Gönderen Konu: LPGde sübap yakma sorununu önceden tespit etmek  (Okunma sayısı 13985 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yolumuz açık olsun Toyota'cılar!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 244500
  • Model Yılı: '94
  • 43 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: LPGde sübap yakma sorununu önceden tespit etmek
« Yanıtla #20 : Ocak 13, 2014, 07:48:30 »
Bakım konusunda ağırdan aldım. Toyota, taş gibi arabadır hiç bir şey olmaz diye aldırmadık. Sonuç ortada  ;)
Ne yapacakmışız?
Bakımlarını zamanında yaptıracağız.  :)
Ön amortisörleri de değiştirdim. Monroe aldım. Tanesi 110 TL'den. Arkaları da değiştirdik mi tamamdır.  :D


Geçmişini iyi bil ki, geleceğe sağlam basasın. Nereden geldiğini unutma ki, nereye gideceğini şaşırmayasın ... (Hz. Mevlana)

Toyota Club Türkiye

Ynt: LPGde sübap yakma sorununu önceden tespit etmek
« Yanıtla #20 : Ocak 13, 2014, 07:48:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: LPGde sübap yakma sorununu önceden tespit etmek
« Yanıtla #21 : Mart 01, 2018, 11:42:42 »
merhaba,bu konu cok faydalı olmus,2005 1.6 corolla araba relantide hafif tekliyor ve eksozda düzensiz gaz cıkısı hafif patlama var,aracın yakıt tüketimi arttı, 1.silindir kompresyon değeri 90,diğerleri 170 civarı cıktı, normal değerleri vermissiniz ama anlamadım benim değerlerim nasıl,supab ayarı ile kurtarır mı yoksa silindir kapağını sökmekmi lazım

Mesaj Birleştirildi: Mart 01, 2018, 11:48:04
merhaba,bu konu cok faydalı olmus,2005 1.6 corolla araba relantide hafif tekliyor ve eksozda düzensiz gaz cıkısı hafif patlama var,aracın yakıt tüketimi arttı, 1.silindir kompresyon değeri 90,diğerleri 170 civarı cıktı, normal değerleri vermissiniz ama anlamadım benim değerlerim nasıl,supab ayarı ile kurtarır mı yoksa silindir kapağını sökmekmi lazım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: LPGde sübap yakma sorununu önceden tespit etmek
« Yanıtla #22 : Mart 05, 2018, 23:53:50 »
bugün Ahmet abinin anlattığı şekilde supap boşluklarını ölçtüm (1.silindiri senteye getirmek için 4 silindiri subap bindirmesine getiriyoruz daha sonra 1, 3, 4, 2 devam ediyoruz 1 için 4 e 3 için 2 ye  4 için 1e 2 için 3e supab bindirmesine getiriyoruz) 1. ve 4. ekzos supablarında hiç boşluk kalmamıştı, ekzoz kam milini söktüm dişlisini zincire sabitledim,1. ve 4. supabların fincanlarını götürüp rektefiyeciye 0,35mm taşlattım daha sonra vidaların tork değerlerini dikkate alarak toparladım.motordaki tüm sorunlar yok oldu motorun çalışması acayip düzeldi, ahmet abiye tesekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: LPGde sübap yakma sorununu önceden tespit etmek
« Yanıtla #23 : Mart 06, 2018, 00:40:57 »
@Birkan özdemir (43773) hadi geçmiş olsun,
Ama subap yakti ise bu çözüm olmayacak,
Şu hali ile jompresyon testi yaptirmalisin.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: LPGde sübap yakma sorununu önceden tespit etmek
« Yanıtla #24 : Mart 06, 2018, 01:02:48 »
Şöyle ki,
Eğer subap kafasinda erime oldu ise,
Koparak pistondada hasar oluşturma ihtimali var (zayıfta ihtimalde olsa var)
Siz mutlaka kompresyon ölçtürün,  düşük olanlar yine düşük ise o kapak açılacak.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new