Gönderen Konu: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[  (Okunma sayısı 6527 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #20 : Aralık 15, 2014, 20:16:44 »
T27 kasanın ağırlığı nedir yazarmısınız.
T25 kasada 32 lastik basıncı ve mihelın V sınıfı prmasy ile gayet konforlu. Aracı satın aldığımız zaman benzinciye çektik arabada iri kıyım 4 kişiydik. Kapı direğine yapışık etikete baktık uzun yol dolu araba 35 hava bas diyordu. bastık uzun yol geldik 10 saat felan. Ertesi gün şehir içinde aman Allahım bu ne dedim. Buna böyle binemem ben derken 35 hava aklıma geldi. Hemen lastikçiye gidip 32 hava yaptık. Şimdi gayet iyi. Hatta 30 bile deneyeceğim de lastik çok mayışıyor. Jant çukurlarda sürter de janttan yırtılan tekerden olurum diye korkuyorum.

Bu yorumu o zaman yazmıştım. Evet gerçekten o zaman o yazdığım gibiydi. Şimdi ise süspansiyon sert ve araba alçak diye uğraşıyorum.

Biraz irdeleyeceğim bu akşam bu konuyu çözeceğim tam olarak.

O zamanki yorumumu tekrar görmeme vesile olan arkadaşa teşekkür ediyorum.

Şimdi uğraştığım sorun ile ilgili link

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=63801.0

Bir iş var benim arabada ya anlarız bakalım.

2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #20 : Aralık 15, 2014, 20:16:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #21 : Aralık 18, 2014, 13:25:12 »
direk servise gidin paylaşın nede olsa garantisi devam ediyor aracın
2013 model 1.6 Avensis elegant extra
İnci Beyazı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1011 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #22 : Aralık 18, 2014, 18:26:01 »
Arabayı aldığımda süspansiyondan gelen sesler yüzünden problem var zannedip lifte kaldırıp arabayı kontrol ettirmiştim.Ön takım ve süspansiyon kontrol edildi ve probleme rastlanmadı.Bu seride bu seslerin olduğunu arkadaş söylemilti inanmamıştım.T25 aracımı özler oldum.Bu araçta görünüm ve altıncı vitesden dolayı yüksek hızlardaki motor sesinin daha az olması avantaj diğer yönlerden T25 bence daha iyi.
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #23 : Aralık 28, 2014, 11:59:06 »
Arabayı aldığımda süspansiyondan gelen sesler yüzünden problem var zannedip lifte kaldırıp arabayı kontrol ettirmiştim.Ön takım ve süspansiyon kontrol edildi ve probleme rastlanmadı.Bu seride bu seslerin olduğunu arkadaş söylemilti inanmamıştım.T25 aracımı özler oldum.Bu araçta görünüm ve altıncı vitesden dolayı yüksek hızlardaki motor sesinin daha az olması avantaj diğer yönlerden T25 bence daha iyi.

O seslerin tamamının kaliper pimlerinden kaynaklandığını düşünüyorum.

Bizim ülkemize göre tasarlanmamış o kısım.
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #24 : Aralık 28, 2014, 13:32:36 »
O seslerin tamamının kaliper pimlerinden kaynaklandığını düşünüyorum.

Bizim ülkemize göre tasarlanmamış o kısım.

Tevfik hocam,

Sizin diğer konuyada baktım, kaliperlerle alakalı kısıma ama anlayamadım sorun ne? Bu kaliper denen şey diğer arabalarda yok mu?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1011 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #25 : Aralık 28, 2014, 14:21:07 »
O seslerin tamamının kaliper pimlerinden kaynaklandığını düşünüyorum.

Bizim ülkemize göre tasarlanmamış o kısım.

Bu sesleri tct onaylı firma olan özel serviste kontrol ettik, normal olduğunu bu seri araçların hepsinde bu sesin olduğunu söylediler kaliper pimlerinden olsa bilğilendirme yaparlardı.En güzeli aynı araçtan bulup karşılaştırma yapmak olacak. ;)
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #26 : Aralık 28, 2014, 15:32:04 »
Kaliper kaliper diye bir sürü konu olunca ne kadar video varsa baktım. Kaliper pimlerinden kaynaklı ses olma ihtimali bence çok zayıf. Kaliper pimlerinin incecik olması lazım ki o hareketli tip kaliperin kayan kısmında boşluk yapsın. Pimden kaynaklı bir ses olsa aracı kaldırınca çok kolay bir şekilde boşluk olup olmadığı el ile kontrol ederek anlaşılabilir zaten bu pimlerden kaynaklı ise.

