Gönderen Konu: Auris DUAL VVT-İ Yakıt  (Okunma sayısı 1176 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Auris DUAL VVT-İ Yakıt
« : Mayıs 22, 2014, 09:08:30 »
Merhaba arkadaşlar size 2 sorum olacak :)
1) 2007 Model 39.000 Kmde Aurisim var aracı 2013 Kasım ayında aldım yaklaşık 6 Ay önce tüketim hep yüksekti kış olduğundan olabileceğini düşündüm yaz geldi pek birşey değişmedi şehir içi en az 9.3 L Gördüm sakin kullanımda.Ve bu hafta sonu uzun yola çıkma şansım oldu 150 Tl lik benzin aldım araç ağzına kadar doluydu uzun yolda sakin kullanımda 5.7L/100 Km Değerini yakaladım.Dönüşte fazlasıyla bastım 120km/h üstü ortalama tüketim 7.0L/100Km oldu.150 Tl benzinle yaklaşık 450 km gittikten sonra low fuel uyarısı aldım.Sizce nasıl
2)Aracı yokuşlarda boşa atmak mantıklımı ?Çünkü Vitesteyken gaza basmadığımda tüketim 0.0 Boşa attığımda 0.7 Felan oluyor ? Birde boşa attığımda devir saati 3.000 d/d civarlarında sabit kalıyor.Pedal takılmış gibi gaza basıyorum bırakıyorum devir sonrasında rölantiye düşüyor  :wacko:

2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Toyota Club Türkiye

Auris DUAL VVT-İ Yakıt
« : Mayıs 22, 2014, 09:08:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris DUAL VVT-İ Yakıt
« Yanıtla #1 : Mayıs 22, 2014, 09:10:58 »
Uzun yolda iyi değer yakalamışsın. Bence tüketimlerin iyi. Boşa atmanı tavsiye etmem hem güvenli olmaz hem de yakıttan tasarrufun olmaz.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris DUAL VVT-İ Yakıt
« Yanıtla #2 : Mayıs 22, 2014, 09:36:53 »
Uzun yolda iyi değer yakalamışsın. Bence tüketimlerin iyi. Boşa atmanı tavsiye etmem hem güvenli olmaz hem de yakıttan tasarrufun olmaz.

Teşekkür ederim Aytaç Abi malum benzine yine zam gelmiş  :argh: Peki bu boşa attığımda devirin neden düşmediği hakkında bir bilgin varmı abi ?Bir ara pedal takılı kalmasından geri çağırma yapmıştı Toyota onunla alakalı olabilir mi?
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris DUAL VVT-İ Yakıt
« Yanıtla #3 : Mayıs 22, 2014, 09:43:37 »
Teşekkür ederim Aytaç Abi malum benzine yine zam gelmiş  :argh: Peki bu boşa attığımda devirin neden düşmediği hakkında bir bilgin varmı abi ?Bir ara pedal takılı kalmasından geri çağırma yapmıştı Toyota onunla alakalı olabilir mi?

Araç hareket halindeyken boş vitese atıldığında krank milinden tekerleklere güç iletimini sağlayan şanzıman devreden çıkar. Bu durumda pistonlar kendi halinde momentumunu kaybedene kadar bir süre hareket etmeye devam ederler ve bir müddet sonra hızları motorun rölanti devrine gelir aslında. Boşta ne kadar gittiğin önemli kısa bir süre gidersen hemen rölanti devrine inmeyebilir. Pedal takılı kalma olayı olduğunu sanmam.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris DUAL VVT-İ Yakıt
« Yanıtla #4 : Mayıs 22, 2014, 09:47:46 »
Araç hareket halindeyken boş vitese atıldığında krank milinden tekerleklere güç iletimini sağlayan şanzıman devreden çıkar. Bu durumda pistonlar kendi halinde momentumunu kaybedene kadar bir süre hareket etmeye devam ederler ve bir müddet sonra hızları motorun rölanti devrine gelir aslında. Boşta ne kadar gittiğin önemli kısa bir süre gidersen hemen rölanti devrine inmeyebilir. Pedal takılı kalma olayı olduğunu sanmam.

Aynen abi kısa süreli deviri öyle farkedince gaza dokundum devir bir yükseldi sonra rölanti halini aldı.Sanırım Dual VVTİ Teknolojisi bu çünkü ilk defa böyle birşeyle karşılaştım Meganede boş vitese attığımda devir direk düşer yol bilgisayarı 0.0 gösterirdi :D
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris DUAL VVT-İ Yakıt
« Yanıtla #5 : Mayıs 22, 2014, 10:27:36 »
bence gayet iyi mesafe kat etmişsiniz zaten kullanım tarzınıza göre yakıt değerleri kendini belli etmiş 1.6 benzinli bir motor için bence gayet iyi değerler bende 2006 Corolla var uzun yola çıkmak nasip olmadı henüz ama şehir içi 9 litrenin altını hiç görmedim yazın 8-8,5 falan havalar henüz tam olarak ısınmadığı için sabahları gene bir müddet yüksek rölantide çalışıyor buda yakıtı doğal olarak etkiliyor .Ama kışın yakıt tüketimi ayyuka çıkmıştı ona bir şey diyemem o bendede öyleydi ama onun sebebi ben hep soğuk motor kısa mesafe gidiyorum haliyle bayabi tüketiyor.Sana şöyle örnek vereyim komşumda 1.16 2009 model BMW var geçen dedim komşum nasıl bu hoşuma gitti dedim abi iyide çok yakıyor dedi dedim benim kadarda ykamaz dedim e yakıyorsun dedi 9 litre civarı dedim şehir içi ohooo öyle olsa satamam dedi ne yakıyor dedim şu an 12.3 abi dedi hadi canım dedim ne yaptın dedim abi bunlar böyle 1.6 olduğuna bakma sömürüyor diyo başka komşumda 1.4  polo var 8 litre felan yakıyormuş o yüzden toyatama sarıldım
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris DUAL VVT-İ Yakıt
« Yanıtla #6 : Mayıs 22, 2014, 21:31:11 »
Benim 2007 yariste de yokuş aşağı giderken boşa attığımda aynı durum oluyor, 2-3 saniye 3bin devirde duruyor sonra rölantiye iniyor 1100-1200 devirde duruyor.

Yokuş aşağı vitesi boşa atma konusunda ise şöyle düşünüyorum. Malum her yokuş aşağı yerde araba hızını korumuyor ya da hızlanmıyor. Eğer arabanın hızı yokuş aşağı giderken azalıyorsa vitesi boşa alıyorum. Çünkü eğim yeterli olmadığından yokuş aşağı viteste hızı sabit tutmak için gereken yakıt sarfiyatı 2-2.5 lt oluyorken, boşa aldığımda araba hızını koruyor ve yakıt tüketimi 0.7 lt oluyor.
öte yandan araba yokuş aşağı viteste hızını koruyor ya da hızlanıyorsa vitesi boşa atmıyorum.
eğer vitesi boşa atmadığımda hızını azaltıyor, boşa attığımda da hızını fazla yükseltiyorsa,  fren yapmak yerine vitese atıyorum ara ara.

Bu arada şahsi düşüncem lpg nin ekonomikliği yüzünden keşke daha önce geçseymişim diye düşünüyorum. 180 tl ful depo benzinle 650 km uzun yol gidecem diye kendimi paralardım 90 km hızı sabit tutturmak için :) şimdi lpg de hem daha hızlı gidebiliyorum, hem de yine de tasarruf edebiliyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.