Gönderen Konu: arabam kendini öne atıyor...  (Okunma sayısı 21715 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
arabam kendini öne atıyor...
« : Şubat 10, 2014, 12:21:11 »
merhaba değerli toyotacılar.
bir konu hakkında görüşlerinize ihtiyacım var.
arabam birinci ve ikinci viteste devir alırken bir anlık kendini öne atıyor. çoğu sefer yapıyor bunu. benzinde de tüpte de yapıyor aynısını. mesela kaşlkışlarda vitese attım, gaza bastım hareket ettim, ayağımı debriyakdan çektim, gaza yavaş yavaş basıyorum. devir 2000 ler civarına yaklaştığında anlık ileri atıyor kendisini. direk yüksek devirde kalkarsam yapmıyor. acaba sürüşümden mi kaynaklanıyor sizce? daha yüksek devirdemi kullanmalıyım kalkışlarda arabayı?
bir de hızlı giderken frene bastığımda bir titreme hissediyorum. çok seri bir titreme.  mesela 80-90 ile giderken frene bastığımda frenlerde titreme yapıyor. gaz pedalında hissediliyor çok net. balans ayarından olabilir mi? yoksa disklerde mi sıkıntı var acaba?

aracım 96 xei.. lpg li. km 243.000 de.
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+

Toyota Club Türkiye

arabam kendini öne atıyor...
« : Şubat 10, 2014, 12:21:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '08
  • 16 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: arabam kendini öne atıyor...
« Yanıtla #1 : Şubat 10, 2014, 14:04:20 »
Kalkışta arabanın atik olmasının nedenini bilmiyorum fakat şahaneymiş :D Daha seri kalkarsın,şaka bir yana umarım bu bir sorun değildir. Titreme olayı muhtemelen disklerdendir, balatan bitmek üzere olabilir.
Çalışan kazanır!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 301700
  • Model Yılı: '07
  • 73 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: arabam kendini öne atıyor...
« Yanıtla #2 : Şubat 10, 2014, 20:45:09 »
sanayi yolu gözükmüş gibi bir çok sebebi olabilir en iyisi sorunlar artmadan japonculara bir gözükmek..
please seat belts

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2892 kere teşekkür etti
  • 3254 kere teşekkür edildi
Ynt: arabam kendini öne atıyor...
« Yanıtla #3 : Şubat 10, 2014, 20:54:23 »
 İleri atmayı daha net açıklayabilir misiniz? Aniden devir mi artıyor, aracın hızı mı? Devir ise; besleme ve ateşlemeye bakmak lazım. Hız ise; debriyaj ayırmaya. Tabi sadece sizin hissettiğiniz bir durum da olabilir ve sorun olmayabilir. Debriyaj pedalını hızlı bırakıyor olabilirsiniz.
 Titreme belli hızlarda da oluyorsa jantların balansına, sadece frenajda oluyorsa fren disklerine bakmak lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: arabam kendini öne atıyor...
« Yanıtla #4 : Şubat 10, 2014, 21:05:34 »
Anlattığınız durum baskı balata sorunu gibi duruyor. En son ne zaman değişti bilginiz var mı?
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
Ynt: arabam kendini öne atıyor...
« Yanıtla #5 : Şubat 11, 2014, 10:04:35 »
İleri atmayı daha net açıklayabilir misiniz? Aniden devir mi artıyor, aracın hızı mı? Devir ise; besleme ve ateşlemeye bakmak lazım. Hız ise; debriyaj ayırmaya. Tabi sadece sizin hissettiğiniz bir durum da olabilir ve sorun olmayabilir. Debriyaj pedalını hızlı bırakıyor olabilirsiniz.
 Titreme belli hızlarda da oluyorsa jantların balansına, sadece frenajda oluyorsa fren disklerine bakmak lazım.

