Gönderen Konu: Ynt: 2001 1.4 vvti wideband ile ölçülen değerler  (Okunma sayısı 1550 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.4 vvti wideband ile ölçülen değerler
« : Aralık 22, 2013, 18:43:24 »
 Arkadaşlar aracıma aem wideband taktım. Aracım rolantide 14.9-15.5 değerleri arasında devamlı değişiyor. Benim dikkatimi çeken ise dip gaz yaptığımda araç zenginde yürüyor. Afr 12 lere düşüyor ve öyle kalıyor. Ama yavaş yavaş gaz verdiğimde araç olması gerektiği gibi 14.7 Afr ile yürüyor. Acaba wideband takılı olan arkadaşlar varsa rolanti, dipgaz ve sabit gazdaki afr değerlerini paylaşan bilirler mi? Dipgazdaki zengin karışım normal mi bunu öğrenmek istiyorum.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2001 1.4 vvti wideband ile ölçülen değerler
« : Aralık 22, 2013, 18:43:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: 2001 1.4 vvti wideband ile ölçülen değerler
« Yanıtla #1 : Aralık 22, 2013, 20:04:51 »
benim bildiğim rolantide 14 küsürlerde (14.5 civarı) olmalı tabi araç yeni çalıştırıldığında biraz daha zengin çalışabilir yani 14 ten daha düşük olabilir. galiba dipgaz yapmadığınız zaman okunan afr değerleri çok bir anlam ifade etmiyor. afr ayarları dipgaza göre yapılıyor. dipgazdaki zengin karışım olması gerekendir aksi takdirde fakirlikten motor kırılır :) tabi bu zengin karışımında belli değerleri olur aşırı zengini gereksiz yere fazladan yakıt yakmaya neden olur. yazılımcılardan bu motoru tecrübe etmiş kişilerden motordan alınacak maksimum performans ve yakıt tüketimi ikilisi gözetilerek olması gereken afr değeri için bilgi alınması iyi olabilir ama 1.4 vvti ile uğraşan pek yoktur sanırım kabaca bi değer vereceklerdir muhtemelen. dipgazda 12 afr değeri belki biraz fazla zengin karışım olabilir 12.5 13 değeri iyi olabilir diye düşünüyorum. ayrıca o2 sensörünün sağlığı ne durumda bilmiyorum ama o da etkiliyor afr değerini 
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: 2001 1.4 vvti wideband ile ölçülen değerler
« Yanıtla #2 : Aralık 22, 2013, 20:34:49 »
Fatihin dedikleri kesinlikle dogru birde soyle virsey var afr o2 sensorune maf sensorune hava filtresine agirliga ve benzine kadar dayanir. Arac ne kadar agir olursa o kadar benzin tuketir keza hava filtresi ve sensorlerde bu yonde. Aracin cektigi havayi arttiramayacagina gore bir sekilde kaldirabilmek icin benzine yukleniyor sikinti yok.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: 2001 1.4 vvti wideband ile ölçülen değerler
« Yanıtla #3 : Aralık 22, 2013, 20:52:31 »
Daha önceden de edindiğim bilgilere göre afr dipgazda da 12.5 gibi bir değer olması gerekir. Araçta aem dry flow açık hava Filtresi var ve oksijen sensörümü geçen sene orjinal parça olarak değiştirdim. Maf sensörü bi ihtimal kalıyor. Zaten aynı kasa 1.6 vvti aracı olan arkadaşımın maf sensörünü deneyecektim. Ben genel olarak mı dipgazda zenginde yürüyor diye merak ettim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: 2001 1.4 vvti wideband ile ölçülen değerler
« Yanıtla #4 : Aralık 22, 2013, 21:03:56 »
o bilgi yanlış malesef hiçbir sağlıklı aracın dipgazda o değerlerde yürümesi mümkün değil. bence aracınızda çok anormal değerler yok. rolantide azcık fakir dipgazda azcık zengin gibi.
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: 2001 1.4 vvti wideband ile ölçülen değerler
« Yanıtla #5 : Aralık 22, 2013, 21:14:57 »
o bilgi yanlış malesef hiçbir sağlıklı aracın dipgazda o değerlerde yürümesi mümkün değil. bence aracınızda çok anormal değerler yok. rolantide azcık fakir dipgazda azcık zengin gibi.
Pardon telefonun klavye düzeltmiş 12.5 gibi oluyordu. Bu değer biraz daha zengin problem olmasından korkuyorum. Motora yeni rektefiye yapıldı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 1.4 vvti wideband ile ölçülen değerler
« Yanıtla #6 : Aralık 22, 2013, 21:42:01 »
sıkıntı olmaz diye düşünüyorum 12.5 fazla zengin bi değer değil. hatta yeni öğrendiğim bişeyi paylaşayım, araçların fabrikasyon ayarları afr değerinin optimum seviyesinden daha zenginde olmasını sağlıyormuş. bu da biraz daha fazla benzinle motoru soğutmak ve yakıt hava karışımın değişmesine bağlı olarak değişen yanma karakteristiği sonucu açığa çıkacak olan zararlı gazları minimum seviyeye indirmek içinmiş. yani egt yi düşürmek ve emisyon değerlerine müdahale etmek. motora göre değişmesine rağmen atmosferik araçlardaki en iyi afr değerinin de 12.5 olduğunu okudum bi yerde. yani iyiymiş sizin değerler korkulacak bişey yok :)
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: 2001 1.4 vvti wideband ile ölçülen değerler
« Yanıtla #7 : Aralık 22, 2013, 21:51:07 »
Teşekkürler. Yeni motor yapılınca insan tırsıyor.