Gönderen Konu: gtr corolla 118 hp 163 nm  (Okunma sayısı 2687 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
gtr corolla 118 hp 163 nm
« : Kasım 26, 2013, 20:48:40 »
...............................

Toyota Club Türkiye

gtr corolla 118 hp 163 nm
« : Kasım 26, 2013, 20:48:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #1 : Kasım 26, 2013, 22:30:02 »
Masallah arac baya rahatlamis bende filtre var fakat henuz egsoz isine girmedim dusunmuyor degilim  1 aya kadar. Ama.size birsey soylemem gerek. Dynoda kaput acik olarak olcum yaptiginiz icin arac soguk hava cekiyor ve bu sefer dogal olaral hp ve tork artisi yasaniyor kaputu kapatip denemenizi tavsiye ederim cunku arac sicak cektikce hp ve tork dusuyor. Ama filtreye araya bir koruklu ek hortum koayllyup camurlyga dogru indirirseniz soguk havayla ciddi trpki farki olacaktir.

Ayrica arabanizin masallahi var kazasiz belasiz binin insallah :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #2 : Kasım 26, 2013, 22:30:05 »
Eline sağlık
Yapılan sadece emme ve egzost borularımı?
Elektronik birşey yapılmadı değilmi?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #3 : Kasım 26, 2013, 22:32:07 »
Sormak istedigim birsey var alt devirlerde egsoz sistemini acmanizdan kaynakli dusukluk oldu mu ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #4 : Kasım 26, 2013, 22:38:55 »
Fena olmuş heee. Elinize sağlık. Abi birde araç lpgli sanırım manifoldun üzerinde enjektörleri var. Bu kadar yüklenmeyin lpgli araca bence :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #5 : Kasım 26, 2013, 22:43:47 »
Fena olmuş heee. Elinize sağlık. Abi birde araç lpgli sanırım manifoldun üzerinde enjektörleri var. Bu kadar yüklenmeyin lpgli araca bence :)

Yapilan hicbirsey yok ilke fabrikanin bize emisyon icin kisitladigi bizden caldigi beygirleri biz geri aliyoruz olay bu turbo compressor vs olayi yok. Rahat hava girisi ve cikisi arabanin rahatlamasina sebep olur. Hatta kmler ilerledikce katalizor doldugu icin bu islemden sonra az yakma durumu bile var
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #6 : Kasım 26, 2013, 22:49:30 »
Arifin manchester a attığı golü arıyordum nereye geldim!



Detailin garage sizin yada çok yakınınızın sanırım :D youtube/defend Bütün videoları izledim ayaküstü :lol:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '16
  • 62 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #7 : Kasım 26, 2013, 22:55:50 »
benzinli bir araçda sadece iki parça değişerek 8bg ve 13 tork alınmış anladığım kadarıylaa.. bu torku 200e tamamlama şansımız yokmu acaba..benim araştırdığım kadarıyla benzinlilerde böyle birşey olmuyor...eğer öyle bir şansımız varsa 1,6 132bg 160torkluk aurisi 200 tork yapmak isterdim...benim gibi isteyen çok kişi vardır diye tahmin ediyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #8 : Kasım 26, 2013, 23:11:57 »
Masallah arac baya rahatlamis bende filtre var fakat henuz egsoz isine girmedim dusunmuyor degilim  1 aya kadar. Ama.size birsey soylemem gerek. Dynoda kaput acik olarak olcum yaptiginiz icin arac soguk hava cekiyor ve bu sefer dogal olaral hp ve tork artisi yasaniyor kaputu kapatip denemenizi tavsiye ederim cunku arac sicak cektikce hp ve tork dusuyor. Ama filtreye araya bir koruklu ek hortum koayllyup camurlyga dogru indirirseniz soguk havayla ciddi trpki farki olacaktir.

Ayrica arabanizin masallahi var kazasiz belasiz binin insallah :)

teşekkür ederim  dyno üzerinde kaput açık ölçümün hp tork artışına bi + sı yok aksine kaput kapalı fansız ölçüm yapıldığı zaman aracınızı kırabilirsiniz yükselen egt , yetersiz hava vs sebebler ile

Eline sağlık
Yapılan sadece emme ve egzost borularımı?
Elektronik birşey yapılmadı değilmi?

emme plastik standart , egsoz manifolddan itibaren düz boru çektik dediğim gibi elektronik olarak bu beyne müdahale edilemiyo ztn harici beyinle ms fln gibi üzerinde oynanabilir o zaman

