Gönderen Konu: Avans açısı  (Okunma sayısı 1820 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Avans açısı
« : Nisan 30, 2014, 23:25:43 »
Merhaba,
145 mm stroğu olan bir v tipi motorun 1 mm stroğuna karşılık gelen krank açısı kaç derece olur? 1,24 mü? 2,48 mi?
Teşekkürler
Pruva Neta

Toyota Club Türkiye

Avans açısı
« : Nisan 30, 2014, 23:25:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Avans açısı
« Yanıtla #1 : Nisan 30, 2014, 23:39:50 »
145 mm strok.
Yani enaz 3000 V6 dan bahsediyoruz.

Dediginiz ölçüde ise açı yaklaşık 0.81 derece olur.

Sonuçta strok 180 derecelik krank hareketin sonucu oluyor.

Ancak bu tam degil sonuçta dogrusal ve dairesel hareketler birleşiyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Avans açısı
« Yanıtla #2 : Nisan 30, 2014, 23:57:15 »
pinpon maçı izler gibi oldum :)

wuhuuuuuuuuuuu
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Avans açısı
« Yanıtla #3 : Mayıs 01, 2014, 10:12:21 »
145 mm strok.
Yani enaz 3000 V6 dan bahsediyoruz.

Dediginiz ölçüde ise açı yaklaşık 0.81 derece olur.

Sonuçta strok 180 derecelik krank hareketin sonucu oluyor.

Ancak bu tam degil sonuçta dogrusal ve dairesel hareketler birleşiyor.

Yorum için teşekkür ederim.
Motor v8, litre hesabı yapmadım ama bore:101,5 diye hatırlıyorum.
1500 rpm de 560 kw şaft gücü var.
145 mm stroğu 180 krank derecesinde süpürüyorsak, 1 mm strok yaklaşık 1,24 krank derecesine tekabül etmesi gerekir.
Doğru mu?
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Avans açısı
« Yanıtla #4 : Mayıs 01, 2014, 10:14:30 »
Yorum için teşekkür ederim.
Motor v8, litre hesabı yapmadım ama bore:101,5 diye hatırlıyorum.
1500 rpm de 560 kw şaft gücü var.
145 mm stroğu 180 krank derecesinde süpürüyorsak, 1 mm strok yaklaşık 1,24 krank derecesine tekabül etmesi gerekir.
Doğru mu?

145mm / 180o = 0,81o

Ben böyle buldum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Avans açısı
« Yanıtla #5 : Mayıs 01, 2014, 10:16:45 »
pinpon maçı izler gibi oldum :)

wuhuuuuuuuuuuu

Yaşadığım bir sorun ve bu sorunun çözümünde meslektaş desteğine ihtiyacım oldu.
Ama plâda tenisinde fena sayılmam :)

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 01, 2014, 10:20:54
145mm / 180o = 0,81o

Ben böyle buldum.

mm yi dereceye oranladığımızda 1 derece için süpürülen mm yi buluruz.
Doğru muyuz sizce de?
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Avans açısı
« Yanıtla #6 : Mayıs 01, 2014, 10:21:08 »
Yaşadığım bir sorun ve bu sorunun çözümünde meslektaş desteğine ihtiyacım oldu.
Ama plâda tenisinde fena sayılmam :)

Plaj bana uymaz çünkü hiç oynamadım.
Ama masa tenise varım.   :P
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Avans açısı
« Yanıtla #7 : Mayıs 01, 2014, 10:27:02 »
mm yi dereceye oranladığımızda 1 derece için süpürülen mm yi buluruz.
Doğru muyuz sizce de?

Kurs boyunu (145) bu kurs için gereken açıya (180) bölersek = kurs'un her 145'te 1'i için gereken açı çıkar.

Ancak buradaki sorun kurs'un her mm'sinde krank'ın açısı doğru orantılı değildir.
ÜÖN ve AÖN yakın noktalarda kurs hızlı açı yavaş iken.
Krank mili ÜSN ile AÖN nın tam arasında iken kurs hızı ile açı çok kısa bir süreliğine eşittir.

ÜÖN=üst ölü nokta
AÖN=alt ölü nokta
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Avans açısı
« Yanıtla #8 : Mayıs 01, 2014, 13:19:01 »
Yaşadığım bir sorun ve bu sorunun çözümünde meslektaş desteğine ihtiyacım oldu.
Ama plâda tenisinde fena sayılmam :)

Plaj bana uymaz çünkü hiç oynamadım.
Ama masa tenise varım.   :P


açı ile ilgili bişey diyemem ama masada her türlü rakip olurum abilerime :)
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Avans açısı
« Yanıtla #9 : Mayıs 01, 2014, 21:33:33 »
Kurs boyunu (145) bu kurs için gereken açıya (180) bölersek = kurs'un her 145'te 1'i için gereken açı çıkar.

Ancak buradaki sorun kurs'un her mm'sinde krank'ın açısı doğru orantılı değildir.
ÜÖN ve AÖN yakın noktalarda kurs hızlı açı yavaş iken.
Krank mili ÜSN ile AÖN nın tam arasında iken kurs hızı ile açı çok kısa bir süreliğine eşittir.

ÜÖN=üst ölü nokta
AÖN=alt ölü nokta

Açıyı bulmak için 180/145 yapmamız gerekirdi. Bu durumda her 1 mm için 1,24 krank açısı oluşur. Aslında sizinle aynı fikirde olduğumuzu düşünüyorum. Zira 1 strok yarım tursun diyoruz.
Benim bu soruyu sormamdaki neden ise şu;
Volan üstünde işaret olmayan motorun avans açısını piston yüksekliğinden çözmeye çalışıyorum.
Ölçtüğümde, 5,2 mm kala yakıtın silindire basılmaya başladığını görüyorum. Her 1 mm 1,24 derece dersem 5,2 mm 6,5 derece yapar. Fakat bu avans açısında motorun çalışması mümkün değil... Ve bu motoru açmadan önce çalıştığını da ben biliyorum...
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: Avans açısı
« Yanıtla #10 : Mayıs 01, 2014, 21:39:02 »
şu pdf i inceleyebilirsiniz. belki işe yarar bişey vardır.
http://www.mmo.org.tr/resimler/dosya_ekler/ef0b4eba35ab2d6_ek.pdf?dergi=65

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Avans açısı
« Yanıtla #11 : Mayıs 01, 2014, 22:13:17 »
Bu arada motor dizel

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 01, 2014, 22:13:40
şu pdf i inceleyebilirsiniz. belki işe yarar bişey vardır.
http://www.mmo.org.tr/resimler/dosya_ekler/ef0b4eba35ab2d6_ek.pdf?dergi=65
Teşekkürler

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 01, 2014, 22:14:31

açı ile ilgili bişey diyemem ama masada her türlü rakip olurum abilerime :)

Bana uyar. :)
Pruva Neta