Gönderen Konu: Efsane Kasa  (Okunma sayısı 8096 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #20 : Nisan 24, 2014, 08:41:20 »
efsane kasa elbette dönemine göre mükemmel bir araç , hala da belli konularda bu çağın arabalarına üstünlük sağlayacak düzeyde. Ama bence klasik olabilecek bir anlam taşımıyor. Bu gün 80li modellerde bir golf, 85 lerde bir ae86 , şu an ne kadar klasik değeri taşıyorsa, o kadar olabilir. Saygı duyulan bir araç olarak kalacak, ve piyasada sayıları ciddi azalacaktır, hele ki türkiye de, lpg vs. kullanımı yüzünden, defalarca kapak açtırıp, zaman içinde çöp olacaktır araçlar, acı ama maalesef gerçek. Tabiki değerini bilen, 40 yıl muhafaza edende olacaktır ama, bir chevrolet araçları tadına erişemez. Çünkü ürettiği dönemde dahil hitap ettiği kitle belli. Bizim toplumda :D aynı dönemde, daha pahalı olmasına rağmen, herkes doğan , şahin vs. tercih ediyordu. Birde efsane dendimi, sadece japon olanlar geliyor aklıma, amacım türkiye üretimini yermek değil ama, çok şeyler gitmiş araçtan. Yıllar önce hatırlarım, sigara izmaritini koltuğun üzerine düşürdü peder bey, 30 sn fark etmemesine rağmen , koltukta sadece hafif bir siyahlık oluşmuştu. Ortalama bir kumaşta, bu sürede, sigara nerdeyse , koltuğu delip geçer.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Toyota Club Türkiye

Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #20 : Nisan 24, 2014, 08:41:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #21 : Nisan 24, 2014, 09:05:00 »
Efsane diyebileceğimiz çok araç var.

Örneğin benim ilk aklıma gelenler:

1988 model BMW 3.16

1992 model Honda CRV

1993 model Honda Del Sol

Tabiki araçları kıyaslama yaparsak Efsane kasanın eksik tarafları yok değil. Özellikle güvenlik anlamında tekerlekler ve frenler her daim takip edilmelidir. Ama Türkiye'de bu aracın efsane olmasının nedeni gerçekten araç sağlam, sanayiye çok uğramaması ve tabiri caizse eşşeke biner gibi binilmesine rağmen arabanın sana hep bakmasıdır. Konfor zaten üst düzeyde. Ben çoğu arabaya bindim ama efsane kasanın konforunu bulamadım. Uzun yol da seni hiç yormaz. Aracın görünüşü hem genç hem de orta yaş ve yaşlılara hitap eder. Gençler genellikle Honda civic 1.4ies, 1.6ies lere gider ama bu kasa da çok tutulur.

Masraf açmayan ve her daim kontağı açtığı zaman giden, yolda hiç kalmayan araç olarak bence efsane olarak kalmaya devam edecek. Bir de efsane denmesinin nedeni yolda arızalı araçlardan bugüne kadar efsane kasaların görünmemesi olabilir mi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #22 : Nisan 24, 2014, 09:33:38 »
2013 yılında çok temiz bir efsane alıncaya kadar ben de bu kadar eder mi diyordum. 2 Hafta önce bir arkadaş: Abi git istersen sağını solunu sürt bana getir 20.000tl ye alıcıyım. Otopratik te bir arkadaş: Abi satarsan ilk müşterin benim. Aracımı alırken ilk sahibinin cep telefonunu görmüştüm. Samsung S3 ne kadar büyük bir ekranı olduğunu bilirsiniz. Hocam arayan listesine bakar mısın? dedi ve parmağıyla başladı aşağı doğru inmeye. İniyor da iniyor liste bitmiyor. O kadar çok ki arayan. Hakkari'den dahi arayan vardı. Test sürüşü yapıyorum vatandaş yine arıyor, pazarlık yapmaya çalışıyor. Hayretler içerisinde kaldım. Bu arada aklımda toyota corolla modeli yoktu. Ancak az çok  arabalardan anlarım.

