ama tabiki normal durum motor ısındı vs diye düşünüyorsunuz sabah geldiğinizde akü tam takır :)
Keyifli sürüşler dilerim.
Bu dediğiniz olay önceki aracım lada samara'da başıma gelmişti aracın satışını almaya gittiğimde müşür arızalandı kapatmamış fanı  akü çalıştırmadı polisler karakolun önünde itip çalıştırmışlardı  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece kontak ON konumundayken fanın açık kalması
« Yanıtla #4 : Haziran 15, 2014, 22:29:18 »
Bu soruya şöyle cevap veriyorum daha önce bu forumda bu konu çok konuşuldu Alper Sınav ın dediği gibi aracı stop ettikten sonra araç motor içerisindeki suyu devirdaim yapamıyor ki radyatörü soğutmanın ne anlamı var.Siz en iyisi aracı yaz günleri stop etmeden önce fanın sesini dinleyin fan durduktan sonra stop edin ki bir işe yarasın.Ben AE101 aracımda radyatör fanından bir kablo çekmiştim içeri ucunada bir led bağlamıştım led sönük ise direk kontağı kapatıyordum :) Siz de böyle bir şey yapıcak olursanız klimanın kapalı olduğundan emin olun çünki E12 ve E120 lerde klima ve motor suyu soğutma fanı ortak bir tane :)Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 711 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece kontak ON konumundayken fanın açık kalması
« Yanıtla #5 : Haziran 15, 2014, 23:50:52 »
siz arabanın dışındayken motor soğusa ne olur ki ? boş yere aküyü yer..

motorun sıcak kalması daha iyi bişey.

eski broadway arabalara yaparlardı. anlamsız bir ayrıntı. güya fan çalışınca hararet yapmayacak..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece kontak ON konumundayken fanın açık kalması
« Yanıtla #6 : Haziran 16, 2014, 12:13:45 »
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

İşin aslı başka araçlarda motor stop edilse dahi fan çalışmaya devam ediyor, bizimkilerde neden kontak kapatıldıktan sonra duruyor, buna anlam verememiştim.
Kendi elimle, fan açmış motorun fanını kontak kapatarak durdurmak rahatsız ediyor.

Yine de en sağlıklısı stop ederken fanın durmasını beklemek olacak. En azından kafamın rahat olması için.  :D
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece kontak ON konumundayken fanın açık kalması
« Yanıtla #7 : Haziran 16, 2014, 12:17:04 »
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

İşin aslı başka araçlarda motor stop edilse dahi fan çalışmaya devam ediyor, bizimkilerde neden kontak kapatıldıktan sonra duruyor, buna anlam verememiştim.
Kendi elimle, fan açmış motorun fanını kontak kapatarak durdurmak rahatsız ediyor.

Yine de en sağlıklısı stop ederken fanın durmasını beklemek olacak. En azından kafamın rahat olması için.  :D

Yüksel, takılma kardeşim böyle şeylere. :) Soğutma sistemleri konusunda en sorunsuz araçlardır Toyota'lar bırak kendi halletsin işini. :)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Sadece kontak ON konumundayken fanın açık kalması
« Yanıtla #8 : Haziran 16, 2014, 12:48:49 »
Yüksel, takılma kardeşim böyle şeylere. :) Soğutma sistemleri konusunda en sorunsuz araçlardır Toyota'lar bırak kendi halletsin işini. :)
Öyle diyorsan öyledir Aytaç abi.

COROLLA'ya işi öğretmeye kalkmayalım.  :D
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
Ynt: Sadece kontak ON konumundayken fanın açık kalması
« Yanıtla #9 : Haziran 17, 2014, 19:42:11 »
madem fan mevzusu açıldı..

aracımın fanı "bence" çok çabuk devreye giriyor..
05 corolla sol hb

bulunduğum şehir yoğun trafiğe sahip olmadığı halde böyle ..

daha önce yaptığım bir kaza sebebiyle klima ve motor radyatörleri değiştirildi ..

parçalar orjinal ama bugün şans eseri bir ustaya sorduğumda müşür denen bir parçanın motor ısı derecesine göre fanı devreye soktuğunu söyledi..

rakamlardan emin olmamakla birlikte 75 lik 90 lık gibi örnekler verdi..

aracımıza uygun müşür hangisi acaba ?

şimdiden teşekkürler..