Yukarıdaki yorumlara aynen katılıyorum, ayrıca;
Araç tekerleği serbest hareket halinde iken çukur geçişlerinde lastik genelde hıza da bağlı olarak çukurun tam zeminine temas etmez. Frenleme ile girildiğinde ise teker aşağıya doğru hareket etmek için daha fazla zamana sahip olur ve süspansiyon stroku büyük oranda kullanılabilir. Frenleme ile tekerlere araç ekseninde geriye doğru bir kuvvet biner ve aslında bu yere göre dikey hareket tam doksan derece(süspansiyon bağlantı açıları da önemli) olmaz ve farklı açılarda da kuvvetler sisteme biner. Diğer yandan tekerin yere göre paralel eksendeki hareketi frenleme ile kısıtlanacağından, zeminden gelen darbe büyük oranda yere göre dikey eksende gelir. Mümkün mertebe, bozuk zemin öncesi frenlemeyi yapıp, bozuk yerde freni az ya da dozlu kullanmak gerekir.