Gönderen Konu: Toyota Türkiye'den tehlikeli 'kampanya' (Hilux , Urban Cruiser ve Yaris )  (Okunma sayısı 3930 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
"ns"

Bugün dünyada 6.39 milyon aracı geri çağıran Toyota, Türkiye'de 11 bin 813 aracın etkileneceği bu olayını duyurusunu 'kampanya' olarak yaptı.

Toyota'nın dünyada sakatlanma riski yaratabileceği gerekçesiyle yaptığı 'güvenlik için geri çağırma' duyurusu Türkiye'de 'Servis kampanyası' olarak açıklandı. Toyota Türkiye TM -2.10% 'nin yaptığı açıklamada güvenliğe herhangi bir vurgu yapılmaması Tüketici Hakları Dernekleri'nin de tepkisini çekti. Tüketici Hakları Derneği Başkanı (THD) Turhan Çakar' ülkeler arasında şekil değiştiren bu gibi açıklamaların hem çarpıtma anlamına geldiğini hem de etik ticarete aykırı olduğunu dile getirdi. Çakar "Bunun gibi sorunları Türkiye'de sık sık yaşıyoruz" dedi.

Toyota'nın ABD'de yaptığı açıklamaya bakıldığında şirket oradaki tüketicileri için yaptığı duyuruda araçların geri çağrıldığını, bunun da 2 farklı riskten kaynaklandığını ifade etti.

Şirket ABD'de yaptığı bir diğer basın açıklamasında da bazı modellerde kablo bağlantılarında sorun olduğu, bu nedenle direksiyon çevrilmesi sırasında kablonun zarar görebileceğini, sürücü hava yastığının çalışmayabileceği belirtti.

Toyota'nın açıklaması üzerine olay tüm dünyada Toyota'nın geri çağırma yaptığı şeklinde haber oldu. The Wall Street Journal da haberi Toyota dünya genelinde 6.4 milyon otomobili geri çağırıyor diye duyurdu. Ancak Türkiye'den yapılan açıklamada konu "Dünya'da ve Türkiye'de bugüne kadar herhangi bir kaza raporu bulunmamasına rağmen, Toyota tarafından tedbir amaçlı düzenlenecek bu kampanya için müşteriler en kısa zamanda yetkili servislere davet edilecek" şeklinde anlatıldı.

Türkiye ve dünyaya yapılan bu açıklamalar arasındaki farkı konuşmak üzere görüştüğümüz Toyota Türkiye'nin Yöneticilerinden Selim Okutur, Türkiye ve diğer ülkelere yapılan açıklamalar arasındaki farkın Türklerin 'geri çağırma'yı kelime anlamı bakımından yanlış anlamasına bağladı. Okutur "Geri çağırma deyince alıp otomobilleri çöpe atacağız, yerine yeni vereceğiz sanılabiliyor. Bu nedenle duyuruyu böyle yayınladık" dedi.

Toyota'nın Türkiye'de de geri çağırdığı araçlarda tüm dünya gibi 3 sorundan söz edildiğini belirten Okutur "Bunlardan ikisinin güvenlikle ilgili bir sorun yaratma riski yok. Biri spiral kablo ile ilgili. Bu sorun yaratabilir. ama hemen yaratmaz. Yıllar içinde" diye konuştu.

Türkiye'de de araçları aynı sorundan çağıracaklarını ifade eden Okutur "10 yıllık aracı bile çağırıyoruz. Ama kampanya kelimesi belki de bir 'servis kampanyası' hissi yaratabilir. Haklısınız. Belki kelimeyi farklı seçebilirdik" dedi. Toyota Avrupa The Wall Street Journal Türkiye'nin geri çağırma anonslarının dünya ve Türkiye'deki farkına yönelik sorularını henüz cevaplamadı.

THD: MÜŞTERİ SORUNU ANLAYAMAZ

Toyota'nın dünyaya "geri toplatma" adıyla geçtiği bir olayın Türkiye'de 'kampanya' adı almasının sorun olduğuna dikkat çeken THD Başkanı Turhan Çakar ise "Geri çağırmaysa geri çağırma denmesi lazım. Elinde bulunduran Toyota sahibi, 'kampanya' lafını duyunca görtürrmesinin gerekliliğini, sorunun ne olduğunu anlamaz.Türklerin de konuyu net anlamaları önemli. Bu çarpıtma Tüketici hakları yasalarına da aykırı" diye konuştu.

