Gönderen Konu: Lastiğe giren vida ve patlak lastik hakkında bir kaç soru..  (Okunma sayısı 2955 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
iyi akşamlar...

Bu sabah  işyerine gittiğimde arka sol lastiğin patladığını farkettim. Akşam stepneyi takmak için aracı kaldırdım, bijonları söktüm ancak ne yaptıysam lastiği yerinden çıkaramadım :( Saat geç olduğu için lastikçi de bulamadım. Dükkanı kapatmış bi lastikçiyi yoldan çevirip sordum, "oksitlenme olduğu için çıkaramamışsınızdır" dedi. Yarın sabah uğrarsanız hem yama yaparız, hem tüm lastikleri söküp bijonları temizleriz dedi.

Forumda eski konuları okudum, başka forumlarda aksi söylense de bizim forumda fitil yamanın değil kesinlikle mantar yamanın yapılması gerektiği belirtilmiş. Forumdaşlarıma güvenerek mantar mı fitil mi diye sormuyorum.  ;)

 Diğer sorularım aşağıda, bilgisi olanlar cevaplarsa sevinirim...
1-Lastiğin resmini paylaştım, vida tabanla yanak arasında bir yerde, sizce buraya yama sağlıklı olur mu ?
2-Lastikleri 1,5 yıl önce aldım.. Yaklaşık 10-15bin km yol yaptılar..şu an yeni bir lastik almak mantıksız mı?
3-Mantar yamaya 20 TL dediler, fiyatı uygun mu? Forumda baktığımda geçen sene 6-7 TL'ye yaptırmış herkes..
4-Allah korusun bu olay uzun yolda başıma gelse lastiği değiştiremeyecektim..Oksitlenmeyi engelleyici veya çözücü bir ürün var mıdır?
2017 C-HR Hybrid Diamond

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '05
  • 21 kere teşekkür etti
  • 61 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastiğe giren vida ve patlak lastik hakkında bir kaç soru..
« Yanıtla #1 : Ocak 06, 2014, 21:52:39 »
o bölgeye yapılacak içten yamanın bir sorun teşkil edeceğini sanmıyorum. lastiklerinizin de değişe ihtiyacı yok bence. bir kere patlama ile, yama ile tedirgin olmanızı gerektirecek bir durum yoktur, olur böyle şeyler. lastikler uzun süre sökülmezse biraz zor oluyor sökmek. lastik kenarlarından ayak tabanıyla bir iki darbe ile atması gerekir ama iyice yapışmış demekki :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastiğe giren vida ve patlak lastik hakkında bir kaç soru..
« Yanıtla #2 : Ocak 06, 2014, 21:55:18 »
En güzeli arabada bir adet lastik çekiç bulundurmak olacaktır. Bijon anahtarını takıp biraz vurunca hemen açılıyor. :)


......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastiğe giren vida ve patlak lastik hakkında bir kaç soru..
« Yanıtla #3 : Ocak 06, 2014, 22:02:25 »
Abi lastik turanza sanırım :) Birşey olmaz o lastiğe :) Sadece tamirden sonra balansını iyi yaptırt :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastiğe giren vida ve patlak lastik hakkında bir kaç soru..
« Yanıtla #4 : Ocak 06, 2014, 22:04:58 »
Önceki aracım varken inşaatlar yüzünden baya yama yaptırdım. Yama yüzünden en ufak bir sorun yaşamadım. Geçen sene 10 tl ye yapmışlardı.
Toyota Corolla 2001 1.6 Terra Special
Toyota Corolla 2010 1.6 Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastiğe giren vida ve patlak lastik hakkında bir kaç soru..
« Yanıtla #5 : Ocak 06, 2014, 22:07:53 »
En güzeli arabada bir adet lastik çekiç bulundurmak olacaktır. Bijon anahtarını takıp biraz vurunca hemen açılıyor. :)

