Gönderen Konu: Petrol Fiyatları  (Okunma sayısı 226577 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #20 : Ekim 20, 2008, 19:01:16 »
Az önce bir haber okudum ekonomi portalı Bloomberg'de. New York Borsası'nda satım opsiyonu için 50 USD'den yapılan işlemlerin sayısı son bir kaç haftada 28 kat artmış. Konuyu bilmeyenler için özetlemek gerekirse spekülatörlerin, petrolün varil fiyatının 50 USD'nin altına düşebileceği yönündeki endişeleri artmaya başlamış. Eğer kur daha fazla yükselmezse 3 YTL'nin altı hayal değil gibi. Haberin tam metni için:

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aVShPh3jhYcw&refer=home
Ayni haberi ben de okudum bu sabah.Dunya capinda ekonomik daralma yasanacagi endisesiyle dusuyor petrol fiyatlari.1999'da Brent petrolunun varili 9 dolara kadar dusmustu.Yani dip noktasi 9 dolar bence.Is ciddi ciddi 1929 buhrani civarina dogru seyretmeye baslarsa ayin 24'undeki OPEC toplantisinda uretim kisma karari alsalar bile petrol dusecek.

Hele Amerika'da petrole Turkiye'dekinin beste biri kadar falan bir vergi koysalar sadece bu bile tuketimi kisacagi icin petrol fiyatlarinda ciddi dususlere yol acar.Son yukselis sirasinda SUV'ler satildi, kucuk arabalara ragbet artti ve gidilen yol miktari mil olrak azaldi.Gecen yil ABD'deki suruculer yuzde 3 daha az yol katetti diyorlar.Dunya petrolunun dortte birini tuketen ABD'de boyle gelismeler olursa petrol fiyati duser.

Turkiye'de de dusmesi icin vergilerin dusurulmesi lazim.Gelir vergisini tam eksiksiz ciddi olarak toplarsa devlet, kacaga musaade etmezse (ayni ABD'deki gibi) akaryakita bu derecede astronomik vergi yuklemeye gerek kalmaz. Bu vergi piyasayi kokten carpitiyor.Motor hacmini kucultuyor, araba ihtiyaci olanlari arabasizliga mahkum ediyor. Devlet, vatandasinin refahini dusunmek zorunda, vergisini toplayacak ama adam gibi yerli yerinde toplayacak. Bir yerde beceriksizligi yuzunden kacak oluyorsa en kolayina kacip benzine vergiyi bindirmeyecek...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #21 : Ekim 20, 2008, 21:13:54 »
Şu anda Türkiye'deki vergiler öyle bir durumdaki, düşürülürse uzun dönemde vergi artışı sağlanacak, ama kimsenin tındığı yok >:( Uzun dönem dediğim de çeyrek asır falan değil, 3-4 sene.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #22 : Ekim 20, 2008, 22:05:53 »
Soyle bir pilot uygulama yapabilirler Alper: Mesela Prius alanlardan bir ya da iki sene icin otv,kdv vs tum vergilerin 3'te birini alacagim diyebilir devlet. Benzin, dizel vergilerini mesela bir sene icin 3'te bir dusurecegim diyebilir.Pliot bir uygulama yapip sonuclarini degerlendirir,kayip oluyorsa vergide bunu gelir vergisi kacagini daha siki takip ederek karsilayabilir.

Dedigin gibi orani dusuk vergiler genelde vergi kacagini onler ve gelisen bir ekonomide vergi artisi saglar.Dusme olmaz.

ABD'de hybrid araclar icin devlet bir sayi koydu.Yanlis hatirlamiyorsam 50,000'di sayi olarak.O rakama kadar birkacbin dolar vergi iadesi destegi verdi.Temiz, cevre dostu araclari desteklemek icin. Mesela 3000 motor uzerine yine ayni vergiyi almaya devam et ama 2400 motordan mesela bu kadar vergi alma.