Şimdi bir düşünelim. 96 model 20.000 eder mi? Eder arkadaşım. Frenleri zayıf. İyi lastikler ve doğru ayarlamalar ile fren problemi çözülebilir, en azından daha iyi olur. Ses yalıtımı zayıf, 70.000tl lik corollanın da hondanın da  zayıf. Düzelmesi imkansız mı? Hayır sağlam bir izolasyon ile halledilir ki bana göre gayet sessiz bir araç. Tıkırtı yok. Şimdi son model araç sahibi arkadaşlarımıza bakıyoruz. Yüklü miktarlarda paralara alınmış araçları ama ses alma problemi var. 50-60 bin para ödemişler bir de izolasyon yaptırıyorlar sıfır arabalara öyle değil mi?

Peki sıkıntısız bir motor, tüm dünyada 32.000.000 adetten fazla üretilmiş ve dünyanın en fazla satılan modelinin en fazla tercih edilen kasası. Corollayı corolla yapan araba. Bir çok farklı araç kullandım ama bu özel. Herkesin düşüncesi kendini bağlar. Hala fiyatı o kadar etmez diyen arkadaşlar: Bakın ben fiyat belirlemedim. Aldım ertesinde 20.000tlye işyerimden bir arkadaş satmamı istedi. Esnaflar keza aynı rakamları veriyorlar ki keyifle kullanıyorum ne satması. Bakın ben fiyat belirlemiyorum. Araç piyasasını kendisi belirliyor.

Bazı arkadaşlar bana göre biraz sert konuşmuş. Sonuçta herkes istediği fiyatı belirleme hakkına sahiptir. Ben onlara diyorum ki ilandaki araç emin olun üç aşağı beş yukarı belirlenen fiyatlara satılır. Peki sizler abs'li, bilmem kaç hava yastıklı, modeli daha yüksek aracınızı bir koyun ilana. Ama 18 yaşındaki bir araca nasıl 20.000tl isteniyorsa sizde piyasasından sadece 3000tl fazla fiyat koyun. Sonucu buradan paylaşın hepimiz tecrübe edinelim. Yoksa lütfen satana da alana da saygı duyalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #23 : Nisan 24, 2014, 10:23:08 »
ben efsanemi satmadan önce rav4 bakmak için otocenter a gitmiştim, araba galerinin kapısında duruyor biz içeride onbeş dakika durduk bu arada tam üç kişi geldi benim efsaneyi sordu, her taraf araba dolu ama alıcılar efsaneye çıktı. benim arabayı sahibindene koyup şarköye yola çıktım telefonlardan doğru dürüst yola kondantre olamadım en nihayet karabükten bir arkadaş şarköye kadar gelerek arabayı aldı. benim damatta audi a4 2.0  full full arabasını iki ayda zorlukla sattı ki araba kız gibiydi. zenginin malı züğürtün çenesini yorar efsaneye çamur atanlar birazda çekemediklerinden , benim oğlum bile bundan 4 sene önce baba 94 model araba 13,5 milyon nasıl eder diye isyan etmişti.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #24 : Nisan 24, 2014, 10:35:42 »
ben efsanemi satmadan önce rav4 bakmak için otocenter a gitmiştim, araba galerinin kapısında duruyor biz içeride onbeş dakika durduk bu arada tam üç kişi geldi benim efsaneyi sordu, her taraf araba dolu ama alıcılar efsaneye çıktı. benim arabayı sahibindene koyup şarköye yola çıktım telefonlardan doğru dürüst yola kondantre olamadım en nihayet karabükten bir arkadaş şarköye kadar gelerek arabayı aldı. benim damatta audi a4 2.0  full full arabasını iki ayda zorlukla sattı ki araba kız gibiydi. zenginin malı züğürtün çenesini yorar efsaneye çamur atanlar birazda çekemediklerinden , benim oğlum bile bundan 4 sene önce baba 94 model araba 13,5 milyon nasıl eder diye isyan etmişti.

