Gönderen Konu: kısa şanzıman corolla e12  (Okunma sayısı 2668 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • eskisehir
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 145000
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
kısa şanzıman corolla e12
« : Aralık 08, 2013, 18:15:58 »
arkdaslar forumda arastırdım ama bunla ilgili birsey tam anlamıyla bulamadım corolla e12 ya kısa sanzıman uygulanır mı oyle birsey mumkünse nasıl bi yol izlenmeli yapan, duyan, bilgisi olan varsa paylasım yaparsa çok sevinirim.
.. kim bilir belki büyüğünce supra olur ! ;)

@binostaljikadam

Toyota Club Türkiye

kısa şanzıman corolla e12
« : Aralık 08, 2013, 18:15:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #1 : Aralık 08, 2013, 18:19:21 »



Kısa şanzıman bence tamamiyle hobi aracı olursa mantıklı. Örneğin sen istanbul eskişehir gittiğini düşün 5. vites daha erken bitecek :D yada 1 2 3kısa vs de olabilir gibi gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • eskisehir
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 145000
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #2 : Aralık 08, 2013, 18:21:55 »


Kısa şanzıman bence tamamiyle hobi aracı olursa mantıklı. Örneğin sen istanbul eskişehir gittiğini düşün 5. vites daha erken bitecek :D yada 1 2 3kısa vs de olabilir gibi gibi

evet istanbul eskişehir arası fena halde sorun haline gelir benim için :D onada pek sıcak yaklasmıyorlar sanırım 3 4 arası uzun olacak falan diye aslında tam bi bilgim yok konu hakkında bir de ayna mahruti durumu var sanırım o direkt butun dişili oranlarıyla ilgili gibi ? yanılıyor muyum ?
.. kim bilir belki büyüğünce supra olur ! ;)

@binostaljikadam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #3 : Aralık 08, 2013, 18:23:46 »
Ayna mahruti deme bana ben off-roadcıyım özümde :( Aha bak kullanım dışı oldum şimdi :( :( :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • eskisehir
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 145000
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #4 : Aralık 08, 2013, 18:26:17 »
Ayna mahruti deme bana ben off-roadcıyım özümde :( Aha bak kullanım dışı oldum şimdi :( :( :(

evet dün gece arastırken genelde offroadcıların forumlarınla karsılastım sanırım o camiyanın olayı biraz daha
.. kim bilir belki büyüğünce supra olur ! ;)

@binostaljikadam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #5 : Aralık 08, 2013, 18:38:51 »
Dışlı oranlariyla oynayip kısaltabilirsiniz fakat hesap kitap yapmaniz lazim. 1-2-3 kisa olabilir fakat 4-5 kisa olmasi normal kullanimlarda ciddi işkence olur. Ayrica araçta herseyi yaptiktan sonra sanziman olayina girin motora bagli bir parça ve herhangi bir sikintida araci yorqcak ve sikintilarin bas gosterdigi bir hale gelir ve normale donse bile sikintilar drvam edebilir.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #6 : Aralık 08, 2013, 18:39:32 »


Kısa şanzıman bence tamamiyle hobi aracı olursa mantıklı. Örneğin sen istanbul eskişehir gittiğini düşün 5. vites daha erken bitecek :D yada 1 2 3kısa vs de olabilir gibi gibi

Sende istiyorsun eskisehire gelmeyi inkar etme bunu :islik:
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #7 : Aralık 08, 2013, 18:43:51 »
1-2-3 ün kısa 4 ve 5 in uzun oranlı olduğunu düşünsek bile araç 4. vitese geldiği an güç kaybetmeye başlayacak çok yavaş hızlanacaktır. Tabi bu durumda yakıt tüketimide oldukça artar. Bence orjinal şanzımanın oranları çok iyi, birde 6 ileri olsaydı tadından yenmezdi. Ne yapılabilir derseniz bilmiyorum uyumlu mudur fakat aynı kasanın 1.8 t-sport olanlarında 6 ileri şanzıman vardı, belki çıkma olarak bulunursa ve de uyarsa süper olur.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #8 : Aralık 08, 2013, 18:45:14 »
E12'ye kısa oranlı şanzımanın en kolay yolu 6 ileri E12 T-Sport şanzımanı, 5 ileri NDE120 yada NDE150 şanzımanı ile komple değiştirilebilir yada Ertan'ın da söylediği gibi dişli değişimi ile kendi şanzımanınız üzerinde oynayabilirsiniz ancak bütün dişli oranlarını birbirine senkronize edemezseniz ortaya hoş bir durum çıkmaz.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 08, 2013, 18:47:09
1.8 t-sport olanlarında 6 ileri şanzıman vardı, belki çıkma olarak bulunursa ve de uyarsa süper olur.

