Gönderen Konu: Debriyaj ile ilgili birkac soru  (Okunma sayısı 1967 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Debriyaj ile ilgili birkac soru
« : Şubat 23, 2014, 00:51:33 »
Arkadaslar herkese selamlar,

Aurisimi kullanirken normalde debriyajdan ayagimi hafifce ve arac gazi yedikten sonra cekerim fakat bazen kacirip biraz hizli ve sert bir sekilde cekince küt diye bir ses geliyor. Acaba bu sesin sebebi nedir ve ne yapmak gerekir?

Ikincisi ise son iki gundur 3-4 sefere mahsus olmak uzere geri vitese mandali sonuna kadar cekmeme ragmen gecmemekte israr etti. Debriyagi birakip tekrar basarak gecirebildim.

Bu iki sorunla karsilasanlardan yorumlarini esirgememelerini rica ederim,
1.33 comfort 2011 36500 km'de
Tesekkurler
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Toyota Club Türkiye

Debriyaj ile ilgili birkac soru
« : Şubat 23, 2014, 00:51:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj ile ilgili birkac soru
« Yanıtla #1 : Şubat 23, 2014, 10:09:56 »
Hafif sert kalkislarda o kut sesini biz de aliyoruz malesef sanki akslarda veya sanzumanda bir yerde bosluk var gibi kut sesi geliyor (1.33 corolla 2012) Servise sorduk ve tabikide normal dediler abi bunlarin torku yuksek olunca ondan da yapabiliyor o sesi dedi (127nm tork :) )
geri vitese gecmeme sorunu da dediginiz gibi arasira oluyor debriyaja tekrar basip cekiyoruz bazen 2 defa da basip cekiyoruz oyle geciyor.  geri vites dislisinde senkromec yokmus sanirim o yuzden normal bir durummus :)
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj ile ilgili birkac soru
« Yanıtla #2 : Şubat 23, 2014, 11:08:19 »
Kullanmadan cevap vermek zor ama sanki Toyotanın kullandıgı kaster açısından dolayı çekiş tekerleri patiye düştügünde tekerleklerin sıçramak istemesi durumu oluyor.

Sanki bu sesi tarif ediyorsunuz.

Bu tekerlek açıları farklı yöne arttırılırsa farklı olumlu özellikler gelirken bazı olumsuzluklarda olabiliyor.

Ekonomik araçlarda bunlarda uzun süre sorun olmayacak düzeyde seçiliyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj ile ilgili birkac soru
« Yanıtla #3 : Şubat 23, 2014, 11:17:04 »
Hafif sert kalkislarda o kut sesini biz de aliyoruz malesef sanki akslarda veya sanzumanda bir yerde bosluk var gibi kut sesi geliyor (1.33 corolla 2012) Servise sorduk ve tabikide normal dediler abi bunlarin torku yuksek olunca ondan da yapabiliyor o sesi dedi (127nm tork :) )
geri vitese gecmeme sorunu da dediginiz gibi arasira oluyor debriyaja tekrar basip cekiyoruz bazen 2 defa da basip cekiyoruz oyle geciyor.  geri vites dislisinde senkromec yokmus sanirim o yuzden normal bir durummus :)

Herşey normal valla çok iyi biir metod :) o küt sesi (arabalardan çok ii anlamam yanlış kullanacağımtabirler affola) motordan tekerleklere güç aktaran sürtünen disklerin birden birbirine çarpması gibi geliyor bana.  Bubüütün corolla vve aurislerde mi var şimdi anlamadım yani  :argh: başka bu şeyleri yaşayan var mı acaba
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj ile ilgili birkac soru
« Yanıtla #4 : Şubat 23, 2014, 13:27:29 »
Bahsettiğiniz olay benim başıma henüz gelmedi ancak aklımın bir köşesinde tutuyorum.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj ile ilgili birkac soru
« Yanıtla #5 : Şubat 23, 2014, 21:32:42 »
Bahsettiğiniz olay benim başıma henüz gelmedi ancak aklımın bir köşesinde tutuyorum.

Sizinki yeni kasa farklı olabilir

Mesaj Birleştirildi: Şubat 24, 2014, 13:40:07
Saygıdeğer arkadaşlar forumdan pek doyurucu bir cevap alamadım ama çevremdeki tecrübeli arkadaşlara sorduğumda bu iki durumun da toyotalarda sık görüldüğünü belirrttiler, sizleri de bilgilendirreyim dedim. Geri vitese geçmediğinde ise önce 1. Vtese at sonra geriye at dediler.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '14
  • 129 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj ile ilgili birkac soru
« Yanıtla #6 : Mart 04, 2015, 14:13:13 »
Aynı sorun bende de var. Vites geçiş problemi için Debriyaj ayarı sonrasında ( serviste ) olmaya başladı. Değişik debriyaj ayarı seviyesinde azalıp arttı. Şu an beklemedeyim. Servis bişey olursa değiştiririz garantiden dedi. Debriyaj yaylarının yıpranması yada hatalı debriyajdanda olabilir diye düşünüyorum.

Mesaj Birleştirildi: Mart 04, 2015, 14:17:34
Ahmet abi debriyaj tam kavrarken küt diye yüksek sesli ve aracı sarsan birşey oluyor. Debriyajı çok yumuşak bırakıyorum Üstelik 5 ve 6. vitesdede yapıyor. Aracın devri vites değiştirirken normal sınırlarda. ( 2500 rpm)
Debriyaj kavrama ayarı ile bu sesin sıklığı artıp eksiliyor. Birde herzaman yapmıyor.
2014 1.6 Auris Touch

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj ile ilgili birkac soru
« Yanıtla #7 : Mart 04, 2015, 14:30:31 »
Aynı sorun bende de var. Vites geçiş problemi için Debriyaj ayarı sonrasında ( serviste ) olmaya başladı. Değişik debriyaj ayarı seviyesinde azalıp arttı. Şu an beklemedeyim. Servis bişey olursa değiştiririz garantiden dedi. Debriyaj yaylarının yıpranması yada hatalı debriyajdanda olabilir diye düşünüyorum.

Mesaj Birleştirildi: Mart 04, 2015, 14:17:34
Ahmet abi debriyaj tam kavrarken küt diye yüksek sesli ve aracı sarsan birşey oluyor. Debriyajı çok yumuşak bırakıyorum Üstelik 5 ve 6. vitesdede yapıyor. Aracın devri vites değiştirirken normal sınırlarda. ( 2500 rpm)
Debriyaj kavrama ayarı ile bu sesin sıklığı artıp eksiliyor. Birde herzaman yapmıyor.

O küt sesi hayra alamet değil, siz sürerken yetkili servisten usta yanınızda otursun ve bu ses çıkasıya kadar sürüş yapın.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj ile ilgili birkac soru
« Yanıtla #8 : Mart 04, 2015, 14:54:53 »
Ses ile ilgili benim tahminim, incelediğim kadarı ile debriyaj hidrolik aksamı (debriyaj alt merkezi görevi de gören bir bilya mevcut) 1.6 ve 1.8 ile aynı 1NR-FE motorlarda.

Ancak debriyaj baskı şemsiyesinin (paletlerinin) alanı 1.6 ve 1.8 motorlu araçlara göre yaklaşık %30 civarı daha küçük, debiryaj baskısı şemsiyesi üzerindeki basınç yüksekliği sebebi ile şemsiyenin yüksek basınçla ileriye gitmesinin geri dönüşü de yüksek basınçla gerçekleşiyor, sesin kaynağı sanırım budur.

Muhtemelen ileride yapılacak olan debriyaj baskısının revizyonu ile düzelecektir.