Gönderen Konu: Toyota FCV-R Konsept  (Okunma sayısı 4040 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Toyota FCV-R Konsept
« : Ocak 07, 2014, 11:30:00 »
"ns"
Japon otomotiv devi Toyota, bu yıl Las Vegas'ta düzenlenen Tüketici Elektronikleri Fuarı'nda (CES) yeni nesil hibrit aracını görücüye çıkardı.

Yakıt hücreli araç (FCV) sınıfında tanımlanan elektrikli araç, enerjisini hidrojen ve havayı bir araya getirerek elde ediyor.

Toyota, konsept otomobilinin tanıtımında yaptığı açıklamada, "Hidrojen gazını bir araca enerji vermek için kullanmak birçok insan tarafından yıllarca anlamsız bir fikir olarak görüldü. Bu konuda belli zorlukların olduğu bir gerçek" denildi. Hidrojen ve havayla çalışan otomobilin hayata geçebilmesi için ilk olarak fiyatının ideal bir seviyeye inmesi gerektiğini, ayrıca  hidrojen ikmali yapan bir altyapı oluşturulması gerektiğini belirtti.

FCV, yeniden yakıt alması gerektiği ana kadar 500 km yol katedebiliyor. ABD'de hayata geçirilmesi istenen proje için California Üniversitesi'yle çalışan Toyota, 50 eyalette birden her 6 dakikada bir yakıt ikmali yapılabilecek hidrojen istasyonları kurulmasını amaçlıyor. California eyaleti, hidrojen-hava yakıtlı otomobil projesi kapsamında 2015 ve 2016'da 20 istasyon açılması için 200 milyon dolarlık bütçe ayırdı.

20 yıldır yakıt hücreleri üzerinde çalışan Toyota, yeni aracının başarılı olması halinde ilk olarak 2002'de inşa edilen prototipten yüzde 95 daha ucuza otomobil üretebilmeyi hedefliyor.



Kaynak: http://fotogaleri.ntvmsnbc.com/hidrojen-ve-havayla-hareket-eden-otomobil.html
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Toyota Club Türkiye

Toyota FCV-R Konsept
« : Ocak 07, 2014, 11:30:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota FCV-R Konsept
« Yanıtla #1 : Ocak 07, 2014, 15:46:33 »
ön tamponun rüzgar direncinden araba gidemez  :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota FCV-R Konsept
« Yanıtla #2 : Ocak 07, 2014, 15:56:43 »
Biri tamponun iki kenarından tutup var gücüyle çekmiş :D
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota FCV-R Konsept
« Yanıtla #3 : Ocak 07, 2014, 16:03:00 »
Onlar intercooler soğutucuları ;)

Hep concept hep concept bi kerede seri üretime geçilse bari.
Ama bunlar Supranın habercisi.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota FCV-R Konsept
« Yanıtla #4 : Ocak 07, 2014, 16:10:58 »
Hep concept hep concept bi kerede seri üretime geçilse bari.
Ama bunlar Supranın habercisi.
Biz alamadıktan sonra seri değil ultra seri üretimde olsa fayda etmez.  :-\
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota FCV-R Konsept
« Yanıtla #5 : Ocak 07, 2014, 16:12:50 »
Biz alamadıktan sonra seri değil ultra seri üretimde olsa fayda etmez.  :-\

Orası ölede yine iyidir seri üretime geçmesi, gelecekte projelik araç çıkar bizlerede.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota FCV-R Konsept
« Yanıtla #6 : Ocak 07, 2014, 16:24:52 »
Ancak torunlarımız kullanır. :D
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota FCV-R Konsept
« Yanıtla #7 : Ocak 09, 2014, 21:24:32 »
Volkswagen yaptı çoktan bunu. Hem o 900 km gidiyordu yanlış hatırlamıyorsam. Hidrojen ve oksijen atık mis gibi su:) doldur doldur iç:)
Toyota Corolla 2001 1.6 Terra Special
Toyota Corolla 2010 1.6 Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota FCV-R Konsept
« Yanıtla #8 : Ocak 09, 2014, 22:49:19 »
ön panjur ve ışıklandırmayı abartmışlar
2013 COROLLA
1.6 Advance Navigation
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota FCV-R Konsept
« Yanıtla #9 : Ocak 10, 2014, 08:44:53 »
Volkswagen yaptı çoktan bunu. Hem o 900 km gidiyordu yanlış hatırlamıyorsam. Hidrojen ve oksijen atık mis gibi su:) doldur doldur iç:)
Aslına bakarsanız ilk yapan Honda olması lazım, yıllardır da yollarda Amerikada:

http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/

kiralamaya dayalı bir pazarlama stratejileri var. Bu kadar zaman içinde kullanıcılardan da tonlarca bilgi ve deneyim edinmişlerdir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota FCV-R Konsept
« Yanıtla #10 : Ocak 10, 2014, 18:40:11 »
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota FCV-R Konsept
« Yanıtla #11 : Ocak 12, 2014, 13:47:37 »
Aslına bakarsanız ilk yapan Honda olması lazım, yıllardır da yollarda Amerikada:

http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/

kiralamaya dayalı bir pazarlama stratejileri var. Bu kadar zaman içinde kullanıcılardan da tonlarca bilgi ve deneyim edinmişlerdir.
Olabilir. Benim de kesin bir bilgim yok.
Toyota Corolla 2001 1.6 Terra Special
Toyota Corolla 2010 1.6 Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota FCV-R Konsept
« Yanıtla #12 : Ocak 12, 2014, 17:40:02 »
Sistemi ilk icat eden firma Mercedes ama ticari üretime geçmedi, hala dünyanın bir çok farklı ikliminde deneme sürüşleri yapıyorlar.
Aslında sistem ticari olarak hazır, Honda bunu ilk gerçekleştiren firma oldu.
Hidrojen elde etmek için ne tür enerji kaynağı kullanılacak kısmına karar verdikten sonra yada o sistemi geliştirdikten ve petrole olan bağımlılığı kademeli olarak azaltma yollarına girildikçe farklı markaların bu araçları pazarlamaya başlayacaklarını da göreceğiz.

Petrole olan bağımlılığın bir anda kesildiğini düşünürsek, 3. dünya savaşının çıkmaması için hiç bir nedenin kalmayacağı unutulmamalıdır.
Dünyada ayakta kalan hiç bir ekonomi kalmaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota FCV-R Konsept
« Yanıtla #14 : Temmuz 16, 2014, 21:40:37 »
Yukarıdaki görüntüler "işte Toyotanın hidrojenli otomobili bu" diye sizi yanıltmasın, hidrojen teknolojisi herhangi bir modeline uygulanabilecektir.

Avrupa pazarı için benim beklentim Corolladır.

2015 yılında California'da ticari satışına başlanacak yeni teknolojinin Test sürüşleri Lexus ile yapılmaktadır.

Bu araçta 100kW = 136hp gücünde elektrikli motor vardır, bir depo yakıt ile 700km yapmaktadır.

Toyota Fuel Cell Testing Vehicle - Hot Weather Test
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)