0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Selam dostlar öncelikli olarak aslında daha önce açmış olduğum bir konunun devamı olarak yazıyorum ancak jantların yakıta etkisi olarak yeni bir başlıkta yazmanın daha doğru olduğunu düşündüm.2012 model auris 1.33 comfort aracımda anormal düzeyede yakıt tüketiminden şikayetçiydim 10,5lt gibi ve ortadaki tek sorunun 17 inçlik jantlar olabileceğini sizlerinde yardımıyla düşündük jantları geçen hafta değiştirdim,şu anki lasitk ebatları 225/45/17 den 205/55/16 ya döndü ilk izlenimlerim: 1-arabanın konforunda hissedilir düzeyde artış oldu2- arabanın performansını inanılmaz arttı 3-yakıt şehir içi kış ve yakın mesafe 8-8,5lt ye düştü yol bilgisayarı ile tutarlı veriler veriyor artık.Garip bir şekilde 17 lik çelik jantlar 16 lık sac jantlardan daha hafif çıktı yani yakıtı ağırlık etkilemiyordu ancak vites geçişlerinde araba eskiden bayılırken şimdi gaza çok daha az bastığımı fark ettim yakıtı asıl etkileyen de bu olmuştur 1.6 motorlu arabalarda belki bu çok önemli olmaya bilir ancak 1.33 auriste hassas bir denge var 225 lik lastik tabanları arabayı boğuyor bilginiz sunarım umarım lafı çok uzatmamışmdır herkese hayrılı günler.
sac jantlar çok ağır. Almışken çelik alsaydınız. hem hafif hem görsel olarak daha iyi olurdu. bende 15 sac jantları 16 çelikle değiştirdim lastik ebatıda sizin gibi araç çok rahatladı. (2006 corolla hb 1.6 terra )
Hocam asıl etkili olan lastik taban genişliğinin artması ama 1.6 bir arabada çok etki edeceğini sanmıyorum zaten şu an toyota bir çok aracına artık 16 inç jant kullanıyor.
Abi bizdede sol ve sedan kasasi var. Üzerinde 15 ilk orijinal sol janti var. Ben 16 liga gecsem senin yakita fazladan ne kadar etkisi oluyor?
Hiç etkisi olmadı araç daha rahatladı hatta. Ben 205 50 16 lastik alıcam petlas. Fakat şuan kış lastiği ürettikleri için yeni yaz lastiği bulamadım. 50 yanaklar daha pahalı bu arada bilgin olsun. konfor olarak kayıp yaşamadım
3000 v6 kullanın kafanız rahat olsun isterseniz kamyon lastiği kullanın etki etmiyor
185-65-14 lastik ölçüsü ve saç janttan. 185-60-15 Çelik Jant'a geçtik. Bizim çelik jantlar offsetli olduğu için biraz çamurluk dışarısına taşıyor normal çelik jantlardan daha geniş (satın alırken bunu hesap edemedik).Yeni jant ve lastiklerle aracın gidişi değişti. Dip gaz yaptığım zaman eski tepkisini vermiyor ve yakıt anlamında da biraz yükseliş sezdim.Buradan da yazıyım orjinal e120 sol jantı satan varsa talip olabilirim
orijinal e 120 jantı nette çok,malesef söylüyoruz ama dinleyen pek az araçların orjinal ölçülerinin dışına çıkmayın eğer illaki çıkacaksınız %3 oranında sapma yapın diyoruz ama... sizin taktığınız jant karpuz jant olarak geçer ve toyotaya olmaz bmv veya biraz işi abartan tofaşcılar takar ve 7.5" olması lazım ve aşırı ofsetli o jant ile araç hem hantal kalır hemde yakar,aynı zamanda bide 15 ebat olması ayrı bir muamma 16 dan daha pahalı lastikleri var çünkü artık doğru düzgün hiçbir araç ta çıkmıyor size o jantları satan kişide işin ehli değilmiş ki onları o araca takmış.https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-temiz-jant-lastik-668543760/detay
Ölçü olarak abartılı bir sapma mevcut değil yalnız.1.4 e120 için orjinal ölçüler 185-60-14 olması lazım.Bizim şuanki ölçüler 185-60-15.Jant seçimi yanlış oldu lastik ölçülerinde problem yok.
Merhaba ölçü olarak sapmadan kasıt lastiğin boyutuyla alakalı. 185 60 14 ebattan 15 janta geçmek istiyorsanız 175 55 15 ya da 165 60 15 gibi bir lastik ebatı seçmeniz lazım ki sapma %3 ün altında olsun.https://kolayoto.com/lastik-uzmani/lastik-olcusu-hesaplama.html Bu tarz sitede hesaplama yapabilirsiniz.