Gönderen Konu: Porya Rulmanı Hakkında  (Okunma sayısı 1938 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 53 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Porya Rulmanı Hakkında
« : Ocak 25, 2014, 03:10:23 »
merhabalar
benim araç özellikle 1. viteste bir uğultu yapıyor rulmandan olduğunu düşündüm gittim rulman aldım ve kendim değiştiricem fakat
hangi teker olduğunu bilmiyorum önde ama sağ mı solmu bilmiyorum
bu konuda bilgisi olan var mı acaba hangisi olduğunu nasıl anlayabiliriz?

Toyota Club Türkiye

Porya Rulmanı Hakkında
« : Ocak 25, 2014, 03:10:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Porya Rulmanı Hakkında
« Yanıtla #1 : Ocak 25, 2014, 07:45:08 »
Sağ solu anlayabilirsiniz ama presiniz yok ise rulmanı poryanın içinden sökebileceğinizi zannetmiyorum.


Sağ veya sol olduğunu anlamak için müsait bir yol bulun, tercihen hızlı sağ ve sol virajları olsun. Belli bir hızda, mesela 70km ile, sağ doğru viraja girerken ses kesilirse sağ bilye sorunludur. Aynı şekilde sola doğru viraja girerken ses kesilirse sol bilye sorunludur.

Bunu şerit değiştirirken de bazen anlayabilirsiniz.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Porya Rulmanı Hakkında
« Yanıtla #2 : Ocak 25, 2014, 08:53:56 »
Lexus RX300 aracınızın porya rulmanları Camry ile aynı, umarım rulman doğrudur. Ancak sizin değiştirebilmeniz için hidrolik pres ve gerekli takımlarınız, birazda el beceriniz olmalı. Ayrıca poryayı taşıyıcıdan çektirecek aletler de gerekli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 53 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Porya Rulmanı Hakkında
« Yanıtla #3 : Ocak 25, 2014, 08:55:49 »
Sağ solu anlayabilirsiniz ama presiniz yok ise rulmanı poryanın içinden sökebileceğinizi zannetmiyorum.


Sağ veya sol olduğunu anlamak için müsait bir yol bulun, tercihen hızlı sağ ve sol virajları olsun. Belli bir hızda, mesela 70km ile, sağ doğru viraja girerken ses kesilirse sağ bilye sorunludur. Aynı şekilde sola doğru viraja girerken ses kesilirse sol bilye sorunludur.

Bunu şerit değiştirirken de bazen anlayabilirsiniz.
anladım bilgi için çok teşekkür ederim fakat bendeki ses 1. vitesten sonra kayboluyor gibi.yani 2ve üstündeki viteslere geçtiği anda ses duyulmuyor.sadece çok hafif  var oda ilk geçtiğinde sonra ses yok.
o yüzden 1.viteste belli bir hıza çıkıp o şekilde mi deniyeyim?

Mesaj Birleştirildi: Ocak 25, 2014, 08:56:38
Lexus RX300 aracınızın porya rulmanları Camry ile aynı, umarım rulman doğrudur. Ancak sizin değiştirebilmeniz için hidrolik pres ve gerekli takımlarınız, birazda el beceriniz olmalı. Ayrıca poryayı taşıyıcıdan çektirecek aletler de gerekli.
pres harici herşey mevcut :) herhalde bu gidişle tamirciye gidicem :)evet camry ile aynı doğru rulman olduğuna eminim:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Porya Rulmanı Hakkında
« Yanıtla #4 : Ocak 25, 2014, 09:28:26 »
Hızlanınca kesiliyorsa bir ihtimal bilye olmayabilir, 1. viteste de deneyebilirsiniz yukarıda anlattıklarımı ama boş bir alan lazım olur ve biraz daha abartılı dönüşler gerekebilir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Porya Rulmanı Hakkında
« Yanıtla #5 : Ocak 25, 2014, 10:52:07 »
siz önce bir rot balansçıya gidip tekerlekleri seyyar balans cihazına bağlatın sorun rulmanlarda sağ veya sol veya  şanzımznda mı anlayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Porya Rulmanı Hakkında
« Yanıtla #6 : Ocak 25, 2014, 14:27:35 »
Porya rulmanı yüzünden, 4 tane bilyayı değiştim, hiçbir faydası olmadı diğer aracımda. Bence aklı selim bir ustaya danışın, çünkü yaşı geçmiş veya ticari ömrünü tamamlamaya yaklaşmış lastik, aynı uğultuyu verir. Ben yaklaşık 20 usta, 100 civarı arkadaştan rulmanda sorun var tavsiyesi aldım. Keşke ilk gittiğim ve güvendiğim ustayı dinleseydim de uğraşmasaydım. Bence önce lastikleriniz den emin olun.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 53 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Porya Rulmanı Hakkında
« Yanıtla #7 : Ocak 25, 2014, 17:00:01 »
herkese cevaplarından dolayı teşekkürler
işte burada benim sıkıntım düzgün usta olmaması ve pek bakım servis işine dikkat edilmeyip önem verilmemesi
daha önce bahsetmiştim forumda
motor içinde bi problem olsa örneğin valfler kenarından kaçırdığı için temizleme yapılmak istense yada üst kapak contası gibi şeyler olsa kimse dokunmuyor git diyor motoru değiştir v6 v8 motorlar 600 dolar ve pek kimsenin umrunda değil türkiyedeki gibi zor işlemide yok
bu yüzden ben eğer bi ustaya gidersem direk bakmadan bütün altta ne var ne yok herşeyi değiştirelim diyecekler buna eminim.
bunu yaşadım çünkü arkadaşımda bmw 525 vardı şanzımanda problem vardı gittiğimiz bütün tamirciler bin yolda kaldığın anda çöpe atarsın dediler resmen bize
bizde mecburen kendi imkanlarımızla motoru indirdik şanzımanı aldık gittik kendiside anlıyordu biraz motordan lpg ustasıydı
benim arabaya zincir bağladık tepede demir borudan atlattık aşağıya sarkıtıp motoru kaldırdık bu şekilde aldık
düşünün burada her yerde tamirci var hepsi ful dolu ama bunları yapan yok kolay işleri yapıyorlar ancak disk balata değiştirirler yağ su deüiştirirler gibi basit işler yani bizdek igibi değil
ayrıca rot balansçıda
herhangi bi teknolojik alet yok türkiyede eski sistem halatlı cihazlar var oda zaten allaha emanet aynı arabada  onuda yaptırmaya gittik 1 ay sonrasında tekerler biri iç biri dış yemeye başladı

hatta bu gibi problemlerden buraya tamirci açmayı bile düşündüm türkiyeden usta getirip hem ben hem usta deli kazanırız yani zaten herkesi geçin sadece buradaki türklerin arabalarını yapsak oo bile yeterli olur güzel bir kazanç için
lastiklerimde michelin m+s lastikler biraz eskidi yanaklar çatlama filan yaptı acaba eskidiğinden olabilir mi bu şekilde