Türkiye'ye yapılan kampanya duyurusu

Toyota Türkiye ise sorunu 'Bilgilendirme amaçlı servis kampanyası' konulu bir açıklamayla şu şekilde duyurdu:

"Müşteri memnuniyeti önceliğiyle hareket eden Toyota, 2004-2010 yılları arasında üretilen otomobillerinin direksiyon kolonu bağlantı braketi, koltuk kızağı ve sürücü hava yastığı spiral kablo sistemini kontrol etmek ve iyileştirmeye yönelik tedbir amaçlı global bir servis kampanyası düzenliyor. Dünya'da ve Türkiye'de bugüne kadar herhangi bir kaza raporu bulunmamasına rağmen, Toyota tarafından tedbir amaçlı düzenlenecek bu kampanya için müşteriler en kısa zamanda yetkili servislere davet edilecek. Türkiye'de Hilux, Urban Cruiser ve Yaris modellerinin bulunduğu 11 bin 813 otomobil de kampanyaya dahil olacak."

Toyota'nın ABD'de yaptığı geri çağırma duyurusu

Toyota Motor Sales bugün yaptığı bir açıklamayla bazı otomobil modellerini geri çağırdığını duyurdu. Şirketin ABD'deki merkezinden yapılan açıklama şu şekilde:

"Toyota Motor Sales, USA, Inc. bugün yaptığı bir açıklamada toplam 472,500, 2006-2010 model Yaris Hatchback (yaklaşık 158,000); bazı 2007-2010 model Yaris Sedan (yaklaşık 250,500); ve bazı 2008-2010 model Scion xD (yaklaşık 64,000) araç geri çağırdığını duyurdu.

Bu araçların sürücü koltuğu ve 3 kapılı modellerin hem yolcu koltuğu hem de sürücü koltuğunun alt kısmındaki raylardaki mekanizmada kullanılan ve rayın kilitlenmesini sağlayan yaylar kırılabilir. Bu durum koltuğun ileriye veya geriye sıklıkla uyarlanması durumunda gerçekleşebilir. Eğer bir ray yayı kırılırsa koltuk ayarlanan pozisyonda durmayabilir. Eğer araç kırık bir ray yayıyla kullanılırsa koltuk bir kaza durumunda hareket ederek oturan kişinin sakatlanma riskini daha da artırır.

Eğer araçta bu durum yaşanıyorsa koltukta oturan kişi şunlara dikkat edebilir;

•Eğer yayların her ikisi de kırılmışsa, koltuk uyarlanan pozisyonda durmayacaktır.

•Sınırlı durumlarda, eğer yay kırılmışsa ve rayda takılı kalırsa koltuk yalnızca ileriye hareket edebilir.

Toyota bu durumun yol açtığı herhangi bir kaza veya sakatlıktan haberdar değil.

Toyota şu anda bu soruna bir çözüm hazırlıyor. Hazırlıkların tamamlanmasının ardından bu güvenlik geri çağırmasına konu olan araç sahipleri durumdan birinci sınıf postayla haberdar edilecekler.

Çözüm hazır olduğu zaman müşteriye hiçbir maliyeti olmadan koltuk rayının değişimini kapsayacak."

Kaynak : http://www.wsj.com.tr/article/SB10001424052702303603904579490881060503644.html?mod=wsj_share_tweet

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 86 kere teşekkür etti
  • 110 kere teşekkür edildi
Toyota bu kampanyayi nerede duyurmuş, kendi web sitesinde mi? Mobil cihazdan göremedim ben bir şey. Varsa link paylaşmanız mümkün mü? Kardeşimin 2009 yarisi var. 2006-2010 arası tüm yarisler mi geri çağırma kapsaminda ya da belli seridekiler mi. Bu bilgilerin olduğu bir yer var mı?  Geri çağırma kapsamında olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Toyota bu kampanyayi nerede duyurmuş, kendi web sitesinde mi? Mobil cihazdan göremedim ben bir şey. Varsa link paylaşmanız mümkün mü? Kardeşimin 2009 yarisi var. 2006-2010 arası tüm yarisler mi geri çağırma kapsaminda ya da belli seridekiler mi. Bu bilgilerin olduğu bir yer var mı?  Geri çağırma kapsamında olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?