Atilla abi bunlar gerçekler ve çok doğru belirtmişsiniz. Bazen düşünüyorum acaba efsaneyi satsam gözü karartıp güzel bir auris dizel ya da golf tsi mi alsam diye hatta dün test sürüşü için bayiye gittim. Ama içimden gelmedi.  Sonuçta bir makine parçası ancak iyi yapılmış bir makine parçası. İyiler de her zaman değerlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #25 : Nisan 24, 2014, 18:51:32 »
97 model efsane kullanıcısıyım. 5 yıldır kullanıyorum.  Hiç pişman değşlim. İyiki almışım. Ben 11.750 ye aldım. Benim araç 1.3xe klimalı. Lpg yi veb taktırdım. Sanayi yüzü görmedim. Bakımlarınj yapıp yapıp biniyorum.  Tamam fren limütörleri zatıf biraz. Ani frende sıkınyı yaratabilir. Allah kimseye ani fren yaptırmasjn. Zaten ani fren sonrası hangi araç kurtarır o da muamma... yol sesi ve 110 dan sonra motor sesi gelit bunlar normal. Petrol İstasyonuna çektiğim de en az 2 kişi sorar satılık mj diye....
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #26 : Nisan 24, 2014, 18:58:05 »
2004 yılında dumankaya 2.ele bizde 93 model ae101 i verirken hiç uğraşmamıştık, 13bin liraya saydılar aracı, içine dahi bakmadılar, anahtarı teslim edip, diğer aracın noter işlemlerini yaptık. Volvo, efsaneye göre çok zor satılan bir araba, ama bu efsane nin volvodan iyi araba olduğunu göstermez. Birazda arabayı hayatınızda nereye koyduğunuza bağlı, 10 yıl içinde, fazladan 4-5bin lira yakıt, fazladan 4-5bin lira servis masrafları harcarsınız. Aracınızdan seneler içinde 10 bin lira da 2.el bedelinden zarar edersiniz. Yani total zararınız 20-30bin lira olur. Ama 10 yıl boyunca çok daha iyi bir arabaya binersiniz. Bizim gibi maaşlı çalışan, hakkıyla kazanan insanlar için, lüks her zaman bedel ödemeyi gerektirir.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #27 : Nisan 24, 2014, 21:57:51 »
Herkesin yorumunu okuyorum. Arabanın peynir ekmek gibi satmasından bahsediyorsunuz peynir ekmek gibi satıyor olması efsane olması için yeterli değil
 her markanın cok satan modelıne efsane dersek olmaz
 renault grubunda clio peynir ekmek gibi satıyor ama efsane kullanan bi adam clioya hatta datcaya hiç binmez bu 2013 bıle olsa....
efsane bunlardan güvenilirdir iskeletindeki kafes bıle 2013 plastık datcadan kalıtelidir.
Sahibindende 2.el piyasasının en cok satılan arabası ford focus bunlar arabayı efsane yapmaz
  Yurdum insanının duygusal  bag kurması efsane yapıyor sanayıye gitmeyip 50 tl bandrol vermesı  parca eskitmemesi bu orta direğin kriterleri
Japonya da yılın arabası mazda 5in ve mazdanın türkiyede satıs grafiklerii  ve toyotanın bi türkiyede göklerde olması duygularıma tercüman oluyor
Bu japonyada 10 yıllık aracları hurdaya kaldıran uzak dogu otomotıv lideri
30 bınde temiz bır arabaaya 20 mılyar verirsin saygı da duyarım bu bir zevktir. 98 specialın pıyasası tas catlasa 18ooo temizine o para verene cok vermişssin demem
Eksiklerını soylıyorum Araban120 km den sonra araba kanatlanıyor güven vermiyor bagajı dolduruyorum araba 5 kısı çöküyor .güvenlik eksik toyota 96da abs 2 hava yastık koyamıyor mu? Yok mu o teknoloji
 96Toyota corona efsane degil araba full soonrufa kadar
  2yılda lastık al arabaya izolasyon yaptır derdımız japon ucuza kacmıs biz yapmaya mı calısalım.su arabanın frenlerinin savunulacak bır yanı yok  Almanlar frende almıs basını gitmis adamların işi mesafe daraltmak olmus bır passatla yol bıtıyor yolda bana güven veriyor. Ben bütün formu okuyorum acın okuyun mıllet frenden illallah etmiş
Benım bakis acım farklı  sahıbınden 98 model spesıallere 22.5  25 milyar ceken araba180bınde olan satıcılara diyorum 
A101 kasa efsanedır abartıya gerek yok...
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #28 : Nisan 24, 2014, 23:04:10 »
Ben de efsaneciyim amma 18 in üstü abartı. 13-18 arası tamam da sonrası itelemesyon olur anca :)  : D
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #29 : Nisan 24, 2014, 23:28:34 »
Efsanenin yanında gerçek olan bir şey daha var oda bu arabaya kim cila yaptıysa mükemmel olmuş..... :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #30 : Nisan 25, 2014, 00:19:11 »
Fiyat  istediklerini yazabilirler geçenlerde sitenin birinde vardı 95 model xei idi yanlış hatırlamıyorsam 40000  km'de 22500  yazıyordu galeride  bi tane Almancıdan alınmış  sadece izinlerde binilmiş servis bakım  belgeleri falan vardı sağlamlık olarak 10  numara araç geçenlerde bi marka 110  hp dizel ürettik diye övünüyor Atilla amcanın dediği gibi adamlar  20 yıl önce 16  valf 1.6 114 hp üretmiş  birçok marka araç yakın zamanlarda 8 valf motorda diretiyordu sadece bir kez gördüm yolda kalmış oda su kaynatmış  tercih meselesi tabi arkadaşım tempra aldı efsane kasa vardı yaşlı işi diye almadım dedi  diğer biriside Renault 19 fanatiği herkesin görüşüne saygım sonsuzdur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #31 : Nisan 25, 2014, 09:36:10 »
Aslında Alman mekaniğini bir tık ileri gören biri olarak mesele corolla hem de efsane kasa olunca işin değiştiğini belirtmem gerekir diyerek söze başlamak istiyorum.