devir de yükselmiyor, hızı da artmıyor. yani nasıl anlatayım. bu anlattığım olay zaten 1. ve 2. viteslerdeki ilk hızlanma esnasında oluyor. ilk mesajımda da anlattım. arabayı vitese attım, kalkışı yaptım, debriyajdan ayağımı çektim, devir 2000 ler civarına geldiği zaman oluyor bu atma.. bahsettiğim bu ileri atma çok kısa, belki saniyenin yüzde biri kadar bir anda olup sonra araç normal devir almaya ve hızlanmaya normal şekilde devam ediyor. debriyaj pedalını hızlı bırakıyor olsam diğer viteslerde de yapmazmı aynısını? ayrıca özellikle denedim bir kaç kere, debriyahı bıraktıktan bir iki saniye sonra da oluyor bazen. besleme ve ateşlemeden olacağını sanmıyorum. bujiler, buji kabloları ve distribütör kapağı yeni değişti. distribütör  de kontrol edildi.
acaba sürüş stilimden mi kaynaklanıyor diye düşünmüyor da değilim. acaba kalkışlarda gaza biraz daha mı yüklenmeliyim.
sadece benim hissettiğim bir şey değil. çünkü mesleği şöförlük olan bir abimiz de kullandı arabayı bir kere. o da aynı şeyden bahsetti. açıklaması ise şu oldu. "gaz ayarı çok kısıktır, gaz pedalını belli bir noktaya getirmeden gazı tam almıyordur, o noktaya ulaştığında da gazı birden alınca ani bir ivmelenme oluyor gibi geldi bana" demişti. böyle birşey olabilirmi sizce de?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 11, 2014, 10:10:21
Anlattığınız durum baskı balata sorunu gibi duruyor. En son ne zaman değişti bilginiz var mı?

baskı balata geçen yaz değişmişti. yani 1,5 senelik oldu diyebilirim.
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2892 kere teşekkür etti
  • 3254 kere teşekkür edildi
Ynt: arabam kendini öne atıyor...
« Yanıtla #6 : Şubat 11, 2014, 10:15:34 »
  Aynı durumu benzinde de yapıyor demiştiniz yanlış hatırlamıyorsam, ama yine de, özellikle hava emişe de bir göz atmakta fayda var.
 Bu tarz silkelemede bence  önce ateşleme ve besleme sistemine bakmak(bunlara baktırmışsınız fakat distribütör kapağı montajı özenli olmalı) ve ardından debriyaj sisteminden(özellikle ayırma) şüphelenmek aklıma geliyor. Yüksek viteslerde teker torku düşük olacağından bu etki hissedilmeyebilir. Gaz telininde kontrolü fena olmaz.
 Tabi bunlar hedefi küçültmek, teşhisi kolaylaştırmak için olası fikirler, buradan hangi bilgiyi versek ancak farazi olur bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
Ynt: arabam kendini öne atıyor...
« Yanıtla #7 : Şubat 11, 2014, 10:22:04 »
ilgilenenlere ve cevap yazma zahmetinde bulunanlara çok teşekkür ederim.
bugün usta sürücü bir arkadaşıma daha sürdüreceğim arabayı. bakalım aynı şeyi yapacakmı? bakalım benden mi kaynaklanıyor.


Mesaj Birleştirildi: Şubat 11, 2014, 10:46:37
  Aynı durumu benzinde de yapıyor demiştiniz yanlış hatırlamıyorsam, ama yine de, özellikle hava emişe de bir göz atmakta fayda var.
 Bu tarz silkelemede bence  önce ateşleme ve besleme sistemine bakmak(bunlara baktırmışsınız fakat distribütör kapağı montajı özenli olmalı) ve ardından debriyaj sisteminden(özellikle ayırma) şüphelenmek aklıma geliyor. Yüksek viteslerde teker torku düşük olacağından bu etki hissedilmeyebilir. Gaz telininde kontrolü fena olmaz.
 Tabi bunlar hedefi küçültmek, teşhisi kolaylaştırmak için olası fikirler, buradan hangi bilgiyi versek ancak farazi olur bence.

ilginizden dolayı çok teşekkür ederim hakan bey...
yalnız bir anektodu daha yazayım. yorum yapmanıza faydası olur mu bilmem. arabayı ilk aldığım zamanlarda da aynı problemi yaşıyordum. ama sonraları (son 6 ay civarı) bu sorun ortadan kalkmış gibiydi.
arabamı son zamanlarda sabah ilk çalıştırdığım zamanki ilk 3-4 dakika ısınana kadar rölanti çok düşüyordu, hatta bazen stop ediyor derecede rölanti sorunu yaşamaya başlamıştım. en sonunda da motor tekleme yapmaya başladı. teklemeye başladığının ertesi günü hemen tamire götürdüm. subaplar komple değişti, contalar, bujiler, buji kabloları ve dsitribütor kapağı da.
bu bakımlardan sonra arabamın performansı oldukça arttı. sabahları ilk çalıştırdığımda yaşadığım rölanti sorunu da neredeyse ortadan kalktı.
ama bununla birlikte, yukarıda da yazdığım gibi arabayı ilk aldığım zamanlardaki öne atma sorununu tekrar yaşamaya başladım.

biraz yüzsüzlük olacak ama fırsatını bulmuşken bir soru daha sorayım. bu son tamir işleminden sonra arabamın performansı ile birlikte motor sesi de arttı biraz. özellikle 2500 devir üzerinde motor sesinde bariz bir artış var. bu normalmidir sizce? 
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+