1000 cc motor dort tekerli arabaya takilir mi hic? Turkiye'de ve vergi sistemi Turkiye'ye benzeyen yerlerde takiliyor iste.
Bizim bir Kia Optima (Magentis) var.Motor hacmi 2.4. Baz modeli. V6 modeli 2700 motor.Turkiye'deki 2000 motor.Govde ayni govde.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #23 : Ekim 21, 2008, 08:22:26 »
Turkiye'de de dusmesi icin vergilerin dusurulmesi lazim.Gelir vergisini tam eksiksiz ciddi olarak toplarsa devlet, kacaga musaade etmezse (ayni ABD'deki gibi) akaryakita bu derecede astronomik vergi yuklemeye gerek kalmaz. Bu vergi piyasayi kokten carpitiyor.Motor hacmini kucultuyor, araba ihtiyaci olanlari arabasizliga mahkum ediyor. Devlet, vatandasinin refahini dusunmek zorunda, vergisini toplayacak ama adam gibi yerli yerinde toplayacak. Bir yerde beceriksizligi yuzunden kacak oluyorsa en kolayina kacip benzine vergiyi bindirmeyecek...

 
Şu anda Türkiye'deki vergiler öyle bir durumdaki, düşürülürse uzun dönemde vergi artışı sağlanacak, ama kimsenin tındığı yok >:( Uzun dönem dediğim de çeyrek asır falan değil, 3-4 sene.

 Aynen katılıyorum size. Kimi yönetim beceriksizlikleri bu şekilde toplumun geneline yayılan bir yük ile bertaraf etmeye çalışmak anlamsız ve bu her halukarda uzun dönemde toplumsal hoşgörüye zarar verir. Hata yapanın cezasını başkasına yüklemekle bu iş çözülmez. Ayrıca geçen dönemde Petrol fiyatları özellikle iki sebepten arttı. Birincisi Spekülatif hareketler ve ikincisi Petrol arz eksikliği değil, Rafineri üretimlerinin yetersizliği. Halbuki dünyadaki sayılı rafinerilerinden birisi Türkiye'de ve bu karışık bir süreç sonunda özelleşti. Buda yetmiyor Türkiye bu rafineriden dünyaya yakıt ihraç etmiyor mu? Yani sadece petrol yatağına sahip olmakta yeterli değil yakıt fiaytları konusunda ama malesef bunun Türkiye iç piyasasına hiç bir olumlu katkısı olmuyor vergilerdeki aşırı yük sayesinde. O zaman en basitinden Vergi'nin Sosyal boyutu teriminin bir anlamı açığa çıkıyor burada. Yani Vergi sadece devletin giderleri karşılayabilmesi için ve zora dayanarak alınan bir meblağ değildir. Daha detaylı tanımla ise; Vergiler; devletin veya devletten vergilendirme yetkisini almış diğer kamu tüzel kişilerinin fert ve kurumlardan, hukuki cebir altında, kanunda belirtilen kurallara göre ve karşılıksız olarak aldıkları ekonomik değerlerdir. Başka bir ifadeyle vergi, kamu faaliyetlerinin maliyetini karşılamak üzere, ekonomik birimlerden hukuki ve siyasi cebir altında ve karşılıksız olarak devlete fon aktarılmasıdır.
 Oysa Verginin Türkiyede göz ardı edilen Sosyal boyutuda vardır.
 
 Sorun zaten bu sistemi bir türlü Optimumda ayarlayamamalarından kaynaklanıyor birazda. Yani çok vergi almaya çalışmakta vergi kaybına neden olur, az vergi almakta. Optimum noktayı bulmak ise bir hesap işidir. Yani burada ama Maksimum Faydayı sağlamaktır. Ehh fiyatlar da bu düzeyde olunca kaçak ürünlerin girişinide önlemek pek tabik aynı derecede zor olmaktadır. Bu piaysayı birazda sistem kendisi yaratmaktadır ve bu kaçağı önlemek için yine ayrı bür sürü maliyetlere girilmektedir ki bunun önlenemeyen tarafı ise hem vergi kaybı, hemde sosyal dengesizlik doğurmaktadır.

