Belli bir açıdan sonra her araç Yokuşlarda sadece viteste bırakılırsa kaçırma yapar ve kaza ile sonuçlanır.
Motorlar kapalı kutular değillerdir ve sadece şanzımanla desteklendiklerinde ters yönde kompresör uygulayabilirler.
Kranka bağlı bir levye ile sadece pistonları kolumuzla çok güce ihtiyaç olmadan rahatlıkla çevirebiliriz. Hatırlayınız, eski otomobiller veya teyyareler böyle çalıştırılırlardı.
Hafif yokuşlarda kaymayı engelleyen şey, ters yöndeki gücün 1. veya geri vites çarklarının çapına oranla sömürülmesindendir. Ters yöndeki güç bu oranları aşarsa kayma başlar.
O nedenle el frenini kullanma alışkanlığı muhakkak edinilmeli ve araç stop edildikten sonra kesinlikle hiç bir duruma bakılmaksızın el freni her zaman çekilmelidir.
Mesaj Birleştirildi: Şubat 24, 2014, 10:17:44
Bu birazda şanzıman yapısı ile alakalı sanırım çünkü vitesli bisikletten yola çıkarsak 1 vites hafiftir çevirmesi kolaydır hız yapmaz .Sizde aracı 1 vitese takıyorsunuz aracın belli bir ağırlığı var bunu çevirmeye aracın ağırlığı yeterli oluyor demek ki . Bunu birde aracı 2 veya 3 viteste bırakıp öyle deneyim .3 vites duran aracı motor gücüyle bile kaldırma zor oluyor heralde kaçırmaz diye düşünüyorum .
Güç tersten gelince sistem tersine işler, yani yokuşta büyük viteste daha çabuk kayar, o nedenle çalışma zorluğu çeken araçlar iterek çalıştırılırken 2. vitese takılır.