0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Fanın yaratacağı hava akımının ısısı ortam ısısından daha düşük olacağı için evet işe yarar.Aksini düşünecek olursak sıcak havada çalışan vantilatörlerin zaten ortamdaki sıcak havayı üflediği için bizi serinletmemesi gerekirdi.
benim demek istediğim şuaramızda bunu kullanan yok yani ne kadar ısınıyor veya soğuyor bilmemiz mümkün değil. bu durumda işe yarayıp yaramadığını öğrenmek için mecburen deneme-yanılma yöntemini kullanmamız gerekiyor
vantilatörler 30 derecelik bir havada 20 derecelik havayı üflemezler.yüksek sıcaklıktaki havada serinlememizin sebebi vantilatörün oluşturduğu hava akımının üzerimizdeki teri buharlaştırmasından dolayıdır. buharlaşan sıvılar daha düşük özkütleye ulaşabilmeleri için düzensizleşmeye ihtiyaç duyarlar ve çevrelerindeki cisimlerden kendi moleküllerine ısı transferi olur. serinlememizin kimya açısından kısa özeti budur. aynı mantığı ledler için düşünecek olursak kaput altındaki ısınmış havayı ısınmış kuru metale üflenmesi metali soğutmaz. bu yüzden fanların hava alacağı yer kaput dışından bir nokta seçilmelidir. bu da zor bir işlem olacağından eğer makul bir soğutma çözümü üretemezseniz ledlerin aşırı ısınmadan dolayı kısa ömürlü olacağı kanaatindeyim.
Adem bey bende şunu diyorum bu tarz yüksek wattlı ledlerin sıcaklığı 100 120 derce civarındadır ve bu sıcaklıkta bir led birkaç saatte bozulur, bunun için bu tarz ledlerde güçlü soğutma işlemi gerekir , linkteki ürünün o aluminyum dışa kasa ve fan ile normal bir ortamda yeterli soğutmaya ulaşacağına inanbıyorum ancak kaput altında motorun yaydığı ısıya mağruz kalınca soğutabileceğine inanmıyorum
Mesut bey tamam ben sizi ve ısının yayılma prensibini anlıyorum zaten. ancak sizin o şekilde düşünmeniz veya inanmanızdan dolayı 'işe yaramaz' demenize takıldım. yani siz bu ürünü kullanmadınız. ne kadar ısındığını veya yeterli soğutma yapıp yapmadığını da bilmiyorsunuz. çok ısındığı ve uzun ömürlü olmayacağı konusunda haklı da olabilirsiniz. ama söylediklerinizin bir desteği olmadığından varsayımdan- ön yargıdan öteye gitmiyor..
30 derece oda sıcaklığı farklı birşey 60 70 derece motor sıcaklığında üfleme farklı birşey , bu ledler 120 derece sıcaklığa ulaşır çalışırken ve bu ufacık fan 60 70 derecelik bir ortam sıcaklığında o ledleri 80 derecenin altında tutamaz bence , bi işe yaramaz.ayrıca evdeki vantilatör ortam sıcaklığı 30 derece iken size 20 derecelik bir serinletme sağlamıyor değilmi ?
Şöyle yapalım, Adem bey alsın denesin, sonuçları hep beraber tecrübe edelim
Adem bey haklısınız ama Audi Seat gurubu 1 fara 2000tl diyorsa bir bildikleri vardır değilmi ? 30 dolara bu iş oluyorsa neden bir far gurubuna 2000 3000tl fiyat çekiliyor ? burda Audinin led farlarının iç yapısı gösteriliyor dikkat ederseniz ledlerin ayrıca bir sürüc devcresi var yani ledlerin tam güçte ve ısınmadan yanabilmesi için belirli bir akım gerekli bu devreler bunları düzenliyor : http://www.digikey.com/en-US/articles/techzone/2012/mar/driving-automotive-ledsburdada BMW nin led farlarının anlatan bir makale var , sayfanın en altında gündüz farları için 14 watt (sizin linkteki ürün 25watt) gerektiği yazıyor yani sizin ürün gündüz farlarından biraz daha güçlü yanacak kanaatindeyim, diğer aydınlatmalar için ise 300watt an bahsediliyor http://www.bmwblog.com/2014/02/10/new-bmw-m3m4-4-series-led-headlights-explained/bu makalede en son satırdaki tabloda 300 wattan bahsediliyor normal aydınlatma içinhttp://www.al-lighting.com/lighting/headlamps/led/ayrıca son eklediğim linkte ısının soğutulması gerektiğinden bahsediliyor yoksa led için zararlı olduğu yazıyor yanlış anlamadıysamTemperature managementIn contrast to Halogen or Xenon systems, LEDs emit "cold" light meaning that no infrared radiation is being produced. Due to the high efficiency, 20% of the input energy are transformed into visible light (for comparison a filament bulb only transforms 5%) - the rest of the energy generates heat within the semiconductor chip. Luminous flux, colour and forward voltage are dependant on the temperature. As soon as the allowed temperature is exceeded, the lifetime of the LED will be badly affected or in worst case will be destroyed.To protect the hottest part, the chip, cooling elements with a controlled air transportation system have been developed. The systematic direction of the warm air to the bezel of the headlamp is so simultaneously being used for de-icing and decondensation.