Bu araçların konfor düzeyi sınıfına göre gayet başarılıdır. Yolcularına tanıdığı konforun yanında,sürücünün oturma konumu,direksiyonun,vitesin ve pedalların yumuşaklığı, motorun sessizliği sürücüye aslında büyük bir konfor sağlar. Corollanın iç mekanı sınıfına göre oldukça da yeterli genişliktedir, iç mekandaki malzeme kalitesi ise bugün bile eşine az rastlanır türden olup sezonluk üretilmemiş gitsin, sürsün, devamlılık göstersin diye yapılmıştır. Corollayı geliştiren başmühendis Dr. Akihiko Saito “Küçük Lexus yaptık" derken boşuna söylememiştir.

Bir efsanenin tasarımı günümüzde dahi fazlasıyla beğeni toplayan, eski sahiplerinin bir çok modeli yüksek araç kullanmalarına rağmen yine eski sahipleri tarafından genellikle mum ile aranan ve kendine has hatlara sahip bir araçtır.

En önemli özelliklerinden olan sağlamlığı dillere destan olmuştur. Bakımlı ve hor kullanılmamışları kolay kolay sanayi yüzü görmeyen bir araçtır.Evet frenleri araç yüklüyken zayıf olabilir ama çeşitli modifikasyonlar ile ve güzel lastiklerle bu sorun büyük oranda çözülebilir. Eksikleri olabilir, her araç gibi, her makine gibi. Ama şöyle dıştan bir bakıp da burun kıvırılacak bir araç değildir arkadaşlar.

Alman ADAC kuruluşunun tespitlerine göre 4-6 yaş aralığında her 1000 Corollada sadece ortalama 5,6 adet hataya raslanırken bu oran VW Golf’de 21.8 adettir. (http://otohafiye.wordpress.com/2012/05/01/genc-klasik-toyota-corolla-ae101/)

Bir efsane 18-20 yaşında olmasına rağmen halen 2013-2014 modelindeki standart 1,6 motorlu araçlardan ilk kalkış ve motor performansı olarak hiç bir eksiği yoktur. Kullananlar bilirlerki fazlası vardır.

Old Top Gear Toyota Corolla

Videoda standart bir 114 bg. corolla liftback görmektesiniz. Video hakkında ayrıntılı yoruma gerek görmedim.

Bu yüzdendir ki ikinci eli çok fazladır. Bu yüzdendir ki fiyatları yaşıtlarına ve sınıfına göre daha fazladır. Peki tezat değil mi pahalı olan bir araç neden çok tercih edilir. Bunu sadece bizim insanımızın duygusallığına bağlamak çok büyük bir haksızlık olur. Bizim insanımız ne alacağını satacağını bilir. Bir araç 20 yıldır en fazla ikinci el değerlerine sahipse bu olay takdire şayandır.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #32 : Nisan 26, 2014, 02:09:40 »
Araca sahip olan arkadaşların aracı savunmaları kesinlikle yerinde bir davranıştır.

