Gönderen Konu: e110 corolla performans filtre secimi  (Okunma sayısı 2386 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 98000
  • Model Yılı: '01
e110 corolla performans filtre secimi
« : Mart 18, 2014, 23:45:57 »
Herkeze selamlar.e110 1.6 vvti corolla ma Kutu içi performans filtresi mi açık hava filtresi mi?? Kullanan arkadaşlar varmı acaba??

Toyota Club Türkiye

e110 corolla performans filtre secimi
« : Mart 18, 2014, 23:45:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: e110 corolla performans filtre secimi
« Yanıtla #1 : Mart 19, 2014, 15:53:15 »
simota karbon hava filtresini öneriririm
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: -
  • 11 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: e110 corolla performans filtre secimi
« Yanıtla #2 : Mart 19, 2014, 17:19:14 »
K&N Açık hava filitresi tavsiye ederim Temizleme Seti ile birlikte.Bu konuyu bende düşünüyorum ama kit olarak düşünüyorum krom boru vs. şekilde bulamadım özel yaptırmamız lazım sensör yeri olacak yoksa arıza ışığı yanar araç çalışamayabilir.

Konu takipteyim.
Ateşşş :)
2000 Corolla 1.6 vvt-İ Sol Special

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: e110 corolla performans filtre secimi
« Yanıtla #3 : Mart 19, 2014, 17:29:53 »
  İyi bir şekilde soğuk hava ile bölgeyi besleyemeyeceksen bence kutu içi tip. Ama ayrı besleme yapar, sıcak hava kalkanı kullanırsan açık tip. Yalnız özellikle açık tipten verim almak için ara beyin de çok iyi olur.
 Tabi kesinlikle kendini ispatlamış markalar olmalı, toz geçirgenliği düşük, hava geçirgenliği yüksek olan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 98000
  • Model Yılı: '01
Ynt: e110 corolla performans filtre secimi
« Yanıtla #4 : Mart 20, 2014, 08:58:13 »
Peki bu işlem için arabanın yazılımına bir müdahale gerekir mi ? Sonuçta beyin yakıt oksijen ilişkisini kutu ocindeki Orj filtreleme göre ayarlıyor. Bir arkadaş sensörler bahsetmiş konuyu acarmisin? Açık hava filtresi nde kullanılacak boru bence krom olmamalıdır diye düşünüyorum. Isıyı iletmemeli .Karbon veya plastik çok daha iyi olur sanırım. Ayrıca misal kn markadır açık hava filtresi arabaya kaç hp kazandırır? ??

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: e110 corolla performans filtre secimi
« Yanıtla #5 : Mart 20, 2014, 10:33:02 »
Hayor gerekmez. Arac bunlari zaten otomatik ayarliyor timing ayari subaplari vs sikinti olmuyor. Tepkiler iyilesiyor sakin kullanimda yakit dusuyor o yuzden tavsiye ederim. Plastikten kendiniz yaptirabilirsiniz ama tavsiye etmem kit alip kullanmaniz tavsiyemdir.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 98000
  • Model Yılı: '01
Ynt: e110 corolla performans filtre secimi
« Yanıtla #6 : Mart 20, 2014, 10:55:58 »
Peki açık hava filtresi nde  hava geçirmenizi fazla olacağı için yabancı madde geçirgenligi de çok olacaktır diye düşünüyorum.peki butona zarar vermez mi?

Mesaj Birleştirildi: Mart 20, 2014, 11:02:46
Ayrıca bu işlemden alacağımız hp nedir? ? Ve bu işlemde gaza basınca motordan yüksek bir ses gelecekmi??

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: e110 corolla performans filtre secimi
« Yanıtla #7 : Mart 20, 2014, 11:24:59 »
Peki açık hava filtresi nde  hava geçirmenizi fazla olacağı için yabancı madde geçirgenligi de çok olacaktır diye düşünüyorum.peki butona zarar vermez mi?

Mesaj Birleştirildi: Mart 20, 2014, 11:02:46
Ayrıca bu işlemden alacağımız hp nedir? ? Ve bu işlemde gaza basınca motordan yüksek bir ses gelecekmi??

Kalitesiz marka alırsanız toz geçirir fakat kaliteli markalarda tozu tutar bunlar. Simota k&n aem pipercross kullanabilirsiniz. Ben simota kullandım en ufak bir sorun yaşamadım.

Ses konusuna gelelim 2500de tatlı bir hırıldama başlar 3500e kadar yükselerek gider sonra gürüldemeye başlar en tatlı ses 4000-5500 rpmde gelir baya keyif alırsınız.

Performansta normal ahım şahım birşey olmaz ama aracın rahatladığını hissedersiniz. gaz tepkileri daha iyi olur. Soğuk hava çeker ise 1 yada 2 hp alırsınız çok birşey beklemeyin satıcıların abi 10 beygir getiriyo demeleri sadece satış politikasından.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: e110 corolla performans filtre secimi
« Yanıtla #8 : Mart 20, 2014, 12:08:51 »
 Güç artışı filtrenin kalitesine göre değişir ve aracın Ecu ve motor özellikleri dışında Ercüment'in de belirttiği gibi aldığı soğuk hava miktarına göre %2 civarı gibi genel bir değer verilebilir. Açık tip filtrenin yanında tabi ki de Ecu ara ünitesi daha çok verim alınmasını sağlar bu mekanik dönüşümden.
 Ses olayı motordan motora değişir, kimi araçlarda hava emiş sesi, açık tip filtrede tok bir şekilde artar ancak çok nadir de olsa bazı araçlarda azalır. Açık tip filtre, mümkün olduğunca emme manifolduna yakın monte edilmeli ancak bu sırada sıcak hava emişi de engellenmelidir. Sesi büyük oranda filtre oluşturmaz, emme manifoldunun sesini duyulur hale getirir.
 Yine Ercüment'in belirttiği gibi sakin kullanımda yakıt tüketimi çok az da olsa azalır ancak sesi duymak için sürekli gaz vermeler olursa tüketim artar
 Filtre doğru şekilde soğuk hava ile beslenmez ise hem performans düşer, hem motor zarar görür orta vadede.
 Hp yanında tork alt devirlerde az miktarda da olsa düşebilir, üst devirlerde ise artar özellikle Ecu müdahalesiz uygulamalarda.
 Kaliteli filtrelerin hava geçirgenliği nispeten yüksek, toz-partikül geçirgenliği, özellikle yağlı tiplerde düşüktür. Bunların(koton, sünger, kağıt vs.) geçirgenlik karşılaştırmaları olması lazım.