Gönderen Konu: 2006 corolla d4-d mmt kaynağını bilmediğim alarm sesi  (Okunma sayısı 4599 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
iyi günler dostlar.
2006 corolla 1.4 d4-d hb mmt araç sahibiyim
araçım daha 37500 km de gecen hafta araçla yoğun trafikte seyir halinde iken birden bibip bibip diye alarm sesleri gelmeye başladı. gösterge tablosuna baktım yanan ikaz lambası yok. ayağımı gazdan kesince ses kesiliyor. gaza yüklenince ses tekrar cıkmaya başlıyordu. ara. triptonik olduğundan vitesi manuel veya otomatik moda değiş tokuş yaptım fakat değişen olmadı. gideceğim yere varınca işimi halledip tekrar sürüşe başladığımda herşey normaldi.
bu konu hakkında nasıl yardımcı olabilirsiniz. alarm neyin habercisidir bilgisi olan var mı?

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla d4-d mmt kaynağını bilmediğim alarm sesi
« Yanıtla #1 : Ekim 05, 2008, 17:45:39 »
mmt cok yogun trafikte  surekli 1-2 vitesleri arasında degistigi zaman  ısınma uyarısı verir.
vitesi m ye alıp surekli 1 de kalırsanız duzelicektir.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2006 corolla d4-d mmt kaynağını bilmediğim alarm sesi
« Yanıtla #2 : Ekim 06, 2008, 01:13:15 »
MMT şanzıman cogu tiptronic şanzıman ile aynı çalışma prensibini paylaşmıyor beyefendi. MMT şanzımanın çalışma prensibi, tork konvertorunu araya sokmadan ( yakit ve performanstan taviz vermemek icin.) manuel bir sanzimanin viteslerini bilgisayarin debriyaji kullanmasi araciligiyla degismesinden olusuyor. Dolayisiyla siz uzun sureler dur kalk trafikte gaza frene bastikca debriyaj haliyle kullanilmis oluyor ve bir sure sonra gereginden fazla isindigindan size uyari veriyor. 2007 den itibaren uretilen Toyota larda debriyaj balata isinma uyari isigi panelin en sol alt kosesinde oluyor. Ayni problemi tekrar yasamamak icin alabileceginiz onlem ise onunuzdeki arac her santim ilerleridiginde degil birkac metre mesafe katettiginde arabayi hareket ettirmeniz olabilir. Unutmayin ki bu problem dizellerde daha yogun olarak bas gostermektedir cunku dizel araclarin tork araligi 1800-2000 devire kadar cok cansizdir, dolayisiyla daha cok debriyaj mudahelesine ihtiyaci vardir. Debriyaj balatanizi daha uzun sure kullanmak ve tasarruf etmek artı bahsettiginiz problemi tekrar yasamamak adina dedigim noktalara dikkat ediniz. Ayni problemle tekrar karsilasirsaniz aracinizi uygun bir yere cekip motoru durdurup 15-20 dakika kadar bekleyiniz. Ama asla uyari isigi ve sesi aktifken araci surmeye devam etmeyiniz(isiniz cok acele degilse). Cunku bu durumda trafigin cok tehlikeli bir pozisyonunda yolda kalmaniz muhtemeldir.

