Gönderen Konu: Leopard Tankı Motoru Hakkında  (Okunma sayısı 4103 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Leopard Tankı Motoru Hakkında
« : Nisan 09, 2014, 12:00:56 »
Arkadaşlar Merhabalar.

Video hangi orduya ait bilmiyorum ancak motor Leopar tankına aittir. Bu tanklar ve kullandıkları motor Alman menşeilidir ve videodaki motor 10 silindirlidir. Firma olarak Alman Mercedes'in iştarıkı MTU firması motorlarını üretmektedir. Dünyanın en iyi dizel motorudur, şahsi kanaatim. Motorun hiçbir yerinde kayış bulunmamaktadır. Her bir civata talimnamelerinde belirlenen tork değerlerine göre sıkılır. Eski nesil bir motor olmakla birlikte buna rağmen olağanüstü teknik detayları içerir. İsrail Merkava tankları, Güney Kore tankları da dahil bir çok orduya ait tanklar MTU firmasına ait motorları kullanır. Amerika ise kendi üretimi olan Detroit motorları tercih etmekle beraber şahsi kanaatimce MTU her bakımdan üstündür. Yeni nesil MTU motorları ise 8 silindirlidir. Çok daha az yakıtla çok daha fazla hareket sahasına sahiptir.

Video da dikkatli bakılırsa külbütör kapakları üzerinde Mercedes amblemleri vardır. Görüntülere göre sol taraftaki salyangoz şeklinde olan parçalar turbo supercharger lardır. Sağ ve solda olmak üzere iki adettir. Motorun görüntülere göre sağ tarafında yer alan büyük siyah kareler ise radyatörleridir. Yine sağ ve sol tarafta mevcutturlar. Yanında yüksek devirde çalıştırıldığında kulaklık takmadan durursanız işitme kaybı yaşayabilirsiniz.

Amerikan tipi motorlarda soğutma hava ile sağlanırken Alman tipi motorlarda su ile soğutma sağlanır. Bu yüzden detroid motorlarda daha fazla sese maruz kalırsınız. Arkadaşlar bu motor yaklaşık 72 ton ağırlığında ağır zırhlı bir savaş makinesini taşır.

Toyotaclubtr üyeleri için genel kültür mahiyetinde bir video ve konudur.

Saygılar.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 09, 2014, 12:01:25
Arkadaşlar videoyu ekliyorum.

Leopard 1 engine starting 1 of 2

Mesaj Birleştirildi: Nisan 09, 2014, 13:11:03

Leopard Tank Brake Test

Mesaj Birleştirildi: Nisan 09, 2014, 13:21:30
Tanks in town 2008

Bu videoda ise bir motorun nasıl vinç ile indirildiği gözükmektedir.Arkadaşlar çok kolay bir iş değildir. Motoru ve ara bağlantıları şaftlar, universal mafsallar, yakıt şık şıkları, yakıt hortumları, sürgülü kovanların cer dişlisinden ayrılması vb. bir çok ayrıntısı vardır. Sadece üst kapağını almak için bile vinç kullanmak zorundasınızdır. Tabi bu tankın sadece motor kısmıdır. Leoparların motorlarının hazırlanması aşaması ve ayrıntısı Amerikan m60lara göre daha ayrıntılıdır ancak daha tertiplidir. Bu hal aslında bütün Alman araçlarına yansımaktadır. Her civata torkmetreler vasıtasıyla sıkılır. Eski bir Mercedes araca bile baksanız konfor ve güven zamanının üstündedir. Bu olay aslında genel bir Alman prensibidir. Güven+Konfor (olabildiğince)

Motor sehpaya indirilir ve yerde çalıştırma kiti ile motora müdahale edilir. Bu arada videodaki motor (yani güç grubu sıvıları dahil) yaklaşık olarak 4,3 ton ağırlığındadır.

Burada motorun yanında bulunan kişiler klavuzlardır. Vinç operatörü onların işaret dilleri ile cm. cm. bomu ayarlar ve motoru çıkartırlar. Tabi bu video da güvenlik önlemlerine riayet edilmemiş. Bu kadar kalabalık kişi etrafında olamaz. Doğru değildir.

