Gönderen Konu: corolla 1.6 advance multidrive s  (Okunma sayısı 8300 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 22500
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
corolla 1.6 advance multidrive s
« : Aralık 06, 2013, 19:18:54 »
merhabalar 2013 corolla otomatik vites benzinli aldık yaklaşık 1.5 ay önce.geçenlerde uzun yoldan dönerken yokuş aşağı inişte fren yaptığım için vites düşürmenin saçma olduğu bir anda araba vites düşürdü ve devir bir anda 5-6 lara kadar ulaştı.bu sorun sadece bizim arabadan mı kaynaklı yoksa biz mi bir yerde yanlışlık yaptık anlayamadık.başından böyle bir olay geçen varsa hani bilgilendirme yaparsa çok iyi olur.teşekkürler şimdiden
99 kedi gözü, 2005 terra, 2013 advance multidrive s

Toyota Club Türkiye

corolla 1.6 advance multidrive s
« : Aralık 06, 2013, 19:18:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.6 advance multidrive s
« Yanıtla #1 : Aralık 06, 2013, 20:03:05 »
yokuş aşağı inerken vites düşürmek saçma değildir, olması gerekendir.

Devir bandını abarttığınızı düşünüyorum, onun dışında aracın davranışı normal.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 22500
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.6 advance multidrive s
« Yanıtla #2 : Aralık 06, 2013, 20:13:28 »
yokuş aşağı inerken vites düşürmek saçma değildir, olması gerekendir.

Devir bandını abarttığınızı düşünüyorum, onun dışında aracın davranışı normal.


güzel dediniz evet vites düşürmek normal ama manuel de olması gereken bir davranış otomatik vites bir  arabanın 5-6. devirlere çıkması bence normal değil.arkadaşım da 13 kasa jetta otomatik var aynı durumda hatta benim hızımdan daha fazla durumda bir iniş yapmasına karşın deviri 2-3 arası birşeydi.ama kalkışlarda tırmanışlarında filan bizim aracın yanına yaklaşamaz orası  ayrı
99 kedi gözü, 2005 terra, 2013 advance multidrive s

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.6 advance multidrive s
« Yanıtla #3 : Aralık 06, 2013, 20:30:10 »
yokuş inerken frene basma derecenize göre araç devri değişiyor. 4-5 binleri gördüğüm oluyor. cvt şanzıman+motor işbirliği ve ecunun kararları doğrultusunda böyle bi sonuç çıkıyor olsa gerek.  jetta daki şanzumanla multidrive S arasında çokçokçokçok büyük farklar var.
aracınızın tepkisi normal.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 22500
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.6 advance multidrive s
« Yanıtla #4 : Aralık 06, 2013, 21:33:34 »
acaba bunu nasıl engelleriz hani birde jetta daki şanzıman ile farkı nelerdir acaba böyle bir durum söz konusu iken toyotanın 5-6 lara çıkması beni biraz tedirgin ediyor. frene açıkcası fazla da asılmadım normal basıyordum   :hoş:
99 kedi gözü, 2005 terra, 2013 advance multidrive s

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130500
  • Model Yılı: '06
  • 3 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.6 advance multidrive s
« Yanıtla #5 : Aralık 06, 2013, 22:06:14 »
Konuyla direk ilgili değil ama farklı bir başlık açmak istemedim. Aynı araçta dikkatimi çeken birsey var. Arabanın devri 2000 den aşağı devirde Eco ışığı yanıyor. Benzinli araçlarda düşük devir mi daha iyi yoksa 2000-3000 devir arası mi olmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.6 advance multidrive s
« Yanıtla #6 : Aralık 06, 2013, 22:28:51 »
eco ışığı sadece devir ile alakalı değil, daha çok gaz pedalı pozisyonu ile alakalı ;)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130500
  • Model Yılı: '06
  • 3 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.6 advance multidrive s
« Yanıtla #7 : Aralık 06, 2013, 22:35:18 »
Daha önceden de otomatik corolla vardı o yüzden vites değiştirmeye ve arabayı devirli kullanmada tecrübem var.  Anlamadığım Eco ışığı sürekli 2bin devrin altında iken yanması. Normal devir 2-3 bin arasında olması gerekmiyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.6 advance multidrive s
« Yanıtla #8 : Aralık 06, 2013, 22:35:29 »
Konuyla direk ilgili değil ama farklı bir başlık açmak istemedim. Aynı araçta dikkatimi çeken birsey var. Arabanın devri 2000 den aşağı devirde Eco ışığı yanıyor. Benzinli araçlarda düşük devir mi daha iyi yoksa 2000-3000 devir arası mi olmalı.

