Gönderen Konu: vvt-i motor kullanımı  (Okunma sayısı 10845 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor kullanımı
« Yanıtla #20 : Ekim 15, 2008, 21:02:28 »
 Büyük ihtimalle Hakan abininde söylediği gibi bu araçların kronik sorunu olan emme manifoldu ses yapıyordur. Maliyeti de yukarıda belirttiğim rakamlar civarında olacaktır.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Toyota Club Türkiye

Ynt: vvt-i motor kullanımı
« Yanıtla #20 : Ekim 15, 2008, 21:02:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: vvt-i motor kullanımı
« Yanıtla #21 : Ekim 15, 2008, 21:11:26 »
ayrıca hakan bey bu modellerde bu sorunun sık olduğunu yazmiş,bu,ben  manifoldu  değiştirsemde sorunun tekraliyacağı anlaminami gelir? eğer  öyleyse manifoldu değil aracimımı degiştirmeliyim  yoksa ?aslında  bunun dışında çok memnunum,birde söylediginiz rakama işçilik dahil mi,hariç mi?teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor kullanımı
« Yanıtla #22 : Ekim 15, 2008, 21:39:34 »
 Toyota bu kronik sorunu çözdü. Geliştirilmiş manifoldlar üretti. Hatta garanti kapsamındaki bi çok araca da bu geliştirilmiş manifoldları garantiden değiştirdi. Sonrasında ise herhangi bi sorun tekrar etmedi. Muhtemelen sizin aracınızın emme manifoldu daha önce hiç değişmemiştir.
 Yeni ve orijinal bi emme manifoldu aldığınızda sorununuz çözülecektir.
 Ayrıca verdiğim rakam işçil dahil rakamdır.
    İyi akşamlar...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: vvt-i motor kullanımı
« Yanıtla #23 : Ekim 15, 2008, 22:14:13 »
abicim çok istifa ettim,sağol varol iyi akşamlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '12
Ynt: vvt-i motor kullanımı
« Yanıtla #24 : Ağustos 09, 2009, 22:02:17 »
arkadaşlar acil teknik bilgi istiyorum
2002 model 1.4 toyota corolla terra hatchback arabam var. vites geçişlerinde ve boştayken gaza bastığımda cırıltılı bir ses geliyor. özel servise götürdüm sadece arızayı tespit etmesini istedim. manifolddan geldiğini söyledi ve bu parçanın değişmesi gerektiğini belirtti. arabada 1398 cc lik vvt-i motor var. bu motorlarda böyle arızalar oluyor mu? oluyorsa neyden kaynaklanıyor. daha önce böyle bir problem yaşayan oldu mu? paylaşıp bilgilendirirseniz sevinirim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor kullanımı
« Yanıtla #25 : Ağustos 10, 2009, 08:19:44 »
  Selam Abdurrahman bey.
 Sizden acil olarak, Profil bilgilerinizi de doldurarak Tanışma bölümünde kendinizi tanıtmanızı istiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 57500
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor kullanımı
« Yanıtla #26 : Ağustos 10, 2009, 16:44:31 »
Arkadaşların bahsettiği bu sesler araçlar bilgisayara bağlandığı zaman görülemezmi?VVT-İ motorların böyle bir özelliği yokmu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor kullanımı
« Yanıtla #27 : Ağustos 10, 2009, 17:52:07 »
  Sesi tabikide hiç bir şekilde araç elektronik kontrol cihazına bağlanarak görülemez. Ancak kulakla duyulur ve ne olduğu anlaşımlaya çalışılır. Elektronik kontrol cihazları tabiki de araca bağlanabilir ve bu sayede motorun ve elektronik sistemlerin bazı noktalarındaki handikaplar keşfedilebilinir. Eğer bu sorunlardan birisi dolayısı ile olmaması gereken bir ses çıkıyorsa da bu da keşfedilmiş olur. Ancak örneğin motor kulağı kaynaklı vb. bir sesi elektronik motor kontrol cihazları ile keşfetmek olanaksızdır. Fakat emin olun ileride gerek motor ve aracın gerekli noktalarında kullanılacak mikro kamera ve hoparlörler ile bu gibi sorunlarda keşfedilebilinecektir bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor kullanımı
« Yanıtla #28 : Ağustos 11, 2009, 01:34:05 »
verdiğiniz bilgiler için teşekküler
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor kullanımı
« Yanıtla #29 : Ağustos 11, 2009, 08:05:00 »
vvti i sadece emme supaplarını kontrol ediyor.dual vvti emme + egzoz supapları.yeni çıkan valvematic emme + egzoz + gaz kelebeğidir.düşük devirlerde en etkili olduğu zamanlarıdır.düşük devir yüksek tork + düşük yakıt tüketimi
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota