Gönderen Konu: 96 xei sw...motorda tekleme, sarsıntı...  (Okunma sayısı 2798 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
96 xei sw...motorda tekleme, sarsıntı...
« : Ocak 28, 2014, 16:06:14 »
merhaba üstadlar.
aldığımdan beri motor kısmında hiçbir sıkıntı çıkarmayan efsaneme nazar değdi sanırım.
iki gün önce arabamda seyir esnasında bir titreme hissettim. kaputu açım baktım ki, motor anormal sarsılıyor. hararet normal, eksoz dumanı normal, suyuna yağına baktım normal. kalkışta ve çekişte biraz azalma oldu. bir de nasıl söyleyeyim, eskimiş dizel motor sesine benzer gibi bir ses var motorda.
hemen ertesi gün, yani dün sanayiye götürdüm. usta baktı, buji kabloları değişecek, motor üst kapak contası değişecek, birde buji kablolarının motora girdiği yuvalardaki yuvarlak contalar değişecek dedi. gittim aldım geldim, parçaları değiştirdi ama hiçbir düzelme olmadı. boş yere 115 TL masraf yapmış oldum. sonra tuttu motoru açıp bakacam sübaplarda sıkıntı olabilir dedi. dedim ne kadara mal olur. 700-800 tutar dedi.ben bir düşüneyim dedim, çıktım geldim. ustanın "aaaa bundan değilmiş, birde şunu deneyelim" tavrı pek içime sinmedi.
arkadaşlarımdan iyi usta soruşturdum. çok iyi bir arkadaşım, 12-13 senedir gittiğim bir ustam var, çok memnunum dedi. bugün ona götürdük arabayı. o anda biraz yoğundu ama anlattıklarıma bakarak "conta yakmış olabilir" dedi. arabayı bıraktım geldim. bakıp arızayı bulup bana haber verecek. yalnız aklıma bir şey takıldı. conta yakma sorunu olsa arabanın harareti yükselmez mi?
siz değerli üstadların tahmin ve tavsiyelerine ihtiyacım var.
arabam 240.000 km de. 1,6 motor, brc tüp var. aracımı çok yormam sürüş esnasında. 2000 devirin altına, 3000 devirin üstüne çıkmamaya çok özen gösteririm. yağ değişiminde mobil 10-40 yağ koymuştuk 4-5 ay önce.
   
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+

Toyota Club Türkiye

96 xei sw...motorda tekleme, sarsıntı...
« : Ocak 28, 2014, 16:06:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 xei sw...motorda tekleme, sarsıntı...
« Yanıtla #1 : Ocak 28, 2014, 16:15:21 »
Conta yakmış olsa evet hararet problemi olur. Ustanın dediği gibi Lpg olduğundan subaplardan da olabilir.. Bu arada motor kulaklarına baktırdınız mı?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 134000
  • Model Yılı: '96
  • 5 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 xei sw...motorda tekleme, sarsıntı...
« Yanıtla #2 : Ocak 28, 2014, 19:42:23 »
isterseniz birde kompresyon ölçümü yaptırın durumu nasıl ona göre tekrar değerlendirin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1995-Toyota Gli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 xei sw...motorda tekleme, sarsıntı...
« Yanıtla #3 : Ocak 29, 2014, 16:25:14 »
merhaba üstadlar.
aldığımdan beri motor kısmında hiçbir sıkıntı çıkarmayan efsaneme nazar değdi sanırım.
iki gün önce arabamda seyir esnasında bir titreme hissettim. kaputu açım baktım ki, motor anormal sarsılıyor. hararet normal, eksoz dumanı normal, suyuna yağına baktım normal. kalkışta ve çekişte biraz azalma oldu. bir de nasıl söyleyeyim, eskimiş dizel motor sesine benzer gibi bir ses var motorda.
hemen ertesi gün, yani dün sanayiye götürdüm. usta baktı, buji kabloları değişecek, motor üst kapak contası değişecek, birde buji kablolarının motora girdiği yuvalardaki yuvarlak contalar değişecek dedi. gittim aldım geldim, parçaları değiştirdi ama hiçbir düzelme olmadı. boş yere 115 TL masraf yapmış oldum. sonra tuttu motoru açıp bakacam sübaplarda sıkıntı olabilir dedi. dedim ne kadara mal olur. 700-800 tutar dedi.ben bir düşüneyim dedim, çıktım geldim. ustanın "aaaa bundan değilmiş, birde şunu deneyelim" tavrı pek içime sinmedi.
arkadaşlarımdan iyi usta soruşturdum. çok iyi bir arkadaşım, 12-13 senedir gittiğim bir ustam var, çok memnunum dedi. bugün ona götürdük arabayı. o anda biraz yoğundu ama anlattıklarıma bakarak "conta yakmış olabilir" dedi. arabayı bıraktım geldim. bakıp arızayı bulup bana haber verecek. yalnız aklıma bir şey takıldı. conta yakma sorunu olsa arabanın harareti yükselmez mi?
siz değerli üstadların tahmin ve tavsiyelerine ihtiyacım var.
arabam 240.000 km de. 1,6 motor, brc tüp var. aracımı çok yormam sürüş esnasında. 2000 devirin altına, 3000 devirin üstüne çıkmamaya çok özen gösteririm. yağ değişiminde mobil 10-40 yağ koymuştuk 4-5 ay önce.
 