Fakat ben dahil, insanların anlatmak istediği şey galericilerin veya al-satçı tayfasının, COROLLA'nın sağlamlığını kullanarak işi çakallığa dökmesidir.

Ne kadar güzel ve kaliteli bir araç olduğunu arkadaşımın 1995 ultra bakımlı GLI'sinden biliyorum. Hala kendine baktırmayı becerebiliyor kereta.
"Aga, senin arabanın aynısına internette 25,000 TL çekiyorlar" diyorum, kahkaha atarak "Hade len, en fazla edeceği 16.000 benim gözümde" diyor.


Burada ince bir nokta va, onu kavramak gerek.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #33 : Nisan 26, 2014, 02:14:36 »
arkadaşlar tekrar sölemiş gibi olcam ama araca çekilen fiyatın hiçbir önemi yoktur.bugun altımdaki e12 ye canım ister 40bin isterim canım ister 35bin isterim.nolcakki istemeye para almıyorlar..önemli olan aracı kaça sattıgındır.efsaneler arasında sayılmış olan 90 model e30 316 bmw için bugun 22bin fiyat biçtiler satacakları fiyat 12bin olur.ne istediginiz önemi yok istemek bedava..ama araç genel kabul görmüş olumsuzlukları olsada hala gözde araçlardan biridir.oturup özellikleri keyfi hataları tartışılır ama fiyatı tartışmak saçma şahsi görüşüm.kaça satıcagını keşke ögrenebilsek..
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #34 : Nisan 26, 2014, 09:57:40 »
Araca sahip olan arkadaşların aracı savunmaları kesinlikle yerinde bir davranıştır.

Fakat ben dahil, insanların anlatmak istediği şey galericilerin veya al-satçı tayfasının, COROLLA'nın sağlamlığını kullanarak işi çakallığa dökmesidir.

Ne kadar güzel ve kaliteli bir araç olduğunu arkadaşımın 1995 ultra bakımlı GLI'sinden biliyorum. Hala kendine baktırmayı becerebiliyor kereta.
"Aga, senin arabanın aynısına internette 25,000 TL çekiyorlar" diyorum, kahkaha atarak "Hade len, en fazla edeceği 16.000 benim gözümde" diyor.


Burada ince bir nokta va, onu kavramak gerek.
biz kavrıyoruz da sen kavramıyorsun, ikinci el piyasada senin istediğin fiat önemli değil alıcının verdiği para önemlidir, o arkadaşının arabası dediğin gibi temizse ben hemen 16 hatta 17 veririm. benim rahmetli babam da araba hususunda piyasayla inatlaşır bu arabaya o para verilmez deyip tutulmayan arabalar alırdı sonrada ömrümüz tamirhanelerde geçerdi. ben ne zamanki büyüdüm sözüm geçmeye başladı arabalardan kar etmeye başladık, 21 bine aldığımız 1955 chevrolet belairi toplayarak 30 bine mal ettim 3-4 sene sonrada 55 bine satıp parasıyla Bakırköyde daire aldık. uzun lafın kısası genç yaşınızla tecrübe eksikliğinize rağmen araba piyasasıyla ilgili kaideler ortaya koymayın. piyasa hiçbir zaman hatır için, sahibi istiyor diye veya senin dediğin gibi alsatçıların memnun olması için bir arabayı baştacı etmez. fiatı arabanın kendisi belirler.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #35 : Nisan 26, 2014, 10:20:35 »
biz kavrıyoruz da sen kavramıyorsun, ikinci el piyasada senin istediğin fiat önemli değil alıcının verdiği para önemlidir, o arkadaşının arabası dediğin gibi temizse ben hemen 16 hatta 17 veririm. benim rahmetli babam da araba hususunda piyasayla inatlaşır bu arabaya o para verilmez deyip tutulmayan arabalar alırdı sonrada ömrümüz tamirhanelerde geçerdi. ben ne zamanki büyüdüm sözüm geçmeye başladı arabalardan kar etmeye başladık, 21 bine aldığımız 1955 chevrolet belairi toplayarak 30 bine mal ettim 3-4 sene sonrada 55 bine satıp parasıyla Bakırköyde daire aldık. uzun lafın kısası genç yaşınızla tecrübe eksikliğinize rağmen araba piyasasıyla ilgili kaideler ortaya koymayın. piyasa hiçbir zaman hatır için, sahibi istiyor diye veya senin dediğin gibi alsatçıların memnun olması için bir arabayı baştacı etmez. fiatı arabanın kendisi belirler.
Olumlu yaklaşmalarıma rağmen neden böyle "parlıyorsunuz" anlam veremiyorum.
Efsaneler güzel araçtır, dediğim bir şey yok zaten.

