Gönderen Konu: Rot mili hakkında  (Okunma sayısı 3364 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 53 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Rot mili hakkında
« : Ocak 13, 2014, 11:18:26 »
Merhabalar herkese.
öncelikle dünkü kandiliniz mübarek olsun
benim merak ettiğim bir konu var yolda bir çok araçta rot milinden kaynaklı arıza görüyorum.
sitedede bir arkadaş rot mili kaynaklı kaza yapmış
benim yaşadığım ülkedede arabalar çok bakımsız araba bozulmadan kimse servise gitmez
peki bu rot milinden dolayı arıza yaşamadan önce bunun arızasını anlamak mümkün mü?
nasıl kontrol edebiliriz? yada edebilir miyiz?
bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.çünkü iki gün sonra yolda kalmak istemiyorum burası biraz problemli baya sıkıntı problem yaşayabilirim.
teşekkürler

Toyota Club Türkiye

Rot mili hakkında
« : Ocak 13, 2014, 11:18:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot mili hakkında
« Yanıtla #1 : Ocak 13, 2014, 11:25:38 »
Merhabalar herkese.
öncelikle dünkü kandiliniz mübarek olsun
benim merak ettiğim bir konu var yolda bir çok araçta rot milinden kaynaklı arıza görüyorum.
sitedede bir arkadaş rot mili kaynaklı kaza yapmış
benim yaşadığım ülkedede arabalar çok bakımsız araba bozulmadan kimse servise gitmez
peki bu rot milinden dolayı arıza yaşamadan önce bunun arızasını anlamak mümkün mü?
nasıl kontrol edebiliriz? yada edebilir miyiz?
bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.çünkü iki gün sonra yolda kalmak istemiyorum burası biraz problemli baya sıkıntı problem yaşayabilirim.
teşekkürler

Abi arızayı şöyle anlayabilirsin. Ön takımı ustaya kontrol ettirerek. Birde aracın önceden önden kazası yoksa ve sertçe çukura filan girmediyseniz fazla dert etmenize gerek yok. Benim araç önceki sahibinde ufak bir kaza geçirmiş. Yetkili servis adam akıllı onarmadığı için dün kaza yaptım büyük ihtimal. Çünkü o cıvata gevşekliği beni hala düşündürüyor abi.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 53 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot mili hakkında
« Yanıtla #2 : Ocak 13, 2014, 11:27:22 »
Abi arızayı şöyle anlayabilirsin. Ön takımı ustaya kontrol ettirerek. Birde aracın önceden önden kazası yoksa ve sertçe çukura filan girmediyseniz fazla dert etmenize gerek yok. Benim araç önceki sahibinde ufak bir kaza geçirmiş. Yetkili servis adam akıllı onarmadığı için dün kaza yaptım büyük ihtimal. Çünkü o cıvata gevşekliği beni hala düşündürüyor abi.
anladım kardeşim eyvallah
bende aracı ilk aldığımda kontrol etmişti bir usta ama burada ustalara güvenemiyorumda işte levyeyle ittirerek etmişti :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot mili hakkında
« Yanıtla #3 : Ocak 13, 2014, 11:29:25 »
anladım kardeşim eyvallah
bende aracı ilk aldığımda kontrol etmişti bir usta ama burada ustalara güvenemiyorumda işte levyeyle ittirerek etmişti :D

:) Kontrol şekli doğru yanlış diyemem tam olarak bilmediğim için. Birde bağlantı cıvatalarını kontrol etsinde abi.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 53 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot mili hakkında
« Yanıtla #4 : Ocak 13, 2014, 11:33:36 »
:) Kontrol şekli doğru yanlış diyemem tam olarak bilmediğim için. Birde bağlantı cıvatalarını kontrol etsinde abi.
şimdi çıkar giderim ve alıcağım cevabı biliyorum bence hepsini değiştirelim diyecek. :D
triger kayışını filan değiştirmeye gittim ustaların bana söylediği onun yerine motoru değiştirelim oldu.
arkadaşın bmw 525 vardı dedi piston yatakları filan temizletelim iyice siboplar kaçırıyor dedi onları halledelim direk dediler bunu yapsak 1000dolar tutar onun yerine gidip 3000lik motor al koy 500 dolara dediler :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot mili hakkında
« Yanıtla #5 : Ocak 13, 2014, 11:37:32 »
şimdi çıkar giderim ve alıcağım cevabı biliyorum bence hepsini değiştirelim diyecek. :D
triger kayışını filan değiştirmeye gittim ustaların bana söylediği onun yerine motoru değiştirelim oldu.
arkadaşın bmw 525 vardı dedi piston yatakları filan temizletelim iyice siboplar kaçırıyor dedi onları halledelim direk dediler bunu yapsak 1000dolar tutar onun yerine gidip 3000lik motor al koy 500 dolara dediler :D