Diskten yada balatalardan kaynaklı bir ses gelebilir anca kaliper sisteminden diye düşünüyorum.

Bu arada bu videolar güzelmiş.

Kaliper nedir diye merak eden varsa benim gibi,

How Disc Brakes Work

http://www.youtube.com/watch?v=scFbb43fwqk#ws

http://www.youtube.com/watch?v=_UqTgYgd0Mk#ws
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #27 : Aralık 28, 2014, 15:39:42 »
arkadaşlar bu araçlarda bu sesler normal.
araştırın passat süspansiyon sesi diye aynı şeyler yazılmış
yol tutuş için bundan feragat etmek gerekir
ha c5 pnömatik süspansiyonlu bir araç alırsanız o başka bir dünya.

özellik düşük hızlarda şehir içinde bir çukura girdiğiniz zaman sanki araç o çukurun dibini görmek istercesine tak diye vuruyor. bu yol ile teması en yüksek seviyeye çıkararak yol tutuşunu artırmak için yani basit bir fizik kanunudur.

dert etmeyin clio ya da albea'ya bindiyseniz tüy gibidir mesela konforlu gelir adama ama ıslak yolda biraz hızlı viraja girerseniz de tüy gibi uçarsınız olay budur

 :) :)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #28 : Aralık 28, 2014, 16:09:51 »
 Emsalleri karşılaştırırsak; aynı süspansiyon ve geometrik özelliklere sahip araçlardan ağır olanı daha konforludur. Bu zaten süspansiyonun çalışma prensibini düşününce anlaşılabilir. Ses açısından; süspansiyon sistemindeki bağlantı parçalarında kullanılan elastomerik takozların özellikleri ve ebatları bence çok önemlidir. Lastik yanak yapısına göre araca yansıyan yol etkilerinde emicilik oranı değişir. Fren sisteminde kullanılan disk, kaliper vb ekipmanların ağırlığı bile önemlidir süspansiyon hareketlerinde. Yay ve amortisör yapısı da çok önemlidir. Tüm bunların dışında en önemli etmenlerden birisi de aracın sertliğidir. Bu; süspansiyon sistemini de direk etkiler. Aks mesafesinin değişimi bile aracın esnemesinde farklılıklar oluşturur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #29 : Aralık 28, 2014, 17:20:48 »
Yok Ali bey nerde konforlu clio falan. Ben clio da kullandım Albea da Siena da hatta yeni linea da kullandım.

Çukura girince araba ne kadar küçükse o kadar sarsılıyor dong ediyor komple araba ama mekanik vuruntu takırtı gelmiyor tabii arızalı parça yoksa.

Avensis T25  passat 2010 model  BMW 95 model 320 de kullandım. bu araçlar çukura girince komple hoparlör gibi dong edip sarsılmıyor. Sadece ilgili teker çukura girip çıkıyor. BMW de kaliper sesi hiç duymadım. passat da var. avensis de de var.

clio gibi küçük araçlarda kaliper sesi yok.

Araç ne kadar ağır ise gövdesini salındırmak o kadar zor olur. Altta duran yaylı teker çukura girer çıkar. Bunu kıyaslamak için kullandığım sabit çukurlar var yollarda. Bindiğim arabaları o çukurlarda denerim. Hele bir çukur var inanmazsınız çok derin değil araca da zarar vermeyecek bir çukur. Her arabayı orada mutlaka denerim. Çukurun bir tarafı 12 cm kadar yoldan düşük çukurun dibi açılı yükseliyor ve set olmadan teker çukurdan yuvarlanarak çıkıyor. Süspansiyonu aşırı yumuşak olup virajlarda içindekilerin devriliyoruz diye bağırmasına yol açacak kadar yumuşak olan fiat siena o çukura girince tamam teker orda kaldı diyorsunuz. Ama kaliper sesi gelmiyor. Tıkırtı mekanik vuruntu yok. Araba güümm ediyor ve komple sarsılıyor. Çukura giren taraf aşağı inip çıkıyor.

Avensis flap ediyor geçiyor ve araba hiç sarsılmıyor. Aynı hızda geçtiğimiz halde mekanik vuruntu geliyor.