 Not: Mesela bazı toplu taşıma araçlarında yakıt yanılmıyorsam gümrüksüz olarak kullanılmakta bir kaç sene önce çıkan yasa ile (yasanın ya da düzenlemenin tam ayrıntılarını bilemiyorum) ancak bu toplu ulaşım araçlarında da her hangi bir bilet indirimi yansıması görülemiyor nedense? Ben değil Biz demedikçe bu iş düzelmez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #24 : Kasım 07, 2008, 15:32:10 »
 HaberTürk Web sayfası kaynaklı güncel haberi izninizle aktarayım size;


 ''Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler, ''Petrolün artması, 6-9 ay geriden geldiği için şimdi tesir ediyor. İnişe geçti. Biz de zamanı geldiğinde bunu uygulayacağız'' dedi.

Bakan Güler, ''ENVER Motor Hareketi'' projesi tanıtım toplantısı için geldiği Kayseri'de, doğal gaz zammıyla ilgili gazetecilerin sorusu üzerine yaptığı açıklamada, zammın, ekonominin gereği olduğunu söyledi.

Geçen yıl dolarda ve petrol fiyatlarında artış olmadığı için doğal gaza zam yapılmadığını anımsatan Güler, ''Dolar da petrol de arttı. Petrolün artması, 6-9 ay geriden geldiği için şimdi tesir ediyor. İnişe geçti. Biz de zamanı geldiğinde bunu uygulayacağız'' dedi.

Yapılan zammın, bazı alacaklarla ilgisi olup olmadığının sorulması üzerine, Bakan Güler, ''Öyle bir şey yok. Borç-alacak ayrı bir şey, nakit akışı ayrı bir şey, kar-zarar ayrı bir şey. Bunların hepsinin bilinmesi lazım. Burada biz ekonominin gereğini yapıyoruz. Daha önce yapmadık, şimdi yapmamız gerekiyor. Bütün mesele bu'' diye konuştu.
  Bakan Güler, AB'nin bor madeni ile ilgili değerlendirmesine ilişkin de şunları söyledi:

''Biz mahkemeye vereceğiz. Bor bizim zenginliğimiz. Bunu kullanacağız ve kullanmaya devam edeceğiz. Bu bizim ülkemizin avantajı ve üstünlüğü. Bununla ilgili zaten yeni ürünler de piyasaya sürüyoruz. Dolayısıyla dünya piyasasında da bir numara olduk. Eskiden ikinciydik. Bir takım çıkarları etki altında kalan kişiler, böyle bir yola başvurdu. Herhangi bir toksik madde oluşu söz konusu değil.'' ''

 Peki Akaryakıttan alınan vergiler ne işe yaradı o zaman, peki petrol pahalınanınca neden hemen pompa fiyatlarıda artıyor da 6-9 ay sonra artmıyor?
 Hiç açıklama yapmsalarda olurmuş bence, neden gerek duydularsa. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #25 : Kasım 07, 2008, 18:55:25 »
Sinir kupu yapacaklar milleti. Herkes biliyor niye fiyati dusurmediklerini.Butce benzin vergisi olmadan yurumuyor da ondan. Aci gercek...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #26 : Kasım 13, 2008, 17:32:28 »
  Farkındamısınız bizlerin burada haftalar önce tartışmaya açtığımız konu şu an medyanın gündeminde. Ama birisi onun üstüne, diğeri diğerinin üstüne atıyor ve komik görünüyorlar. Önemli olan ortadaki soruna ki bence bu fiyatlar bir sorun iyi bir çözüm bulmak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #27 : Kasım 13, 2008, 19:15:55 »
Benzin fiyatının şu sıralar normalde 1.8-1.9 YTL seyretmesi gerekirken, hala 3 YTL lerde olması ayrı bir soru işaretii..  :-\  Bakıyoruz ki, petrol fiyatları yükseldikten hemen sonra benzine anında hemen aynı oranda zam yapılıyor, ama varili $140 dan ta ki  $60 dolarlara düştüğü zaman niçin %50 yerine sadece % 10 indirim yapılıyor peki ?? ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #28 : Kasım 14, 2008, 13:37:13 »
şok şok şok, en sonunda yine 3-5 kuruşluk indirimle 3 YTL'nin altına indi:

