Gönderen Konu: 2013 AURIS 1.4D MM RACE CHIP  (Okunma sayısı 6907 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • chappuler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 34 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AURIS 1.4D MM RACE CHIP
« Yanıtla #40 : Eylül 14, 2014, 20:55:17 »
Ulvi bir gelmiş pir gelmiş :)
Tüm üye ve üye olacakların dikkatine! lütfen forum kurallarını gözden geçiriniz....
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=3.0
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır..."

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2013 AURIS 1.4D MM RACE CHIP
« Yanıtla #40 : Eylül 14, 2014, 20:55:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '06
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: 2013 AURIS 1.4D MM RACE CHIP
« Yanıtla #41 : Eylül 15, 2014, 00:03:51 »
Ulvi bir gelmiş pir gelmiş :)
başımızdan geçen deneyimleri paylaşmak istedim  ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AURIS 1.4D MM RACE CHIP
« Yanıtla #42 : Mart 11, 2016, 21:29:59 »
 :saygi: iyi akşamlar. yeni konu açmayıp konuyu hortlatıcam. sorularım var kullanan arkadaşlara ve @Ahmet Güve (8047) @Ufuk Sönmez (16363) ve ismini hatırlayamadığım bir kaç abimize de özellikle sormak istediğim sorular var.

Racechip i araştırıyorum banada özellikle tavsiye edilmişti forumdaki ilgili konuları da okudum ama net bir cevap bulamadım kafamda soru işareti var. kısaca bu kutu ecu yu kandırıp yakıt pompasının basıncının düşükmüş gibi gösteriyormuş. sonra ecu basıncı normale alıcam diye com.rail sistem basıncını arttırıyormuş ve misal 1mlt yerine 2mlt yakıt püskürtüyormuş.

1- şimdi bu durumda beyin yakıt harcamını 1mlt'den hesaplıyorsa doğal olarak 2mlt yaktığımız için yakıt tasarrufu yaptığımız konusu biraz bana şaibeli geldi. ilk hali ile box takılı hali arasında yakıt harcamını kıyaslayan var mı?

2- ecu yakıt pompasının basıncını arttırdığı için pompa ve enjektörlerde normalden daha yüksek basınçla çalışmış olacak. bu yüzdende çalışan parçalarda aşınma ve parçaların ömründe kısalma olmayacak mı?

3- motorun dizaynında parçaların ve malzemenin dayanımı bu basınç değişimlerine bağlı olarak elde edilen yanma ve güç artışlarına dayanır mı? sonuçta belli bir oranda beygir ve tork artışı oluyor, motor içerisindeki sabit ve hareketli parçalar ne kadar etkilenecektir?

hem kullanan hemde mühendislik bakımından bütün yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum.  :saygi:
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AURIS 1.4D MM RACE CHIP
« Yanıtla #43 : Mart 12, 2016, 14:22:06 »
:saygi: iyi akşamlar. yeni konu açmayıp konuyu hortlatıcam. sorularım var kullanan arkadaşlara ve @Ahmet Güve (8047) @Ufuk Sönmez (16363) ve ismini hatırlayamadığım bir kaç abimize de özellikle sormak istediğim sorular var.

Racechip i araştırıyorum banada özellikle tavsiye edilmişti forumdaki ilgili konuları da okudum ama net bir cevap bulamadım kafamda soru işareti var. kısaca bu kutu ecu yu kandırıp yakıt pompasının basıncının düşükmüş gibi gösteriyormuş. sonra ecu basıncı normale alıcam diye com.rail sistem basıncını arttırıyormuş ve misal 1mlt yerine 2mlt yakıt püskürtüyormuş.

1- şimdi bu durumda beyin yakıt harcamını 1mlt'den hesaplıyorsa doğal olarak 2mlt yaktığımız için yakıt tasarrufu yaptığımız konusu biraz bana şaibeli geldi. ilk hali ile box takılı hali arasında yakıt harcamını kıyaslayan var mı?

2- ecu yakıt pompasının basıncını arttırdığı için pompa ve enjektörlerde normalden daha yüksek basınçla çalışmış olacak. bu yüzdende çalışan parçalarda aşınma ve parçaların ömründe kısalma olmayacak mı?

3- motorun dizaynında parçaların ve malzemenin dayanımı bu basınç değişimlerine bağlı olarak elde edilen yanma ve güç artışlarına dayanır mı? sonuçta belli bir oranda beygir ve tork artışı oluyor, motor içerisindeki sabit ve hareketli parçalar ne kadar etkilenecektir?

hem kullanan hemde mühendislik bakımından bütün yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum.  :saygi:

@Ersan Karagül (31793)

Race Chip ve diğer box mantığını kavramışsınız, Race Chip kullanmış biri olarak sorularınıza cevap vermeye çalışayım,

1- Normal kullanımda olduğu gibi Race Chip kullanımında da, sakin kullanım ile yakıt tüketiminiz düşer ancak tam gaz kullanım ile sakin kullanım arasındaki fark artış gösterir. Ayrıca aracın alt devirlerdeki performansı yükseleceği için gaza basma miktarınız azalacaktır ancak çoğu zaman aracınızın güç artışı tahrik edici olup hiç bir zaman daha az yakıt tüketemeyeceksiniz.