Diyelimki bu sesler pim sesi değil. Daha dün yağlattım pimleri sesler nereye gitti. Eğer başka yerlerden olsa sesler devam etmeliydi.

O yağ orada yaza kadar durmaz 2 ay sonra sesler başlar bence.

Şimdi düşünüyorum clionun siena nın kaliperi daha mı kaliteli değil aynı malın başka rengi.

Bu ses var dediğimiz araçlarda bence ABS TRC VSC ESP gibi sistemlerim sağlıklı çalışması için sıkışma ihtimalini azaltmak amacı ile böyle bir sistem uygulamışlar. 2005 model clionun caliperini sökün bakım pimleri hareket etmez sıkışıktır. Albea palio hepsi sıkışıktır. Yağsız dır. Balata değiştirip devam derler. Hiç sorun da çıkarmaz. Balatalar dengesiz aşınmaz.

Ama bizimkiler sıkışık değil. Ses var.

ABS TRC VSC ESP  sistemlerinin düzgün çalışabilmesi için ne kadar benim canım pimin rahat kayması çok şart değil dese de işin aslı teknik açıdan öyle değil. O pimlerin sıkışık olması ABS TRC VSC ESP sistemlerinin etkinliğini fayda oranını düşürür. Teknik yanım öyle diyor.
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #30 : Aralık 28, 2014, 17:28:00 »
Tevfik hocam, kayar sistem kaliperlerde zaten o pimlerin sıkışık olması imkansız. Başka türlü hareket ettiriyorlardır. Yukarıdaki videolardaki gibi değil mi bizim avensislerdeki kaliperler? Bu arada oradaki ERİC USTA gress değil silikon sürün diyor.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #31 : Aralık 28, 2014, 17:30:10 »
Tevfik hocam,

Sizin diğer konuyada baktım, kaliperlerle alakalı kısıma ama anlayamadım sorun ne? Bu kaliper denen şey diğer arabalarda yok mu?

Abim sorun can güvenliğini arttırmak için 2 tane pimi rahat kaysın diye az boşluklu yapmışlar. u boluklu mote edilmiş parçalarda bozuk yolda ses yapıyor. Boşluğu alan koyu bir yağ ver. Ama uzun süre koyuluğunu koruyamayıp yine ses yapıyor.

Diğer arabalarda o pimler daha az boşluklu. Ses yapmıyor.

Yukarıda ilk videoda kaliperin hareketi görülüyor. Bu hareketi ABS TRC VSC ESP  sistemlerinden biri saniyede 12-16 kere 0,50 mm kadar yaptırması gerektiğinde hiç beklenmedik anda sorunsuz yapabilmesi gerekir. O beklenmedik an arabanın en bakımsız olduğu ana da denk gelebilir. O pimler sıkışacak ve ABS TRC VSC ESP sistemlerinden devreye giren hangisi ise görevini yapamayacak ise bu araçlara o kadar parayı vermeye gerek yok. Uçan tenekelerden farkı şase sacının kalın olması olur sadece.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 28, 2014, 17:36:33
Tevfik hocam, kayar sistem kaliperlerde zaten o pimlerin sıkışık olması imkansız. Başka türlü hareket ettiriyorlardır. Yukarıdaki videolardaki gibi değil mi bizim avensislerdeki kaliperler? Bu arada oradaki ERİC USTA gress değil silikon sürün diyor.

Aynı videodaki gibi bizim kaliperler de.

Erik usta silikonlu gres den bahsediyor bence. O yeterli gelmiyor TR de. Onların ülkesinde bizim yollardan yok.

300 dereceye dayanıklı özel kaliper yağı var. Dünya genelinde o kullanılır yani icad öyle yapılmış.

Pimlerin sıkışık olması imkansız değil. Ben benim eski arabamın pimini bile paslanmış gördüm. Zor çıkartıp temizleyip yağlamıştık. Körüğü eskiyince içine su giriyor ve paslanıp şıkışıyor.

Hareketi frene bastığımızda pistonların hareket etmesinden kaynaklanıyor. Fren gücü değişimine göre kaliper sabit kalmamalı gerektiğinde kayabilmeli. Sıkışık pim videoları da vardır mutlaka.
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #32 : Aralık 28, 2014, 17:43:02 »
Pimlerin sıkışık olması imkansız değil. Ben benim eski arabamın pimini bile paslanmış gördüm. Zor çıkartıp temizleyip yağlamıştık. Körüğü eskiyince içine su giriyor ve paslanıp şıkışıyor.