http://www.ntvmsnbc.com/news/465897.asp
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #29 : Kasım 14, 2008, 14:01:42 »
Hemen gidip tank edelim,, fırsat bu fırsat  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #30 : Kasım 14, 2008, 15:13:57 »
arabayı ilk aldığımda şehir içi 0,18 ykr bile yakmıyordu. şimdi bu rakamı şehirler arası yolda bile yakalayamıyorum. :(

ANGELLLL...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #31 : Kasım 14, 2008, 15:44:58 »
100ytl ile 268km gitmişim, şimdi baktım

0,37 lira ediyor :)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #32 : Kasım 14, 2008, 17:07:25 »
  95'de 5 mil. Tl. verince yanlış hatırlamıyorsam para üstü kalıyordu boş depoyu fullerken.  :wacko: Üstelik 5 mil. tl. o kadarda çok büyük para değildi diye hatırlıyorum o zamanlar. Yoksa yanlış mı hatırlıyorum? :) :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #33 : Kasım 20, 2008, 16:33:54 »
Yine indirim gelmiş, shell 2.91 gösteriyor, 2.98'di daha önce.

Petrol Fiyatlarının Son durumu Hakkının dediği oldu ve petrol'ün fiyatı 50 doların da altına indi :)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #34 : Kasım 20, 2008, 18:04:55 »
Yine indirim gelmiş, shell 2.91 gösteriyor, 2.98'di daha önce.

Petrol Fiyatlarının Son durumu Hakkının dediği oldu ve petrol'ün fiyatı 50 doların da altına indi :)

