Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
Aktivasyon eposta
nız mı yok?
Aralık 08, 2025, 04:44:36
Emniyet kemeri hayat kurtarır!
Ana Sayfa
Forum
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Toyota Club Türkiye
»
Sorunlar & Çözümler
»
Genel
»
Konu:
Hangi Buji Doğru?
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Gönderen
Konu: Hangi Buji Doğru? (Okunma sayısı 14580 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: 0+
Model Yılı: '14
7 kere teşekkür edildi
Hangi Buji Doğru?
«
:
Eylül 16, 2008, 10:41:38 »
merhabalar arkadaşlar,
dün aracıma bakım yaptırdım. (hava filtresi, yağ değişimi, yağ filtresi, polen filtresi, bujiler, 4 teker balans, fren kontrolü vs.) ardından LPG sistemi 15 bin bakımı.
sorum şu. parçaları toyota yetkili servisten alıp, sanayide ustama değişimi yaptırdım. bujileri değiştirirken araçtan söktüklerimiz çift tırnaklı çıktı. servisin verdiği ise tek tırnaklı. ben aracı bir sene önce aldım. ve alır almaz bujileri değiştirmiş ve bakım yapmıştım. o zaman bujileri alırken üstünden çıkanın aynısından sanayide parçacıdan almıştık. (denso çift tırnak).
bu sefer servisten alayım dedim parçaları. aracın şase numarasını girerek parçaları verdiler. ustama getirdiğimde bu tek tırnak dedi, üstünden çıkan çift tırnak olunca. ben de servisi aradım tekrar. yanlışlıkla mı verildi yoksa gerçek bu mu diye. yedek parçacı arkadaş bilgisayardan bakarak bujiniz tek tırnaklı dedi.
şimdi içimde bi kuşku oldu. çift tırnak mı daha iyi tek tırnak mı? (ustamın demesine göre ateşleme daha iyi olurmuş) ama orjinali tek olunca da çift taktırmak istemiyorum.
bu konuda teknik bilgisi olan arkadaşlardan yardım talep ediyorum.
iyi günler iyi çalışmalar iyi sürüşler...
Kayıtlı
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)
Toyota Club Türkiye
Hangi Buji Doğru?
«
:
Eylül 16, 2008, 10:41:38 »
(Gizli Üye)
TcT Teknoloji Müdürü
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 10300
Model Yılı: '23
424 kere teşekkür etti
983 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangi Buji Doğru?
«
Yanıtla #1 :
Eylül 16, 2008, 10:55:38 »
çift tırnak buji hiç denemedim ama orjinali tek tırnak.
Kayıtlı
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
3 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangi Buji Doğru?
«
Yanıtla #2 :
Eylül 16, 2008, 11:23:59 »
Selam Murat bey,
Türkiyede Yıllar önce Otomativ Sanayii bu kadar ilerlememişti.
Dolayısıyla arabası olan herkes, ben de dahil Oto sanayi Servislerinin müdavimi olmuştuk.Hele o usta biraz tanınmışsa.Bilen veya duyan herkes allaha inanır gibi o ustanın sözüne inanırdı.3 tırnaklı buji o zamandan aklımda kaldı.Bana da tavsiye etmişti ustam.Tavsiyesine uyup çok kişi kullanırdı.Ortaya atılan tez; üç tırnağın ateşlemeyi daha iyi yapacağı görüşüydü.Bilen de kullandı bilmeyen de.Bazıları memnun kaldı, bazıları orjinaline döndü.Bir de önemli bir konuya temas edeyim.
Oto sanayi servislerinde hemen hemen her ustanın parçacı bir arkadaşı vardı.Parçanın adını ve markasını yazar.Örneğin; Git parçacı Erol'dan şu markayı al .onda orjinali vardır diye sizi oraya yönlendirirdi.Yüzde usulüne göre çalışırlardı.
Üç tırnaklı kullandım.O zaman arabam Reno idi.Yalnız çift tırnaklısını bilmiyorum.Yakıt ve performansa faydası olur dediler.Pek fark göremedim.Kısaca ; Alper Bey;in dediği gibi,aracın teknik tarifnamesinde yazılı olan orjinalini kullanmak bence en uygunu.
Kayıtlı
98 Corolla 1.6 GLI Special
Düşüncelerle karşılaşınca,zayıflar korkar,aptallar karşı gelir,akıllılar karar verir,ustalar da yönetir.
''Mme Jeanne Roland''
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: 0+
Model Yılı: '14
7 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangi Buji Doğru?
