Gönderen Konu: Toyota Türkiye' ye Yakışmadı!!  (Okunma sayısı 2925 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye' ye Yakışmadı!!
« Yanıtla #20 : Nisan 04, 2014, 08:23:29 »
Günaydın,
Arkadaşlar Toyota ile zaten belirli br süre sonra hukuki bakımdan hakkımızı arayacağız, bu hakkımız saklı zaten. Ama benim esas dikkat çekmek istediğim konu bizlere sunulan hizmet kalitesi. Daha önce yazdığım gibi Toyota Türkiye bize ürün ve hizmet sunuyor. Ürün zaten dünyada kendini kanıtlamış sorunsuzluğu ve kalitesiyle bilinen araçlar, burada Toyota Türkiyenin yapması gereken tek şey kaliteli hizmet sunmak. Bu hizmeti sunamadığı içinde dünyadaki en iyi aracı Türkiye satışa sunup satış verilerine göre 7. iyi marka olmak.

"2013 yılında en çok araç satan markalarda başında 112 bin 56 adet ile Wolkswagen çekerken, Renault 108 bin 311, Ford 108 bin 155, Fiat 97 bin 593, Opel 55 bin 993, Hyundai 49 bin 602, Toyota 38 bin 443, Dacia 36 bin 395, Peugeot 30 bin 34, Mercedes- Benz 30 bin 44 adet satış rakamına ulaştı. ( Kaynak : http://www.iha.com.tr/otomobil-satis-rakamlarinda-wolkswagen-ipi-gogusledi-ekonomi-323799 )"

Gel gelelim bu bizi nasıl etkiliyor. Araç satış rakamları aslında bir aracın ikinci eldeki değerini de ileride etkiliyor. Fazla sayıda satış yapan araçlar piyasada diğer rakiplerine göre fazla sayıda bulunduğu için alış-satış için daha geniş bir piyasa oluşuyor ve araç rahat satılıyor. Buda aracın satıcıları alıcıları için olumlu bir kriter oluyor ve satış fiyatını arttırıyor. Toyotada bugüne kadar iyi satış yaparak bu özellikte bir araç olmayı sürdürdü. Yalnız azalan satış rakamları ilerde bizlerde araçlarımızı dar bir piyasaya satış yapma durumunda bırakacak bizi.

Yukarıda bahsettiğim nedenlerden ötürü Toyota Türkiye' den hakettiğimiz hizmet kalitesinin bize verilmesini talep etmeliyiz. Benim özel olarak meselem zaten hukuki olarak hallolacak, kanunlarda yazılı bu. Ama genel olarak bu sorun bizim karşımızda hep olacak.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Türkiye' ye Yakışmadı!!
« Yanıtla #20 : Nisan 04, 2014, 08:23:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye' ye Yakışmadı!!
« Yanıtla #21 : Nisan 04, 2014, 08:54:19 »
Günaydın,
Arkadaşlar Toyota ile zaten belirli br süre sonra hukuki bakımdan hakkımızı arayacağız, bu hakkımız saklı zaten. Ama benim esas dikkat çekmek istediğim konu bizlere sunulan hizmet kalitesi. Daha önce yazdığım gibi Toyota Türkiye bize ürün ve hizmet sunuyor. Ürün zaten dünyada kendini kanıtlamış sorunsuzluğu ve kalitesiyle bilinen araçlar, burada Toyota Türkiyenin yapması gereken tek şey kaliteli hizmet sunmak. Bu hizmeti sunamadığı içinde dünyadaki en iyi aracı Türkiye satışa sunup satış verilerine göre 7. iyi marka olmak.

"2013 yılında en çok araç satan markalarda başında 112 bin 56 adet ile Wolkswagen çekerken, Renault 108 bin 311, Ford 108 bin 155, Fiat 97 bin 593, Opel 55 bin 993, Hyundai 49 bin 602, Toyota 38 bin 443, Dacia 36 bin 395, Peugeot 30 bin 34, Mercedes- Benz 30 bin 44 adet satış rakamına ulaştı. ( Kaynak : http://www.iha.com.tr/otomobil-satis-rakamlarinda-wolkswagen-ipi-gogusledi-ekonomi-323799 )"

Gel gelelim bu bizi nasıl etkiliyor. Araç satış rakamları aslında bir aracın ikinci eldeki değerini de ileride etkiliyor. Fazla sayıda satış yapan araçlar piyasada diğer rakiplerine göre fazla sayıda bulunduğu için alış-satış için daha geniş bir piyasa oluşuyor ve araç rahat satılıyor. Buda aracın satıcıları alıcıları için olumlu bir kriter oluyor ve satış fiyatını arttırıyor. Toyotada bugüne kadar iyi satış yaparak bu özellikte bir araç olmayı sürdürdü. Yalnız azalan satış rakamları ilerde bizlerde araçlarımızı dar bir piyasaya satış yapma durumunda bırakacak bizi.

Yukarıda bahsettiğim nedenlerden ötürü Toyota Türkiye' den hakettiğimiz hizmet kalitesinin bize verilmesini talep etmeliyiz. Benim özel olarak meselem zaten hukuki olarak hallolacak, kanunlarda yazılı bu. Ama genel olarak bu sorun bizim karşımızda hep olacak.

Kesinlikle doğru bir tespit. Artık Ülkemize gereken önemin verilmesi lazım. 70.000binlira gibi bir rakama araba alacaksınız ve plastik bir davlumbazı koymayacaksınız. Parasını vereyim alayım diyeceksiniz ama tatmin edici bir cevap alamayacaksınız. Nasıl olsa bize ne verirlerse biz onu seve seve kabul ederiz değil mi?