Valla birşey diyemeyeceğim abi. Yinede bizim burdaki bazı ustalardan daha iyiler. :D
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot mili hakkında
« Yanıtla #6 : Ocak 13, 2014, 15:50:52 »
  Öncelikle aramıza hoş geldin Volkan. Bishkek'e de çokca selamlar, umarım her şey yahşidir. O bardak ustalardan burada da var. :)
 Aracın bacı parçaları gerçekten uzun dayanımlıdır. Bazı parçalarının ise belli periyotlarda(süre ya da kilometre) değiştirilmesi gerekir. Bunları, aracın uygun kitapçığından takip edebilirsin. Diğer yandan bazı durumlarda(İlke'nin de belirttiği sıra dışı) aracın kontrolü iyi olabilir. Araçtan iyi anlayan bir usta bulmak ve kafanıza takılanları, çekinmeden, onları yönelterek kontrol etmek faydalı olabilir. Ayrıca bu sorularınızda, sitemizin de önemli faydası olacağından eminim.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot mili hakkında
« Yanıtla #7 : Ocak 13, 2014, 16:09:35 »
Benim kafamı da karıştırdı bu durum benim ön taraftan da belli belirsiz bir tık sesi geliyor .Ön takımcıya göstermemde fayda var sanırım.maazallah böyle bir şey yaşamak istemem
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 53 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot mili hakkında
« Yanıtla #8 : Ocak 13, 2014, 18:11:14 »
  Öncelikle aramıza hoş geldin Volkan. Bishkek'e de çokca selamlar, umarım her şey yahşidir. O bardak ustalardan burada da var. :)
 Aracın bacı parçaları gerçekten uzun dayanımlıdır. Bazı parçalarının ise belli periyotlarda(süre ya da kilometre) değiştirilmesi gerekir. Bunları, aracın uygun kitapçığından takip edebilirsin. Diğer yandan bazı durumlarda(İlke'nin de belirttiği sıra dışı) aracın kontrolü iyi olabilir. Araçtan iyi anlayan bir usta bulmak ve kafanıza takılanları, çekinmeden, onları yönelterek kontrol etmek faydalı olabilir. Ayrıca bu sorularınızda, sitemizin de önemli faydası olacağından eminim.
öncelikle teşekkürler.
çoğu olayı takipteyimde bu konuyu görünce biraz kafamda soru işareti kaldı eylül ayında bir usta baktı aracımı götürdüğüm tek usta o diyebilirim elletme açısında diğer ustalara hiç dokundurtmadım çünkü anladığınız üzere boş adamlar.o gittiğim ustamda eline levyeyi aldı itti çekti zorladı tamam sağlam dedi eğer bu kontrol normal sıkıntısız olduğunu forumdaki arkadaşlar onaylıyorsa zaten sorun yok demektir
ancak onaylamayanlar çıkarsa işte o zaman sıkıntı
çünkü burada hava şartları artı yabancı olmam herkes için gözlerde bir dolar işaretii çıkartıyor.o yüzden bu çekme işlerine girmeyi hiç istemiyorum.inşallah bi problem yaşamam
iyi akşamlar....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot mili hakkında
« Yanıtla #9 : Ocak 13, 2014, 18:23:44 »
öncelikle teşekkürler.
çoğu olayı takipteyimde bu konuyu görünce biraz kafamda soru işareti kaldı eylül ayında bir usta baktı aracımı götürdüğüm tek usta o diyebilirim elletme açısında diğer ustalara hiç dokundurtmadım çünkü anladığınız üzere boş adamlar.o gittiğim ustamda eline levyeyi aldı itti çekti zorladı tamam sağlam dedi eğer bu kontrol normal sıkıntısız olduğunu forumdaki arkadaşlar onaylıyorsa zaten sorun yok demektir
ancak onaylamayanlar çıkarsa işte o zaman sıkıntı
çünkü burada hava şartları artı yabancı olmam herkes için gözlerde bir dolar işaretii çıkartıyor.o yüzden bu çekme işlerine girmeyi hiç istemiyorum.inşallah bi problem yaşamam
iyi akşamlar....
Bishkek 'de çok yakın bir arkadaşım var, onda LC mevcut, ona sormak lazım nereye aracını götürüyor diye, ona göre durumu paylaşmaya çalışırım.

 Bu test kaba görünebilir ancak normaldir. Boşluk vs. tespitinde işe yarar. Ancak %100 garantili sonuç verir mi derseniz, o ayrı mesele. Rot ayarı da doğru ise ilk aşama tamamdır bence. Ancak metal testlerinde bir çok teknik yöntem vardır eğer detaya girilirse(manyetik test, siyah beyaz testi vs.) ancak bunları, o parça için yapmak çok makul olmaz. Diğer yandan, orjinal ve muadil parçalar, belli dayanımları sağlayacak şekilde üretilmektedir, değişim gerektiğinde bunu göz ardı etmemek gerekir.
 Diğer yandan; bahsettiğiniz ya da başka bir parçanın durumunu, güvenirliğini buradan kesin şekilde söyleyebilmek mümkün değildir bence.