o bölgeye yapılacak içten yamanın bir sorun teşkil edeceğini sanmıyorum. lastiklerinizin de değişe ihtiyacı yok bence. bir kere patlama ile, yama ile tedirgin olmanızı gerektirecek bir durum yoktur, olur böyle şeyler. lastikler uzun süre sökülmezse biraz zor oluyor sökmek. lastik kenarlarından ayak tabanıyla bir iki darbe ile atması gerekir ama iyice yapışmış demekki :)

lastiğe bi tek tekme tokat girmediğim kaldı,tüm uzak doğu sporlarını denedim:) ama biraz daha sert davranmam lazım demek ki..

teşekkürler içim ferahladı vallahi..bi yamayla halletcez gibi duruyor...
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastiğe giren vida ve patlak lastik hakkında bir kaç soru..
« Yanıtla #6 : Ocak 06, 2014, 22:11:03 »
İstanbuldasınız ve KIŞ LASTİĞİ kullanmıyorsunuz ha  :islik:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastiğe giren vida ve patlak lastik hakkında bir kaç soru..
« Yanıtla #7 : Ocak 06, 2014, 22:28:20 »
İstanbuldasınız ve KIŞ LASTİĞİ kullanmıyorsunuz ha  :islik:

evet ama kendimce haklı sebeplerim var..  :islik: aracı eşim kullanıyor ve cesaret edemediği için yağış olduğunda aracı kullanmıyor..ev ile iş çok yakın olduğu için aniden bastırma gibi bir durum söz konusu da değil.. Allah korusun çok acil bir şey olmazsa kötü havalarda araç garajda yatıyor... Bu sebeple kış lastiği bana gereksiz.. ;)
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Kendi Halinde Bir Mecnunum :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 135500
  • Model Yılı: '05
  • 234 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastiğe giren vida ve patlak lastik hakkında bir kaç soru..
« Yanıtla #8 : Ocak 06, 2014, 22:39:03 »
evet ama kendimce haklı sebeplerim var..  :islik: aracı eşim kullanıyor ve cesaret edemediği için yağış olduğunda aracı kullanmıyor..ev ile iş çok yakın olduğu için aniden bastırma gibi bir durum söz konusu da değil.. Allah korusun çok acil bir şey olmazsa kötü havalarda araç garajda yatıyor... Bu sebeple kış lastiği bana gereksiz.. ;)


 :kötü: :kötü:

haddime değil ancak sadece yağış olarak değerlendirmemekte fayda var.
buzlanma vb. faktörleri unutulmamalı ;)
kazasız sürüşler :)
Ya ALLAH' a Baş Eğer Hiç Kimseye Eğmezsin; Ya da Herkese Baş Eğer Hiçbir şeye Değmezsin...

Ex '12 Corolla D-4D (0-31.000)
'05 Laguna 1.6 16V (133.700-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastiğe giren vida ve patlak lastik hakkında bir kaç soru..
« Yanıtla #9 : Ocak 06, 2014, 23:29:25 »

 :kötü: :kötü:

haddime değil ancak sadece yağış olarak değerlendirmemekte fayda var.
buzlanma vb. faktörleri unutulmamalı ;)
kazasız sürüşler :)

konunun dışına çıkıyoruz gerçi ama tabi ki haklısınız..yaptığım doğru değil farkındayım..

Mesaj Birleştirildi: Ocak 07, 2014, 08:45:35
Gunaydin,
Sabah erkenden tanidik lastikci vardi ona gittim.tabanda olmadigi icin buna sicak yama lazim,digerleri tutmaz atar dedi.koskoca maslak oto sanayide sicak yama yapan tek yer varmis.9 da aciliyormus onu bekliyorum..sonuclari paylasirim.9 da aciyormus adam tok tamirci:))

Edit: adam sanayi de tek olunca krallığını ilan etmiş heralde.. usta beyefendi 10.30 da teşrif ediyorlarmış dükkana >:(
2017 C-HR Hybrid Diamond