 
Ahmet kardeş, bende de 95 gli var. sıralı sistem. bir senedir aynı olaylardan şikayetçiydim. araç sarsıntılı çalışıyor dizel gibi, çekiş, hızlanma yok, silkeleme oluyordu küçük viteslerde. çok da yakıyordu. elektrik aksamınıda (buji ve kablolar, dispirütör vb) bulamadı usta. kompresyonu ölçtüler o da normaldi. haliyle bu şekilde bir sene bindik araca. en son ustaya sök motor üst kapağını subaplara bakalım dedim. iyi ki sökmüşüz; conta erimiş, oradaki su kanalları tıkanmıştı. (motor hararet yapmadı hiç) tabi lpg kaynaklı subap lastikleri özelliğini kaybetmişti. ben subaplarıın hepsini değiştirdim. üst kapağı taşladılar. triger ve diğer kayışların hepsini değiştirdim. şikayetlerimin hepsi gitti. tabi 1.000 tl masraf çıktı. eğer benzinde de bu şikayetleriniz varsa subaplardandır. sonuçtan haberdar et bizleri.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 xei sw...motorda tekleme, sarsıntı...
« Yanıtla #4 : Ocak 29, 2014, 17:31:53 »
Değiştirdiğiniz ürünlerden sonra tek sorun conta gibi gözüküyor, yakıt borularınıda kontrol ediniz.
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 xei sw...motorda tekleme, sarsıntı...
« Yanıtla #5 : Ocak 30, 2014, 15:20:35 »
ilgilenen, cevap verme zahmet ve nezaketinde bulunan herkese çok teşekkür ederim.
sorunum giderildi. teslim aldım. yağ gibi kayıyor efsanem. eskisinden daha iyi gibi geldi bana. mesela geri viteste, birici viteste ilk kalkışta ve ikinci vitese geçtikten sonra debriyajdan ayağımı alıp ilk gaza basarken sarsıntı yapıyordu motor. o sorunlar da gitmiş. kalkış ve hızlanma da hissedilir derecede iyileşme olmuş.
usta beni çağırdı gösterdi. sanırım sübap deniyor. böyle geniş başlı çivi gibi parçalar. işte o parçalardan birinin baş kısmının kıyısında tırnak kadar bir aşınma olmuş. onlar komple değişmiş. 12 tane sanırım. silinidr kapak contası değişmiş, distribütor kapağında ve çıkışların birinde erime ve aşınma varmış, o değişmiş. piston kapağımı dedi tam hatırlamıyorum, bir çatlaktan ve rektefecide giderildiğinden bahsetti. her neyse, adını bilmediğim irili ufaklı bayağı bir parça. çıkanların hepsini ve neden değiştirildiğini anlattı usta bana. ve sürekli lpg de kullanılan arabalarda 6-7 senede bir bu sorunun çıkabileceğinden bahsetti. sanırım bu kez iyi bir usta buldum. 
bu arada maliyet 750 TL çıktı. benim için muazzam büyük para, bir kaç ay bütçemdeki bu gediği kapatmak için uğraşıcam sanırım. ama olsun... efsaneme bişey olmasın yeter ki... 