Uyması konusunda bir sıkıntı yok sadece debriyaj setinin biraz daha kuvvetli bir ürün ile değiştirilmesi gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • eskisehir
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 145000
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #9 : Aralık 08, 2013, 19:05:36 »
evet 6 ileri olsaydı on numara olurdu sanırım baska alanlarda sansımı denemeliyim performans konusunda :)
.. kim bilir belki büyüğünce supra olur ! ;)

@binostaljikadam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #10 : Aralık 08, 2013, 19:44:27 »
92 model corollanin sadece 5.vites dislisini degistirmek mumkun mudur ? Vitesi uzatmak istiyorum uzun yola cok cikiyoruz. Normal kullanimda ilk 4 vites yeterli yeter ki uzun yolda biraz daha devrimiz dussun.
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #11 : Aralık 08, 2013, 19:48:10 »
92 model corollanin sadece 5.vites dislisini degistirmek mumkun mudur ? Vitesi uzatmak istiyorum uzun yola cok cikiyoruz. Normal kullanimda ilk 4 vites yeterli yeter ki uzun yolda biraz daha devrimiz dussun.

Değişmesine değişir de Özgür sadece 5. vitesi değiştirdiğinde 4. vitesten 5. vitese 3500d/d üzerinde geçiş yapman lazımki 2000d/d civarında seyire devam edebilesin, ayrıca ani tork değişimi sonucu uzun vadede şanzıman giriş ve çıkış milleri yada rulmanları ömrünü erken tamamlayabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #12 : Aralık 08, 2013, 19:49:56 »
Değişmesine değişir de Özgür sadece 5. vitesi değiştirdiğinde 4. vitesten 5. vitese 3500d/d üzerinde geçiş yapman lazımki 2000d/d civarında seyire devam edebilesin, ayrıca ani tork değişimi sonucu uzun vadede şanzıman giriş ve çıkış milleri yada rulmanları ömrünü erken tamamlayabilir.
+ olarak bahsedilen işlem yapıldığında daha fazla hız yapılacağından radara düşme olasılığı kat kat artar.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #13 : Aralık 08, 2013, 20:08:00 »
Değişmesine değişir de Özgür sadece 5. vitesi değiştirdiğinde 4. vitesten 5. vitese 3500d/d üzerinde geçiş yapman lazımki 2000d/d civarında seyire devam edebilesin, ayrıca ani tork değişimi sonucu uzun vadede şanzıman giriş ve çıkış milleri yada rulmanları ömrünü erken tamamlayabilir.
ben basit bir hesap yaptim soyle :  Su anda aracim 4.vites 3000devirde 82 km\h hizla ve 5.vites 3000devirde 97km\h hizla gidiyor. Ben 5.vitesi degistirip 2800devirde 110km\h hizla gitmek istiyorum. 4.vitesle 3000devire gelip 80km\h hizda da 5.vitese gectigimde devir 2080 oluyor ve cok problem olmaz diye dusunuyorum. Sonucta belki 200-300km boyunca arabayi uzun sure 3400 devir yerine 2800 devirde kullanmis olacagim  :) Olmaz mi ?
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #14 : Aralık 08, 2013, 20:13:46 »
ben basit bir hesap yaptim soyle :  Su anda aracim 4.vites 3000devirde 82 km\h hizla ve 5.vites 3000devirde 97km\h hizla gidiyor. Ben 5.vitesi degistirip 2800devirde 110km\h hizla gitmek istiyorum. 4.vitesle 3000devire gelip 80km\h hizda da 5.vitese gectigimde devir 2080 oluyor ve cok problem olmaz diye dusunuyorum. Sonucta belki 200-300km boyunca arabayi uzun sure 3400 devir yerine 2800 devirde kullanmis olacagim  :) Olmaz mi ?

Olur.
Ama attıgın taş ürküttügün kuş'a değermi?
Mesela Focuslar 3000d/d de 116 km ile gidiyor.
Dediginiz hızların araları çok fazla degil sorun olmaz.
Ama şanzıman dişlileri nasıl değişir bilmiyorum. Sonuçta tek mil üzerinde tüm dişliler takılı hemsi birlikte dönüyor.
Senkromen hangisine takılı ise o viteste hareket ediyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #15 : Aralık 08, 2013, 20:14:07 »
ben basit bir hesap yaptim soyle :  Su anda aracim 4.vites 3000devirde 82 km\h hizla ve 5.vites 3000devirde 97km\h hizla gidiyor. Ben 5.vitesi degistirip 2800devirde 110km\h hizla gitmek istiyorum. 4.vitesle 3000devire gelip 80km\h hizda da 5.vitese gectigimde devir 2080 oluyor ve cok problem olmaz diye dusunuyorum. Sonucta belki 200-300km boyunca arabayi uzun sure 3400 devir yerine 2800 devirde kullanmis olacagim  :) Olmaz mi ?

yaptığın hesap düz yol yüksüz durum için yaklaşık doğru ama bu bile (yaklaşık 1000d/d) şanzıman ömrünü törpüleyecektir, üretimde iki vites arası yaklaşık 400d/d düşüş olacak şekilde, sen mühendislik toleransını sonuna kadar kullanmak istiyorsun ama yaşlı bir araç için biraz fazla gelebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: kısa şanzıman corolla e12
« Yanıtla #16 : Aralık 08, 2013, 20:21:53 »
yaptığın hesap düz yol yüksüz durum için yaklaşık doğru ama bu bile (yaklaşık 1000d/d) şanzıman ömrünü törpüleyecektir, üretimde iki vites arası yaklaşık 400d/d düşüş olacak şekilde, sen mühendislik toleransını sonuna kadar kullanmak istiyorsun ama yaşlı bir araç için biraz fazla gelebilir.
haklisin tabi sonucta 22yillik 241bin kmde arac.  :)
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300