Sormak istedigim birsey var alt devirlerde egsoz sistemini acmanizdan kaynakli dusukluk oldu mu ?

hayır düşüş yaşamadım hissedilir derecede egsoz çapı büyürse düşüş daha belirgin hissedilir bu tam ayarında oldu

Fena olmuş heee. Elinize sağlık. Abi birde araç lpgli sanırım manifoldun üzerinde enjektörleri var. Bu kadar yüklenmeyin lpgli araca bence :)

evet araç lpg li , iyi ayar ve montaj yapıldıktan sonra herhangi bi sıkıntısı yok hatta benzinden farkıda yok dyno ölçümünde benzinden tek farkı lpg ' de biraz tork ' dan kaybediyoruz oda çok normal

Arifin manchester a attığı golü arıyordum nereye geldim!



Detailin garage sizin yada çok yakınınızın sanırım :D youtube/defend Bütün videoları izledim ayaküstü :lol:

detailing garage ' da arkadaşlarımla birlikte çalışıyorum   :D

benzinli bir araçda sadece iki parça değişerek 8bg ve 13 tork alınmış anladığım kadarıylaa.. bu torku 200e tamamlama şansımız yokmu acaba..benim araştırdığım kadarıyla benzinlilerde böyle birşey olmuyor...eğer öyle bir şansımız varsa 1,6 132bg 160torkluk aurisi 200 tork yapmak isterdim...benim gibi isteyen çok kişi vardır diye tahmin ediyorum...

8 hp küçümsenecek bi rakam değil evet her benzinli araçtan bu iki işlemle bu gücü almak mümkün değil , ama 3zz-fe yani kullandığımız 1.6 vvt-i motor ztn verimli bi motor fabrikanın ürettiğini biz biraz daha tolere ediyoruz diyelim  :) örnek olarak k20 motor ' dan yani cıvıc typer ve s2000 lerde kullanılan motorda sadece port polish işlemi ile ( emme , kapak , boğaz ) 7 hp alınabiliyo

dediğim gibi motor yapısı ve kondisyonu ile alakalı bi durum aynı işlemi x20xev b kasa vectra veya f kasa astraya yapın - 5 hp kaybedersiniz  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #9 : Kasım 26, 2013, 23:17:12 »
Hakkı

2. Lambda sondasını nereye koydunuz?

Resim alabilirmiyim?

Birde maliyet ne tuttu?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #10 : Kasım 26, 2013, 23:23:53 »
Hakkı

2. Lambda sondasını nereye koydunuz?

Resim alabilirmiyim?

Birde maliyet ne tuttu?

2. lambda standart yerinde şu anda ona dokunamadık , 180 tl gibi rakam tuttu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #11 : Kasım 26, 2013, 23:26:53 »
8 hp bu işleme göre çok iyi değer.
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #12 : Kasım 26, 2013, 23:40:15 »
Tork grafigini neden 3000dd den başlattınız?
3ZZ motor yanlış hatırlamıyorsam 1700dd de 110 Nmden başlıyor.

Senin grafige görede 3000 dd öncesi tork düşmüş gibi gözüküyor.

Keşke dynoyu öncesi sonrası şeklinde olsa idi.

Böylece dynodaki kalibrasyon hataları sonucu oluşan farklarıda görmüş olurduk.

Çünkü bu motorlar fabrika çıkışı 103/105 hp çıkıyordu.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #13 : Kasım 26, 2013, 23:53:37 »
Tork grafigini neden 3000dd den başlattınız?
3ZZ motor yanlış hatırlamıyorsam 1700dd de 110 Nmden başlıyor.

Senin grafige görede 3000 dd öncesi tork düşmüş gibi gözüküyor.

Keşke dynoyu öncesi sonrası şeklinde olsa idi.

Böylece dynodaki kalibrasyon hataları sonucu oluşan farklarıda görmüş olurduk.

Çünkü bu motorlar fabrika çıkışı 103/105 hp çıkıyordu.

Ahmet abi simdi 1. Nesil 3zzfe ile 2. Nesilde tork farki var. Biliyorsun bende e11 var 3800de 150 nm geluyir e12 ler 4800de 150 nm veriyor. Bu bahsettigin tork durumu bizimkilerde nedir ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #14 : Kasım 27, 2013, 00:00:39 »
Ahmet abi simdi 1. Nesil 3zzfe ile 2. Nesilde tork farki var. Biliyorsun bende e11 var 3800de 150 nm geluyir e12 ler 4800de 150 nm veriyor. Bu bahsettigin tork durumu bizimkilerde nedir ?