Beni anlayan anlamıştır. Saygısızlık etmek en son istediğim şey. Varsa kusurumuz, affola.

O kadar tecrübe eksikliğine rağmen, 19.000 TL'ye iki parçası boyalı, sizin "2004 müş 2014 müş satılık dolu sebilullah" tabir ettiğiniz bir aracı aldım, kalem gibi duruyor, saat gibi ilerliyor çok şükür.
Şimdi E12'nin efsaneleşmesini bekleyeceğim. Daha sonra ise 19.000 TL'ye aldığım arabayı nasıl 25,000'e sattığımı anlatacağım.


1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #36 : Nisan 26, 2014, 10:38:29 »
Yüksel seni saygısızlıkla suçlamadım aklımdan bile geçmez, gençlerin bir çoğunda olan sabit fikirliliğin var, bak şimdi ne diyeceğim? Ford Mustang ı bilirsin değil mi? 65-66 modellerini fiatı 70 li 80 li model fiatlarının nerdeyse on misli. Chevroletde 55-56 lar efsanedir fiatlarının yanına çok çok yeni modelleri yaklaşamaz. anladığım kadarıyla sende efsaneye aşıksın ama treni kaçırdığından ona buna kusur buluyorsun, ama seni sevdim genç yaşına rağmen araba hastası adayısın ve ilerde çok daha iyi olacaksın. Bende biliyorsundur 1975 2002 bmw var, apartmanın garajında gelin gibi duruyor, bir komşum yahu şu arabayı sat diyordu bende iyi fiat bulursam satarım diyordum geçenlerde bana yahu 100 bine mi verecen dedi, o akşam sahibindende 76 modelini 29 bin euro ya gördüm.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #37 : Nisan 27, 2014, 15:05:42 »
Araca sahip olan arkadaşların aracı savunmaları kesinlikle yerinde bir davranıştır.

Fakat ben dahil, insanların anlatmak istediği şey galericilerin veya al-satçı tayfasının, COROLLA'nın sağlamlığını kullanarak işi çakallığa dökmesidir.

Ne kadar güzel ve kaliteli bir araç olduğunu arkadaşımın 1995 ultra bakımlı GLI'sinden biliyorum. Hala kendine baktırmayı becerebiliyor kereta.
"Aga, senin arabanın aynısına internette 25,000 TL çekiyorlar" diyorum, kahkaha atarak "Hade len, en fazla edeceği 16.000 benim gözümde" diyor.


Burada ince bir nokta va, onu kavramak gerek.

Değerli Arkadaşım,

Bende dahil burada bir çok teknisyen ve arkadaşımızda bu araçların sahibi olalım ya da olmayalım fiyatları çakalların belirlediğine değil aracın piyasasını kendisinin belirlediğini anlatmaya çalışıyoruz. Kavrayabilenler zaten olayı anladılar.

Benim aracım 96 model efsane corolla. Beşinci aracım. Ben efsane corollayı kesinlikle benim olduğu için güzel taraflarını görmüyorum. Objektif bir bakış açısı getirmeye çalışıyorum. Yukarıdaki iletime bir daha bakabilirsin. Videoda Golf gti ile sıradan bir 114bg. corollanın yarışını izleyeceksin ve ADAC'a ait bir bilgiyi de orada göreceksin. 35000km de bir 96 model Golf gti ne kadar eder, bulabilirsen, hiç düşündün mü?

