Gönderen Konu: Kapı otomotikleri hakkında bilgi  (Okunma sayısı 1099 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 250000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür edildi
Kapı otomotikleri hakkında bilgi
« : Ocak 03, 2014, 19:52:36 »
2004 yaris aracımın sanki kapıların hepsi anlaşmış gibi birer hafta ara ile otomatik açılıp kapanmamaya başladı. Anahtar ile üç beş defa aç kapa yapınca ya açıyor yada  kapıyor. Dayanamadım söktüm. Malum, parçalar pahalı. beyaz presli plastik bir parça içinde küçük oyuncak araba motoruna benzer bir motor var.  Bu parçayı kırmadan bir bıçak yardımı ile preslerden açıyoruz. 1 motor 2 çark 1 yay var. Sistem basit. motorun içindeki kömürler bitiyor. Motoru nazikçe açıyoruz. İçi simsiyah çıkıyor. Bir wd-40 ile temizliyoruz. bitmiş ve motor üzrinde kalmış minik kömürleri söküyoruz. kömürlerin takılı olduğu ince telleri orta göbeğe doğru çok az büküyoruz. Dikkatlice telleri ezmeden motoru topluyoruz. Presini söktüğümüz parçayı yapıştırmaya bence gerek yok. Zaten 2 civata tutuyor. Olay budur. Bir yıldır kullanıyorum, kapılarımda sıkıntı yok :D
Ben daha ölmedim, sizlere vasiyetim ölümüm olacaktır. Muhammet Ali Arapoğlu'ndan

Toyota Club Türkiye

Kapı otomotikleri hakkında bilgi
« : Ocak 03, 2014, 19:52:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Kendi Halinde Bir Mecnunum :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 135500
  • Model Yılı: '05
  • 234 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Kapı otomotikleri hakkında bilgi
« Yanıtla #1 : Ocak 03, 2014, 19:54:31 »
2004 yaris aracımın sanki kapıların hepsi anlaşmış gibi birer hafta ara ile otomatik açılıp kapanmamaya başladı. Anahtar ile üç beş defa aç kapa yapınca ya açıyor yada  kapıyor. Dayanamadım söktüm. Malum, parçalar pahalı. beyaz presli plastik bir parça içinde küçük oyuncak araba motoruna benzer bir motor var.  Bu parçayı kırmadan bir bıçak yardımı ile preslerden açıyoruz. 1 motor 2 çark 1 yay var. Sistem basit. motorun içindeki kömürler bitiyor. Motoru nazikçe açıyoruz. İçi simsiyah çıkıyor. Bir wd-40 ile temizliyoruz. bitmiş ve motor üzrinde kalmış minik kömürleri söküyoruz. kömürlerin takılı olduğu ince telleri orta göbeğe doğru çok az büküyoruz. Dikkatlice telleri ezmeden motoru topluyoruz. Presini söktüğümüz parçayı yapıştırmaya bence gerek yok. Zaten 2 civata tutuyor. Olay budur. Bir yıldır kullanıyorum, kapılarımda sıkıntı yok :D

elinize sağlık ;)
Ya ALLAH' a Baş Eğer Hiç Kimseye Eğmezsin; Ya da Herkese Baş Eğer Hiçbir şeye Değmezsin...

Ex '12 Corolla D-4D (0-31.000)
'05 Laguna 1.6 16V (133.700-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Kapı otomotikleri hakkında bilgi
« Yanıtla #2 : Ocak 03, 2014, 19:55:16 »
Elinize sağlık abi :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Kapı otomotikleri hakkında bilgi
« Yanıtla #3 : Ocak 03, 2014, 21:44:29 »
Bir müddet sonra fırça olarak kıvırdığınız teller yada motor kollektöründe aşınma olacaktır.Kömürlerin çabuk bitmesi pek normal değil belki motorlarda bir üretim hatası olabilir.motor yedeklemekte fayda var diye düşünüyorum.Elinize sağlık kendinizi bayağı bir masraftan kurtarmışsınız tebrikler.
İstanbul'dan selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG