Gönderen Konu: Trafiğe çözümler. (Geleceğin teknolojileri)  (Okunma sayısı 2071 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Trafiğe çözümler. (Geleceğin teknolojileri)
« : Kasım 26, 2013, 11:04:32 »
 Selam, artık metropollerde trafik insanlar için içinden çıkılmaz bir hal aldı farkında olduğunuz gibi. Eskisi gibi bu sıkışıklıkların saati ve günü de belli değil. Toplu ulaşım çözümleri ise konforlu ve yeterli olmaktan uzak görünüyorlar. Geleceğin teknolojilerine ve üzerinde detaylıca düşünülerek(metrobüs gibi olmayacak şekilde) yatırımlar yapılabilir. Aşağıdaki çalışma ümit verici görünüyor.


https://www.youtube.com/watch?v=epXiTsPXOpk

Toyota Club Türkiye

Trafiğe çözümler. (Geleceğin teknolojileri)
« : Kasım 26, 2013, 11:04:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafiğe çözümler. (Geleceğin teknolojileri)
« Yanıtla #1 : Kasım 26, 2013, 11:06:58 »
 Bu ise yakın zamanda her yerde yaygınlaşacak gibi;
 https://www.youtube.com/watch?v=RwD7elwf1PE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafiğe çözümler. (Geleceğin teknolojileri)
« Yanıtla #2 : Kasım 26, 2013, 11:09:59 »
Güzel projeler ancak araba sayısı arttıkça bence çözüm zor.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafiğe çözümler. (Geleceğin teknolojileri)
« Yanıtla #3 : Kasım 26, 2013, 11:24:50 »
  Aslında araç sayısı direk problem değil. Problem, aynı yöne, aynı anda gitmeye çalışan ve güzergahın kapasitesini aşan araç sayısı. Konu bu şekilde irdelendiğinde çözümler, en azından rahatlatıcı gelişmeler de hayata geçirilebilir. Ama bu gelişmeleri hayata geçirmede irade kullanması gereken yetkili organlar hala gökdelenleri, küçük alanlara sıkıştırıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafiğe çözümler. (Geleceğin teknolojileri)
« Yanıtla #4 : Kasım 26, 2013, 11:30:32 »
Selam, artık metropollerde trafik insanlar için içinden çıkılmaz bir hal aldı farkında olduğunuz gibi. Eskisi gibi bu sıkışıklıkların saati ve günü de belli değil. Toplu ulaşım çözümleri ise konforlu ve yeterli olmaktan uzak görünüyorlar. Geleceğin teknolojilerine ve üzerinde detaylıca düşünülerek(metrobüs gibi olmayacak şekilde) yatırımlar yapılabilir. Aşağıdaki çalışma ümit verici görünüyor.

Gelecekte muhakkak bu tip çözümler uygulanacak ve denenecektir ama Çinde belediye otobüsleri hızla akü elektrikli versiyona dönüşmektedir.

Bu ise yakın zamanda her yerde yaygınlaşacak gibi;

Ülkemizde gece saatlerinde sarı ışık sürekli yanıp sönerken, yoğun trafik saatlerinde daha kısa süreli kırmızı uygulanmaktadır. Bu araç sayıcı sensör, ülkemiz ve dünya ülkelerinde acilen saat ile çalışan sisteme entegre edilecek diye biliyorum.

Ama bu gelişmeleri hayata geçirmede irade kullanması gereken yetkili organlar hala gökdelenleri, küçük alanlara sıkıştırıyorlar.

Malesef o yetkililer uzak batılı müttefikimizin! yaptığı hatayı tekrarlıyorlar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafiğe çözümler. (Geleceğin teknolojileri)
« Yanıtla #5 : Kasım 26, 2013, 11:42:26 »
Gelecekte muhakkak bu tip çözümler uygulanacak ve denenecektir ama Çinde belediye otobüsleri hızla akü elektrikli versiyona dönüşmektedir.

Bunun için küçük çalışmalar yapmıştım ön hazırlık olarak. Gerçekten de belli güzergahta, sabit giden araçlarda bu kolayca olabilir. Burada araç teknolojilerinden çok pil teknolojileri gelişmeli tabi. Bu arada pil teknolojilerinde kullanılan bazı maddeler insan ve çevre sağlığı için tehlike oluşturabiliyor.