Toyota Club Türkiye

Leopard Tankı Motoru Hakkında
« : Nisan 09, 2014, 12:00:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Leopard Tankı Motoru Hakkında
« Yanıtla #1 : Nisan 10, 2014, 13:46:23 »
İlk videoda daha net gözükmekte olan ve motorun en altında yer alan kısım karteridir. Sol altta gözüken büyük siyah hortum ise soğutma sıvısı içindir. Velhasılı kelam ilginç araçlardır. Tepe noktasına inip çıkıncaya kadar insana çok güzel kilo verdirir ve forma sokar.  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Leopard Tankı Motoru Hakkında
« Yanıtla #2 : Nisan 10, 2014, 18:29:16 »
Ülkemizde yasaklı site yüzünden video izleyemez olduk.. Daha sonra izlerim konu güzel olmuş elinize sağlık.
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Leopard Tankı Motoru Hakkında
« Yanıtla #3 : Nisan 10, 2014, 18:30:17 »
Ülkemizde DNS değiştirmeyen kalmış mıydı? :D
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Leopard Tankı Motoru Hakkında
« Yanıtla #4 : Nisan 10, 2014, 18:37:13 »
konu güzel olmuş teşekkürler. detroit üretimlilerin hava soğutmalı olması ilginç geldi bana. öyle bir makina havayla nasıl soğuyabilir dedim :) bügün hava soğutmalı motosikletlerin hararet yaptığını düşününce.. (teknojileri arasındaki farktan bahsetmeye bile gerek yok ama çok ağır şartlar arasında düşük hızlarda çalışıyorlar bide)
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Leopard Tankı Motoru Hakkında
« Yanıtla #5 : Nisan 10, 2014, 22:38:55 »
Ülkemizde DNS değiştirmeyen kalmış mıydı? :D

Alper başkan dns muhabbeti içinde bi sürü şey söylendi. Yok seçim hilesi felan... Google dns kullanıyordum oda iptal oldu. Şu an kaldım böyle nasılsa twet açıldı oda açılır diye öyle takılıyom bende :)
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Leopard Tankı Motoru Hakkında
« Yanıtla #6 : Nisan 11, 2014, 08:45:37 »
OpenDNS ve GoogleDNS sinsice katlediliyor ama bir sürü başka alternatif var. Bence pek umutlanmayın, geçen sefer 1 yıldan fazla süre kapalı kalmıştı...
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Leopard Tankı Motoru Hakkında
« Yanıtla #7 : Nisan 11, 2014, 08:51:57 »
 Videolar şayet izlenmiyor ise açtığım konu için can sıkıcı bir olay.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 11, 2014, 08:56:32
Ben araçların motorları ile onların en az dışı kadar hatta daha da çok ilgilenen biri olarak merak eden, bu devasa araçlar hakkında bilgi almak isteyen arkadaşlarımız için bilgi paylaşımında bulunabilirim. Gerçekten özel araçlardır ve motorun sesini zevk alarak dinlersiniz. Tabi biraz uzağına giderseniz kulak ve işitme sağlığınız için iyi olur :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Leopard Tankı Motoru Hakkında
« Yanıtla #8 : Ocak 29, 2016, 09:13:47 »
Bu makinanın adı da Köprücü Tankıdır. Görevi akarsu üstlerinden ve geçişin imkansız olduğu engebelerden geçiş için köprü kurmaktır. M60 tankının hidrolikpnomatik sistemler ile donatılmış halidir. Hidroliklerinin içerisinde ise ATF yağı bulunur.

Tüm bu birbirinden güçlü cihazlar patlayarak yanan dizel yakıt ile çalışır.

https://www.youtube.com/watch?v=bWMrY49qqDw

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 3000
  • Model Yılı: '17
  • 10 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Leopard Tankı Motoru Hakkında
« Yanıtla #9 : Ocak 29, 2016, 13:44:22 »
Askerde 16 ay şöförlüğünü yapmıştım bu tankın. Şu an kullandığım Auris'ten daha keyifiydi diyebilirim.   :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Leopard Tankı Motoru Hakkında
« Yanıtla #10 : Ocak 29, 2016, 14:46:31 »
Bu videoda ise bir motorun nasıl vinç ile indirildiği gözükmektedir.Arkadaşlar çok kolay bir iş değildir. Motoru ve ara bağlantıları şaftlar, universal mafsallar, yakıt şık şıkları, yakıt hortumları, sürgülü kovanların cer dişlisinden ayrılması vb. bir çok ayrıntısı vardır.


Benim bildiğim Tank  (aileside dahil) motorları mümkün olduğunca modüler yapılıyor? Sökmek takmak değiştirmek mümkün olduğunda hızlı ve kolay olsun diye.Modern  bir araba motorunu indirmekten daha basit olması lazım bunu söküp değiştirmek yoksa sahada bir arıza durumunda vay haline..