Emre bey kardeşinizin arabası 2009 yaris ise bu geri çağıra kardeşinizin aracını da kapsıyor olabilir . Muhtemelen sorun tüm araçlarda değildir en sağlıklısı kardeşinizin bir servise giderek bizzat görüşmesi . Bu konuda bende haberde ne yazıyorsa onu biliyorum nette dolaşırken habere rastladım ve forumda paylaşma gereksinimi duydum .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 32200
  • Model Yılı: '05
  • 4 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
2005 Corolla aracım da  bu kampanyaya :D dahil mi acaba yoksa sadece yaris'lerde mi sıkıntı varmı?
"İnsan inandıklarıdır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
2005 Corolla aracım da  bu kampanyaya :D dahil mi acaba yoksa sadece yaris'lerde mi sıkıntı varmı?

Maalesef kampanyadan siz yararlanamıyorsunuz . :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 86 kere teşekkür etti
  • 110 kere teşekkür edildi
Toyota Türkiye'nin sitesinde geri çağırmaya dair bir bilgi bulamadım. Ne geri çağırma olarak ne kampanya olarak. Bu geri çağırma ile ilgili de burada paylaşılan ve bir kaç haber sitesine konu olan yazı dışında bir bilgi bulamadım. Yani Toyota Türkiye güya bu geri çağırmayı kampanya şeklinde duyurmuş, ama o duyuruya dair de hiç bir bilgi yok. Bu çıkan haberlerden sonra kaldırıldıysa bilemem. Bu konuda orijinal duyurunun linkini veya akibetini bilen varsa, haber verirse sevinirim.

İngilizce arama yapınca dünyada da haber olduğu görülüyor. Toyota Amerika'dan http://toyotanews.pressroom.toyota.com/section_display.cfm?section_id=639 bu linkteki http://toyotanewsroom.com/releases/toyota+recall+yaris+scion+xd+vehicles+040814.htm haber çıkıyor. Toyota Global sitesinde de geri çağırmalar ile ilgili "her ülkenin geri çağırması kendi web sitesinde yapılır" http://www.toyota-global.com/faq/vehicles/general/0003/ diyor ama Toyota Türkiye web sitesinde herhangi bir bilgi yok.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89700
  • Model Yılı: '08
  • 71 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Bir kaç haftadır telefonumda cevapsız çağrı görüp duruyordum, gerçekten de ben yokken aradıklarından cevaplayamamıştım. Neyse bu haftaydı sanıyorum bu sefer denk geldi açtım. Toyota Yaris kullandığım için ücretsiz servis kontrolüne gitmem gerektiğini söyledi bir bayan. Toyota çağrı merkezi mi, ona benzer bir yerden arıyorum dedi. Direksiyon ile ilgili birşeylerden bahsetti demek burada bahsedilen konuymuş. Bakalım kısmetse haftaya götürüp göstereceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Hep aynı saçma sapan teraneler...
Yok kabloymuş yok hiç ölümcül kaza yaşanmamış ama TOYOTA bizi çok düşünüyormuş bik bik bik...

Samimiysen, parke taşlı yollarda seyir halindeyken çoğu TOYOTA'nın direksiyonundan gelen ses için çağırsana ey TOYOTA...
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Hep aynı saçma sapan teraneler...
Yok kabloymuş yok hiç ölümcül kaza yaşanmamış ama TOYOTA bizi çok düşünüyormuş bik bik bik...

Samimiysen, parke taşlı yollarda seyir halindeyken çoğu TOYOTA'nın direksiyonundan gelen ses için çağırsana ey TOYOTA...

Araçlar kaymak asfalta göre üretilmiş Yüksel, kullanıcı hatası :D
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Araçlar kaymak asfalta göre üretilmiş Yüksel, kullanıcı hatası :D
Sen de mi abi ?  :lol:

Bilemiyorum da, bu tarz eften püften haberlerle TOYOTA kendini daha da küçültüyor.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89700
  • Model Yılı: '08
  • 71 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Yüzyılımız maalesef pazarlamanın yıldızının parladığı bir çağ.
Bu şekilde sizi düşünüyoruz mesajı verirken doğal olarak işlerine gelmeyecek noktalarda vurdum duymazlık yapıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Sen de mi abi ?  :lol:

Bilemiyorum da, bu tarz eften püften haberlerle TOYOTA kendini daha da küçültüyor.

Bize öyle geliyor bakış açısı ile alakalı, onlara göre dürüstlük ve müşteri memnuniyetinin bir göstergesi. ;)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.