«
Yanıtla #3 :
Eylül 16, 2008, 15:56:02 »
cevaplarınız için teşekkürler,
ustam çok şükür parça konusunda şurdan şunu al demiyor. hatta kendisi önerdi parçaları servisten alalım burda takalım diye. bende öyle yaptım. fakat daha önce üzerinde çıkan buji çift tırnak olunca kafamız karıştı. servisi aradığımızda bi dönem (2000-2001 dedi galiba) çift tırnaklı olarak gelmiş olan modeller varmış. şuan tek tırnak orjinallerini taktırdım ve kullanıyorum.
iyi günler
Kayıtlı
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)
(Gizli Üye)
Site Yöneticisi
Deus ex machina
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Model Yılı: -
2904 kere teşekkür etti
3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangi Buji Doğru?
«
Yanıtla #4 :
Eylül 16, 2008, 16:45:42 »
Selam.
Bildiğim kadarı ile çift tırnaklı bujiler Avensis'de kullanılıyor ama yanlış da olabilirim. Eğer aracının orjinal bujisi tek tırnak ise yine tek tırnaka devam etmeni öneririm. Her yönden (yakıt, performans vb.) en iyi verimi orjinalinden alırsın. Eğer orjinali tek tırnak iken çift tırnak buji kullanırsan büyük ihtimalle yakıt tüketimin artar. Motorun ateşleme odasının şekli çok ince hesaplarla ayarlanıyor. İçeri hava yakıt karışımının girmesi, bunun buji çevresindeki yoğunlaşması, patlamanın şekli ve yayılması, atık gazların dışarı atılması gibi. Çift tırnaklı buji ateşleme sonucu oluşacak patlamanın özelliğini değiştirir ve büyük ihtimalle verim kaybına yol açar. Ayrıca bujide ısıl değerlerde önem arzeder. Yani her tek tırnaklı buji de her araca olmaz.
Bence en iyisi aracının orjinal bujisini (ısıl değer, tırnak aralığı ve adedi gibi) öğren ve onu kullan. Ateşlemenin daha iyi olmasını isterseniz bence tek yapmanız gereken yeni buji kullanmaktır.
Kayıtlı
Bazı Faydalı Başlıklar;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0
ve
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=67161.msg911844#msg911844
https://hakanrailways.blogspot.com
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0-
Kilometre: 317000
Model Yılı: '94
14 kere teşekkür etti
33 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangi Buji Doğru?
«
Yanıtla #5 :
Eylül 16, 2008, 22:04:49 »
Platin, iridyum bujiler satiliyor, bakir uclulara gore daha pahali.Acaba fiyat farkina degecek kadar bir performans farki getiriyor mudur?
Kayıtlı
Fe... :-)
(Gizli Üye)
Site Yöneticisi
Deus ex machina
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Model Yılı: -
2904 kere teşekkür etti
3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangi Buji Doğru?
«
Yanıtla #6 :
Eylül 17, 2008, 07:43:35 »
Bildiğim kadarı ile onların kullanım ömürleri daha uzun oluyor. Belki performansada olumlu etkisi oluyordur ancak ısıl değeri, tırnak aralığı vb. uygun ise ve yine tek tırnağın çıkardığı kıvılcım ile çok tırnaklının farklıdır ve o kıvılcımın en ideali orjinalindeki gibidir ve bu içerdeki patlamanın şeklini değiştirir.
Bence yüksek performans için mesela Bosch'un çok tırnaklı ve diğer değerleri uygun bujileri denenebilir ve duruma göre fayda sağlayıp sağlamadığına bakılabilir. Eğer böyle bir uygulama yaparsanız sonucu bizlerle paylaşmanızı dilerim.
Kayıtlı
Bazı Faydalı Başlıklar;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0
ve
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=67161.msg911844#msg911844
https://hakanrailways.blogspot.com
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0-
Kilometre: 317000
Model Yılı: '94
14 kere teşekkür etti
33 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangi Buji Doğru?
«
Yanıtla #7 :
Eylül 17, 2008, 21:44:01 »
Insallah onumuzdeki ay icerisinde tirnak araligi ve sicaklik degerleri uygun olan platin ya da iridyum bujilerden alip takmayi dusunuyorum.Hic bu isle ugrasmisligim yok ama kendim deneyecegim bakalim
Arabayi iflas ettirmesin de
Bosch'un da bircok cesitte urunu var.O olmazsa NGK ya da Denso'nun bujilerinden dusunuyorum...
Kayıtlı
Fe... :-)
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Seni unutmayacağız Burak TOLGA
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 109000
Model Yılı: '12
536 kere teşekkür etti
508 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangi Buji Doğru?
«
Yanıtla #8 :
Eylül 18, 2008, 22:34:49 »
Tırnak olayını bilmiyorum ama benim ilk Corollaya (93 1,3 XL) yedek parçacı yanlışlıkla 1,6 ların bujisinden vermişti.Aracın performansı bayagı düşmüştü.Hacı murat bile beni geciyordu.Allah'tan ustanın biri motorun sesinden anladı da doğrusu ile değişince bujiler,arac kendine gelmişti...
Kayıtlı
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Toyota Club Türkiye
»
Sorunlar & Çözümler
»
Genel
»
Konu:
Hangi Buji Doğru?