Hareketi frene bastığımızda pistonların hareket etmesinden kaynaklanıyor. Fren gücü değişimine göre kaliper sabit kalmamalı gerektiğinde kayabilmeli. Sıkışık pim videoları da vardır mutlaka.

Sıkışık pimlerde sadece bir balata basar diğer balata hareket edemiyeceği için gelip diske sürtmez. En azından izlediğim videolardaki mekanik görüntüye göre o şekilde olması lazım. Bizdeki yani sizdeki kullanılan pimlerin bir fotosu varmıdır , kaliperlerin fotosuda varsa kafama iyice oturacak ta  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #33 : Aralık 28, 2014, 18:00:09 »
Sıkışık pimlerde sadece bir balata basar diğer balata hareket edemiyeceği için gelip diske sürtmez. En azından izlediğim videolardaki mekanik görüntüye göre o şekilde olması lazım. Bizdeki yani sizdeki kullanılan pimlerin bir fotosu varmıdır , kaliperlerin fotosuda varsa kafama iyice oturacak ta  :tamam:

Foto var atarım birazdan. Yalnız sıkışıktan kasıt kaynaklanmış gibi olmak değil. Bunu tam öyle düşünmeyin.

Balatalar her frene basıldığında 3-5 mikron aşınır. Aşınma oranı kadar o pimler basınç altında mutlaka hareket eder. Basınç azaldığında balataları iten bir güç olmayınca balata diske sıkı temas etmez 1-2 mikron aralıklı durur. Bu sayede frenleme olmaz. Balatanın 1-2 mikron geri gelmesi de kaliper silindir contasının geri çekmesi ve yağ basıncının çok az da olsa geri çekme etkisi ve sonrasında itmeyen besınç satesinde ve itilen balatanın aşınarak kısalmış olması sayesinde bir kaç mikronluk diskle balata arasındaki boşluk sağlanır. Bu çalışma esnasında kaliper pimlerinin rahat kayması önem arz etmiyor.

Ama frene basılmaya devam ediliyorken frenleme saniyede 16 kere kesilip verilecekse öyle sıkışık pimlerle bu iş verimli olmaz.

ABS drrr eder ama teker düz fen yapabilir.

Sıkıntı bu noktada.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 28, 2014, 18:03:19
Çok kötü paslanmış bir pim resimde var. Bu pim nasıl kayacak. O arabada ABS TRC VSC ESP nin freiştahı olsa işe yaramaz.

ESP arabayı yola sokacam diye fren yapar ama işe yaramaz teker sabit frenlenip kilitlenir. Yolda istikametinde tutulmaya çalışılan araç tam aksine kaymaya başlar
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #34 : Aralık 28, 2014, 18:20:41 »
Yok Ali bey nerde konforlu clio falan. Ben clio da kullandım Albea da Siena da hatta yeni linea da kullandım.

Çukura girince araba ne kadar küçükse o kadar sarsılıyor dong ediyor komple araba ama mekanik vuruntu takırtı gelmiyor tabii arızalı parça yoksa.

Avensis T25  passat 2010 model  BMW 95 model 320 de kullandım. bu araçlar çukura girince komple hoparlör gibi dong edip sarsılmıyor. Sadece ilgili teker çukura girip çıkıyor. BMW de kaliper sesi hiç duymadım. passat da var. avensis de de var.


bmw mercedes premium araçlar belki onlarda minimuma indirilmiştir ama aynı şeyi zaten söylüyoruz passat vs araçlarda da var normal diye düşünüyorum :)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 AVENSİS SES SIKINTISI acilll :-[
« Yanıtla #35 : Aralık 28, 2014, 18:37:04 »
Tevfik hocam,

Yabancı forumların birinde bu sesten şu resimde görülen 3 adet somunun düzgün tork değerlerinde sıkılması ile çözüldüğü söyleniyor.



Birde göbekteki somunun da aynı şekilde sıkılması gerekliliği  :tamam: Belki size bir faydası olur. Belli bir değerde sıkılması gerekiyormuş bu somunların ama hangi değerdedir nasıl neyle ölçülür bilemiyorum. Ben olsam kafama göre sıkı sıkıya ölçüsüz sıkardım. Demek ki bir değeri var sıkarken
THE END