Gönderen Konu: 1993 1.6 gl otomatik karbürataör problemi  (Okunma sayısı 1994 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
1993 1.6 gl otomatik karbürataör problemi
« : Ekim 01, 2008, 17:04:35 »
1993 corolla 1.6 gl otomatik vitesli aracım var. 4 yıldan beri kullanıyorum. yaklaşık 4 ya dan beri bir problem yaşıyorum. Aracımı çalıştırdıktan sonra herhangi bir sorunla karşılaşmadan yola devam ediyorum. Ancak hararet seviyesi 2. çizgi cıvarına gelince gazdan ayağımı çektiğimde motor stop ediyor. Araç normal ısıya ulaşınca böyle bir problem kalmıyor. Soğukkende sorun olmuyor. Karbüratör ayarları gayet normal egsoz testi mükemmele yakın sonuçlar veriyor. Lütfen yardım edin. Sorunu da çözümünü de bulamaıyorum.
yapılan araştırmalara göre sıfıra yakın hata oranıyla (hatta sıfır) üretilen tek otomobil

Toyota Club Türkiye

1993 1.6 gl otomatik karbürataör problemi
« : Ekim 01, 2008, 17:04:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: 1993 1.6 gl otomatik karbürataör problemi
« Yanıtla #1 : Ekim 01, 2008, 18:23:46 »
oktan ayar tamburu ile oynamanızı tavsiye ederim, ben normalde oktan ayarını arttırdığımda motor tekler, stop eder, ancak az yakar. Yükselttiğimde ise çok güzel çalışır, özellikle de soğukta tek marş ile, ancak çok yakar. Bu yüzden genelde yazın oktan ayarını arttırıyorum, kışın ise kısıyorum. Distribütör civarında bir ayar düğmesi olması lazım.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: 1993 1.6 gl otomatik karbürataör problemi
« Yanıtla #2 : Ekim 01, 2008, 19:39:31 »
Alper, oktan ayari dedigimiz, timing/idle speed dedikleri mi acaba?
Yakita enjektor temizleyici ekleyerek de bo sorunu ortadan kaldirabiliriz gibime geliyor.Benim araba da ilk aldigim gunler rolantide teklemeler vardi, enjektor temizleyici  benzin katkisi ekledim, faydasini gordum. Benzin dedim ama dizelde de kullanilanlari var.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 1993 1.6 gl otomatik karbürataör problemi
« Yanıtla #3 : Ekim 01, 2008, 19:53:43 »
ilginize teşekkür ederim sanırım oktan tamburu ile ilgili problem var. bir de bunu deneyeceğim.
yapılan araştırmalara göre sıfıra yakın hata oranıyla (hatta sıfır) üretilen tek otomobil

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: 1993 1.6 gl otomatik karbürataör problemi
« Yanıtla #4 : Ekim 02, 2008, 10:48:34 »
Alper, oktan ayari dedigimiz, timing/idle speed dedikleri mi acaba?
Avans ayarı olarak da geçiyor galiba, timing dediğin olabilir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 1993 1.6 gl otomatik karbürataör problemi
« Yanıtla #5 : Ekim 02, 2008, 11:09:18 »
 Arkadaşlar bana pek oktan ayar tamburundanmış gibi gelmiyor. Çünkü oktan ayar tamburu sürücünün 97 yada 100 oktanlı yakıt aldığında bu tambur üzerinden avans ayarını biraz erkene almasına yarıyor. Bence bu sorun karbüratörle ilgili. Karbüratörün üzerinden motor suyu geçiyor, yani su sıcaklığını görmek için. Bence bu suyun geçtiği ve sistemde bi sıkıntı var. Oktan ayar tamburu ile bi alakası yok gibi geliyor bana.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 1993 1.6 gl otomatik karbürataör problemi
« Yanıtla #6 : Kasım 08, 2008, 19:06:16 »
bu gün serviste oktan ayar tamburunu değiştirdiler araba düzeldi. 250 Ytl kadar masrafı oldu ama arabam normale döndü ya... Arkadaşlar yardım ve önerileriniz için teşekkür edrim :alkis: :)
yapılan araştırmalara göre sıfıra yakın hata oranıyla (hatta sıfır) üretilen tek otomobil