mmt cok yogun trafikte surekli 1-2 vitesleri arasında degistigi zaman ısınma uyarısı verir.
vitesi m ye alıp surekli 1 de kalırsanız duzelicektir.
+1
Tecrübeli bir MMT kullanıcısı olan Yaman Bey'e tamamıyle katılıyorum...
Ancak Aykut Bey'in söylediği bazı şeylere katılmıyorum.
Toyota'nın Multi Mode Sistemi diğer markalarla hemen hemen aynı özellikleri taşır.
Öncelikle Multi Mode Transmission ile Tiptronik vites kutusunu karıştırmamak gerek.
MMT(farklı isimle de olsa her markada temelde çalışma prensipleri aynıdır) klasik düz vites kutusunda debriyaj ayırma ve vites geçişlerinin motorlar(aktüatörler) ve bunları kontrol eden bir kontrol ünitesinin yardımıyla yapılmasını sağlar. Bu sistemin yapısı düz şanzıman üzerine olduğu için tork konvertör vs. bulunmamaktadır.
Tiptronik vites ise otomatik şanzımanlarda manuel kumanda etmeye olanak sağlıyor.
Yani temelde tamamen otomatik şanzımanlı aracın selonoidler ve sensörler yardımıyla vites değişimlerine sürücünün de kumanda etmesine olanak sağlıyor...