Gönderen Konu: Triger Kayışı Nedir?  (Okunma sayısı 4432 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "ne alırsan al japondan vazgeçme"
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Triger Kayışı Nedir?
« : Ekim 15, 2008, 01:03:20 »
üst üste mesaj yazmayı da gam bilmiyorum ama cevap bölümüne yazıyorum işte idare edin. :-)    arkadaşlar bu trigel kayışı nedir. ben arabayı yeni aldım da. kaç bin km de değişiyor bu kayış. eksantirik kayışı dediğimiz kayış mı bu? 
şuanki aracım "tabanvay"

Toyota Club Türkiye

Triger Kayışı Nedir?
« : Ekim 15, 2008, 01:03:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: sorunn
« Yanıtla #1 : Ekim 15, 2008, 01:19:18 »
Hosgeldiniz Ceyhun Bey.Arabaniz yeni sayilir.Merak etmeyin.100,000 km.yi devirmemissinizdir henuz.Yanlis mi?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "ne alırsan al japondan vazgeçme"
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: ahmet bey
« Yanıtla #2 : Ekim 15, 2008, 01:23:24 »
ahmet bey arabam 124 binde.
şuanki aracım "tabanvay"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: sorunn
« Yanıtla #3 : Ekim 15, 2008, 01:34:04 »
Ceyhun Bey araciniz 2003 model ise masallah 124,000 km yapmissiniz :)Turkiye sartlarina gore epeyi aktif bir arabaniz var :) Aracinizda buyuk ihtimalle zincir vardir kayis yerine, oyle ise degistirme diye bir durumunuz yok, sanslisiniz.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: sorunn
« Yanıtla #4 : Ekim 15, 2008, 07:36:29 »
  Zincir de zaman içinde sorun çıkarabilir. (zincir, gergi rulmanı vs.) Bir kontrolde fayda var bence.

 Ceyhun bey, bu kadar genelleme yaptığınız bir başlıkla cevaplara ulaşmanız çok daha zor olur. Lütfen daha uygun başlıklar açarak sorularınızı yöneltin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Triger Kayışı Nedir?
« Yanıtla #5 : Ekim 17, 2008, 09:42:38 »
Arkadaşım triger kayışı krank milini yani motorun ana milini egzantirik miline bağlayan motorun hayati parçalarından birisidir çoğu araçta 60 bin km de değiştirilir ve ihmale gelmez kopması çok büyük masraflı arızalara sebep olur ama aracınız resimdeki araba ise bildiğim kadarıyla bunlarda triger yerine zincir mevcut ama arada bi kontrol ettirmekte fayda var

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Triger Kayışı Nedir?
« Yanıtla #6 : Ekim 17, 2008, 16:40:44 »
Triger kayışı kopacağı ana kadar sorunsuzca görevini yere getiriyor. Fakat iflası kısa sürede gerçekleşiyor ve onarılması güç hazarlar yaratıyor. Triger kayışı da fren balatası veya lastikler gibi aşınan bir parça. Kayış döndüğü yuvayla sürekli sürtünme halinde olduğu için zaman içinde aşınıyor ve gevşeyebiliyor. Triger kayışının motora zarar vermesi için kopması değil tek bir dişli bile atlaması yeterli olabiliyor. Yeteri kadar gergin olmayan kayış, hiçbir işaret vermeden üç dört diş birden atlıyor. Bunun neticesinde silindir boşluğundan çıkması gereken supaplar orada kalıyor ve pistonlar supaplara çarparak eğilmelerine sebep oluyor. Sonuçsa motor kabininden gelen büyük bir patlama sesi ve yolda kalan bir otomobil...

Sonuçta motor kullanılmaz hale gelebiliyor. Kullanılmaz hale gelen motor için tek çareyse rektifiye... Supap ve pistonların biri birlerine çarpmasının sebebi sadece triger kayışının kopması değil. Aynı zamanda triger kayışının gergi rulmanı da önemli bir parça. Bu rulman bozulduğunda, yani dağıldığında, triger kayışı boşa çıkıyor ve eksantrik mili görevini yapamıyor. Bunun için triger kayışı kontrol edilirken ya da değiştirilirken kesinlikle gergi rulmanı da kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Triger Kayışı Nedir?
« Yanıtla #7 : Ekim 17, 2008, 16:45:58 »
Toyota'nın birçok modelinde triger zinciri kullanılmaktadır. Triger zincirinin, triger kayışına göre avantajları:
       Triger kayışı değişimlerinde, değişim yalnızca kayışla kalmaz, gergi rulmanının, yayının da değiştirilmesi gerekir. Bunun da aşağı yukarı bugünkü malzeme ve işçilik maliyeti bir araç için 150-250$ seviyelerindedir. Halbuki triger zincirin değişimine gerek olmadığı için böyle bir maliyet periyodik bakım kapsamında Toyota için söz konusu değildir.

      Triger kayışının değiştirilmesinin ihmal edildiği durumlarda, kayışın aşınmasından dolayı yaşanabilecek bir kopma, motor bloğu, piston, piston kolu, supaplar gibi önemli parçalarda ciddi hasarlara yol açacaktır ki, bu garanti kapsamına alınmaz. Toyota da kullanılan triger zincirinin kopma riski ise hemen hemen "0"dır.

    Özellikle filo müşterilerinde hem kullanılan araç adedinin çokluğu, hem de bu araçların yıl içerisinde yaptığı km'nin fazla olduğu düşünülürse yalnız triger kayışının değişiminden gelecek maliyet külfeti dahi oldukça fazladır.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Kayışı Nedir?
« Yanıtla #8 : Ekim 17, 2008, 19:01:25 »
Triger kayışı kopacağı ana kadar sorunsuzca görevini yere getiriyor. Fakat iflası kısa sürede gerçekleşiyor ve onarılması güç hazarlar yaratıyor. Triger kayışı da fren balatası veya lastikler gibi aşınan bir parça. Kayış döndüğü yuvayla sürekli sürtünme halinde olduğu için zaman içinde aşınıyor ve gevşeyebiliyor. Triger kayışının motora zarar vermesi için kopması değil tek bir dişli bile atlaması yeterli olabiliyor. Yeteri kadar gergin olmayan kayış, hiçbir işaret vermeden üç dört diş birden atlıyor. Bunun neticesinde silindir boşluğundan çıkması gereken supaplar orada kalıyor ve pistonlar supaplara çarparak eğilmelerine sebep oluyor. Sonuçsa motor kabininden gelen büyük bir patlama sesi ve yolda kalan bir otomobil...

Sonuçta motor kullanılmaz hale gelebiliyor. Kullanılmaz hale gelen motor için tek çareyse rektifiye... Supap ve pistonların biri birlerine çarpmasının sebebi sadece triger kayışının kopması değil. Aynı zamanda triger kayışının gergi rulmanı da önemli bir parça. Bu rulman bozulduğunda, yani dağıldığında, triger kayışı boşa çıkıyor ve eksantrik mili görevini yapamıyor. Bunun için triger kayışı kontrol edilirken ya da değiştirilirken kesinlikle gergi rulmanı da kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmeli.

Corolla oyle bir arac degil Hamit Bey.Sizin ve arkadaslarin ici rahat olsun.Kopsa da, catlasa da motora bir seycik olmuyor, sukur. :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Triger Kayışı Nedir?
« Yanıtla #9 : Ekim 20, 2008, 08:51:51 »
Haklısınız Ahmet bey zincir kopmaz, ama yine de kontrol ettirmekte fayda var...