Gönderen Konu: Dump Valve  (Okunma sayısı 1569 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Dump Valve
« : Şubat 19, 2014, 20:06:41 »
İnceden başlamak lazımdu bu hususlara :), bismillah dedik

http://youtu.be/2OrLaHmZCRU
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Toyota Club Türkiye

Dump Valve
« : Şubat 19, 2014, 20:06:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Dump Valve
« Yanıtla #1 : Şubat 19, 2014, 21:01:26 »
Hayırlı olsun alper abi :)
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Dump Valve
« Yanıtla #2 : Şubat 19, 2014, 21:14:47 »
Bu yaptığınız ne işe yarıyor?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Dump Valve
« Yanıtla #3 : Şubat 19, 2014, 21:21:24 »
Abi hayırlı olsun .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Dump Valve
« Yanıtla #4 : Şubat 19, 2014, 22:38:26 »
E bize hayırlı olsun demek düşer...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Dump Valve
« Yanıtla #5 : Şubat 19, 2014, 23:27:30 »
Bu yaptığınız ne işe yarıyor?
Turbo lagi azaltıyor, ayağı gazdan çekme, veya vites geçişi durumlarında, oluşan geri basıncı boşaltarak, turbonun basınç kayıplarını ve gecikmesini azaltıyor. Benim kullandığım model sesli olarak geçen, ses var görüntü az, bide tam tersini sağlayan bir model var, özellikle turbo swaplarında olmazsa olmaz bir malzeme.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Dump Valve
« Yanıtla #6 : Şubat 19, 2014, 23:31:24 »
Bu yaptığınız ne işe yarıyor?
ayağınızı gazdan çektiğinizde kapanan gaz kelebeği ile turbo arasında kalan havanın sıkışıp hala dönmekte olan turbo pervanesine geri dönüp ters basınç ve stres oluşturmaması, pervaneyi yavaşlatmaması, tekrar gaza basılacağı zaman turbonun hala hızlıca dönüyor olmasını sağlamak için arada kalan havayı dışarı atmaya yarayan bir alet, kısaca
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 711 kere teşekkür edildi
Ynt: Dump Valve
« Yanıtla #7 : Şubat 19, 2014, 23:59:41 »
blow off nedir peki ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Dump Valve
« Yanıtla #8 : Şubat 20, 2014, 00:02:09 »
Hadi hayırlı olsun 1001 abim kazasız belasız bol çuflamalı ve performanslı kullanırsın inşallah :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '09
  • 6 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: Dump Valve
« Yanıtla #9 : Şubat 20, 2014, 00:07:59 »
Alper bey size blow off tavsiye ederim. Önceki aracımda vardı HKS marka (profil fotoğrafımdaki araç). İnanın sürüşe acayip bir zevk katıyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Dump Valve
« Yanıtla #10 : Şubat 20, 2014, 00:51:13 »
blow off nedir peki ?
ikiside aynı amaca yönelik çalışıyor ama uygulama yöntemleri farklı ve işe yarayıp yaramaması motora göre değişiyor. biri havayı atmosfere atarken diğeri motora tekrar veriyor falan ama açıkcası tam ayrıntılı bilmiyorum bilen vardır elbet
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 41000
  • Model Yılı: '11
  • 59 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Dump Valve
« Yanıtla #11 : Şubat 20, 2014, 01:09:33 »
hayırlı olsun Alper
İnsanlara verdiğimiz değerin karşılığını alamadığımız için,arabalarımıza insanlardan daha çok değer verdik..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Dump Valve
« Yanıtla #12 : Şubat 20, 2014, 09:44:04 »
Bu motorda EGR yok mu? eğer varsa geri dönen egzost gazıda dışarı atılmış olur ki onun sağladığı verimli yanmadan uzaklaşılmış olunur.

Vites değişim esnasında veya ayak kısa süreliğine gazdan çekildiğinde kelebek kapanır ama izole yapmaz, turbo bu esnada zaten torktan düşer, dolayısiyle turbo ile kelebek arasındaki basınç zaten azalır, geriye kalan basınçta bu valf tarafından dışarı atıldığında, sonra gaza tekrar basıldığında bu kez basınç eksikliği nedeniyle gecikme olmayacakmıdır?

Yanlış hatırlamıyorsam önceden dyno yapılmıştı, şimdi birde bu valve takılıyken yapılırsa güzel bir karşılaştırma olur.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Dump Valve
« Yanıtla #13 : Şubat 20, 2014, 09:53:28 »
Tekin abi

Tamam basınç düşmesi olur ama anlık.
Asıl gaz pedalını bıraktıgımızda turbo kapalı bogaz ile karşılaşmadıgından devrini kaybetmez ve vites degişimi sonrasında çok hızlı doldurma yapar.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Dump Valve
« Yanıtla #14 : Şubat 20, 2014, 10:18:03 »
Bu motorda EGR yok mu? eğer varsa geri dönen egzost gazıda dışarı atılmış olur ki onun sağladığı verimli yanmadan uzaklaşılmış olunur.

Vites değişim esnasında veya ayak kısa süreliğine gazdan çekildiğinde kelebek kapanır ama izole yapmaz, turbo bu esnada zaten torktan düşer, dolayısiyle turbo ile kelebek arasındaki basınç zaten azalır, geriye kalan basınçta bu valf tarafından dışarı atıldığında, sonra gaza tekrar basıldığında bu kez basınç eksikliği nedeniyle gecikme olmayacakmıdır?

Yanlış hatırlamıyorsam önceden dyno yapılmıştı, şimdi birde bu valve takılıyken yapılırsa güzel bir karşılaştırma olur.
Tekin abi güç olarak, farklı bir değer alacağımızı düşünmüyorum, çünkü bendeki dump valve, piyasada sesli olarak geçen, forge un çok performans amaçlamadığı bir ürün. Abi turbo yüksek basınçta çalışırken, turbodan çıkan hava, ayağı gazdan çekme durumunda geri gelme pervanenin çalışma yönüne ters hareket edeceği için, pervane hızını yawaşlatmakta, tekrar gaza bastığımızda, geri basıncı yenip, pervaneye daha fazla moment kazandırmak zorunda kaliıyoruz. Desteksiz atıyorum: Turbo mili, 3000 dd dönüyor normalde, dump valve bulunmadan 2000dd lere kadar geliyorsa, dumpvalve bu devri 2700-2800lerde tutabiliyor aynı süreçte.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Dump Valve
« Yanıtla #15 : Şubat 20, 2014, 12:04:51 »
  Kısa bir ek yapayım, turbo mili 100.000d/d ve daha fazlasında dönüyor olabilir.

 Bu sistemler her zaman artısı ve eksisi ile tartışılmıştır.
 Örneğin ilk Anti-Lag uygulamasını Toyota geliştirmiştir ralli araçlarında. Bunda ateşlemeye(avansa) elektronik olarak müdahale ediyordu hatırladığım kadarı ile. Turbo gecikmesinin önemli derecede önüne geçiyordu fakat bir süre sonra bunu her daim kullanmaktan vazgeçtiler. Çünkü motor ömrünü azaltıyordu.