Al-satçıların ne yaptığı beni çok ilgilendirmiyor. Ben yalnızca ae101 corolla üzerine konuşuyorum. Bu aracın neden efsane olduğunu belirtiyorum. Diğerlerinden farkı nedir onları belirtiyorum.

Senin arkadaşının gli sinin km si kaçta belirtir misin? Orjinallik durumunu belirtir misin? O 25.000 istenen araba 34000km. de ve 18 yaşında. İkisinin aynı araç olduğunu hiç zannetmiyorum. İkisi aynı araç mı bir daha düşün istersen.

Diğer bir husus da kendi aracım için şahit olduğum olayları belirtiyorum. Adamlar gözü kapalı 20.000tl fiyat veriyorlar ki satmayı düşünmememe rağmen. Yani bir aracın piyasası bir şahsın ben şu rakamı istiyorum demesiyle oluşmuyor kardeşim. Önceki iletimde de anlattım. Araç piyasasını kendisi belirliyor. İşte asıl kavranması gereken durum budur.


Mesaj Birleştirildi: Nisan 27, 2014, 15:09:53
Bu olay kavrandığında efsanenin neden fiyatının yüksek olduğunu kısmen de olsa çözeceksiniz ki daha birçok kriter var fiyat değerlendirmesinde. Bunlardan biri de ülkemizde araçların fiyatlarının dünya ortalamasının çok üzerinde olması. Aynı model iki aracı bizim vatandaşımız sıradan bir bulgaristan vatandaşından neredeyse iki katı fazla fiyattan satın almakta. Dolayısıyla bizim ülkemizde otomobil çok değerli. Aynı zamanda bahsettiğimiz efsane kasa corolla 96 senesinde bir 4*4 toyota hilux'un fiyatından daha yüksekti. Bunları iyi değerlendirmek gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • -_-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 300000
  • Model Yılı: '95
  • 117 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #38 : Mayıs 24, 2014, 00:42:50 »

Konuyu açtım sonra bir baktım ki hararetli bir tartışma yaşanıyor. Amacım efsane kasa toyota sahibi olmak isteyenlere nacizane bir ilan yardımı yapmaktı.

Atilla abi benim efsane kasayı biliyor ve sıfır araç aldığım için onu takasa soktum. Ancak efsane kasa hep aklımda. Birgün bende muhakkak 1998 modeli GLİ Corolla alacağım şimdi almadığım için ilanları burada paylaşarak benim gibi efsane kasa meraklılarına yolluyorum.

Fiyat konusuna gelecek olursak önceki aracımı takasa verdikten sonra Türkiye'deki araçlara olan bakış açısını da nasıl birşey olduğunu anladım. İlanları incelediğimde bazı araçlar değerini hakediyor bazıları da gerçekten şişirilmiş fiyatlar. Efsane kasa Corolla araçları gerçekten çok güzel bir duruşu ve gidişi söz konusu. Evet bende frenlerinin yeterli olduğunu düşünmüyorum ancak şunu da kendimizde sormamız gerekiyor. Siz bir şoför olarak hayatınızda her zaman ani frenler mi yapıyorsunuz, siz bir şoför olarak her zaman gazı kökleyerek mi gidiyorsunuz? 120 ile giderken hiç böyle problem yaşamadım. Bu bağlamda da fren konusunda bence dünyanın en güvenilir aracı olsun hiç farketmez, şoför aracı doğru kullanırsa araç size katkı sağlar. yoksa altınızda 500.000 TL'lik araç olsa farketmez.

Efsane kasa da alım için yeterli koşullar sağlanması durumunda bence  15.000 - 20.000 tl arasını hakediyor.

Şimdi aklıma yeniden eski aracım geldi :)




Sizin araç sustalısı vs. çok güzeldi.
Toyota Corolla 1.6 GLI AT '95
Volkswagen Jetta 1.6 Tour Tiptronic '09

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 193000
  • Model Yılı: '96
  • 6 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Kasa
« Yanıtla #39 : Mayıs 24, 2014, 10:14:23 »
Türkiye' de 75 model reno bile kimilerine göre hala efsanedir efsane konusu topluma göre değişir ancak ae101 tüm Türkiye'ye toyotayı sevdiren araçtır
===Denenmiş Denenmez===