Gönderen Konu: El freni ayarı  (Okunma sayısı 12153 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 26 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
El freni ayarı
« : Şubat 18, 2014, 14:13:43 »
Arkadaşlar 2005 model 1.6 sol Corolla aracım var. El freni çok yukarıda tutuyordu. Sanayiye gittim bu konudan direkt anlayacak birisini bulmak zor. El frenini aracın içinden bir usta ayarlamaya çalıştı sonra buradan olmuyor dedi. Bende arka tekerleklerin olduğu kısımdan ayarlanıyor sanırım dedim. Adam abi çok sorun değil böyle idare eder deyince tamam kardeş sonra yaptırırım deyip hemen oradan uzaklaştım. Adam el freni düzgün tutmayan araca idare eder diyor :)  Başka bir tamirciye gittim o da yine el freninin oradan ayar yapmaya çalıştı ben de akıl vermek gibi olmasın ama sanırım arka disklerin oradan yapılıyor bu ayar dedim. Aracı yukarıya kaldırıp altına baktılar. Bu araç alttan değil el freninin üzerindeki vidadan yapılıyor deyip oradaki vidalarla el frenini ayarladılar ve sertleştirdiler. Şimdi el freni orta noktada tutuyor. Ayar güzel oldu. Fakat geçmiş konuları az önce incelediğimde aynı sorunu yaşayanlardan kimisi hem arka disklerden hem el frenini üzerinden ayarın yapılması gerektiğini kimisi tek taraflı yapılması gerekiyor diye yazmış. İş yerindeki bir arkadaş da Opel Astra aracının arka lastiklerinin sökülüp paslı kısımların temizlenerek ayarının yaptığını söylemişti. Bu nedenle içim rahat etmedi. Yine eski konulara baktığımda el freninin çok sıkı ayar yapıldığında yüksek hızlarda aracın yol tutuşunda sorunlar olduğunu belirtmişler. Şu an için yüksek hıza çıkmadım denediğimde onunla ilgili izlenimimi de paylaşırım. Sonuç itibari ile el freninin oradan yapılan ayarlama ile doğru işlem yapılmış olur mu, ayrıca disklerden de el freni bağlantısının sıkılması gerekiyor mu?

Toyota Club Türkiye

El freni ayarı
« : Şubat 18, 2014, 14:13:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: El freni ayarı
« Yanıtla #1 : Şubat 18, 2014, 14:20:12 »
  İlla ki arka disklerin içindeki el freni sisteminden de ayar yapılması gerekmiyor.
 Düz ve boş bir yolda, hafifçe geri geri giderken ve gerekli güvenlik önlemlerini almışken bir kaç kez fren yapın.
 Daha sonra, el freninin kaçıncı tıklamadan sonra tuttuğuna bakın.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '05
  • 21 kere teşekkür etti
  • 61 kere teşekkür edildi
Ynt: El freni ayarı
« Yanıtla #2 : Şubat 18, 2014, 17:43:54 »
el fren balata ayarı arka tekerlerden yapılıyor. tekerleri sökünce bijonların çevresinde kampana var. Aslında bu kampana frenler için disk işlevinde, ortada kalan kısımda da elfren balataları var. Ben de bunu yeni öğrendim, 2 hafta önce değiştirdim çünkü. tekerlekleri sökünce görünen bir plastik tıpa var, onu çıkarıp balataların ayarı yapılabiliyor, içindeki yayın gerginliğine göre.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: El freni ayarı
« Yanıtla #3 : Şubat 18, 2014, 19:05:22 »
Eser bey öncelikle el freniniz tutmaya başlamış anladığım kadarı ile sizin aklınıza takılan el freni fazla sıkımı oldu diyorsunuz yanlışım varsa düzeltin.
Öncelikle aracı hafif meyilde durdurun el frenini çekin ayağınızı frenden bırakın el frenini indirdiğiniz zaman aracın akması,kaymaya başlaması gerek.Yok el frenini indirince araç kaymıyorsa demek el freni ayarlarınız sıkı ayarlanmış baktırmanız gerek.Yada şçyle 5-10 km yol yaptıktan sonra arka tekerlek kampanalarını kontrol edin aşırı ısınma varsa gene fren balataları sıkı demektir.Gerçi arka kampana ısısı biraz göreceli.En kolayı hafif meyilde denemek.
Keyifli sürüşler dilierim.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 26 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: El freni ayarı
« Yanıtla #4 : Şubat 19, 2014, 08:42:12 »
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Fakat benim sormak istediğim asıl soru şu:

El freninin oradan yapılan ayar güvenilir midir? El freni ayarını kampanalardan yapma ile el frenin oradan yapmanın farkları nedir? İkisi de aynı kapıya mı çıkıyor? Sadece el freninin oradan ayarın yapılması başıma iş çıkarır mı? Kampananın oradan da ayarını yaptırayım mı?

Ayrıca şu an el freni istediğim ayarda. Kampananın oradan tekrar bir ayar yapılırsa; sallıyorum şu an 5 tık da el freni tutuyorsa, daha az tık da mı tutmaya başlar? Bu sefer de çok sıkı olduğundan tekrar el frenin oradan ayrıca bir ayar yapılması mı gerekir?

Meyilde bahsettiğiniz gibi kaydırma olayını deneme fırsatım olmadı bugün deneyeceğim.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 19, 2014, 13:33:07
Biraz önce denedim çok meyilli yerde kayıyor ama çok az meyilin olduğu yerde kaymıyor. Yaklaşık 10 km sürdükten sonra arka jantların ısısına baktım ısınmamış ama diskler çok ısınmıştı. Elini değdirdiğinde yakıyordu. Aradan 10 dkk geçtikten sonra ön tekerlerin disklerini de kontrol etmek geldi aklıma gidip hem ön disk hem arka disklerin sıcaklığına baktım, o arada diskler soğumuş zaten, ikisi de ılık seviyedeydi. Bu durumun el freninin sıkı ayarlanması ile bir ilişkisi olabilir mi?