Mesaj Birleştirildi: Ocak 30, 2014, 15:23:52
 
Ahmet kardeş, bende de 95 gli var. sıralı sistem. bir senedir aynı olaylardan şikayetçiydim. araç sarsıntılı çalışıyor dizel gibi, çekiş, hızlanma yok, silkeleme oluyordu küçük viteslerde. çok da yakıyordu. elektrik aksamınıda (buji ve kablolar, dispirütör vb) bulamadı usta. kompresyonu ölçtüler o da normaldi. haliyle bu şekilde bir sene bindik araca. en son ustaya sök motor üst kapağını subaplara bakalım dedim. iyi ki sökmüşüz; conta erimiş, oradaki su kanalları tıkanmıştı. (motor hararet yapmadı hiç) tabi lpg kaynaklı subap lastikleri özelliğini kaybetmişti. ben subaplarıın hepsini değiştirdim. üst kapağı taşladılar. triger ve diğer kayışların hepsini değiştirdim. şikayetlerimin hepsi gitti. tabi 1.000 tl masraf çıktı. eğer benzinde de bu şikayetleriniz varsa subaplardandır. sonuçtan haberdar et bizleri.

evet benzinde de tüpte de aynıydı, şükür ki çözüldü. hazır açılmşken ben de kayışları değiştirtsemiydim acaba? neyse, bütçeyi toparlayayım biraz. onları da değiştirtirim. bilen varmı acaba kayış değiştirmek ortalam kaça malolur bize?
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '97
Ynt: 96 xei sw...motorda tekleme, sarsıntı...
« Yanıtla #6 : Şubat 21, 2014, 00:29:11 »
 Ahmet Bey 97XEİ var bendede bahsettiğiniz sorunları bende yaşıyorum bununla birlikte sabah ilk çalışmada devir düşük çalışıyor motor ısınana kadar ışıklarda durmaya kalktığımda stop ta ediyor. 150 tl karşılığında yetkili serviste arıza tespiti yaptırdım. supap lar  yanmış dediler 1100 tly supap değişiyorum şimdi aracım sanayide. ben akıl veren ustalara uyarak çok kurcaladım aracı sen kurcalama kompresörle baktır supap larda kaçırma vardır sende de
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 215000
  • Model Yılı: '98
  • 25 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 xei sw...motorda tekleme, sarsıntı...
« Yanıtla #7 : Şubat 21, 2014, 17:07:14 »
Ahmet bey benim araçtada silkeme sorunu vardı çok yakıyordu servis buji buji kablosu distiribütör kapağı külbütör kapağı trigel set baskı balata vs yazmış o usta ile tanışmak isterim nasipse.Nasıl tespit etmiş merak ettim doğrusu.
1998 model 1.6 XEİ sonradan klimalı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 xei sw...motorda tekleme, sarsıntı...
« Yanıtla #8 : Şubat 22, 2014, 11:15:00 »
Ahmet Bey 97XEİ var bendede bahsettiğiniz sorunları bende yaşıyorum bununla birlikte sabah ilk çalışmada devir düşük çalışıyor motor ısınana kadar ışıklarda durmaya kalktığımda stop ta ediyor. 150 tl karşılığında yetkili serviste arıza tespiti yaptırdım. supap lar  yanmış dediler 1100 tly supap değişiyorum şimdi aracım sanayide. ben akıl veren ustalara uyarak çok kurcaladım aracı sen kurcalama kompresörle baktır supap larda kaçırma vardır sende de

yukarıda sorunumun giderildiğini yazmıştım zaten. gözünüzden kaçmış sanırım. evet, supaplar değişti komple, silindir üst kapak contası, distribütor kapağı ve bazı ufak tefek parçalar da değişti. aracım şimdi normale döndü. yağ değişimi ile birlikte 750 TL maliyet çıktı bana. 1100 TL biraz fazla fiyat vermişler size sanırım.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 22, 2014, 11:23:09
Ahmet bey benim araçtada silkeme sorunu vardı çok yakıyordu servis buji buji kablosu distiribütör kapağı külbütör kapağı trigel set baskı balata vs yazmış o usta ile tanışmak isterim nasipse.Nasıl tespit etmiş merak ettim doğrusu.

bu gibi tekleme ve sarsıntı sorunlarında, eğer ateşleme sisteminde sıkıntı yoksa, motor açılmadan ne olduğu tam anlaşılmıyor sanırım. ustam ateşleme sistemini kontrol etti, ateşlemede herşey normal dedi.  motoru açmadan kesin bişey söyleyemeyiz demişti.
önce ateşleme sistemini denemek gerekiyor bildiğim kadarı ile. öncelikle bujileri, kabloları ve distribütörü kontrol ettirin derim ben. eğer orada sorun çıkmazsa ileri tetkikler yapılır.

size, servis buji, buji kablosu, distiribütör kapağı, külbütör kapağı, trigel set, baskı balata vs yazmış. bence abartmışlar.
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+