Ben artık petrol fiyatlarının (varil fiyatını kastediyorum) düşmesine sevinemiyorum. Petrol fiyatı, global ekonominin genel görünümünü ve spekülatörlerin beklentisini yansıtıyor. Bir kısmı dolar/euro paritesindeki değişimden kaynaklansa da bu sert düşüş beklentilerin kötü olduğunu gösteriyor. Bu da insanı karamsarlığa itiyor.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #35 : Kasım 21, 2008, 08:42:42 »
  Aslında Petrol fiyatları birden çıkmasaydı bencede durum endişe verici olabilirdi. Ama Hakkı seninde söylediğin gibi işin Spekülasyon boyutu çok büyük. Şimdi önemli olan bunun nereye kayacağı.
 Diğer taraftan bunun kriz tarafı ön görülemeyen bir durum değildi. İllaki her çıkışın bir inişi olacaktır. Önemlisi bunun sıradan vatandaşa ne kadar yansıtıldığıdır (şirketlerden başka) bu o ülkenin yönetim becerisini ve gücünü gösterir. Ayrıca üretim ile büyümek  ile (buna gerçek büyüme diyebiliriz) para hareketleri ile büyüme (bunada şişme diyebiliriz) arasında çok fark var. Hem etki yönünden, hemde bu durum bittiğinde olunacak yer yönünden. Çünkü sonuçta bu aşağı seyrinde bir sonu olacak ve ondan sonra illaki çıkışa geçilecek. Aslında konu çok güzel ve değişik verilerle detaylandırılabilir işin kriz boyutunda.
 Gelelim Petrol tarafına; senelerdir yapılması gereken stoklamaya ciddi olarak geçilmesi lazım. (bireysel değil tabi :) ) Ayrıca sadece kriz dönemlerinde gündeme gelen Türkiye Yer Altı Kaynakları daha profesyonelce ve iktisadın ilkelerine uygun olarak ve dışa bağımlılığı azaltacak yönde tekrar bir politika ile düzenlenmeli. Yani Petrol ne kadar olursa Karadenizde ya da Doğu ve Güneydoğu Anadoluda olması muhtemel yer altı kaynakları çıkartılacak? Petroldeki vergilerin(yüksekliğinin) sebebini dışa bağımlılığı azaltmak daha doğrusu dışarı gelir kaçışını azaltmak oalarak yorumluyorlar peki o zaman neden teknolojisini dışarıdan aldığımız Nüklelere yöneliyoruz acaba? yoksa onadamı yüksek vergi koyacaklar? :) Halbuki Güneş ve Rüzgar her ne kadar kurulum maliyetleri olarak yüksek olsada gerek çevre düşüncesi, gerek ise işletme maliyetlerinin azlığı olarak oldukça faydalı ilerlemeler olur ve ayrıca tamami ile yerli teknoloji ile üretim gerçekleştirilebilir bu durumda.
 Şu an benzin bence vergiler dahil 1,2€ dolaylarında olmalı. Eğer Petrolün varil fiyatı daha düşerse 30$'a mesela o zaman 1€ kaba bir hesapla makul seviyeler olur. DIşa bağımlı olduğumuz Petrol tüketimini azaltmak için ise yük ve toplu taşımacılık raylı sisteme ağırlık verilerek yeniden düzenlenmeli. (Türkiye'de kara yolu ile yapılan yük ve yolcu taşımacılığını Avrupa geneline oranlarsak ortaya oldukça büyük bir bir rakam çıkıyor malesef. Bu ayrıca trafik kazalarında oluşabilecek can kayıplarınıda azaltacaktır.)
 Sonuç olarak bu indirimlerin daha hızlı ve tatmin edici oranlarda devam etmesini bekliyoruz. İdeal, Optimum nokta yakalana kadar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #36 : Kasım 21, 2008, 22:09:59 »
Alıntı
95'de 5 mil. Tl. verince yanlış hatırlamıyorsam para üstü kalıyordu boş depoyu fullerken.   Üstelik 5 mil. tl. o kadarda çok büyük para değildi diye hatırlıyorum o zamanlar. Yoksa yanlış mı hatırlıyorum? 