2- Basıncın oluştuğu yer Common Rail sisteminde Rail hattı olacağından, enjektörlerin arkasındaki artan basıncın enjektör kapalı iken bir zararı olmaz ancak enjektörün püskürtme esnasında "iğne" kısmını etkilemesi normal, bu da enjektör ömrünü kısaltacağı anlamını taşır, tabi enjektörler dayanabilecekleri basıncın hemen hemen yarı basıncında çalıştığı için ömrünün ne kadar etkilendiğini kimse net bir şekilde ifade edemez.

Bu noktada arıza çıkarma olaslığı en yüksek parça "Rail Basınç Sensörü", bu sensör çok hassas çalışma toleransına sahip olduğundan ve aracın çalışmasından itibaren artan basınca sürekli maruz kalacağından bozulması en muhtemel parçadır.Standart araç üzerinde bile arıza çıkarabilir bir parça olduğundan Rail basıncının yükselmesi ile arızalanma ihtimali iki katın üzerine çıkacaktır. Parçanın orijinali Toyota tarafından "Rail" ile komple temin edilmektedir ve 2000TL'nin üzerinde fiyata sahip, enjeksiyon sistemini üreten Bosch olarak bu sensör ayrı olarak temin edilebilmektedir, ancak montajı hassasiyet gerektirir.

3- Enjektörlerde olduğu gibi motorun iç aksamı da belirli toleranslara sahiptir, zaten silindir hacmi, pompa enjeksiyon miktarı gibi sınırlamalar ile elde edebileceğini güç artışı azami %30-35 civarlarındadır ki ( EGR ve CAT iptali vs. ile) bu da araçta "duman atma" olarak tabir edilen emisyon normu değişimine ve motor içi kurumlanma oranı artışına bağlı olarak motor iç aksamında ömür kısaltması oluşturacaktır, yine bunun süresini ve ölçüsünü kimse net bir şekilde ifade edemeyecektir.

Ayrıca bu tür modifikasyonlarda motor yağı,kullanılan yakıt, soğutma organları, sıvılar vs. gibi konulara çok daha fazla özen gösterilmesi gerekecektir.

Son olarak benim tavsiyem, ayarlanabilirliği sınırlı olan Box kullanımı yerine işinin ehli kişilerce mapping yapılması hem verimli hem de uzun ömürlü kullanım sunmak ile beraber, güç/tork eğrisinin değiştirilebilmesi ile daha bilinçli bir işlem olacaktır.

Bu konuda benim gibi T-TEP (Toyota Teknik Eğitim Programı) mezunu ve meslektaşım Mehmet GAZİHAN'ı gönül rahatlığı ile tavsiye ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AURIS 1.4D MM RACE CHIP
« Yanıtla #44 : Mart 12, 2016, 16:11:41 »
4. maddeyi yazmayı unutmuşum oda şuydu: racechip uygulama sonunda elde edilen güç ve tork artışının M/M şanzımana zarar verme ihtimali varmı?

@Ufuk Sönmez (16363) bey tavsiyenize uyup müsait bir zamanda Mehmet Gazihan ile görüşeceğim. aşırı bir performans arayışı içinde olmadığımdan (EGR ve CAT. iptali olmadan yani aracın orj.ği ile fazla oynamadan sadece alt devirlerde ki cansızlığı gidererek) remapping uygulaması chipbox lara göre daha verimli mi oluyor? sonuçta araca özel olarak yapılıyormuş ve her halde istenilen performansı sağlayacaktır kanaatindeyim. bahsettiğiniz duman atma olayı da bazı dizellerde siyah duman atması mıdır? öyle ise kesinlikle istemediğim bir durum.

yakıt pompasında genelde en çok barrel/plunger ve delivery valve in yüzeylerinde de (sizin belirttiğiniz enjektörlerde modeline göre thrust spindle,collar,needle valf ve nozzle gibi) basınç ve yakıttan kaynaklı kavitasyona uğradığını biliyorum. bizim basınç artışımız pompada ne kadar etki edecektir oda önemli.

ekstra her türlü bilgi ve tavsiyelerinize açığım saygılar  :saygi:
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AURIS 1.4D MM RACE CHIP
« Yanıtla #45 : Mart 12, 2016, 18:03:19 »
4. maddeyi yazmayı unutmuşum oda şuydu: racechip uygulama sonunda elde edilen güç ve tork artışının M/M şanzımana zarar verme ihtimali varmı?

Hocam MM-T başlı başına fatal fault,hazırda debriyaj seti ve aktüatör bulundurun derim.Tabi bu durum yapılacak mapping ile de ilgili ancak siz alt devirde tork istiyorsunuz, bu yüzden baskı ile oynayamazsınız ancak balata daha kuvvetli bir model kullanılabilir.Aktüatör ise kaçınılmaz problem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AURIS 1.4D MM RACE CHIP
« Yanıtla #46 : Mart 12, 2016, 22:01:28 »
Hocam MM-T başlı başına fatal fault,hazırda debriyaj seti ve aktüatör bulundurun derim.Tabi bu durum yapılacak mapping ile de ilgili ancak siz alt devirde tork istiyorsunuz, bu yüzden baskı ile oynayamazsınız ancak balata daha kuvvetli bir model kullanılabilir.Aktüatör ise kaçınılmaz problem.

 :blink: uu ozaman hiç kurcalama diyorsun.
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M