ECO lambası motor devrine göre kayş kasnakların en uzun oldugu anda yanar.
Bildigimiz tabirle devre göre en yüksek vitese geçtiginde yanar.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.6 advance multidrive s
« Yanıtla #9 : Aralık 06, 2013, 22:37:06 »
vw dişil sistemli şanzıman kullanıyor. toyota dizeller dişli sistem toyota benzinliler cvt-multdrive S- kasışlı sistem kullanıyor. motor kasnağı ile teker kasnağını birbirine çelik bir kayış bağlıyor. vitesi sayısı yok alt sınır ve üst sınır arasında sonzuz vites var. araç-motor alt devirde makul hızda seyretmeye göre dizayn edilmiş. genelde şehir içinde 1200-1800 devir aralığında kullanılıyor. 1 hafta 1 ay gibi bir sürede araca alışıyosunuz. araba kullanmayı yeniden öğreneceksiniz. araba size göre değil siz arabaya göre hareket ederseniz inanın büyük ekonomi yaparsınız. eski sistem araç kullanırsanız çok yakarsınız. bu forumda şanzıman çeşitleri otomatik çeşitleri cvt şanzıman dsg şanzıman bir çok kaynak var yavaş yavaş incelerseniz bilgiler tam oturacaktır.

** önceki corolla lar tam otomatik A/T dişli sistem idi. şu ankiler farklı.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 22500
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.6 advance multidrive s
« Yanıtla #10 : Aralık 06, 2013, 23:25:53 »
araştıracağım teşekkür ederim :)
99 kedi gözü, 2005 terra, 2013 advance multidrive s

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1.6 Advance Multidrive s
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.6 advance multidrive s
« Yanıtla #11 : Aralık 06, 2013, 23:52:21 »
Merhaba Mert Bey, Arif Bey in dediklerine katılıyorum. Sizin yasadiğınız sorunu ben de yaşadım iş çıkışı yogun ve hızlı akan trafikten aniden dik bir yokus asağı duragan trafiğe dönünce frene basmamla devir yükseliyordu ilk yasadigımda manuel e alıp vites büyüttüm ancak simdilerde alıştım ve daha sakin kullanmaya gayretediyorum devirde bir anda çıldırmıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 22500
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.6 advance multidrive s
« Yanıtla #12 : Aralık 07, 2013, 00:02:43 »
teşekkür ederim Murat Bey ilk defa otomatik vites kullandığımızdan ve dediğim gibi jetta da böyle bir sıkıntı olmayınca bize özel bir sorun mu diye merak etmiştim daha dikkatli olacağım tekrar teşekkürler bilgilerinizi paylaştığınız için
99 kedi gözü, 2005 terra, 2013 advance multidrive s

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '13
  • 9 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.6 advance multidrive s
« Yanıtla #13 : Nisan 15, 2014, 00:54:48 »
Dsg ler ile toyotanın otomatik sistemleri arasında ciddi farklar var öncelikle dsg lerle devir band aralıkları çok farklı o yüzden davranışlarının farklı olması normal. 1.4 dizel m/m kullanıyorum aynı şeyi bende yaşadım bir kaç defa aracın vites ufaltmasına bağlı olarak devir olağanın üstüne çıktı fakat bu kesinlikle bir problem yada korkulacak birşey olarak görülmemeli aracın yavaşlamasına yardımcı olacağı gibi fren kullanımınızıda azaltır. motor devrini kullanmak her zaman fren kullanmaktan daha az aracı yorar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '13
Ynt: corolla 1.6 advance multidrive s
« Yanıtla #14 : Nisan 15, 2014, 16:53:05 »
Aynı durum bende de var, aracım advance benzinli, dik yokuşlardan inerken devir aşırı yükseliyor,  motor bağırma sesi duyuyorum ve manuel moda geçip vitesi yükselterek bağırtıyı önlüyorum. Yaptığım doğru mu bilmiyorum ama.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.6 advance multidrive s
« Yanıtla #15 : Nisan 18, 2014, 10:21:11 »
Aynı şeyi ben de yaşadım. İlk kez olduğunda korkuttu açıkçası, daha 1000km bile olmamıştı. Servisi arayıp sorduğumda olması gerekenin o olduğunu söylediler. Motorun refleksleri doğrultusunda gelişen ve yapması gereken bir şey dendi. Sonra yüzyüze görüşmeye gittiğimde de(yetkili servisten başka birine sordum bu sefer) o da aynı şeyi söyledi. Korkacak birşey yokmuş yani.

Hep aynı yokuşta yapıyor. Oldukça dik ve uzun bir yokuş. Düz yolda giderken yapsa o zaman cidden korkardım işte  :o
2013 Corolla 1.6 Multidrive Premium İnci Beyazı