Bu arkadaşta ALTAY tankımızın güç grubu  (MTU MT-883 Ka-501 motor ve RENK  HSWL 295TM   Transmisyon)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Leopard Tankı Motoru Hakkında
« Yanıtla #11 : Ocak 29, 2016, 14:58:50 »
Benim bildiğim Tank  (aileside dahil) motorları mümkün olduğunca modüler yapılıyor? Sökmek takmak değiştirmek mümkün olduğunda hızlı ve kolay olsun diye.Modern  bir araba motorunu indirmekten daha basit olması lazım bunu söküp değiştirmek yoksa sahada bir arıza durumunda vay haline..



Bu arkadaşta ALTAY tankımızın güç grubu  (MTU MT-883 Ka-501 motor ve RENK  HSWL 295TM   Transmisyon)

@Hamza Bingöl (34347) Bey doğru modüler. Ancak modülerlikte bir yere kadar. Bu motorlar üzerinde işlem yapmak ve indirip bindirmek binek araç motorlarına göre çok daha ağır bir iştir. Sadece üst kapağı alırken bile vinç (kurtarıcı) ve bom mekanizmasını gerektirir. Üst düzey dikkat ve emek ister. Vinç (kurtarıcı) operatörünü ve en az iki kılavuzu gerekli kılar. Oysa Land motorları caraskal ile rahatlıkla bir kişi tarafından indirilebilir. Oto teknisyeni arkadaşlara biz tebessüm ederdik açıkçası. :)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Leopard Tankı Motoru Hakkında
« Yanıtla #12 : Ocak 29, 2016, 15:10:25 »
@Hamza Bingöl (34347) Bey doğru modüler. Ancak modülerlikte bir yere kadar. Bu motorlar üzerinde işlem yapmak ve indirip bindirmek binek araç motorlarına göre çok daha ağır bir iştir. Sadece üst kapağı alırken bile vinç (kurtarıcı) ve bom mekanizmasını gerektirir. Üst düzey dikkat ve emek ister. Vinç (kurtarıcı) operatörünü ve en az iki kılavuzu gerekli kılar. Oysa Land motorları caraskal ile rahatlıkla bir kişi tarafından indirilebilir. Oto teknisyeni arkadaşlara biz tebessüm ederdik açıkçası. :)

Mustafa bey:Ağır işçilik gerektirdiği konusunda katılıyorum bu su götürmez bir gerçek ama yeni nesil modern araçlarda karmaşa bu tanktan daha fazladır.

Zırhlı Birliklerde misiniz? (Ankara)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Leopard Tankı Motoru Hakkında
« Yanıtla #13 : Ocak 29, 2016, 16:03:06 »
Mustafa bey:Ağır işçilik gerektirdiği konusunda katılıyorum bu su götürmez bir gerçek ama yeni nesil modern araçlarda karmaşa bu tanktan daha fazladır.

Zırhlı Birliklerde misiniz? (Ankara)

Şu an değil ama orada bulundum.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 29, 2016, 16:11:16
Bu işi geçmişte yapmış biri olarak şahsi fikrim günümüzde otomobil servislerinin yaptığı faaliyetlerden çok daha zor bir meslektir, kıyas bile götürmez ve büyük emek ve işçilik ister. Örneğin bir leopardın marş motoru selenoidi ile birlikte yaklaşık 25 kg. dır.

Yukarıda fotoğrafını eklediğiniz 12 silindirli dizel mtu marka motorda bile çok sayıda sensor ve elektronik aksam bulunmakta. Bunun daha bir de Elektrik aksamı ve parçaları vardır ki bunlara girmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Leopard Tankı Motoru Hakkında
« Yanıtla #14 : Ocak 29, 2016, 16:40:48 »
Yukarıda fotoğrafını eklediğiniz 12 silindirli dizel mtu marka motorda bile çok sayıda sensor ve elektronik aksam bulunmakta. Bunun daha bir de Elektrik aksamı ve parçaları vardır ki bunlara girmiyorum.

Mutlaka. Hem teknolojik olarak hemde standart olarak (STANAG) teknolojiyi dibine kadar kullanan bir  yer varsa oda askeri araç gereçlerdir herhalde.

Bende 10 yıl kadar  Zırhlı Birliklerin karşı tarafında çalıştım :)