Hakan Bey 96 Yılı Haziran ayında memuriyete girdiğimde maaşım 19 milyondu 95 senesinde 50 litre benzin 5 milyon olması mümkün değil hesaba göre dört depo benzin bile etmiyor bizim maaş  ::)
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #37 : Kasım 22, 2008, 00:44:32 »
evet, o kadar değildi, 5 bin lira olabilir :D çünkü 91'de arabayı 87 milyona aldık hatırladığım kadarıyla
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #38 : Kasım 22, 2008, 10:05:37 »
  :) Doğru benim yanlışım var. Fiyatlar doğruda tarihleri yanlış vermişim çünkü verdiğim rakamı aslında iyi hatırlıyordum. :) Size Netten bulduğum ''Hürriyet Webarşive'' bir istatistiği aktarayım. Alper özellikle sizin aracın modelinin olduğu 1991 Haziran ile benim gerçekte kastettiğim 1997 Haziran fiyatlarına bak TL. bazında. Gerçi Dolar bazında aşağı bile düşmüş fiyatlar ama.
 Adem senin işe girdiğin zamanki maaşı bu diyagramdan kabaca hesaplarsak 7,5 depo (45Litrelik) benzin alabiliyormuşsun ve o deönemki Dolar bazında maaş karşılığın 240$ civarları imiş.  :-\ Ama tabi bu gerçek bir ölçü olamaz o dönemden beri ABD'de oluşan enflasyon, satın alım gücü vb. parametrelerde gerekli ama yinede ilginç bir istatistik. Ama hatırladığım 240$ da fena meblağ değildi. Ben aynı dönem yabancı özel bir şirkette idim ve doğal olarak baya fazla veriyorlardı dolar bazında.
 Verilerde 1999 Depreminin etkileri Dolar bazında açıkça görülmekte, ancak ardından düşme eğilimine girmekte fakat 2001 (yanlış hatırlamıyorsam) seçimlerinden sonra tekrar hızlı bir artış eğilimine girmekte. Ayrıca 5Nisan 1994 kararlarınınında etkileri görülüyor.
   .                                (TL)                     (TL)
     .                    SÜPER BENZİN             45 LİTRELİK            (DOLAR)  (DOLAR)
    TARİH               LİTRE FİYATI            DEPO MALİYETİ          LİTRE    DEPO
    ----------        ------------             -------------           ---------  -------
    25.07.1983          117                         5,283                      0.51    23.1
    27.12.1983          138                         6,219                      0.49    21.9
    09.07.1984          172                         7,722                      0.44    19.6
    31.12.1984          223                         10,040                     0.50    22.5
    29.06.1985          266                         11,975                     0.49    22.2
    26.12.1985          298                         13,415                     0.51    23.1
    02.12.1987          379                         17,055                     0.39    17.5
    27.06.1988          591                         26,595                      0.43    19.3
    28.12.1988          802                         36,090                     0.44    19.9
    01.07.1989        1,125                        50,625                     0.53    23.6
    02.12.1989        1,259                        56,655                     0.54    24.5
    03.06.1990        1,410                        63,450                     0.54    24.4
    01.12.1990        2,449                       110,205                    0.87    39.1
    01.07.1991        3,430                       154,350                    0.79    35.6
    19.12.1991        4,341                       195,345                    0.85    38.4
    06.07.1992        5,032                       226,440                    0.73    32.7
    17.12.1992        5,768                       259,560                    0.70    31.3
    13.05.1993        6,342                       285,390                    0.64    28.6
    16.12.1993        8,525                       383,625                    0.60    27.2
    28.01.1994        9,473                       426,285                    0.55    24.7
    05.04.1994       17,340                      780,300                    0.75    33.8
    12.12.1994       23,890                   1,075,050                    0.65    29.2
    11.06.1995       30,000                   1,350,000                    0.69    31.3
    28.12.1995       39,080                   1,758,600                    0.64    28.8
    13.06.1996       55,840                   2,512,800                    0.70    31.7
    17.11.1996       75,660                   3,404,700                    0.77    34.6
    30.06.1997      100,340                  4,515,300                    0.68    30.6
    01.12.1997      178,700                  8,041,500                    0.92    41.4
    05.06.1998      185,800                  8,361,000                    0.72    32.4
    24.12.1998      211,100                  9,499,500                    0.68    30.5
    11.06.1999      317,400                  14,283,000                  0.77    34.8
    13.12.1999      553,300                  24,898,500                  1.06    47.6
    11.03.2000      561,000                  25,245,000                  0.97    43.5
    18.11.2000      597,200                  26,874,000                  0.87    39.2
    04.05.2001    1,019,000                 45,855,000                  0.87    39.3
    04.11.2001    1,245,000                 56,025,000                  0.79    35.6
    28.06.2002    1,472,000                 66,240,000                  0.91    41.1
    19.12.2002    1,661,000                 74,745,000                 1.04     46.7

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Petrol Fiyatları
« Yanıtla #39 : Kasım 22, 2008, 17:45:24 »
3 ytl den hesaplarsak 50 litrelik bir depo ile 13 depo dolduruyor benim maaş Demekki bizim gelir düzeyimizde geçen 12 yılda 5,5 depo  iyileşme olmuş  :alkis:
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''