Saygilar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 61000
  • Model Yılı: '10
Ynt: 2006 corolla d4-d mmt kaynağını bilmediğim alarm sesi
« Yanıtla #3 : Nisan 23, 2010, 23:14:00 »
Aykut Bey ve Yaman Bey  açıklamalarınız için teşekkürler
2010 Corolla 1.6 Elegant
emniyet kemeri, tekerlekli sandalye kadar bağlayıcı değildir, onun kadar rahatsız etmez!
http://img202.imageshack.us/img202/4170/toyota2qo5.jpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla d4-d mmt kaynağını bilmediğim alarm sesi
« Yanıtla #4 : Nisan 24, 2010, 08:23:03 »
:zombi:
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla d4-d mmt kaynağını bilmediğim alarm sesi
« Yanıtla #5 : Nisan 24, 2010, 09:13:57 »
mmt cok yogun trafikte  surekli 1-2 vitesleri arasında degistigi zaman  ısınma uyarısı verir.
vitesi m ye alıp surekli 1 de kalırsanız duzelicektir.
+1
 Tecrübeli bir MMT kullanıcısı olan Yaman Bey'e tamamıyle katılıyorum...
 Ancak Aykut Bey'in söylediği bazı şeylere katılmıyorum.
 Toyota'nın Multi Mode Sistemi diğer markalarla hemen hemen aynı özellikleri taşır.
 Öncelikle Multi Mode Transmission ile Tiptronik vites kutusunu karıştırmamak gerek.
 MMT(farklı isimle de olsa her markada temelde çalışma prensipleri aynıdır) klasik düz vites kutusunda debriyaj ayırma ve vites geçişlerinin motorlar(aktüatörler) ve bunları kontrol eden bir kontrol ünitesinin yardımıyla yapılmasını sağlar. Bu sistemin yapısı düz şanzıman üzerine olduğu için tork konvertör vs. bulunmamaktadır.
 Tiptronik vites ise otomatik şanzımanlarda manuel kumanda etmeye olanak sağlıyor.
 Yani temelde tamamen otomatik şanzımanlı aracın selonoidler ve sensörler yardımıyla vites değişimlerine sürücünün de kumanda etmesine olanak sağlıyor...
 
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 corolla d4-d mmt kaynağını bilmediğim alarm sesi
« Yanıtla #6 : Nisan 24, 2010, 11:58:17 »
  Evet, Kaan yöneticimizin söylediği gibi sürücü mahalinde sistem aynı gözüksede (MMT, Tiptronik), mekanikde gerçekleşen işlemler farklıdır.
 Ayrıca Hakkı yöneticimiz ile de aynı fikirdeyim.   :zombi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '06
Ynt: 2006 corolla d4-d mmt kaynağını bilmediğim alarm sesi
« Yanıtla #7 : Şubat 21, 2018, 20:09:51 »
MMT şanzıman cogu tiptronic şanzıman ile aynı çalışma prensibini paylaşmıyor beyefendi. MMT şanzımanın çalışma prensibi, tork konvertorunu araya sokmadan ( yakit ve performanstan taviz vermemek icin.) manuel bir sanzimanin viteslerini bilgisayarin debriyaji kullanmasi araciligiyla degismesinden olusuyor. Dolayisiyla siz uzun sureler dur kalk trafikte gaza frene bastikca debriyaj haliyle kullanilmis oluyor ve bir sure sonra gereginden fazla isindigindan size uyari veriyor. 2007 den itibaren uretilen Toyota larda debriyaj balata isinma uyari isigi panelin en sol alt kosesinde oluyor. Ayni problemi tekrar yasamamak icin alabileceginiz onlem ise onunuzdeki arac her santim ilerleridiginde degil birkac metre mesafe katettiginde arabayi hareket ettirmeniz olabilir. Unutmayin ki bu problem dizellerde daha yogun olarak bas gostermektedir cunku dizel araclarin tork araligi 1800-2000 devire kadar cok cansizdir, dolayisiyla daha cok debriyaj mudahelesine ihtiyaci vardir. Debriyaj balatanizi daha uzun sure kullanmak ve tasarruf etmek artı bahsettiginiz problemi tekrar yasamamak adina dedigim noktalara dikkat ediniz. Ayni problemle tekrar karsilasirsaniz aracinizi uygun bir yere cekip motoru durdurup 15-20 dakika kadar bekleyiniz. Ama asla uyari isigi ve sesi aktifken araci surmeye devam etmeyiniz(isiniz cok acele degilse). Cunku bu durumda trafigin cok tehlikeli bir pozisyonunda yolda kalmaniz muhtemeldir.

Saygilar.
Aynı arıza bende de var ve sesin trafikle bir alakası yok devamlı geliyor.
açıklamanızı okudum ama çözüm için servise başvurmamız gerekiyor galiba .
Birde böyle devam edersek baskı balatamı yosa şanzımanmı elimizde kalır?