iyi akşamlar. yeni konu açmayıp konuyu hortlatıcam. sorularım var kullanan arkadaşlara ve @Ahmet Güve (8047) @Ufuk Sönmez (16363) ve ismini hatırlayamadığım bir kaç abimize de özellikle sormak istediğim sorular var.
Racechip i araştırıyorum banada özellikle tavsiye edilmişti forumdaki ilgili konuları da okudum ama net bir cevap bulamadım kafamda soru işareti var. kısaca bu kutu ecu yu kandırıp yakıt pompasının basıncının düşükmüş gibi gösteriyormuş. sonra ecu basıncı normale alıcam diye com.rail sistem basıncını arttırıyormuş ve misal 1mlt yerine 2mlt yakıt püskürtüyormuş.
1- şimdi bu durumda beyin yakıt harcamını 1mlt'den hesaplıyorsa doğal olarak 2mlt yaktığımız için yakıt tasarrufu yaptığımız konusu biraz bana şaibeli geldi. ilk hali ile box takılı hali arasında yakıt harcamını kıyaslayan var mı?
2- ecu yakıt pompasının basıncını arttırdığı için pompa ve enjektörlerde normalden daha yüksek basınçla çalışmış olacak. bu yüzdende çalışan parçalarda aşınma ve parçaların ömründe kısalma olmayacak mı?
3- motorun dizaynında parçaların ve malzemenin dayanımı bu basınç değişimlerine bağlı olarak elde edilen yanma ve güç artışlarına dayanır mı? sonuçta belli bir oranda beygir ve tork artışı oluyor, motor içerisindeki sabit ve hareketli parçalar ne kadar etkilenecektir?
hem kullanan hemde mühendislik bakımından bütün yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum. 
@Ersan Karagül (31793) Race Chip ve diğer box mantığını kavramışsınız, Race Chip kullanmış biri olarak sorularınıza cevap vermeye çalışayım,
1- Normal kullanımda olduğu gibi Race Chip kullanımında da, sakin kullanım ile yakıt tüketiminiz düşer ancak tam gaz kullanım ile sakin kullanım arasındaki fark artış gösterir. Ayrıca aracın alt devirlerdeki performansı yükseleceği için gaza basma miktarınız azalacaktır ancak çoğu zaman aracınızın güç artışı tahrik edici olup hiç bir zaman daha az yakıt tüketemeyeceksiniz.
2- Basıncın oluştuğu yer Common Rail sisteminde Rail hattı olacağından, enjektörlerin arkasındaki artan basıncın enjektör kapalı iken bir zararı olmaz ancak enjektörün püskürtme esnasında "iğne" kısmını etkilemesi normal, bu da enjektör ömrünü kısaltacağı anlamını taşır, tabi enjektörler dayanabilecekleri basıncın hemen hemen yarı basıncında çalıştığı için ömrünün ne kadar etkilendiğini kimse net bir şekilde ifade edemez.
Bu noktada arıza çıkarma olaslığı en yüksek parça "Rail Basınç Sensörü", bu sensör çok hassas çalışma toleransına sahip olduğundan ve aracın çalışmasından itibaren artan basınca sürekli maruz kalacağından bozulması en muhtemel parçadır.Standart araç üzerinde bile arıza çıkarabilir bir parça olduğundan Rail basıncının yükselmesi ile arızalanma ihtimali iki katın üzerine çıkacaktır. Parçanın orijinali Toyota tarafından "Rail" ile komple temin edilmektedir ve 2000TL'nin üzerinde fiyata sahip, enjeksiyon sistemini üreten Bosch olarak bu sensör ayrı olarak temin edilebilmektedir, ancak montajı hassasiyet gerektirir.
3- Enjektörlerde olduğu gibi motorun iç aksamı da belirli toleranslara sahiptir, zaten silindir hacmi, pompa enjeksiyon miktarı gibi sınırlamalar ile elde edebileceğini güç artışı azami %30-35 civarlarındadır ki ( EGR ve CAT iptali vs. ile) bu da araçta "duman atma" olarak tabir edilen emisyon normu değişimine ve motor içi kurumlanma oranı artışına bağlı olarak motor iç aksamında ömür kısaltması oluşturacaktır, yine bunun süresini ve ölçüsünü kimse net bir şekilde ifade edemeyecektir.
Ayrıca bu tür modifikasyonlarda motor yağı,kullanılan yakıt, soğutma organları, sıvılar vs. gibi konulara çok daha fazla özen gösterilmesi gerekecektir.
Son olarak benim tavsiyem, ayarlanabilirliği sınırlı olan Box kullanımı yerine işinin ehli kişilerce mapping yapılması hem verimli hem de uzun ömürlü kullanım sunmak ile beraber, güç/tork eğrisinin değiştirilebilmesi ile daha bilinçli bir işlem olacaktır.
Bu konuda benim gibi T-TEP (Toyota Teknik Eğitim Programı) mezunu ve meslektaşım Mehmet GAZİHAN'ı gönül rahatlığı ile tavsiye ederim.