Ercüment

Küçük bir düzeltme yaayım.
Tork tüm 3ZZlerde aynı sadece max devirleri farklı.

Hatta aynı yıl 1.6 Avensis ile Corollanın bile max devirleri farklıdır.
Avensisin max torku yazılım ile biraz daha yüksek devire çıkartıldı böylece max hızlarda Avensisin nefesinin kesilmemesi adına bi arpa boyu bile olsa karkısı oldu.

Ama hangi modelde nasıldı hatırlamıyorum.

Üstüne kaç motor çıkarttık ve çıkacak.
Şimdi trend 1,6 dizel BMW motor onada çok az kaldı.

Neyse Hakkıdan ben sorumun cevabını bekliyorum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #15 : Kasım 27, 2013, 00:17:37 »
Ercüment

Küçük bir düzeltme yaayım.
Tork tüm 3ZZlerde aynı sadece max devirleri farklı.

Hatta aynı yıl 1.6 Avensis ile Corollanın bile max devirleri farklıdır.
Avensisin max torku yazılım ile biraz daha yüksek devire çıkartıldı böylece max hızlarda Avensisin nefesinin kesilmemesi adına bi arpa boyu bile olsa karkısı oldu.

Ama hangi modelde nasıldı hatırlamıyorum.

Üstüne kaç motor çıkarttık ve çıkacak.
Şimdi trend 1,6 dizel BMW motor onada çok az kaldı.

Neyse Hakkıdan ben sorumun cevabını bekliyorum.

Abi toyotanin kendi kılavuzunda yaziyor 3800 olarak pcye gecince ekliyeyim buraya bulabilirsem
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #16 : Kasım 27, 2013, 00:19:02 »
Tork grafigini neden 3000dd den başlattınız?
3ZZ motor yanlış hatırlamıyorsam 1700dd de 110 Nmden başlıyor.

Senin grafige görede 3000 dd öncesi tork düşmüş gibi gözüküyor.

Keşke dynoyu öncesi sonrası şeklinde olsa idi.

Böylece dynodaki kalibrasyon hataları sonucu oluşan farklarıda görmüş olurduk.

Çünkü bu motorlar fabrika çıkışı 103/105 hp çıkıyordu.

bu konu hakkında net bilgim yok , tekrar ölçüme gidecem bu şekilde iletirim notunuzu  yanlız ankarada en iyi ölçen dyno bu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #17 : Kasım 27, 2013, 00:22:29 »
Tork tüm 3ZZlerde aynı sadece max devirleri farklı.

Hatta aynı yıl 1.6 Avensis ile Corollanın bile max devirleri farklıdır.
Avensisin max torku yazılım ile biraz daha yüksek devire çıkartıldı böylece max hızlarda Avensisin nefesinin kesilmemesi adına bi arpa boyu bile olsa karkısı oldu.

Abi toyotanin kendi kılavuzunda yaziyor 3800 olarak pcye gecince ekliyeyim buraya bulabilirsem
Aynı şey işte, e12 makyajsız olanlardada yanılmıyorsam 3800 devirdi sonra makyajla 4800 e çıkarıldı. Tork değerinin maksimum olduğu değer değil sadece devir değişti. Tabi bu durum biraz daha üst devirlerde canlılık getirdi yakıt tüketimiyle beraber.  :)
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #18 : Kasım 27, 2013, 00:24:19 »
Aynı şey işte, e12 makyajsız olanlardada yanılmıyorsam 3800 devirdi sonra makyajla 4800 e çıkarıldı. Tork değerinin maksimum olduğu değer değil sadece devir değişti. Tabi bu durum biraz daha üst devirlerde canlılık getirdi yakıt tüketimiyle beraber.  :)

Benim sormak istedigim zaten devir degisince 1100 rpmden itibaren bizimkilerde nedir ne degildir onu ogrenmeye calisiyorum :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '16
  • 62 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: gtr corolla 118 hp 163 nm
« Yanıtla #19 : Kasım 27, 2013, 00:27:16 »
konu üzerine bilgi sahibi değilim konuşmalara bana yabancı dil gibi geliyor :)  1,6 132bglik aurisde tork 200 yapabilirmiyiz yada 160 lık torku kaça çıkarabiliriz...yapabilirsekde maliyeti bize ne olacaktır...bunu yapmak aracın garantisini bozacaktır kanımca neticede motorla oynananıyor...