Gönderen Konu: yokuşta stop ettikten sonra vitesteyken kayma neden olur ?  (Okunma sayısı 14698 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
arkadaşlar 2013 model avensis sahibiyim araç 7000 kmde 5000 km deyken baskı balata arızasından dolayı debriyaj seti değişti geçenlerde aracı yokuşta durdurdum vitesi hem bire hem de geri vitese aldım ve otomatik elfrenini bıraktım araç her iki durumda da öne doğru ara ara atıyor ters  yönde vitesi bire taktım bu seferde geri geri atıyor bunun sebebi ne olabilir acaba baskı balata da bir şey yoksa sorun nerede olabilir acaba baskı balata ile ilgili bir ayar durumu olabilir mi bilgisi olan veya başına buna benzer bir şey gelen varsa ve paylaşırsa sevinirim yada t27 avensis sahipleri bunu bir kere dener ve tecrübelerini paylaşırlarsa çok mutlu olucam
2013 model 1.6 Avensis elegant extra
İnci Beyazı

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: yokuşta stop ettikten sonra vitesteyken kayma neden olur ?
« Yanıtla #1 : Ocak 10, 2014, 15:28:54 »
Rampa çok dikse bu tip kaçırmalar olabilir .Motor kompresyon kaçaklarında da bu tip sorunlar oluyordu ama daha 7000 bindeki aracın ne kaçağı olacak ben hiçbir zaman vitese güvenmem el frenini çeker hatta çok dikse aksi yönde vitese takarım.Ama çok dik olmayan yerde dahi kaçırma oluyorsa baskı kaçırıyor olabilir
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: yokuşta stop ettikten sonra vitesteyken kayma neden olur ?
« Yanıtla #2 : Ocak 10, 2014, 15:38:21 »
dik bir yokuşta denemedim hatta yokuşun başladığı yerde denedim baskı da daha yeni değişti bu kaçırmanın anlamı nedir peki bir cıvata az mı sıkılmış yani bu mudur anlamı :)
2013 model 1.6 Avensis elegant extra
İnci Beyazı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • insan herşeyin en güzeline layıktır.
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 245000
  • Model Yılı: '99
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: yokuşta stop ettikten sonra vitesteyken kayma neden olur ?
« Yanıtla #3 : Şubat 24, 2014, 00:10:03 »
Dik yokuşta viteste bütün arabalar kaçırır... 
El freni artı viteste bırakmak en mantıklısı..

1999 TOYOTA AVENSİS  2.0 EXTRA FULL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: yokuşta stop ettikten sonra vitesteyken kayma neden olur ?
« Yanıtla #4 : Şubat 24, 2014, 09:44:42 »
Bu birazda şanzıman yapısı ile alakalı sanırım çünkü vitesli bisikletten yola çıkarsak 1 vites hafiftir çevirmesi kolaydır hız yapmaz .Sizde aracı 1 vitese takıyorsunuz aracın belli bir ağırlığı var bunu çevirmeye aracın ağırlığı  yeterli oluyor demek ki . Bunu birde aracı 2 veya 3 viteste bırakıp öyle deneyim .3 vites duran aracı motor gücüyle bile kaldırma zor oluyor heralde kaçırmaz diye düşünüyorum .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yokuşta stop ettikten sonra vitesteyken kayma neden olur ?
« Yanıtla #5 : Şubat 24, 2014, 10:12:04 »
Belli bir açıdan sonra her araç Yokuşlarda sadece viteste bırakılırsa kaçırma yapar ve kaza ile sonuçlanır.

Motorlar kapalı kutular değillerdir ve sadece şanzımanla desteklendiklerinde ters yönde kompresör uygulayabilirler.

Kranka bağlı bir levye ile sadece pistonları kolumuzla çok güce ihtiyaç olmadan rahatlıkla çevirebiliriz. Hatırlayınız, eski otomobiller veya teyyareler böyle çalıştırılırlardı.

Hafif yokuşlarda kaymayı engelleyen şey, ters yöndeki gücün 1. veya geri vites çarklarının çapına oranla sömürülmesindendir. Ters yöndeki güç bu oranları aşarsa kayma başlar.

O nedenle el frenini kullanma alışkanlığı muhakkak edinilmeli ve araç stop edildikten sonra kesinlikle hiç bir duruma bakılmaksızın el freni her zaman çekilmelidir.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 24, 2014, 10:17:44
Bu birazda şanzıman yapısı ile alakalı sanırım çünkü vitesli bisikletten yola çıkarsak 1 vites hafiftir çevirmesi kolaydır hız yapmaz .Sizde aracı 1 vitese takıyorsunuz aracın belli bir ağırlığı var bunu çevirmeye aracın ağırlığı  yeterli oluyor demek ki . Bunu birde aracı 2 veya 3 viteste bırakıp öyle deneyim .3 vites duran aracı motor gücüyle bile kaldırma zor oluyor heralde kaçırmaz diye düşünüyorum .

Güç tersten gelince sistem tersine işler, yani yokuşta büyük viteste daha çabuk kayar, o nedenle çalışma zorluğu çeken araçlar iterek çalıştırılırken 2. vitese takılır.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: yokuşta stop ettikten sonra vitesteyken kayma neden olur ?
« Yanıtla #6 : Şubat 24, 2014, 11:02:28 »
Birde araç eskidikçe motor kompresyonu düşeceginden kaçırma artaraktır.

Motor çok iyi olsa bile rampa aşagı uzun bekleyen araç segmanların arasından çok yavaş şekilde kompresyonu kaçırır ve salar.

Bu normal birşey.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: yokuşta stop ettikten sonra vitesteyken kayma neden olur ?
« Yanıtla #7 : Şubat 24, 2014, 11:12:49 »
Bu birazda şanzıman yapısı ile alakalı sanırım çünkü vitesli bisikletten yola çıkarsak 1 vites hafiftir çevirmesi kolaydır hız yapmaz .Sizde aracı 1 vitese takıyorsunuz aracın belli bir ağırlığı var bunu çevirmeye aracın ağırlığı  yeterli oluyor demek ki . Bunu birde aracı 2 veya 3 viteste bırakıp öyle deneyim .3 vites duran aracı motor gücüyle bile kaldırma zor oluyor heralde kaçırmaz diye düşünüyorum .
  araba park edildiği zaman genellikle 1. vitese alınıp el freni sıkıca çekilip bırakılır. ayrıca en mühimi direksiyon düz bırakılmaz, kaldırıma doğru çevrilir. eğer yokuş dik ise o zaman geri viteste park edilir. motor çalışmazken her arabada kompresyon atlaması olur bu normaldir çünkü kompresyonu yapan silindirdeki havanın sıkışarak pistonun hareketini zorlaştırmasıdır fakat o pozisyonda beklerken sekmanların birleşme yerlerinden dolayı hava yavaş yavaş kaçar ve araba atlama şeklinde hafif hafif hareket eder. yeni ve tam alışmış motorlarda atlama minimumdur. 7000 km alışmanın tam olması için yeterli değildir, 20li binleri bulursa alışma tamamlanır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/