Gönderen Konu: frene basili iken cukurlarda ses  (Okunma sayısı 1069 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '21
  • 40 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
frene basili iken cukurlarda ses
« : Haziran 01, 2014, 01:18:19 »
Frene basili iken cukurlara girilmeyecegini cok iyi biliyorum. Ama bazen mecbur kaliyorsun. Normalde hic ses gelmeyen yaylanan arabam frene basili iken inanilmaz bir gacirti yapiyor. Normal olmasa gerek diye dusunuyorum

Toyota Club Türkiye

frene basili iken cukurlarda ses
« : Haziran 01, 2014, 01:18:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: frene basili iken cukurlarda ses
« Yanıtla #1 : Haziran 01, 2014, 10:18:38 »
Frene basili durumlarda salincak ve viraj demiri hareketi kisitlandigindan, salincak burcu yada viraj demir lastiklerinden yapabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: frene basili iken cukurlarda ses
« Yanıtla #2 : Haziran 01, 2014, 10:31:52 »
Bence normal 1 tonun üzerinde yükün dengesi bozuluyor ve çukura giren tekerleğe bir anda ağırlık biniyor hemde ileri doğru itme kuvveti uygularken frenle beraber bir de çukur. Aracın frene basında kafa eğip yaylanması  zor.Bir de o bahsettiğiniz ses balatanın sesi olabilir mi ? ABS devreye girip çıkarken balatayı sıkıp bırakıyor çünki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '21
  • 40 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: frene basili iken cukurlarda ses
« Yanıtla #3 : Haziran 01, 2014, 14:24:24 »
balata değil kesinlikle esneme ile alakalı. salıncak burcu mantıklı geldi . acaba salıncağın burçlarının yağlanması işe yarayabilir mi? wd 40 kullanılsa

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: frene basili iken cukurlarda ses
« Yanıtla #4 : Haziran 01, 2014, 15:10:45 »
Fren esnasında viraj denge çubuğu aynı yönde olmak üzere her iki tarafından yukarı doğru esner, bu esnada takozlar içindeki hareketi fazla değildir. Frenle beraber çukura giren aracın önü aşağı doğru daha fazla hareket eder ve takoz içindeki viraj denge çubuğu daha fazla döner, bu esnada gaarç diye bir ses çıkar. Viraj denge çubuğunu sabitleyen takozların değişmesi gerekmektedir.

Eğer çukuru bol yerde yaşıyorsanız değiştirin.

WD-40 veya başka yağlayıcı şeyler kullanmayın, lastikler şişerek deforme olabilirler.
 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: frene basili iken cukurlarda ses
« Yanıtla #5 : Haziran 01, 2014, 21:39:10 »
WD40 ile olmaz zaten arayada sizmaz WD40.Burc veya viraj demir lastiklerinin sokulup sabun esasli gres ile yaglanabilir, asinti var ve seviyesi yuksek ise yaglamak da ise yaramayabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '21
  • 40 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: frene basili iken cukurlarda ses
« Yanıtla #6 : Haziran 01, 2014, 23:54:32 »
cevaplarınız için teşekkür ederim . aciliyeti olan birşey değil gibi görünüyor. normal sürüşte ses yok çünkü

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: frene basili iken cukurlarda ses
« Yanıtla #7 : Haziran 02, 2014, 10:01:12 »
  Yukarıdaki yorumlara aynen katılıyorum, ayrıca;
 Araç tekerleği serbest hareket halinde iken çukur geçişlerinde lastik genelde hıza da bağlı olarak çukurun tam zeminine temas etmez. Frenleme ile girildiğinde ise teker aşağıya doğru hareket etmek için daha fazla zamana sahip olur ve süspansiyon stroku büyük oranda kullanılabilir. Frenleme ile tekerlere araç ekseninde geriye doğru bir kuvvet biner ve aslında bu yere göre dikey hareket tam doksan derece(süspansiyon bağlantı açıları da önemli) olmaz ve farklı açılarda da kuvvetler sisteme biner. Diğer yandan tekerin yere göre paralel eksendeki hareketi frenleme ile kısıtlanacağından, zeminden gelen darbe büyük oranda yere göre dikey eksende gelir. Mümkün mertebe, bozuk zemin öncesi frenlemeyi yapıp, bozuk yerde freni az ya da dozlu kullanmak gerekir.