Ben Avensis kullanmadım, gerçi şöyle diyebilirim, eğer daha küçük çapta bir jant ve yanak kalınlığı daha büyük olan bir lastik kullanırsanız aracınız daha az yakıt harcar ve hızlanmasının, motorun rahatladığını hissedersiniz, yoldaki engebeleri, çukurları daha az iletir (amortisörlerin ömrü daha uzar) Fakat 90-100 km/h hızından sonra özellikle rüzgarlı havalarda böyle bir arac daha çok savrulur, titrediğini ve rüzgar direncinin azaldığını hissedesiniz. Dikkat etmişsinizdir spor otomobillerin hemen hemen hepsinin jant çapları 18" den aşağı değildir ve yanak kalınlığı çok incedir, tabi motor güçleri ve torkları da buna göre yüksektir. Arazi araçları (Land Cruiser, Jeep Grand Cherooke, Range Rover,, yani VW Toureg, BMW X5 gibi SUV sınıfı olmayanlar) bunun tam tersidir, yanak kalınlığı fazla ve jantı kçük ebatlarda lastik kullanır safariciler. Bu yüzden de nasıl demir lastikli bir treni durdurmak zor olursa, aynı şekilde jant çapı büyük olan bir otomobili rüzgarın durdurmaya çalışması da aracın lehine göre daha zor olur...... Bence en doğrusu orjinal lastik ebatlarından şaşmayın derim...