Gönderen Konu: AMORTİSÖR HK.  (Okunma sayısı 7330 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '94
  • 3 kere teşekkür edildi
AMORTİSÖR HK.
« : Ocak 10, 2014, 14:51:26 »
Selamün Aleyküm.

Yaklaşık 1 aya yakın zamandır aracımın ( 1994 gli ) ön taraflarından lıkır lıkır tokur tokur buna benzer az sesler geliyordu ama ben bundan çok rahatsız oluyordum . Rot çuya gittiğimde hiç bir şeyi olmadığını ama amortisörlerden kaynaklanabilir dedi . Ustama gittim iki ön amortisörü söktürdüm .. Şimdi asıl merak ettiğim aracımdan çıkan amortisörler DJ markalı yağlı amortisör çıktı .. bende yerine kyb gazlı aldım ( bu site sayesinde tabiki ) + körüklrini + amortsisör üst kafalarını + rotil ..toplamda 380 tl para ödedim .. acaba amortisör seçimim arabanın konforunu olumlu mu etkiler olumsuz mu etkiler .. ilginiz için şimdiden teşekkür ederim.

Toyota Club Türkiye

AMORTİSÖR HK.
« : Ocak 10, 2014, 14:51:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: AMORTİSÖR HK.
« Yanıtla #1 : Ocak 10, 2014, 16:36:23 »
bizim arabalara fabrikanın taktığı ön ve arka amortisörler yağlı amaortisördür. bu yağlı amaotisörler yumaşak olduğu için konforludur ama yol tutuşu zayıftır çünkü araç esnediği için son yıllarda araba üreticileri araçlarda gazlı amortisör kullanmaya başladı bu yüzden yağlı amotisörün yerini yavaş yavaş gazlı amortisöre bıraktı gazlı amortisör sağlam dayanıklı ve daha sert dir bu yüzden yol tutuşunu artırır biraz konfordan ödün verirsiniz ama güvenlik açısından daha iyidir ama yerli maysan bu ae101 kasalara hala yağlı amortisör üretiyor ve kullananlar çok memnun yerli malı birde

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '94
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: AMORTİSÖR HK.
« Yanıtla #2 : Ocak 10, 2014, 16:46:02 »
Hakan bey ; ilginiz için teşekkür ederim
Aracımı aldım KYB müthiş hoşuma gitti DJ amortisöre göre çok iyi. Ancak söyle bir sorunumuz daha var alt takımda artık hiç bir sıkıntı kalmadı . bundan 1 hafta önce aracımın sol çamurluğu sökülüp işlem gördü aracın içine gıcır gıcır bir ses geliyor hafif hafif ,  kaputu açıp çamurluğu salladığımda aynı ses gibi geliyor bana  kaportacıya kalsa oradan o sesi yapmaz diyor . merak ettiğim bu sacın sesi içeri gelir mi  vidalar veya sac ses yapmasın diye altında  silikon veya başka bir şey varmı yada bu ses başka nereden gelebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: AMORTİSÖR HK.
« Yanıtla #3 : Ocak 10, 2014, 16:58:49 »
bizim arabalara fabrikanın taktığı ön ve arka amortisörler yağlı amaortisördür. bu yağlı amaotisörler yumaşak olduğu için konforludur ama yol tutuşu zayıftır çünkü araç esnediği için son yıllarda araba üreticileri araçlarda gazlı amortisör kullanmaya başladı bu yüzden yağlı amotisörün yerini yavaş yavaş gazlı amortisöre bıraktı gazlı amortisör sağlam dayanıklı ve daha sert dir bu yüzden yol tutuşunu artırır biraz konfordan ödün verirsiniz ama güvenlik açısından daha iyidir ama yerli maysan bu ae101 kasalara hala yağlı amortisör üretiyor ve kullananlar çok memnun yerli malı birde
Hakan bey, bilgiler için teşekkür edeceğim ancak bazı yanış anlaşılmaları önlemek isterim.
Bahsettiğiniz marka amortisör yerli idi... Bunun daha derin tarafları var zaten.
 Yağlı amortisör ile Gazlı amortisör arasında bu şekilde ayrım tam doğru olmaz bence, çünkü amortisörler farklı özelliklerde olabilir. Yani yağlı olup, herhangi bir gazlı amortisöre göre daha sert olabilir. Dayanımları daaynı kalitede olanlardan yaplı tipler bence daha dayanımlıdır. Ancak genel anlamda söylediğinize ben de katılıyorum.
 Gazlı amortisörün yağlı olana göre ve yağlının gazlı olana göre bazı avantaj ve dezavantajları vardır.
 Bir genelleme yapmam gerekirse; gazlı amortisörün üretim mantığına göre, ilk etkiye yumuşak tepki verir ve konfor sağlar, devam eden ya da ikinci etkilere ise sertleşerek tepki verir ve yol tutuş sağlar. Yağlı amortisör ise daha stabil tepkiler verir. Bu noktada pnömatik ve hidrolik sistemlerin detayına bakmak(hidrolik sıvı ve gaz hareketleri) faydalı olabilir.
 
 Yine genel itibari ile, eski, gövdesi yıpranmış araçlarda yağlı amortisör daha çok tavsiye edilebilir, diğer durmlarda ise gazlı tip. Dediğim gibi bunların da farklı teknolojiye sahip olanları vardır. Tamir edilebilir edilemez çift kanallı vs.
 
 Amortisör dendiğinde en üste bir markayı koymak bence doğru olur diğerlerini ben ondan sonra sıralarım ve diğerleri ksımında üst seviyedekileri seçmek yol tutu frenaj ve konfor açısından önemlidir.

 Suat bey sesin geldiği noktayı hangi durumlarda geldiğini ve şeklini tam aktarabilirseniz belki farklı fikirler gelebilir. Eğer çamurluk civarından geliyorsa amortisör kulesine bakabilirsiniz. Keza davlumbaz ya da salıncaklara da bakmak fena olmaz. Ama önce iyi tespit gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '94
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: AMORTİSÖR HK.
« Yanıtla #4 : Ocak 10, 2014, 17:21:02 »
Hakan bey ses hafif bozuk yolarda araç sallanınca meydana geliyor alt takımdan gelmediğine eminim , kuleler de değişti ,  ses tuhaf nasıl tarif etsem gıcırtı gibi yeni takılan sacı saldığımda da aynı ses gibi geliyor bana sac ses yapıyor ..mesela diğer tarafta sökülemeyen sacda ses yok acaba o sac sesimi araba sallanınca vidalar mı oynuyor usta takarken birşeyini mi eksik taktı ..sizin dediğiniz yerlerede bakacağım ..