Ülkemizde gece saatlerinde sarı ışık sürekli yanıp sönerken, yoğun trafik saatlerinde daha kısa süreli kırmızı uygulanmaktadır. Bu araç sayıcı sensör, ülkemiz ve dünya ülkelerinde acilen saat ile çalışan sisteme entegre edilecek diye biliyorum.

Bunun daha efektif hale gelmesi artık şart gibi metropollerde. Diğer yandan, özellikle kırmızı ışık kamerası olan yerlerde ışık süresini gösteren sayacın olması bir zorunluluk haline gelmeli bence. Özellikle İstanbul gibi yerlerde ışığa doğru yavaşlamak, arkadan gelen zihnisinirler sayesinde başka tehlikeleri doğurabiliyor. Yetkili kurumlar ceza ile aldığı para yerine gerçekten trafik güvenliğini düşünüyor ise(öyle olduğunu düşünüyorum), u konularda daha etkili gelişmeler ve düzenlemeler gerçekleştirmeliler!.


Malesef o yetkililer uzak batılı müttefikimizin! yaptığı hatayı tekrarlıyorlar.
Hem de fazlası ile. Sirkeci - Bakırköy sahil yolu zaten aktif saatlerde trafiği kaldırmıyor ve orası gün be gün gökdelen dolmaya başladı Maslağın durumu zaten biliniyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafiğe çözümler. (Geleceğin teknolojileri)
« Yanıtla #6 : Kasım 26, 2013, 11:53:25 »
... Diğer yandan, özellikle kırmızı ışık kamerası olan yerlerde ışık süresini gösteren sayacın olması bir zorunluluk haline gelmeli bence. Özellikle İstanbul gibi yerlerde ışığa doğru yavaşlamak, arkadan gelen zihnisinirler sayesinde başka tehlikeleri doğurabiliyor. Yetkili kurumlar ceza ile aldığı para yerine gerçekten trafik güvenliğini düşünüyor ise(öyle olduğunu düşünüyorum),...

Bizim buralarda neredeyse her yerde uygulanıyor, çok faydalı bir sistem, beklerkende strese girilmiyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafiğe çözümler. (Geleceğin teknolojileri)
« Yanıtla #7 : Kasım 26, 2013, 17:50:57 »
Bizim buralarda neredeyse her yerde uygulanıyor, çok faydalı bir sistem, beklerkende strese girilmiyor.

Bu sistem aksine beni strese sokuyor. Daha 4-5 sn kala millet hareketlenmeye, 1-2 sn kala yola çıkmaya başlıyor. Daha sarı yanmamış arkadan sanki saatlerdir oradaymışım gibi kornaya basılıyor. Saniyeyi görmezse en azından 2-3 saniye de kalsa gelir efendi gibi durur. Kendi durmayacağı için durmakta olan araçların da  ışınlanmasını ya da uçmasını bekliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafiğe çözümler. (Geleceğin teknolojileri)
« Yanıtla #8 : Kasım 26, 2013, 17:57:12 »
Bu sistem aksine beni strese sokuyor. Daha 4-5 sn kala millet hareketlenmeye, 1-2 sn kala yola çıkmaya başlıyor. Daha sarı yanmamış arkadan sanki saatlerdir oradaymışım gibi kornaya basılıyor. Saniyeyi görmezse en azından 2-3 saniye de kalsa gelir efendi gibi durur. Kendi durmayacağı için durmakta olan araçların da  ışınlanmasını ya da uçmasını bekliyor.
Bu araştırılabilir ve gerçekten böyle bir durum var ise(aslında bu yine o zıpçıktıların sorunu) sadece kırmızıya dönerken saniye görsel veri verebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafiğe çözümler. (Geleceğin teknolojileri)
« Yanıtla #9 : Kasım 27, 2013, 02:06:06 »
Ayni yollarin altina ikincil bir yol kazarak gerekli havalandirmalarla yol kapasitesini arttirmak olabilir. Evet cok detayli dusununce guvensiz geliyor fakat hersey dusunulerek yapilirsa bir problem olusmaz en ufak kazada bile.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)