Gönderen Konu: Motor segman istiyor mu?  (Okunma sayısı 6742 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 232000
  • Model Yılı: '92
  • 1 kere teşekkür etti
Motor segman istiyor mu?
« : Mart 22, 2014, 14:08:12 »
Öncelikle herkese iyi forumlar,
Okula gidip gelmek için yaklaşık 6 ay önce 92 corollamı aldım. Aldığım adam işsizdi ve uygun bi fiyata bıraktı arabayı, gittikçe aşık oldum corollaya ama babam fazla yaktığı için satalım dedi ve satılığa koyduk, dün aracı gösterdim bir alıcıya, adam motor yağ kapağını açtı, motordan yağ sıçradı her yere, ve adam segman attırmak falan lazım dedi, sonra zaten bişey teklif etmedi vazgeçtiğini söyleyip gitti.

Ayrıca, marşa bastıktan sonra normalde akü lambasıyla beraber yağ göstergesi de sönerdi ama son 5 gündür falan yağ göstergesi 2-3 saniye geç sönüyor.
Şimdi benim sormak istediğim, biraz araştırdım ama, yağ sıçraması segman atmak gerektiğini gösterir mi? araba otomatik vites, 1.6 16V karbüratörlü, 230.000'de.
Bir de; şanzımanda bi sıkıntı yok işini yapıyor ama çok yakmasının sebebi eski şanzıman olması ve trafikte "D"de yük altında beklemesi olabilir mi?
(Lpg'de trafikte 45-50 krş yakıyor, benzinde bomboş yolda 50krş yakıyor)

Bakmaya gelen adam, bu motora büyük ihtimalle hararet yaptırmışlar ve hararet arabayı bu hale getirmiş dedi, doğru mu?

Motorla ilgili profesyonel bilgim olmadığı için sormak istedim.
Şimdiden teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

Motor segman istiyor mu?
« : Mart 22, 2014, 14:08:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 10 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor segman istiyor mu?
« Yanıtla #1 : Nisan 05, 2014, 16:15:23 »
Üstten eksantirikli motorlarda araç çalışır halde yağ kapağı açıldığında yağ sıçraması normaldir.Üstten eksantrikli motorlarda üfleme vb. durumlar yağ çubuğundan kontrol edilir.

Segmana sokmadan önce aracınız yağ yakıyormu bunu kontrol edin.Daha sonra sağlam bir ustaya gidin ve güzelce kontrol ettirin.Segman genelde yağ yakan araçlara atılır.
2008 Tata İndigo 1.4 TDI Marina SW
2004 Hyundai Starex
2001 Mazda E2200
2002 Kia Bango

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor segman istiyor mu?
« Yanıtla #2 : Nisan 05, 2014, 16:45:16 »
Motora ne oldu onu bilemem ama orada yağ atması normal değil. Yağ kapağı açıldığında sadece rölanti değişir araç titrer. Benim 97 ae101 kasada durum böyleydi. Yakıt konusuna gelince kullandığınız araç 12-13 litre lpg tüketimi yapması normaldir üstünü yakıyor ise bu durum normal değil lpg sisteminde veya araçta bir anormallik var demektir .Bence iyi bir motor ustası bulup araca kompresyon testi yaptırın orada ne olduğu çıkar. Yağ lambasını geç sönmesinin sebebi yan  sanayi yağ filitresi kullanılıyor ise ondan kaynaklı veya kalın yağ konuldu ise ondan kaynaklı olabilir
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor segman istiyor mu?
« Yanıtla #3 : Nisan 06, 2014, 00:54:37 »
Vvti motorlarda arac rolantideyken yag kapanigini bir kac kez actim fakat yag sicramasi olmadi yag ust cizgideydi bu normal mi peki bende yeri geldigi icin sorayim dedim :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor segman istiyor mu?
« Yanıtla #4 : Nisan 06, 2014, 01:01:26 »
Öncelikle herkese iyi forumlar,
Okula gidip gelmek için yaklaşık 6 ay önce 92 corollamı aldım. Aldığım adam işsizdi ve uygun bi fiyata bıraktı arabayı, gittikçe aşık oldum corollaya ama babam fazla yaktığı için satalım dedi ve satılığa koyduk, dün aracı gösterdim bir alıcıya, adam motor yağ kapağını açtı, motordan yağ sıçradı her yere, ve adam segman attırmak falan lazım dedi, sonra zaten bişey teklif etmedi vazgeçtiğini söyleyip gitti.

Ayrıca, marşa bastıktan sonra normalde akü lambasıyla beraber yağ göstergesi de sönerdi ama son 5 gündür falan yağ göstergesi 2-3 saniye geç sönüyor.
Şimdi benim sormak istediğim, biraz araştırdım ama, yağ sıçraması segman atmak gerektiğini gösterir mi? araba otomatik vites, 1.6 16V karbüratörlü, 230.000'de.
Bir de; şanzımanda bi sıkıntı yok işini yapıyor ama çok yakmasının sebebi eski şanzıman olması ve trafikte "D"de yük altında beklemesi olabilir mi?
(Lpg'de trafikte 45-50 krş yakıyor, benzinde bomboş yolda 50krş yakıyor)

Bakmaya gelen adam, bu motora büyük ihtimalle hararet yaptırmışlar ve hararet arabayı bu hale getirmiş dedi, doğru mu?

Motorla ilgili profesyonel bilgim olmadığı için sormak istedim.
Şimdiden teşekkürler.

Kullandığınız araçlar Şahin değil Ömer Baydar ın dediği gibi üstten egzantirikli araçar yağ kapağı açıldığında yağ atması normaldir.Aracınızın motorundan şüphe ediyorsanız kompresyon testi yaptırın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor segman istiyor mu?
« Yanıtla #5 : Nisan 06, 2014, 01:01:57 »
rölantide atmaması normal bence ercü, az sıkaydın , yağ çıkana kadar :D ,

Yağ çubuğundan yağ veya buhar fazla çıkar ise, bu segmanlarınızın görevini yerine getirmediğinin göstergesidir, ya hasar görmüş, yada özelliğini yitirmiştir. Benzer bir durumu bende yaşamıştım bir dönem, segman dağıttığını farketmiştik aracın kapak açtıktan sonra. Ama yinede birkaç kişinin fikri alınması gereken bir durum, özellikle tok ustalara gösterilmeli, daha önceden kapak açılmadıysa, çok zorda kalmadıkça, açtırmamanızı tavsiye ederim.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '05
  • 31 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor segman istiyor mu?
« Yanıtla #6 : Nisan 06, 2014, 16:18:42 »
Adam uydurmuş :D
Hayat bize hiç yeşil ışık yakmadı. Biz de kırmızıda hiç durmadık.
Benim yollarım patikadır, çamurdur, rampadır, pusludur.
Çıkarım senle her yola TOYOTA.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 232000
  • Model Yılı: '92
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Motor segman istiyor mu?
« Yanıtla #7 : Nisan 17, 2014, 15:07:43 »
Herkese teşekkür ederim. Vizelerden dolayı uzun süre bakamadım foruma. Allah'a şükür segmanla falan uğraşmadan sattık aracı, her ne kadar şu an toyotasız kalsam da inşallah tekrar bi toyota sahibi oluruz.