Sadece Toyota için değil, bütün markalar için bu geçerlidir. Amerika'ya, Avrupaya farklı kasa ve donanımlarla hitap edeceksiniz Türkiye'ye üçüncü dünya ülkesi muamelesi yapacaksınız. Öyle mi? Arkadaşlar bence burada biraz düşünmemiz lazım. Bizim ecdadımız daha yakın bir tarihe kadar dünyanın üç kıtasında hüküm sürmüş, bir fermanı ile Avrupa'da yasaklar koymuş/kaldırmış bir ecdad ve ülke.  Kusura bakmayın ama bu şekilde bir pazarlama stratejisini ve davranışı hak etmiyoruz. Millet olarak çok daha iyi tavırlara, servis kalitesine, model çeşitliliğine, hak ve hukuka riayete layık olduğumuzu düşünüyorum. Biz bizi üçüncü dünya ülkesi görenleri asırlarca yönetmiş bir bir milletiz. Bunu unutmayalım. Buna göre davranalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye' ye Yakışmadı!!
« Yanıtla #22 : Nisan 04, 2014, 10:38:21 »
Gerçekten üzücü bir durum, umarım en kısa zamanda lehinize sonuçlanır.. Bayii sonuçta tüzel bir kişilik..Siz bayiye parayı göndermişsiniz, karşılığında malınızı alamamışsınız..Muhattabınız bayi olduğundan ve bayii battığından durum kötü gibi geldi bana:(

Bayilik sözleşmesi detaylarını bilmiyorum tabi ama toyota'nın birebir bir sorumluluğu yoktur gibime geliyor.. Ancak müşteri memnuniyeti esasında göre zararınızı tazmin ederler mi , zorlamazsanız biraz zor..
Onun için bence bir an önce yasal yollara başvurun..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 143900
  • Model Yılı: '01
  • 14 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye' ye Yakışmadı!!
« Yanıtla #23 : Nisan 04, 2014, 17:49:09 »
Günaydın,
Arkadaşlar Toyota ile zaten belirli br süre sonra hukuki bakımdan hakkımızı arayacağız, bu hakkımız saklı zaten. Ama benim esas dikkat çekmek istediğim konu bizlere sunulan hizmet kalitesi. Daha önce yazdığım gibi Toyota Türkiye bize ürün ve hizmet sunuyor. Ürün zaten dünyada kendini kanıtlamış sorunsuzluğu ve kalitesiyle bilinen araçlar, burada Toyota Türkiyenin yapması gereken tek şey kaliteli hizmet sunmak. Bu hizmeti sunamadığı içinde dünyadaki en iyi aracı Türkiye satışa sunup satış verilerine göre 7. iyi marka olmak.

"2013 yılında en çok araç satan markalarda başında 112 bin 56 adet ile Wolkswagen çekerken, Renault 108 bin 311, Ford 108 bin 155, Fiat 97 bin 593, Opel 55 bin 993, Hyundai 49 bin 602, Toyota 38 bin 443, Dacia 36 bin 395, Peugeot 30 bin 34, Mercedes- Benz 30 bin 44 adet satış rakamına ulaştı. ( Kaynak : http://www.iha.com.tr/otomobil-satis-rakamlarinda-wolkswagen-ipi-gogusledi-ekonomi-323799 )"

Gel gelelim bu bizi nasıl etkiliyor. Araç satış rakamları aslında bir aracın ikinci eldeki değerini de ileride etkiliyor. Fazla sayıda satış yapan araçlar piyasada diğer rakiplerine göre fazla sayıda bulunduğu için alış-satış için daha geniş bir piyasa oluşuyor ve araç rahat satılıyor. Buda aracın satıcıları alıcıları için olumlu bir kriter oluyor ve satış fiyatını arttırıyor. Toyotada bugüne kadar iyi satış yaparak bu özellikte bir araç olmayı sürdürdü. Yalnız azalan satış rakamları ilerde bizlerde araçlarımızı dar bir piyasaya satış yapma durumunda bırakacak bizi.

Yukarıda bahsettiğim nedenlerden ötürü Toyota Türkiye' den hakettiğimiz hizmet kalitesinin bize verilmesini talep etmeliyiz. Benim özel olarak meselem zaten hukuki olarak hallolacak, kanunlarda yazılı bu. Ama genel olarak bu sorun bizim karşımızda hep olacak.

Objektif bir tespit, ve çok üzücü gerçekten :(
ZZE111 Terra A.C.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye' ye Yakışmadı!!
« Yanıtla #24 : Nisan 09, 2014, 08:09:36 »
Merhaba,

Durumumuzla ilgili hürriyette çıkan haberin linki de aşağıdadır arkadaşlar.


http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/26178524.asp


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye' ye Yakışmadı!!
« Yanıtla #25 : Nisan 09, 2014, 08:15:00 »
Her iki tarafında Allah cc. yardımcısı olsun. Umarım herkes ödediğini ya da karşılığını alır. Tekrar geçmiş olsun. Ancak Toyota'nın bu olaya iş benden çıktı diye bakmaması gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye' ye Yakışmadı!!
« Yanıtla #26 : Nisan 09, 2014, 09:05:07 »
Merhaba,

Durumumuzla ilgili hürriyette çıkan haberin linki de aşağıdadır arkadaşlar.


http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/26178524.asp

Basına yansıması sizin açınızdan iyi olmuş..Toyota prestijini kurtarmak için daha istekli olacaktır..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • FlickR -FotoShare
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Türkiye' ye Yakışmadı!!
« Yanıtla #27 : Haziran 18, 2014, 21:31:53 »
Bu kötü vaziyetin akıbeti nasıl sonuçlandı acaba ?